هدایت شده از مهدی مسائلی، مطالعات و یادداشتها
⚡️تأکید بر حدیث ثقلین تأیید جدال مذهبی نیست
✍مهدی مسائلی
بعضی فکر میکنند استناد و تأکید بزرگان شیعه بر حدیث ثقلین و توصیه اهلسنت به این حدیث نبوی، توجیهی برای پروژه شیعهسازی اهلسنت و تأییدی بر جدالهای مذهبی است. در حالیکه چنین موضوعی هرگز مقصود آنها نبوده است. از حدیث ثقلین میتوان دو برداشت حداکثری و حداقلی داشت. برداشت حداکثری متعلق به شیعیان است که قائل به امامت و جانشینی امام علی و اهلبیت(ع) در همهی جهات سیاسی و علمی از پیامبر(ص) هستند. قسمتی از این برداشت در تضاد با اندیشه اهلسنت است و شیعه بدون آنکه جدال مذهبی را دامن بزند، در گفتگوهای درون مذهبی خود بر آن تأکید میکند. اما برداشت حداقلی از حدیث ثقلین، مربوط مرجعیت علمی اهلبیت(ع) در هدایت امت اسلامی است. این موضوع چیزی نیست که با اندیشههای اعتقادی اهلسنت در تضاد باشد بلکه برای دنیای کنونی اسلام نیز بسیار راهگشاست. بر این اساس، آیت الله بروجردی برای تحقق تقریب مذاهب اسلامی، سیاست تبلیغی خود در فضای عمومی مسلمانان و در تعامل با اهلسنت را بر پایهی حدیث گذاشتند. در نگاه ایشان شیعه در عصر حاضر، باید تنها بر مرجعیّت علمی اهلبیت(ع) تأکید کند و از طرح کردن مسألهی خلافت امام علی و اهلبیت(ع) در گفتگو با اهلسنت سکوت کند. ایشان میفرمود مسئلهی خلافت سیاسی اهلبیت(ع)، فعلاً مورد ابتلای مسلمانان نیست تا درباره آن بحث کنند.(رک: آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی، راههای تقریب مذاهب اسلامی و وحدت مسلمانان) از این گذشته تمایز مذهبی شیعه و سنی بر اختلاف نظر در این موضوع استوار است و بحث بیشتر دراینباره، اتفاق نظری را دنیای اسلام پدید نمیآورد. از این جهت ایشان در تعاملات شیعه و سنی، به جای تأکید بر حدیث غدیر، بر حدیث ثَقَلَیْن( یا به تعبیری ثِقْلَیْن) تأکید میکردند و توافق و وحدت نظر بر سر مرجعیت علمی اهلبیت(ع) را امری دستیافتنی و مسئلهای راهگشا در مسیر تقریب مذاهب اسلامی میدانستند. البته پیداست آن مـرحوم، با این طرح، نظر نداشت که اصل مسألهی خلافت ائمه (ع) را انکار نماید یـا آنرا بیارزش و غیرمهم جلوه دهد، بلکه از باب در نـظر گرفتن اولویتها و نیازهای ضروری مسلمانان در عصر حاضر، بر مرجعیت علمی ائمه به استناد «حـدیث ثـقلین» تأکید میفرمود. رهبری انقلاب آیت الله خامنهای در توضیح رویکرد مرحوم بروجردی میگوید:
«در صدر فعالیتهای مرحوم آیتالله بروجردی (رضوان الله تعالی علیه) برای تقریب - آنطور که من شنیدم و تا حدودی اطلاع دارم - توجه به «حدیث ثقلین» بود که بین مذاهب مختلف اسلامی مورد اتفاق است و متواتراً آن را نقل کردهاند. به همان شکلی که شیعه آن را نقل کرده، کتب برادران اهل سنت هم پُر است؛ اگرچه به شکل دیگری هم نقل کردهاند. بههرحال، مسألهی اهلبیت و نظیر آن را که مورد قبول همهی مسلمین است و همهی مسلمین به آنان ارادت دارند و آنان را دوست میدارند و هرکدام به نحوی به آنان عقیدهی دینی دارند، محور قرار بدهند. در خود اسلام میشود مواردی را از متون اسلامی پیدا کرد که پایههای تقریب باشد.»(بیانات 1/۰۷/1370)
پس تأکید بر حدیث ثقلین در کلام امام خمینی و آیت الله خامنهای را نباید حمل بر بحث شیعهسازی اهلسنت نمود همچنانکه آیت الله بروجردی را نمیتوان به این عنوان متهم نمود. آیت الله سید موسی شبیری زنجانی در نگاه مرحوم بروجردی میگوید:
«هدف آقای بروجردی از تأسیس دارالتقریب در مصر، این نبود که سنیها را شيعه کند. ایشان میفرمود: ما چه شیعه باشیم، چه سنی، به حکم حدیث ثقلین مؤظفیم عملمان مطابق دستور عترت طاهره(ع) باشد. ایشان در قضیه تقریب به دنبال توجه دادن اهلسنت به مرجعیت علمی اهلبیت(ع) بود. «تقریب» هم به معنی نزدیک شدن شیعه و سنی به یکدیگر و کمکردن فاصلهها است، نه شیعه کردن سنیها؛ هرچند اگر شیعه میشدند، زهی سعادت ولی غرض این نبود. آقای بروجردی بحثهای اعتقادی را نفی نمیکرد ولی در مصر به دنبال مطرح کردن مرجعیت علمی اهل بیت(ع) بود.»(جرعهای از دریا، ج3، ص503)
............
@azadpajooh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️امام و آقا بخاطر جایگاهشان دم از وحدت میزنند؟؟
📌بررسی سوالات و شبهات مساله #وحدت
🔻حجت الاسلام محمدآبادی
@okhowahmag
مجمع اسلامی حبلالله 🇵🇸🇱🇧
تا ۳٠ آذر تمدید شد. لطفا اطلاع رسانی کنید. @hablollahir
فقط ۱۱ روز به پایان زمان مسابقه مانده.
🔺 پخش زنده قرعه کشی مسابقه کتابخوانی برتبعید
🔹 پنج شنبه ۴ دی ماه | ساعت ۱۷
📍 از صفحه اینستاگرام مجمع اسلامی حبل الله
🔗 https://instagram.com/hablollahir?igshid=1uray7k5tcewa
🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 میخواستند تعصبات بیجای شیعی را بیدار کنند اما در نهایت وحدت تقویت شد
🔹 خاطره گویی فعال جهادی حجت الاسلام محسن احمدیان از سیل آققلا و عکسی که معروف شد
📍 بخشی از مراسم قرعه کشی مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید
🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 هنوز به وحدت نرسیدیم
🔹 گلایه فعال جهادی حجت الاسلام محسن احمدیان از برخی سخنرانهای شیعه و سنی
📍 بخشی از مراسم قرعه کشی مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید
🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 داستان یک نقاشی
🔹 صحبتهای آقای احمد منصوب نقاش مطرح مشهدی درباره نقاشی یک عکس معروف
📍 بخشی از مراسم قرعه کشی مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید
🆔 @Hablollahir
این کتاب رسید.
قیمت روی جلد ۳٠ هزار تومان
با تخفیف ۲٠ درصد، میتوانید کتاب را از مجمع اسلامی حبل الله تهیه کنید.
@hablollahir
🔺 اعلام اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی کتاب برتبعید
🔹 با برندگان تماس گرفته میشود و جوایز به ایشان تقدیم خواهد شد
📍 مجمع اسلامی حبل الله
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از مجله الکترونیکی اخوت
⭕️انکار شهادت؛ وحدت یا تعطیل مذاهب؟
📌نقدی بر اظهارات اخیر مولوی گرگیج دربارۀ نسبت شهادت حضرت زهرا (س) با وحدت
✍حجت الاسلام مهدی محمدآبادی
🔻جناب مولوی گرگیج در خطبههای اخیرشان، دربارۀ نسبت شهادت حضرت فاطمه(س) با وحدت اظهاراتی داشتهاند که خلاصهاش این است:
1- قابل باور نیست که شیر خدا و فاتح خیبر، از حریم خود دفاع نکرده و در عوض، بارها به خلفا کمک هم کرده باشند.
2- با وجود دشمنان و چالشهای مشترک، طرح شهادت حضرت فاطمه(س) موجب تفرقۀ امت اسلامی است و به کار بردن شهادت، توهین به اهلسنت است.
3- وقتی علمای اهلسنت میبینند که افراد کماطلاع، اهلسنت را دشمن اهلبیت(ع) میدانند، علیرغم میلشان مجبورند به اینجور مسائل بپردازند.
🔻از بررسی صدر و ذیل کلام برمیآید که ظاهرا جناب مولوی گرگیج بین دو ساحت خلط کردهاند:
1- تا آنجا که ایشان با اقامۀ ادلۀ مختلف، در مقام عدم پذیرش شهادت هستند، نمیتوان بر ایشان خرده گرفت؛ چراکه دارند اعلام میکنند بر اساس تصویر اهلسنت از خلیفۀ دوم، اصلا نمیتوانند باور کنند او موجبات شهادت دختر پیامبر را ایجاد کرده و اینگونه میخواهند اتهام دشمنی با اهلبیت را از اهلسنت دفع کنند. همچنانکه حق دارند گله کنند چرا برخی شیعیان، بهخطا، اهلسنت را دشمن اهلبیت(ع) میدانند و بهویژه در چنین ایامی، ساحت عمومی و حتی بعضا در و دیوار مساجد اهلسنت را محل عقدهگشایی و هتاکی به اهل سنت و مقدساتشان میکنند.
2- اما اینکه عقیده به شهادت حضرت فاطمه(س) توهین به اهلسنت است و برای حفظ وحدت، نباید مطرح شود، ربط منطقی به نکتۀ اول ندارد؛ چراکه وقتی قاطبۀ شیعیان با ادلۀ روایی و تاریخی، به شهادت حضرت صدیقه(س) باور دارند، لازمۀ فرمایش جناب گرگیج این است: «شیعه نباشید تا بتوانیم وحدت کنیم!» اما خود این، بزرگترین مانع عمومی شدن وحدت است؛ چراکه دست برداشتن طرفین از عقاید اختصاصیشان، «انحلال» است، نه «اتحاد».
🔻وحدت یعنی در عین داشتن تمایزات، مشترکات را مبنای حیات جمعی مؤمنانه قرار دهیم. بلی؛ باب مناقشات مذهبی نیز همچنان باز است، اما نه در منظر عموم و در خطبههای جمعه یا منابر هیئات، بلکه در محافل علمی تخصصی.
علمای بزرگوار، هم خودشان قلباً بپذیرند و هم برای مردم جا بیندازند که اختلافات هویتی هزارساله مثل شهادت حضرت زهرا(س) یا عدالت صحابه، در کف جامعه با استدلال منطقی قابل حل نبوده و از سنخ اختلافاتی است که قرآن برطرف شدن آن را به قیامت حواله میدهد (سجده/25). شیعه و سنی باید یکدیگر را در اینجور مسائل، معذور بدارند و مراقبت کنند که جوری شیعهگری و سنیگری نکنند که بر هویت اسلامی در برابر جبهۀ کفر سایه افکند و اختلافات عقیدتی و تاریخی، ما را از مسائل عینی امروز و سرنوشت مشترکمان غافل کند.
@okhowahmag
📌دوره مطالعات فرهنگی منطقه شبه قاره هند توسط مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی (جامعه المصطفی) با همکاری مرکز بین الملل حوزه های علمیه به صورت مجازی برگزار می گردد.
⏳مهلت ثبت نام: سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹
⏰زمان برگزاری: پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۹ تا ۱۷
🌐جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://survey.porsline.ir/s/0pDSfsj
🌐لینک شرکت در دوره با برنامه ادوبی:
https://vc.miu.ac.ir/illcs
🌐 کانال ایتا
@p_ilcs_miu_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آیا شما هم دنبال شیعه کردن اهل سنت هستید؟
🔹برنامه تلویزیونی ملت شهر با حضور حجت الاسلام حامد مهاجر
🔸 یکشنبه 21 دی ماه | ساعت 19
📍 شبکه خراسان رضوی
🆔 @Hablollahir▫️
🔺 وحدت مقدمهی تحقق تمدن اسلامی
🔹برنامه تلویزیونی ملت شهر با حضور حجت الاسلام حامد مهاجر
🔸 یکشنبه 21 دی ماه | ساعت 19
📍 شبکه خراسان رضوی
🆔 @Hablollahir▫️
⭕️دعواهای تاریخی و فراموشی نزاع تمدنی
📌حجت الاسلام مصطفی جلالی-معاون فرهنگی سابق سازمان تبلیغات
🔻1. موقف جهان اسلام:
مسأله، ترویج همهجانبۀ کفر و ظلم و فساد توسط تمدنی است که «یهلك الحرث و النسل» و نه با شیعه صنمی دارد و نه با سني؛ دین و دنیای هر دو را نشانه رفته و اگر موفق شود، معلوم نیست کی دوباره پرچم توحید بالا رود.
🔻2. تلۀ دشمن:
برای شکافتن امتی که تمدن شیطانی را به خطر انداخته، چه تیغی تیزتر از جنگ فرقهای با دستاویز وقایع صدر اسلام؛ غیرت و بغض تاریخی شیعیان است در مقابل باورناپذیری آن برای اهلسنت محب ذیالقربی و به خطر افتادن هویت مذهبیشان. پس در طرحی پیچیده، شیعۀ انگلیسی پیش میافتد تا فیلمی منطبق بر قرائت شیعه از ماجرا بسازد و سنی آمریکایی تحریک میشود که معتقدان این روایت را تکفیر کند. سپس جوان شیعه در حمایت از ناموس اهل بیت (ع) و جوان سنی در دفاع از خلفای رسول الله (ص)، خالصانه به جنگ هم میروند؛ غافل از دشمن صحنهگردان که هزینه کرده و زمان خریده تا تجدید قوا کند!
🔻3. سیرۀ امیر بصیرت و صبر:
علی (ع) اینجا دو کار میکند؛ هم دفاع از حق خود و روایت اصیل ماجرا و هم متانت و مراقبت از آرمان «لیظهره علی الدین کله» که صدیقه طاهره (س) فدایی آن بود.
🔻4. اختلاف روایت:
نه شیعه شکی در شهادت دارد و نه سنی شکی در وفات (و نه شهادت). طبیعی است که در موضوعی چنین هویتساز، هر دو سخت از موضع خود محافظت کنند. پس با اینکه مباحثۀ علمی پیرامون این موضوع منتفی نیست، اما بحث علمی منتج و اقناعآور، قطعا منتفی است.
🔻5. ظهور حقیقت:
شیعه باور دارد که در ایام رجعت، حق از پشت ابر ضخیم تاریخ بیرون میآید. سنی هم معتقد است که ظلم به خلفا در یومتبلیالسرائر آشکار میشود. پیروان هر مذهب نیز طبق حجت خود عمل میکنند. لذا با ترک تعرض به هم، علیرغم اختلاف نظر، میتوان با هم اهل تعاون و مجاهدت در راه اسلام بود؛ درست مثل امیرالمومنین (ع)، شاهد و صاحب این حقیقت.
🔻6. وظیفۀ امت:
تا تجلی انکارناپذیر حق، طبق نص صریح قرآن باید به حبل الله چنگ بزنیم و به حکم عقل، کشمکش بر سر بحثی را که امکان اقناع علمی منتج ندارد، تا زمان مقدر رها کنیم. طبعا این به معنای دست برداشتن شیعه از عزای فاطمی (س) بدون توهین و هماوردطلبی و یا به معنای تاریخ نگفتن اهلسنت نیست! مهم، نبردن مشاجرات علمایی به میان مردمی است که با یک فتوا، برای عقیدهشان جان میدهند. پس میداندار باید علمای پختۀ اولوا الالباب باشند، نه سخنرانانی که صرفا هیجانات را برمیانگیزند.
🔻7. بشارت:
ما شیعیان و اهل سنت، زخمخوردگان استعمار و استکبار، دست تفرقهانگیزشان را خواندهایم و دوباره از این موضع گزیده نمیشویم. «رَبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا؛ إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا» (نوح/26-27)
@okhowahmag
⬅️متن کامل↙️↙️
https://iqna.ir/fa/news/3949169/
هدایت شده از مجله الکترونیکی اخوت
💠نقد و بررسی سخنان اخیر مولوی عبدالحمید
🔻جمعه هفته گذشته آقای مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهاراتی درباره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشتند که لازم است مورد نقد و بررسی قرار گیرد. به همین منظور صفحه اخوت گفتگوی زندهای را با آقای علیرضا کمیلی، دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار میکند.
📌برای مشاهده لایو صفحه را دنبال کنید
instagram.com/okhowah.live
@okhowahmag
هدایت شده از نَمی از یَم | مهدی محمدآبادی
💠درس تاریخی #امام_هادی (ع) به امت، برای نجات از فتنهٔ «نامسئله»ها
🔸حکومتهای ضدمردمی چگونه انرژی اعتراضی جامعه را میگیرند؟ مسئلهسازی میکنند و آبی و قرمز راه میاندازند. آنوقت خود مردم، آنچنان جدی، با هم و علیه هم، سر کار گذاشته میشوند که درد اصلی یادشان میرود. اگر این بازی، لعاب دینی هم داشته باشد که چه بهتر!
🔹«محنة القرآن» (فتنۀ جانکاه قرآن) در عصر #بنی_عباس، نمونهای از همین سیاست طاغوتی بود. آقای #رسول_جعفریان در کتاب «حیات فکری و سیاسی ائمه» آورده که: ابتدا مأمون و معتصم، همه را به زور، وادار به پذیرش «خلق قرآن» میکردند. احمدبن حنبل (پیشوای فقهی حنابله) از کسانی بود که زیر بار نرفت و شلاق خورد! اما با آمدن متوکل، ورق برگشت و فتوای همین جناب احمد حنبل، شد چماق حکومت؛ مخالفان خلق قرآن، «سنی» نامیده شدند و بقیه «اهل بدعت»؛ یعنی رسما احکام کفار بر مسلمان بیچارۀ قائل به خلق قرآن جاری میشد!
🔸فقط شیعیان بودند که با درایت ائمه (ع) از این بازی کثیف سلاطین عباسی در امان ماندند. آقا امام هادی (ع) به شیعیان نامه نوشتند که ابدا در این دعوای ساختگی وارد نشوند: «به نظر ما، جدال در این موضوع، بدعت است و پرسشگر و پاسخگو هر دو گناهکارند؛ چون سؤالکننده از چیزی پرسیده که برایش بیفایده است و پاسخدهنده خودش را برای جوابی به زحمت انداخته که تکلیفش نبوده است. فقط خدا خالق است و بقیه مخلوقند. قرآن کلام خداست؛ از پیش خود، اسم دیگری به آن ندهید که جزء ظالمان میشوید.» (توحید صدوق، ص۲۲۴)
🔹امام هادی (ع) عملا -طبق تعبیر خودشان در #زیارت_جامعه_کبیره- «ساسة العباد و أرکان البلاد» (سررشتهدار کاربلد و ستون امت) بودن اهل بیت (ع) را نشان دادند.
🔸رحمت خدا بر #امام_خمینی که درست پا جای پای اولیای مطهرش گذاشت؛ کید #استکبار را شناخت و فریاد زد که اگر مسئلهای با بیداری و قیام #مستضعفان برای رفع ظلم و اقامۀ عدل نسبت نگیرد، مثل «محنة القرآن»، خارج از اولویت است و چهبسا بازی در زمین شیطان: «امروز سَرِ #ولايت حضرت امير هم نبايد دعوا كرد. امروز بايد همه با هم مجتمع شويد و #جمهورى_اسلامى را به آخر برسانيم.» (صحیفۀ امام، ج۸، ص۳۷۶)
🔰 دفاع از فلسطین، مایهی عزت و شرافت ماست
🔻 بخشی از پاسخ سردار سلیمانی به نامهی ابوخالد، فرمانده کل گردانهای عزالدین قسام فلسطین:
🔹️ رحمت و رضوان الهی بر ملت شجاع #فلسطین که به واسطهی زخمهای بسیار و محاصرهی ظالمانه و هجوم وحشیانهی دشمنان آنهم در مقابل چشمان صدها میلیون مسلمان غمی عمیق و دردی فروخورده در سینه دارد.
🔹️ سلام بر هنیهی مبارز و مقاوم و بر یاران باوفایش که از بلندای عزت در غزه، با ایمان و دیدگانی چشمدوخته به طلوع صبح پیروزی، فریاد ایستادگی و حیعلیالجهاد سر میدهند.
🔹️ به همه اطمینان دهید که ایران اسلامی، هر میزان هم که فشارها افزایش یابد و محاصرهاش تنگتر شود، فلسطین این نگین جهان اسلام و قبلهی اول مسلمانان و محل معراج رسول خدا(ص) را تنها نخواهد گذاشت.
🔹️ دفاع از فلسطین، مایهی عزت و شرافت ماست و هرگز در ازای زرق و برق و لاشهی این دنیا، از این واجب دینی دست نخواهیم کشید.
🔺️ دفاع از فلسطین مصداق واقعی دفاع از اسلام و قرآن است و هر کس ندای شما را بشنود و به یاری شما نشتابد مسلمان نیست.
مهرماه ۱۳۹۸
🆔 @Hablollahir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 روز قدس در خانه
🔸 هرچند به خاطر شرایط کرونا امکان راهپیمایی مثل هرسال وجود ندارد، اما میتوان با خلاقیت روز قدس را گرامی داشت؛ با داستان، نقاشی، تزئین خانه، سرود و چهره آرایی و لباس
🔹 آثار خود را از طریق پیام رسانهای بله، ایتا یا واتساپ به آیدی
@khanema_maydane_felestin
یا به شماره 09370719100 تا ۱۹ اردیبهشت ارسال فرمایید
📍 10 جایزه ویژه و 10 جایزه نقدی به آثار برتر
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
🇵🇸 فلسطین مسئولیت ماست
ای مسلمانان!
ما بیش از همیشه و بهخصوص در این شرایط سخت_که با بزرگترین خطری که اسلام را تهدید میکند؛ یعنی تهاجم صهیونیستهای غدار مواجه هستیم _ نیاز داریم که در برابر خداوند متعال
برای نجات سرزمین مغصوبمان
و بازگرداندن فلسطین به وطن اسلامی،
احساس مسئولیت کنیم
و در این راستا، عزم و اراده، اخلاص و تصمیم برای یک تلاش مجدّانه، دوری از مظاهر پراکندگی و تفرقه و سخنان غیر مسئولانه و سپس توکل به خدا و یاری طلبیدن از او، از مهمترین عوامل پیروزی است.
📚 کتاب بارقهها، صفحه ٣۴٩
🆔 @shahidsadr
🔺 انتفاضه سوم فلسطین؟
🔸 گفتگویی زنده پیرامون زمینهها و آینده تحولات بیت المقدس
🔻 با حضور
◀️ آقای سرباز روح الله رضوی کارشناس مسائل جهان اسلام
◀️ حجت الاسلام مهدی شاندیزی دبیر مجمع اسلامی حبل الله
📍 یکشنبه 19 اردیبهشت | ساعت 22:30
🔗 در صفحه اینستاگرام مجمع اسلامی حبل الله به آدرس زیر:
https://instagram.com/hablollahir?igshid=msymiw8252fv
🆔 @Hablollahir
*نشست تخصصی #القدس_أقرب*
🔸تحولات میدانی روزهای اخیر مقاومت #فلسطین
🔹چگونگی نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران
🔸چگونگی نقش آفرینی جنبش های مردمی در اتفاقات مقاومت فلسطین
🔹وضعیت داخلی رژیم اشغالگر صهیونیستی، از اختلافات سیاسی تا ضعف های امنیتی
🔸همراهی مردم فلسطین با تحرکات مقاومت و تاثیر اتفاقات اخیر در انتخابات پیش رو
🔰با حضور
*ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در ایران
خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران
زهره الهیان، دبیر کمیته حقوق بشر مجلس
سعدالله زارعی، تحلیلگر مسائل سیاسی
محمدحسین سلطانی فرد، معاون دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین
علی تقی زاده، مسؤول گروه سیاست خارجی مرکز راهبری برهان*
📆چهارشنبه، 22 اردیبهشت1400، ساعت 13:30
ساختمان ایران شناسی کتابخانه مجلس شورای اسلامی
🔴به صورت مجازی در صفحه اینستاگرام راسخ و اسکای روم مرکز راهبری برهان
www.instagram.com/rasekh_g
https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/borhan
صوت کامل - تحولات فلسطین.mp3
27.4M
🔺 بشنوید | صوت کامل لایو «انتفاضه سوم فلسطین؟» با حضور روح الله رضوی کارشناس مسائل جهان اسلام
🔸 زمینهها و آینده تحولات در فلسطین چیست؟
📍 مجمع اسلامی حبل الله
🆔 @Hablollahir
🔺 به دنبال مجرم!
🔸 گفتگویی زنده پیرامون ابعاد واقعه تروریستی دشت برچی
🔻 با حضور
◀️ مولوی محمد مختار مفلح؛ رهبر نهضت اسلامی افغانستان
◀️ سید محمدیاسر حسینی؛ فعال فرهنگی رسانهای افغانستان
◀️ محسن اسلام زاده؛ مستندساز بحران
◀️ حسین کمیلی؛ فعال جهان اسلام
📍 پنجشنبه 23 اردیبهشت | ساعت 22
🔗 به میزبانی صفحه اینستاگرام مجمع اسلامی حبل الله به آدرس زیر:
https://instagram.com/hablollahir?igshid=msymiw8252fv
🆔 @Hablollahir