eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
مبشرصبح
🔶نسبت اندیشه و عبرت گیری در حوادث تاریخی کجاست؟ آیا تاریخ برای سرگرمی است؟ یا برای آینده سازی! اگر
@h_shafiei 🔷اگر بنا به تطبیق تاریخ و مشابهت یابی در تاریخ است قطعا از به عزیزانمان نزدیک تر است.
اَللّهُمَ صَلِّ عَلي علي بن مُوسَي الِّرِضا المَرُتَضي اَلاِمامِ التَّقيِّ النَّقيِّ وَ حُجَتِكَ عَلي مَن فَوقَ الاَرضِ و َمَن تَحت الثَّري اَلصِدّيقِ الشَّهيدِ صَلاةً كَثيرَةً تآمَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مِتَواتِرَةً مُتَرادِفَة كَاَفضَلِ ما صَلَّيتَ عَلي اَحَدٍ مِن اوليائِكَ. @h_shafiei
«دیکتاتوری با شعار عدالت» @h_shafiei
بی تو چه نام و نِشان، چه حرمتی، بفروش نام مَرا و مرا بخر. یک تارِ مویِ پریشان، بیاور و دنیایِ تیره و تارِ مرا بِبر. 🌹میلاد حضرت سلطان مبارک.🌹 @h_shafiei
004 - نقش امام رضا در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار (۱).mp3
5.38M
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ چهارم: نقش امام رضا در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار (۱) 🗒 یکشنبه بعد از نماز عشاء، تهران، مسجد المصطفی ۱۳۵۹/۶/۳۰ @sahba_nashr1
💠استاد سید علی خامنه ای: ( هر کس تاریخ را شناخت، آینده را شناخت). 🔸ببینید حوادث و پدیده های تاریخی، معلول چه قوانین و سنت هایی هستند. وقتی که در تاریخ کسی فهمید که چه عاملی جامعه ای را به وجود می آورد، نظمی را زائل می کند، نظمی را نابود می کند، مردمی را روی کار می آورد، مردمی را به زوال می رساند، حکومت ها را عوض می کند، نظام ها را دگرگون می کند؛ وقتی اینها را فهمید، می تواند بفهمد به چه شکلی خواهد بود. و هر کس را شناخت را شناخت. 📖حلقه سوم انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۰ @h_shafiei
مبشرصبح
💠استاد سید علی خامنه ای: ( هر کس تاریخ را شناخت، آینده را شناخت). 🔸ببینید حوادث و پدیده های تاریخی،
🔶با دیدن ۵ تا تیکه از پازل ۵۰۰ تیکه ای نمیشه به اصول اساسی و حاکم بر سیره سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی یا خانوادگی معصومین علیهم السلام دست یافت. @h_shafiei
📚 #معرفی_کتاب 📘جستارهایی نظری در باب تمدن اسلامی 📕بحران تمدنی ایران معاصر 🖋 سید محمد حسین متولی امامی 📌 نشر معارف 1⃣ #جستارهایی_نظری_در_باب_تمدن_اسلامی ، در حاشیه تأملات مؤلف در باب چیستی تمدن و مختصات آن، ماهیت تمدن اسلامی و الگوهای علمی و راهبردی نیل به افق تمدن اسلامی و نسبت معارف دینی با تمدن های بشری، سامان یافته و دغدغه اصلی اش، نمایش دورنمایی از پیکره تمدن اسلامی در آینده انقلاب اسلامی است. کلیت مباحثی که در این مجموعه ارائه شده، تلاش دارد تا تصویر مناسبی از ابعاد مفهومی و ماهوی #تمدن_اسلامی و بایسته های نیل جوامع اسلامی به آن را ترسیم کند. 2⃣ #بحران_تمدنی_ایران_معاصر با دغدغه معرفی اصول مواجهه جمهوری اسلامی ایران با تمدن غربی و بایسته های گذار ایرانیان از وضعیت غرب زدگی تألیف شده و سعی دارد بحران زندگی امروز مسلمین و به خصوص ایرانیان را معرفی کند. مفهوم شناسی و مؤلفه های اساسی تمدن ها و بحران تمدنی معاصر در جامعه ایرانی و ریشه های تاریخی این وضعیت، همچنین مواردی از آشوب های فرهنگی و تمدنی ایرانیان را برشمرده و در نهایت به معرفی راه کارهای خروج از وضعیت بحران تمدنی ایران اشاره دارد. 🔸 مطالعه هر دو اثر را به دوستان علاقمند به حوزه مطالعاتی فرهنگ و تمدن پیشنهاد می کنم، امکان خرید فایل pdf کتاب بحران تمدنی ایران معاصر در پایگاه اطلاع رسانی مولف وجود دارد. bineshetamadoni.ir/product/فایل-کتاب-بحران-تمدنی-ایران-معاصر-نسخه @h_shafiei
! 🔸البته از این اختلاف در جبهه نیروهای انقلابی ناخرسندم که درباره چنین موضوعی اینقدر اصرار بلاوجه میکنند. ترسیم فضای پسا استیضاح👇 علت استیضاح بررسی ناتوانی رییس جمهور در عملکرد 7 سال ریاست جمهوری است ازجمله گرانی، تورم و ... نتیجه سیاستهای دولت_مثل سیاست گران کردن یکباره بنزین_ که منجر به تنش در کشور است و شده است. خب نهایت این استیضاح به برکناری روحانی منجر میشود 1. بلافاصله با این وضعیت همین نیم بند اداره دولت هم تحت الشعاع قرار میگیرد و تاثیر مستقیم بر افزایش قیمتها و تورم و نتیجه دارد. 2. فرایند برگزاری انتخابات اعم از آمادگی ساختارهای برگزار کننده مستلزم زمان است یعنی همان معطلی اقتصاد و طبعا 3. کاندیداها باید خود را معرفی و فرایند تبلیغات هم مستلزم صرف زمان و طبعا هدف بهبود وضعیت در این برهه زمانی محقق نمیشود و تداوم همان ! 👈تا اینجای کار که اوضاع مناسب نخواهد بود و تقریبا رسیده به همان زمان پایان ریاست جمهوری حسن روحانی! 4. طبیعتا این فضا، واکنشهای متفاوت شخصیتها و احزاب را به دنبال خواهد داشت که به ترتیب موافق و یا مخالف هستند و نتیجه آن در تنش سیاسی و تداوم وضعیت بحرانی اقتصادی و همان تداوم عمومی خواهد بود. 5. این دولت تا دقیقه آخر خود !! است که مشکلات مردم را حل میکند!، یادمان باشد بیش از اینکه ما از دولت نگران و ناراحتیم، از دولت نگران و ناراحتیم و باید مردم این تفکر را خوب شناخته و کنار بگذارند. 👈با این استیضاح و کنار نهادن و بدنبال آن، فعالیتهای رسانه ای طرفداران دولت که با پشتیبانی دولت، فعلا بر قشر قابل توجهی تاثیرگذارند(تلگرام و اینستاگرام و برخی خبرگزاریها و سایتهای طرفدار دولت و ...) و ورود اپوزوسیون هم که کلا به دنبال ایجاد نزاع و آشوب هستند، این مهم محقق نخواهد شد. آنها این را القاء خواهند کرد که تا دقیقه آخر 6 گل میزدند و این فرصت یکساله از آنها گرفته شده!!!! و جمعی هم باور خواهند کرد! 6.رییس جمهوری بعدی بیاید با بیش از حدی که بوجود آمده است فشار مضاعف برای فعالیت دارد که همین انتظار و فشار در عملکرد نهاد دولت جدید که برای شناخت اوضاع و محیط شدن به کار نیازمند فرصت و مرور زمان است مضر خواهد بود که منجر به خواهد شد. 👈 تازه فرض بر این است که کسی رای بیاورد که مردمی، پاکدست و انقلابی باشد و نه تجربه تلخ دیگری چون حسن روحانی رای بیاورد. 👈اینهایی که عرض شد خلاصه ای از تصویر وضعیتی است که برخی بر آتش آن می دمند! حالا از آن میگذریم. پینوشت🔻 بهتر است مجلس در این زمان به جای برخورد هیجانی و ایجاد تنش، کج دار و مریض و کاملا و با نگاه یاری به دولت برای به پایان رساندن کار برخورد کند. ✍محمود باقری @mahmoudbagheri1
حجت‌الاسلام سلیمانی در یادداشتی دستاویز شدن شخصیت مالک اشتر از سوی برخی جریان‌های موسوم به عدالتخواهی را مورد نقد قرار داد. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/04/14/2299549/
مبشرصبح
حجت‌الاسلام سلیمانی در یادداشتی دستاویز شدن شخصیت مالک اشتر از سوی برخی جریان‌های موسوم به عدالتخواه
از سوی دیگر انتقادات مالک کاملا دلسوزانه و با هدف حفظ و تقویت نظام اسلامی انجام می‌شد و از آنجا که امیرالمومنین نیز بر نیت صادقانه جناب مالک نیز اشراف کامل داشت، در مواردی مطالبی که او نیز مطرح کرده بود را مورد قبول قرار می‌دادند، در صورتی که خوارج هیچ گاه از روی دلسوزی نبوده که در مخالفت با فرامین و منویات حضرت امیر سخن بگویند بلکه به حضرت می گفتند که ایشان مسائل را بد می فهمد و به همین دلیل جایز نمی دیدند که حتی پشت سر ایشان نماز بخوانند و در نهایت در مقابل ایشان شمشیر نیز کشیدند. نکته بعدی درباره تمایز انتقاد جناب مالک با عناد خوارجِ نهروانی این بود که زمانی که انتقادی به ذهن مالک اشتر می‌رسید، این انتقاد را با خود حضرت_ گاهی بی واسطه و گاهی با واسطه_ به گوش حضرت می‌رساند و دیگر در جامعه اسلامی علیه امیرالمومین اقدام به جریان سازی نمی‌کرد و به دنبال ایجاد اصطلاحاً کمپینی برای ابراز مخالفت‌های خود نبود. در حالی که جریان های مدعی عدالتخواهی هر بار که نسبت به نظر ولی فقیه نظر دیگری دارند، با ایجاد کمپین‌های رسانه‌ای سعی در جریان سازی علیه مقام ولایت فقیه داشته‌اند. سوال این است که آیا مالک اشتر نیز نمی توانست دست به چنین اقداماتی بزند؟! با این وجود چرا هیچگاه اقدام به ایجاد جریان هایی خلاف نظر ولی امر خود نکرد؟ چون که از صمیم قلب و با ایمان قلبی ولایت حضرت علی (ع) را قبول داشت. به طوری که در توصیف مقام و منزلت حضرت امیر، ایشان را تنها شخصی معرفی می کند که فضائل را به شکل اکمل آن دارد و وصی و وارث علم پیامبران است. بنابراین مدعیان عدالتخواهی نمی‌توانند با مستمسک قرار دادن رفتار جناب مالک و این ادعا که صدای ما به ولی فقیه نمی رسد، خود را مجاز به جریان سازی علیه ولایت کنند. نکته پایانی اینکه خوارج در صدر اسلام مدعی بودند که تنها آنان هستند که مصداق و مفهوم عدالت را درک می کنند و بر این باور غلط بودند که خیلی بهتر و جامع تر از حضرت امیر، اسلام را می‌شناسند. هرگاه جنبش عدالت خواهی و اسلام شناسی به این نقطه برسد که ولایت هم مصداق عدالت را متوجه نمی‌شود و اسلام را به درستی نشناخته است این مرحله آغاز حرکت در مسیر خوارج صدر اسلام است. بارها دیده‌ایم که برخی دلسوزان (برای مثال جناب آقای قرائتی در نامه اخیرشان) نسبت به برخی امور انتقاداتی را در محضر مقام معظم رهبری بیان می‌کنند ولی هیچگاه داد و فریاد به راه نمی اندازند. از سوی دیگر ایجاد مجمعی تحت عنوان مجمع تشخیص مصلحت نظام از ولی فقیه به چه منظور بوده است؟ به این خاطر بوده که گروهی از کارشناسان در ارتباط با موضوعی بحث و تبادل نظر کنند و به نظر واحدی رسیده و نظر خود را به عنوان نظر کارشناسی در اختیار ولی فقیه قرار دهند که بارها شاهد بودیم که ایشان نیز با استناد و احترام به نظر واحدی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با موضوعی گرفته می‌شود، نظر خود را اعلام می‌کند.
مبشرصبح
حجت‌الاسلام سلیمانی در یادداشتی دستاویز شدن شخصیت مالک اشتر از سوی برخی جریان‌های موسوم به عدالتخواه
گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- در روزهای گذشته برخی جریانات موسوم به عدالتخواه با استناد به برخی روایات، شخصیت مالک اشتر نخعی از یاران وفادار امیرمومنان را دستاویز قرار داده و مدعی شدند که وی نیز در مقاطعی خلاف نظر ولیِّ خود حرکت کرده است. البته دستاویز قرار دادن شخصیت مالک اشتر برای توجیه رفتارهای سیاسی مسبوق به سابقه است. برای مثال روزنامه ایران 4 خرداد 92 ضمیمه‌ای رایگان برای روزنامه رسمی دولت با عنوان "راوی" و تیتر یک "اتهام ولایت گریزی به مالک اشتر" منتشر کرد و رفتار احمدی نژاد و مشایی را با مالک اشتر قیاس کرد! در روزهای گذشته نیز شاهد شکل‌گیری چنین فضایی بودیم که با استناد به چند حدیث درباره نقدهای مالک اشتر به مدیریت امیر مومنان، انتقادهای خود از رهبری را با رفتار مالک مقایسه می‌کردند! در همین رابطه حجت‌الاسلام و المسلمین جواد سلیمانی امیری پژوهشگر تاریخ اسلام و استاد حوزه و دانشگاه در یادداشت شفاهی برای خبرگزاری تسنیم، ضمن رد چنین ادعاهایی به تخریب شخصیت مالک اشتر برای توجیه رفتارهای غلط واکنش نشان داد. متن یادداشت آقای امیری به شرح زیر است: اخیرا در فضای مجازی مسئله‌ای مطرح شده مبنی بر این که مالک اشتر به امیرالمومنین(ع) انتقاد می‌کرد و این انتقادها در موارد متعددی بوده و حدود 5 مورد سند برای آن وجود دارد و با توجه به این انتقادات، چرا برخی می‌گویند نباید به ولایت انتقاد کرد و فقط باید اطاعت‌پذیری داشت؟ در پاسخ به این پرسش یا شبهه چند نکته حائز اهمیت است؛ نکته اول اینکه ما در منابع دینی خود برای استخراج یک فکر، معرفت و اندیشه دینی به قرآن کریم، سنت و عقل تکیه می‌کنیم و اینها مهم‌ترین منابع ماست. سیره رفتاری یکی از منابع در سنت است و ما اندیشه را از آنجا به‌دست می‌آوریم. اگر در قرآن کریم خداوند می فرماید: «أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ» (شما اطاعات کنید از خدا و رسول و اولی الامر) و در روایت داریم که مقصود از اولی الامر اهل بیت(ع) هستند؛ اگر در حکومت امیرالمومنین(ع) کسی خلاف این عمل کند و حضرت نیز با او برخورد اخلاقی کند، ما نمی‌توانیم بگوییم حرکتی که در سیره آمده ملاکی برای مجوز شرعی است؛ بلکه آن آیه مجوز شرعی است. چون منبع ما در درجه اول اینها هستند. به علاوه اینکه برخورد اخلاقی امام علی(ع) با یک فرد و رفتار او، دال بر این نیست که چنین حرکتی از منظر امام(ع) مجوز شرعی دارد. با مراجعه به محکمات منابع دینی‌ خود می‌یابیم که اطاعات از منویات ولیِ خدا چه در عصر حضور و چه در عصر غیبت واجب شرعی است. هرچه خلاف این عمل شود، به لحاظ قرآن و سنت و عقل، عمل خلاف شرع انجام شده است. اگر صحابی امام علی(ع) یا هر امام دیگری چنین حرکتی را انجام دهد، این مجوز شرعی برای جواز مخالفت با امام(ع) نیست. نکته دوم اینکه با مراجعه به سیره ائمه اطهار(ع) می‌بینیم که اصحاب نامدار مورد تایید اهل بیت(ع) مانند مالک اشتر، عمار یاسر، مقداد و ابوذر تابعیت بسیار زیادی داشتند در حدی که در مراحل مختلف حکومت امام علی(ع) -البته ابوذر آن زمان نبود ولیکن عمار، عثمان بن حنیف و مالک اشتر بودند- اطاعات اینان بسیار غلبه دارد و فراوانی گزارشاتی که درباره اطاعات‌های آنها داریم بسیار بیشتر از موارد این‌چنینی است که در مورد مالک نقل شده است. یعنی فراوانی اطاعت‌ها و ولایت‌پذیری مالک اشتر در تاریخ به مراتب بیشتر از مواردی است که گزارشاتی مبنی بر بیان انتقاد از سوی مالک به امام علی(ع) بوده است. نکته بعدی اینکه در برخی موارد تاریخی نقل شده که مالک به امام علی(ع) انتقاد می‌کند؛ یکی در ماجرای نصب فرزندان عباس(عموی پیامبر(ص) و امام(ع)) عبدالله بن عباس، عبید الله بن عباس و قُثَم بن عباس به استانداری برخی استان‌ها که مالک اشتر انتقاداتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه اینان شایستگی لازم را برای اینکار ندارند و امام(ع) هم پاسخ دادند که شما اگر بهتر از آنان را سراغ داری برای ما بیاور. یعنی منظور حضرت این بود که ایشان برای مدیریت‌های کلان نیاز به افرادی دارد که جامعیت نسبی داشته باشند و صرف تقوا و صرف تخصص کافی نیست و مدیریت و ریاست مجموعه‌ای از اینها را می‌خواهد. یکی از موارد دیگر از موارد انتقادی نسبت به تصمیمات حضرت امیر از سوی مالک به زمانی برمی گردد که مردم به تازگی با امیرالمومنین بیعت کرده بودند. در آن برهه امام علی(ع) در پی عزل ابوموسی اشعری از استانداری کوفه بودند در حالی که مالک به حضرت گفت که بگذارید در آن جایگاه بماند و ظاهرا خواسته‌اش هم جدی بود و امام(ع) هم پذیرفت. در حقیقت حضرت می‌خواست اتمام حجت شود و نیروهای مخلص خود را با مسائل آگاه کند و مهم‌تر اینکه مردم کوفه هم به ابقای ابوموسی تمایل داشتند.
مبشرصبح
حجت‌الاسلام سلیمانی در یادداشتی دستاویز شدن شخصیت مالک اشتر از سوی برخی جریان‌های موسوم به عدالتخواه
یکی دیگر از این موارد، فرستادن «جریر بن عبدالله بَجَلی» در اوایل حکومت امیرالمومنین(ع) بود که حضرت او را به نزد معاویه فرستاد تا با وی مذاکره کند تا او وادار به تسلیم شده و با امام علی(ع) بیعت کند. او موفق نشد و مالک اشتر هم گفت که من به «جریر بن عبدالله بجلی»اعتماد ندارم و بعداً هم «جریر بن عبدالله بجلی» تعلل کرد و موفق نشد و امام(ع) هم وقتی دید که او موفق نشد و مسائل جنگ پیش آمد، او را توبیخاتی کرد و از منطقه حضرت جدا شد و خانه‌اش را هم خراب کردند. علت اینکه حضرت او را برای این‌کار می‌خواست نیز حکمت‌هایی دارد که یکی از این حکمت‌ها شاید این بود که می‌فرمود یک نفر مانند خودشان را که با آنها دوست و مانند آنان بوده و می‌توانست مذاکره و چانه‌زنی کند را بفرستد. و اِلّا اگر فرد نابی مانند مالک را می‌فرستاد، موفق نمی‌شد که با مذاکره چیزی را به‌دست بیاورد و همان اول اختلاف می‌شد و برمی‌گشت. بله حضرت هم می‌دانست که او نیروی مخلص و نابی نیست. یکی دیگر از موارد نیز در جنگ جمل بود که امیرالمومنین(ع) دیدند که مالک اشتر به داخل شهر بصره رفته و در کوچه‌ها مردم را تعقیب می‌کرد. به او نامه نوشتند کسانی که فرار کردند را تعقیب نکن؛ نقل شده که مالک در ابتدا نامه را زیر زین اسب خود گذاشت و بعداً که نامه را باز کرد و خواند، بازگشت. موردی دیگر که برخی درباره آن اختلاف دارند این است که می‌گویند وقتی امام(ع) در جنگ صفین اولین بار به مالک اشتر فرمودند که بازگردد، بازنگشت و و بار دوم بود که به فرمان حضرت امیر تن داد! در پاسخ به این سوال باید گفت در برخی شرایط یاران حضرت علی از جمله مالک اشتر می‌دیدند که گروه‌های فشاری در حال فشار آوردن به حضرت برای تحمیل خواسته خود مبنی بر پایان جنگ هستند. از آنجا که یاران حضرت از نیت باطنی امیرالمومین مطلع بودند و می‌دانستند که امام گاهی برای خنثی کردن فشارها به کاری مشخص فرمان می‌دادند به همین منظور برای تحقق نیت باطنی امام، در ظاهر توجهی به دستور ایشان نمی کردند و به سرعت در پی تحقق نیت باطنی امام اقدام می کردند تا در واقع خدمت واقعی را به امیرالمومین انجام دهند. در قضیه صفین نیز چنین حالتی برای جناب مالک پیش آمد ولی بعد از آنکه به او پیام رسید که جان حضرت در خطر است، مالک اشتر بلافاصله دست از جنگ کشید و به سوی امیرالمومین شتافت. بنابراین روایاتی که در ظاهر حکایت از نافرمانی و انتقاد مالک از امیرالمومنین دارد، در تاریخ ذکر شده است ولی این بدان معنا نیست که این اتفاقات با چنین جزئیاتی در عالم واقع رخ داده باشد چرا که معدود روایات تاریخی را می‌توان نام برد که دارای اسناد موثق باشد و بسیاری از روایات تاریخی شامل گزارش‌هایی ظنی است که در همان برهه از سوی حاضران در صحنه بیان شده و توسط مورخان در دوره‌های مختلف به ثبت رسیده و نمی‌توان با اطمینان صد درصد درباره وقوع آنها سخن گفت. اگر فرض را بر این بگذاریم که جناب مالک چنین انتقادات و مخالفت‌هایی را با امیرالمومنین داشته است، یکی از بحث ها این است که آیا می‌تواند برای ما حجتی جهت مخالفت کردن با نظرات ولی فقیه باشد و پیش خود اینگونه تعبیر کنیم که چون جناب مالک به طور مثال به خود اجازه داده که انتقاداتی را نسبت به رفتار و عملکرد حضرت امیر مطرح کند و امیرالمومین نیز در واکنش به این انتقادات هیچگاه مالک را به ضد ولایت بودن متهم نکرده پس ما نیز این اجازه را داشته باشیم که به ولی فقیه خود انتقادات تند و تیزی را انجام دهیم و به صراحت روبروی ایشان بایستیم. در صورتی که اگر فرض را بر این گذاشت که جناب مالک انتقاداتی را نیز متوجه عملکرد امیرالمومین می‌کرده ولی باید به این مسئله مهم توجه داشت که جنس انتقادات مالک با جنس انتقادات خوارج تفاوت های فراوانی داشته است. یکی از این تفاوت ها در میزان اطاعت ها نسبت به میزان مخالفت ها بوده است. به طور مثال اگر جناب مالک در 100 مسئله منویات و فرمایشات امیرالمومنین را بدون هیچ گونه سوال و انتقاد اجابت می‌کرد و تا پای شهادت هم پیش می‌رفت، یک نمونه هم پیش می‌آمد که در برابر فرمان امام علی (ع) ابهامات و سوالاتی برای او پیش می آمد که آنها را بدون هیچ گونه جنجال و جریان سازی ضد امیرالمومنین مطرح می‌کرد و طبعاً پاسخ خود را نیز دریافت می‌کرد. در حالی که خوارج اینگونه نبودند. این گروه زمانی که از حضرت جدا شدند از 100 مورد حتی یک مورد از فرمایشات آن حضرت را نیز مورد توجه قرار نمی دادند بلکه با آن مخالفت نیز می کردند.
هدایت شده از تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سالروز ۱۸ تیر ۷۸ : 🔸 ای سید و مولای ما! پیش خدا گواهی بده که ما در راه خدا تا آخرین نفس ایستاده‌ایم. بزرگترین آرزوی بنده این است که در این راه جان خودم را تقدیم کنم. ▪️خیانت و ... ♦️ کانال تبیین http://eitaa.com/joinchat/1033961472C8a1cc59c8c
خط ما، خط است... @h_shafiei
وضعیت حجاب ما مناسب نیست، موید عرض بنده وضعیت حجاب برادران فتنه گر در طول ۲۰ سال هست ۷۸؛ ۸۸؛ ۹۸ (تازه این پست برای سال گذشته هست) بر فتنه گر خصوصا از نوع تاج زاده بیشمار😊
هدایت شده از تبیین
🔴 دلایل بی‌حاصلی سوال و استیضاح از 🔹 عملکرد دولت بی‌دستاورد و خسارت‌بار در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی روشن است و از هر منظر کارشناسی به آن نگریسته شود، چیزی برای دفاع ندارد، تا آن‌جا که حتی منتقدترین افراد را عمدتاً رای دهندگان به او تشکیل می‌دهند. 🔹 در این میان، اما سوال اساسی این است که باید چنین دولتی را که عمر ۱۰ ماهه پایانی خود را طی می‌کند با سوال و استیضاح کنار زد؟ آثار سلبی و ایجابی آن برای کلیت نظام و مردم چیست؟ 🔹 به نظر می‌رسد سوال و استیضاح (که البته حق طبیعی مجلس و نمایندگان است) در این مدت باقی‌مانده، آورده خاصی برای نظام و مردم ندارد زیرا: 🔻۱.‌ بعد از بنی‌صدر، رویه و عرف حاکمیتی این بوده که با رئیس جمهور و (در مقاطعی نخست وزیر) برخورد حاد و حذفی صورت نگیرد. این رویه سبب پایداری نظام حکومتی و حفظ آرامش در کشور می‌شود. 🔻۲. استیضاح رئیس یک دولت که هفت سال بر سر کار بوده و وقت بسیاری را با کم‌کاری و مسیر اشتباه تلف کرده، در کمتر از یکسال به عمر آن دولت، هیچ نتیجه عملی در بر نخواهد داشت. به فرض محال با رای عدم صلاحیت، بجز رئیس جمهور سایر ارکان دولت تا چند ماه بر سر کار هستند و عملا تفاوتی نخواهد کرد. 🔻۳. سوال و استیضاح بزرگترین موقعیت برای سیاستمدار حرفه ای برای سوارشدن بر موج هیجان و احساسات، مظلوم نمایی، فرافکنی و استفاده از اشتباهات نمایندگان است. همانطور که حضور ظریف در مجلس نیز با چنین نتیجه ای همراه شد. 🔻۴. منطق بازار و معادلات روانی حاکم بر آن با منطق مورد نظر نمایندگان همخوان نیست. استیضاح و سوال در شرایط فعلی ایران از سوی بازار به معنی ناکامی کل حاکمیت در کنترل شرایط اقتصادی تلقی می‌شود و نه ناکارآیی یک دولت و یک جناح خاص. 🔻۵. بی ثباتی در نظام سیاسی و ناتمام ماندن دوره روحانی، سیگنال خوبی برای قدرت و نفوذ منطقه ای ایران نیست. ولو آنکه روحانی دغدغه محور مقاومت را چندان نداشته باشد اما ناتمام ماندن دولت وی به پرستیژ سیاسی ایران در منطقه ضربه می‌زند و از سوی ناظران منطقه‌ای به عنوان نشانه‌ای از تزلزل نظام ایران تعبیر می‌شود. 🔻۶. تقریبا می‌توان گفت امکان اصلاح مسیر دولت از وضعیت اشتباه فعلی به شکل مبنایی وجود ندارد و ظرفیت اصلاح و نقدپذیری در لایه یک دولت وجود ندارد. از سوی دیگر مجلس می‌تواند در جو آرام و کارشناسی در همین مدت باقی مانده از عمر دولت برخی تصمیمات مفید و موثر را به آن بقبولاند. به شرط آنکه با بخش منصف و دلسوز دولت رابطه برقرار کند و از چالش حاد با بالادستی‌ها اجتناب کند. 🔻۷. میان لایه‌های کنشگر افراطی فتنه و برخی مدیران دولت تدبیر، هم‌پوشانی و ارتباطاتی وجود دارد. حادسازی فضا علیه دولت سبب می‌شود رادیکال‌ها نظرات خود را به تصمیم گیران در دولت توجیه کنند و حوزه ذهنیت _عملکرد اشتراکی آن‌ها گسترده شود. در آن صورت با توجه به طراحی‌های بسیار جدی ضدانقلاب، منافقین، سرویس‌های خارجی و نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی، بستر رقم خوردن یک فتنه چندوجهی فراهم شود. 🔻۸. نفس وجود مجلس فعلی با گرایش‌های انقلابی و کاملا متضاد با دولت، خود نوعی فشار بر دولت است و بازدارنده بسیاری از مسائل است. این فشار مثبت در صورتی که از حد خود فراتر رود به فشار منفی تبدیل می‌شود و اثرات مخربی در پی خواهد داشت. ✅ عضو کانال تبیین شوید: http://eitaa.com/joinchat/1033961472C8a1cc59c8c
🔶 عشق مهمتر است یا معشوق؟ 🔷 عشق مهمتر است! فراق معشوق طاقت سوز‌ و‌ جانکاه است، ولی فقدان عشق مرگ است. عاشق بدون معشوق می سوزد و عاشق تر می شود، اما بدون عشق حیاتی نیست که درباره چیستی آن حکم کنیم ... @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سید شهیدان اهل قلم: ... ما ماسک میزنیم، اما مقام امن را در جایی دیگر می‌جوئیم... @h_shafiei
📚 #معرفی_کتاب 📖 ارتداد، نوشته وحید یامین پور، انتشارات سوره مهر؛ 🖋ارتداد را یک #تاریخ_جایگزین می دانم. 🔸نثر روان در ژانر درام، با کد های جذاب مانند (حاج مهدی، سید خراسانی، احمد، مرضیه) با تخیل ارتداد یک تحول تاریخی ، ناظر به قوانین و حرکت تاریخ، عوامل محرک جامعه و تاریخ و فرجام تاریخ از نظرگاه شیعه انقلابی ... با دیالوگ های خوب و چالشی... 🔷به نظر این کتاب حداقل 50 صفحه باید اضافه می شد، برخی از شخصیت ها باید بیشتر پخته می شد، برخی تصویرها بیشتر باز می شد و... ♦️در مجموع پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید، حقیر توی دو جرعه کتاب را خواندم چون نمی خواستم در این تخیل دردناک زیاد بمانم، هرچند تلخی آن برای اهل تاریخ بارها تجربه شده و غریبه نیست. @h_shafiei
. 👈اگر به حکم قانون اعدام شوند آنها کلاه خود را از این نمد می بافند. 👈اگر به حکم قانون اعدام نشوند، آنها خواهند گفت که ما بود! این را به خود واگذارید. با کنید و نکنید در جایگاه قاضی ننشینید و تعیین تکلیف نکنید، تنها تعیین تکلیف جمله است. 🔺این باید سرلوحه قرار گیرد که نه تنها در اعدام سه زورگیر مسلح و اغتشاشگر بلکه در هر مواردی باید بدون اغماض و در برابر و اپوزوسیون ایستاد. ✍محمود باقری @mahmoudbagheri1