امام موسی صدر یکی از آگاهانی است که روابط انسانها و بایستههای آن، دلمشغولیاش بوده و در این زمینه اندیشه کرده و به بیان تأملات خود در این زمینه، پرداخته است. ایشان در راستای تبیین بایستهها و شایستههای روابط اجتماعی انسانها با یکدیگر، از واژۀ برادری بهره برده و به گونههای متفاوت برادری اشاره مینماید: برادری انسانی، برادری خداباوران، برادری اسلامی، برادری ملی. در نوشتار پیش رو تلاش شده تا از باورهای امام صدر در این عرصه، گزارشی تحلیلی ارائه شود.
آنچه اکنون در دست شماست، بخش قابل توجهی از گفتارهای امام موسی صدر دربارۀ رابطۀ انسانها با یکدیگر و بایستههای آن است. تقریب مذاهب بلکه حتی تقریب ادیان از دغدغههای این رهبر بزرگ است که در این کتاب مورد تبیین قرارگرفته است.
گفتههای عربی امام موسی صدر در مجموعهای دوازده جلدی با نام «مسیرة الامام السید موسی الصدر» جمع شده و ترجمۀ آن مجموعه، به ضمیمۀ گفتارهای فارسی ایشان، در کتابِ پانزده جلدی «گام به گام با امام» گرد آمده است.
اثر حاضر با عنوان «ارجنامه انسان، راهی برای وحدت ادیان الهی و فرق اسلامی» نیز برگرفته از این مجموعه 15 جلدی است که به کوشش آقای محمدصادق حسینزاده و با همکاری اتحادیه بینالمللی امت واحده گرد آمده است و در هفته وحدت از سوی شرکت چاپ و نشر بینالملل دراختیار علاقهمندان قرارمیگیرد.
@Hablollahir
#اطلاع_رسانی
🔰 مسابقه کتابخوانی #امت_رسول با محوریت کتاب بر تبعید
🔸 کتاب «برتبعید» روایتی است از تبعید حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب به ایرانشهر و جیرفت، در زمان حکومت پهلوی دوم.
🔹جوایز:
4 جایزه 1 میلیون تومانی
4 جایزه 700 هزار تومانی
4 جایزه 500 هزار تومانی
4 جایزه 200 هزار تومانی
🔻 تهیه کتاب و شرکت در مسابقه:
https://yk8.ir/rasul
روش تهیه کتاب :
وارد لینک بالا که بشوید هم لینک طاقچه هست و هم لینک خرید اینترنتی کتاب.
شما از صهبا می خرید.
هزینه کتاب 14 تومان هست.
هزینه پست هم رایگان.
هفته بعدش هم درب منزل تان کتاب را تحویل میگیرید.
@Hablollahir
هدایت شده از اخبار ویژه هندوستان
شعر یک هندو برای شهید سلیمانی
✏️دکتر سرویش تریپاتی شاعر
🔹هندوستانی تقدیم به قاسم سلیمانی و ملت ایران شد.
او استاد زبان سانسکریت دانشگاههای هند است و دکترای زبان سانسکریت دارد.
الا ای مسند ظلمت مکن فخر سخندانی
که ایران در دلش دارد نگینی چون سلیمانی
مکن بازی باطل در میان قوم ابراهیم
سیاوش را ملالی نیست کز آتش بترسانی
زمین حافظ و سعدی و مولانا همه نور است
تو از ایران و از عرفان ایرانی چه میدانی؟
گمان کردی که ایران است تنها پیش روی تو؟
همه هند است آماده برای جنگ و قربانی
شهادت هست تا فرهنگ این مردم نمیمیرند
ز خون یک سلیمانی ببالد صد سلیمانی
🔺اخبار هندوستان را از کانال ما دریافت کنید.
🔰اخبار ویژه هندوستان
@snindia
هدایت شده از مجله الکترونیکی اخوت
⛔️اختلاف سر ولایت امیرالمومنین، خیانت به اسلام!
🔻دست بردارید از نادانی! شما را تحریک نکنند آنهایی که با اسلام دشمنند. خیانت به اسلام نکنید! این تفرقه امروز خیانت به اسلام است، با هر اسمی که باشد. امروز سر ولایت امیرالمؤمنین اختلاف کردن خیانت به اسلام است. امروز این حرفها را طرح نکنید. همه توجه به این معنا داشته باشید که این سرنوشتی که بناست برای ایران تحقق پیدا کند خوب باشد. با اعمال شما نبادا اسلام فراموش بشود. با اعمال شما نبادا اسلام دفن بشود. اگر دلسوز به اسلام هستید، دست از تفرق بردارید. اگر دلسوز به ملت هستید، دست از تفرق بردارید. اگر دلسوز به کشورتان هستید، دست از این تفرقات بردارید.
صحیفه امام ج۸، ص۴۸۱
@okhowahmag
هدایت شده از مهدی مسائلی، مطالعات و یادداشتها
⚡️تأکید بر حدیث ثقلین تأیید جدال مذهبی نیست
✍مهدی مسائلی
بعضی فکر میکنند استناد و تأکید بزرگان شیعه بر حدیث ثقلین و توصیه اهلسنت به این حدیث نبوی، توجیهی برای پروژه شیعهسازی اهلسنت و تأییدی بر جدالهای مذهبی است. در حالیکه چنین موضوعی هرگز مقصود آنها نبوده است. از حدیث ثقلین میتوان دو برداشت حداکثری و حداقلی داشت. برداشت حداکثری متعلق به شیعیان است که قائل به امامت و جانشینی امام علی و اهلبیت(ع) در همهی جهات سیاسی و علمی از پیامبر(ص) هستند. قسمتی از این برداشت در تضاد با اندیشه اهلسنت است و شیعه بدون آنکه جدال مذهبی را دامن بزند، در گفتگوهای درون مذهبی خود بر آن تأکید میکند. اما برداشت حداقلی از حدیث ثقلین، مربوط مرجعیت علمی اهلبیت(ع) در هدایت امت اسلامی است. این موضوع چیزی نیست که با اندیشههای اعتقادی اهلسنت در تضاد باشد بلکه برای دنیای کنونی اسلام نیز بسیار راهگشاست. بر این اساس، آیت الله بروجردی برای تحقق تقریب مذاهب اسلامی، سیاست تبلیغی خود در فضای عمومی مسلمانان و در تعامل با اهلسنت را بر پایهی حدیث گذاشتند. در نگاه ایشان شیعه در عصر حاضر، باید تنها بر مرجعیّت علمی اهلبیت(ع) تأکید کند و از طرح کردن مسألهی خلافت امام علی و اهلبیت(ع) در گفتگو با اهلسنت سکوت کند. ایشان میفرمود مسئلهی خلافت سیاسی اهلبیت(ع)، فعلاً مورد ابتلای مسلمانان نیست تا درباره آن بحث کنند.(رک: آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی، راههای تقریب مذاهب اسلامی و وحدت مسلمانان) از این گذشته تمایز مذهبی شیعه و سنی بر اختلاف نظر در این موضوع استوار است و بحث بیشتر دراینباره، اتفاق نظری را دنیای اسلام پدید نمیآورد. از این جهت ایشان در تعاملات شیعه و سنی، به جای تأکید بر حدیث غدیر، بر حدیث ثَقَلَیْن( یا به تعبیری ثِقْلَیْن) تأکید میکردند و توافق و وحدت نظر بر سر مرجعیت علمی اهلبیت(ع) را امری دستیافتنی و مسئلهای راهگشا در مسیر تقریب مذاهب اسلامی میدانستند. البته پیداست آن مـرحوم، با این طرح، نظر نداشت که اصل مسألهی خلافت ائمه (ع) را انکار نماید یـا آنرا بیارزش و غیرمهم جلوه دهد، بلکه از باب در نـظر گرفتن اولویتها و نیازهای ضروری مسلمانان در عصر حاضر، بر مرجعیت علمی ائمه به استناد «حـدیث ثـقلین» تأکید میفرمود. رهبری انقلاب آیت الله خامنهای در توضیح رویکرد مرحوم بروجردی میگوید:
«در صدر فعالیتهای مرحوم آیتالله بروجردی (رضوان الله تعالی علیه) برای تقریب - آنطور که من شنیدم و تا حدودی اطلاع دارم - توجه به «حدیث ثقلین» بود که بین مذاهب مختلف اسلامی مورد اتفاق است و متواتراً آن را نقل کردهاند. به همان شکلی که شیعه آن را نقل کرده، کتب برادران اهل سنت هم پُر است؛ اگرچه به شکل دیگری هم نقل کردهاند. بههرحال، مسألهی اهلبیت و نظیر آن را که مورد قبول همهی مسلمین است و همهی مسلمین به آنان ارادت دارند و آنان را دوست میدارند و هرکدام به نحوی به آنان عقیدهی دینی دارند، محور قرار بدهند. در خود اسلام میشود مواردی را از متون اسلامی پیدا کرد که پایههای تقریب باشد.»(بیانات 1/۰۷/1370)
پس تأکید بر حدیث ثقلین در کلام امام خمینی و آیت الله خامنهای را نباید حمل بر بحث شیعهسازی اهلسنت نمود همچنانکه آیت الله بروجردی را نمیتوان به این عنوان متهم نمود. آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در نگاه مرحوم بروجردی میگوید:
«هدف آقای بروجردی از تأسیس دارالتقریب در مصر، این نبود که سنیها را شيعه کند. ایشان میفرمود: ما چه شیعه باشیم، چه سنی، به حکم حدیث ثقلین مؤظفیم عملمان مطابق دستور عترت طاهره(ع) باشد. ایشان در قضیه تقریب به دنبال توجه دادن اهلسنت به مرجعیت علمی اهلبیت(ع) بود. «تقریب» هم به معنی نزدیک شدن شیعه و سنی به یکدیگر و کمکردن فاصلهها است، نه شیعه کردن سنیها؛ هرچند اگر شیعه میشدند، زهی سعادت ولی غرض این نبود. آقای بروجردی بحثهای اعتقادی را نفی نمیکرد ولی در مصر به دنبال مطرح کردن مرجعیت علمی اهل بیت(ع) بود.»(جرعهای از دریا، ج3، ص503)
............
@azadpajooh
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️امام و آقا بخاطر جایگاهشان دم از وحدت میزنند؟؟
📌بررسی سوالات و شبهات مساله #وحدت
🔻حجت الاسلام محمدآبادی
@okhowahmag
مجمع اسلامی حبلالله 🇵🇸
تا ۳٠ آذر تمدید شد. لطفا اطلاع رسانی کنید. @hablollahir
فقط ۱۱ روز به پایان زمان مسابقه مانده.
🔺 پخش زنده قرعه کشی مسابقه کتابخوانی برتبعید
🔹 پنج شنبه ۴ دی ماه | ساعت ۱۷
📍 از صفحه اینستاگرام مجمع اسلامی حبل الله
🔗 https://instagram.com/hablollahir?igshid=1uray7k5tcewa
🆔 @Hablollahir
17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 میخواستند تعصبات بیجای شیعی را بیدار کنند اما در نهایت وحدت تقویت شد
🔹 خاطره گویی فعال جهادی حجت الاسلام محسن احمدیان از سیل آققلا و عکسی که معروف شد
📍 بخشی از مراسم قرعه کشی مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید
🆔 @Hablollahir