eitaa logo
مجمع اسلامی حبل‌الله 🇵🇸
1.6هزار دنبال‌کننده
513 عکس
237 ویدیو
36 فایل
حبل‌الله یک تشکل مردم‌نهاد معتقد به اسلام ناب محمدی و دشمن اسلام آمریکایی است؛ ما انقلاب اسلامی را فراتر از مذهب، ملیت و نژاد می‌دانیم و به دستور قرآن و رسول خدا و اهل‌بیت (ع) برای تقویت پیوندهای امت اسلامی تلاش می‌کنیم. 📱مدیر کانال: @Hablollah_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
.:: بدن‌ها ::. اگر دست صهیونیست‌ها باز باشد فقط به غصب زمین و خانه و اموال بسنده نمی‌کنند؛ اجزا بدن قربانیانشان را هم به تاراج می‌برند! این‌ها چه نوع موجوداتی هستند؟!😑😑 @felegasht
🌍 حاج قاسم و حرکت از حصار ملت به دنیای امت ✍ دکتر سیدمهدی سیدمحسنی 🔸 از دیدگاه بومی، «هویت» یک برساخت صرفا اعتباری نیست و وابسته به یک سلسله از حقایق است؛ بااین‌وجود اما فرآیند شکل‌گیری هویت، از مسیر «آگاهی» و «اراده»‍‌ی فردی و اجتماعی انسانها می‌گذرد. وقتی در تعارض هویت «ملی» و «امتی» و امکان جمع اینها گفت‌وگو می‌شود، باید دقت کرد که ما صرفا در مورد باطن حقایق صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه به «فرآیند»ی که منجر به هویت می‌شود هم می‌پردازیم. 🔹 هم افراد و هم جمع‌ها، در نتیجۀ اراده و تلاشی که به‌کار می‌برند، با سطحی از حقایق ارتباط برقرار می‌کنند و طی فرآیندی، این حقایق برایشان به هویت تبدیل می‌شود. هرچند بسته به اینکه چه فرآیندی طی شود و چه تلاش و اراده‌ای صورت گیرد، نتیجه می‌تواند متفاوت باشد؛ در عین اینکه حقایق در جای خودشان استوار هستند. 🔸 مفهوم ملیت به معنای مدرنش، ناشی از تصمیم استعمار برای صورت‌بندی متفاوت کشورهاست و به یکی از این فرآیندها اشاره دارد؛ به این معنا که قدرتی در راستای منافع خودش، می‌تواند مجموعه‌ای از مسلمانان با نام «امت» را به تکه‌های مختلفی تقسیم کند و هویت‌های خرد را جوری شکل دهد که برآیندشان نتواند به یک «کل» بینجامد. 🔻 متن کامل یادداشت را اینجا ببینید 🆔 @Hablollahir
🌍 حاج قاسم و حرکت از حصار ملت به دنیای امت ✍ دکتر سیدمهدی سیدمحسنی 🔸 از دیدگاه بومی، «هویت» یک برساخت صرفا اعتباری نیست و وابسته به یک سلسله از حقایق است؛ بااین‌وجود اما فرآیند شکل‌گیری هویت، از مسیر «آگاهی» و «اراده»‍‌ی فردی و اجتماعی انسانها می‌گذرد. وقتی در تعارض هویت «ملی» و «امتی» و امکان جمع اینها گفت‌وگو می‌شود، باید دقت کرد که ما صرفا در مورد باطن حقایق صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه به «فرآیند»ی که منجر به هویت می‌شود هم می‌پردازیم. 🔹 هم افراد و هم جمع‌ها، در نتیجۀ اراده و تلاشی که به‌کار می‌برند، با سطحی از حقایق ارتباط برقرار می‌کنند و طی فرآیندی، این حقایق برایشان به هویت تبدیل می‌شود. هرچند بسته به اینکه چه فرآیندی طی شود و چه تلاش و اراده‌ای صورت گیرد، نتیجه می‌تواند متفاوت باشد؛ در عین اینکه حقایق در جای خودشان استوار هستند. 🔸 مفهوم ملیت به معنای مدرنش، ناشی از تصمیم استعمار برای صورت‌بندی متفاوت کشورهاست و به یکی از این فرآیندها اشاره دارد؛ به این معنا که قدرتی در راستای منافع خودش، می‌تواند مجموعه‌ای از مسلمانان با نام «امت» را به تکه‌های مختلفی تقسیم کند و هویت‌های خرد را جوری شکل دهد که برآیندشان نتواند به یک «کل» بینجامد. 🔹 اما تنها مسیر، این مسیر ساخته‌وپرداختۀ استعمار نیست. در تفکر اسلام ناب، ما با مفاهیم عمیقی مانند «فطرت»، «توحید» و «اسلام» روبرو هستیم که خودشان منبع قدرت و حرکت هستند. اگر انسانی یا انسانهایی به سوی این حقایق حرکت کنند، می‌شود آنها را به عناصر هویتی خود تبدیل کنند. 🔸 فرمایش رهبری [که حاج قاسم را ملی‌ترین و امتی‌ترین چهره می‌شمارند] به هر دو وجه پیش‌گفته اشاره دارد؛ اینکه فرآیندی از طرف استعمار جریان دارد که می‌خواهد این هویت‌ها را در تعارض با هم تشدید کند؛ اما در عین حال، این تنها احتمال نیست؛ در فضایی که رسانه‌های عمومی دنیا در بستر اول، دارند در تعارضات می‌دمند، شهادت حاج قاسم حداقل این امکان را مطرح کرد که حالت دیگری هم وجود دارد. 🔹 بازنمایی شخصیت حاج قاسم و پدیدۀ شهادت و تشییع ایشان و تأکید بر لایه‌های عمیق‌تر هویتی، نشان می‌دهد که هم فرد و هم جامعه اگر آن فرآیند را طی کند و به لایه‌های عمیق‌تری از معارف دست یابد، حتی همین تکثر و تعارض جعلی ساختۀ دست استعمار نیز قابلیت به وحدت رسیدن را دارد. 🆔 @Hablollahir
💠 آه از غمی که «زنده» شود با غمی دگر ❌ آفات تربیتی رویکرد تهدیدمحور و پیام شهدای افغانستانی کرمان ✍ سرکار خانم رؤیایی 🔸 همیشه سعی کرده‌ام بین دانش‌آموزانم فرق نگذارم؛ ولی بعضی‌ها را بیشتر دوست دارم؛ مثل «جمشید» و «خالد» که برادرند. جمشید کلاس پنجم است و خالد چهارم. بعضی اوقات که صرفا به‌خاطر «اتباع» بودن، توسط هم کلاسی‌هایشان مسخره‌ می‌شوند، به‌هم می‌ریزم.‌ 🔹 با خودم فکر می‌کنم که این نگاه در کودکان ما از کجا نشئت می گیرد؟ جواب واضح است؛ من نمی‌توانم به این اطفال به چشم مقصر نگاه کنم؛ ما بزرگترها هستیم که بذر کینه و بدبینی را در زمین بایرِ دل این کودکان می‌کاریم. 🔸 نمونه‌اش وقتی‌ است که نگاه‌های تهدیدمحور به مهاجرین را مطرح می‌کنیم و چشم دلمان را کور می‌کنیم تا نبینیم که چه ضربهٔ مُهلکی به روابط کودکانِ امروز و بزرگسالان فردا می‌زنیم. مگر اینطور نیست که من مهم‌ترین الگوی زیست و روابط انسانی را از بزرگ‌ترهایم می‌آموزم؟! 🔹 وقتی در جلسهٔ اولیاء و مربیان، پدر این دو برادر را دیدم، با آقای دکتری مطرح و متین روبه‌رو شدم ... 🔻 متن کامل یادداشت را اینجا ببینید 🆔 @Hablollahir
💠 آه از غمی که «زنده» شود با غمی دگر ❌ آفات تربیتی رویکرد تهدیدمحور و پیام شهدای افغانستانی کرمان ✍ سرکار خانم رؤیایی 🔸 همیشه سعی کرده‌ام بین دانش‌آموزانم فرق نگذارم؛ ولی بعضی‌ها را بیشتر دوست دارم؛ مثل «جمشید» و «خالد» که برادرند. جمشید کلاس پنجم است و خالد چهارم. بعضی اوقات که صرفا به‌خاطر «اتباع» بودن، توسط هم کلاسی‌هایشان مسخره‌ می‌شوند، به‌هم می‌ریزم.‌ 🔹 با خودم فکر می‌کنم که این نگاه در کودکان ما از کجا نشئت می گیرد؟ جواب واضح است؛ من نمی‌توانم به این اطفال به چشم مقصر نگاه کنم؛ ما بزرگترها هستیم که بذر کینه و بدبینی را در زمین بایرِ دل این کودکان می‌کاریم. 🔸 نمونه‌اش وقتی‌ است که نگاه‌های تهدیدمحور به مهاجرین را مطرح می‌کنیم و چشم دلمان را کور می‌کنیم تا نبینیم که چه ضربهٔ مُهلکی به روابط کودکانِ امروز و بزرگسالان فردا می‌زنیم. مگر اینطور نیست که من مهم‌ترین الگوی زیست و روابط انسانی را از بزرگ‌ترهایم می‌آموزم؟! 🔹 وقتی در جلسهٔ اولیاء و مربیان، پدر این دو برادر را دیدم، با آقای دکتری مطرح و متین روبه‌رو شدم. ایشان با چنان ادبیات غنی ای از اهمیت تدریس قرآن -همان درسی که این حقیر به فرزندانش می‌دهم- صحبت می‌کرد، که هیچکدام از والدین ایرانی اینجور نبودند! 🔸 راستی چرا؟! از کجا این توهمِ خودبزر‌گ‌بینی و برتری‌طلبی بر ما غلبه کرد که چشم بر حرمت برادری بستیم و انگشت اتهام به سمت این عزیزانِ جان گرفتیم و در ذهن مرور کردیم که او «افغانی‌»ست و من «ایرانی»؟! 🔹 مگر کم شاهدِ درخشش این ستاره‌ها در سپهر ایران بودیم؟ مثالش نویسندگی و کارگردانی آن دو برادر افغانستانی در سریال «پوست شیر» که نفس را در سینهٔ مخاطب ایرانی حبس می‌کردند؛ چون با قوهٔ خیال مثال‌زدنی خود، امکان حدس ادامهٔ ماجرا را برای مخاطب دشوار می‌کردند. اگر این نبوغ نیست، پس چیست؟ 🔸 یا مگر آن بازیگر ۲۵سالهٔ افغانستانی به‌عنوان نقش اولِ سریالِ «زخم کاری۲» ندرخشید؟! گفت‌وگوی نزدیک به دوساعتهٔ او را در برنامهٔ «۲شات» دیدم؛ به اندازهٔ ده‌سال تجربهٔ زیسته را به ما می‌آموزد. 🔹 متاسفانه دیدن این کوته‌نظری‌ها، همچون تیری کمانه می‌کند و بر قلب کسانی می‌نشیند که آرزوی همدلی، فرصت‌سازی، برادری و دوستی را با این ملت شریف دارند. باشد که با نگاهی نو و بینشی عمیق الگوی بهتری برای فرزندانمان باشیم. 🔸این چند سطر را تقدیم می‌کنم به روح بلند ۱۲ شهید افغانستانی که در واقعهٔ جان‌گداز گلزار شهدای کرمان، جام شهادت را نوشیدند و خنده کنان به نظاره آنانی نشستند که هنوز اندر خم کوچهٔ «مرزهای خاکی» مانده‌اند و نمی‌بینند خون افغان و ایرانی در این گلزار به هم ممزوج شده و این دو ملت جدایی‌ناپذیرند. 🆔 @Hablollahir
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ‌وقتی حتی برایت گریه هم نمی‌کنند! 🔰 درس بزرگ حوادث برای نحوهٔ مواجهه با نظم حاکم جهانی 🔻 برشی از سخنرانی سید مقاومت در چهارمین سالگرد شهید القدس (۱۴۰۲/۱۰/۱۳) 🆔 @Hablollahir