13.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 در راه بیتالمقدس، درگیر خودمان شدیم
🔸 مولوی بهزاد فقهی خطیب برجسته اهلسنت خراسان، ضمن اشاره به نبرد اصحاب پیامبر(ص) در بنیقریظه گفت: اگر در راه رسیدن به یهود، تردید میکردند، بر یهودیان پیروز نمیشدند.
🔺 افطاری بنیان مرصوص رمضان ۱۴۴۳ ق
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @hablollahir
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
💢 با غزه چه میتوان کرد؟💢
صفحه1 از 2
🔹عنوان را «با غزه چه میتوان کرد؟» گذاشتم نه «برای غزه چه میتوان کرد؟»
واقعیت این است که امروز غزه، بیش از اینکه کمک بخواهد، دستگیر همه جهان شده است. دست نوشته شهروند آمریکایی را باید جدی گرفت که بر روی کاغذی نوشته بود: «دنیا فکر میکند که غزه توسط اسرائیل اشغال شده، بلکه حقیقت آن است که کل دنیا توسط اسرائیل اشغال شده به غیر از غزه».
ما با اتفاق غزه فرصتی داریم تا دوباره به خود بیاندیشیم. خود را مرور کنیم و به افقهای که قبلاً چشم دوخته بودیم، نگاهی دوباره کنیم. مسیر طی شده خود را مرور کنیم و در میانهی آینده و گذشته، امروز خود را خودآگاهانه بازخوانی و بازآفرینی کنیم.
ما امروز به شدت نیازمند بازخوانی و بازآفرینی فناوریهای اجتماعی خود هستیم.
این امر حیاتی البته توضیحش کار بسیار سختی است و از عهده کوچکی چون من بر نمیآید.
اما به قدر ناچیز خود تلاش میکنم دو نمونه «کمک کردن مالی به غزه» و «دعای برای خلاصی مردم غزه» را در قالب بازآفرینی فناوریهای اجتماعیمان توضیح دهم:
1️⃣ نمونه اول: غزه به شدت نیازمند کمکهای مالی است.
هر مقدار کمک مالی به مردم غزه، میتواند حیاتی و نجاتدهنده باشد. این کمکها تبدیل به کالا میشود و از طریق کاروانهای بشر دوستانه وارد غزه میشود و یا اینکه به صورت ارز (عمدتا پول مصر) وارد غزه میشود. الان به علت قحطی قیمت اجناس در غزه بسیار بالاست و تعداد قابل توجهی از ساکنان آن توان خرید حداقلها را هم ندارند.
راه اندازی کمپینهای جمع آوری کمکهای مالی در حال حاضر ضروری است.
ولی مشکل اصلی این این کمکها که کم هم نیستند، این است که تولید ارزش جمعی اجتماعی نمیکند.
بنا به وظیفه انسانی، هر فردی پولی را به حسابی میریزد و عمدتاً این حسابها در نهایت در یک نقطه تجمیع میشود و به شکلی به دست مردم غزه میرسد، ولی مشکل اینجاست که این کمکها هویت جمعی ما را به اندازه لازم تقویت نمیکند و بهتر بگویم، اساساً مبتنی بر هویت جمعی ما این کمکها شکل نمیگیرد.
خیلی فرق است بین این نحوه کمکی که الان انجام می شود با زمانی که در مساجد یک محله یا شهر یا استان و یا حتی در سراسر کشور اعلام بشود که همزمان با میلاد مبارک کریم اهل بیت علیهم السلام یا مثلا روز هیجدهم ماه مبارک رمضان، مردم ایران روزه خود را با چای و خرما باز خواهند کرد و به جای آن، با هزینههای افطار خود، مردم در رنج ولی با شرافت مردم غزه را میهمان افطاری خود خواهند کرد. برای این کار، در هر مسجدی معتمد محله، مسئول جمعآوری کمکها و واریز آن به حساب دفتر مقام معظم رهبری میشد.
دعوت به سهیم شدن در رنج گرسنگی مردم غزه و در عین حال، میزبانی از آنها، آن اتفاقی است که میتواند کمک مالی به مردم غزه را که امروزه به صورت ساده و جدا جدا صورت می پذیرد را تبدیل به یک تحرک و کنش اجتماعی زنده و معنابخش کند. این کار میتواند حتی بعد از ماه مبارک رمضان، هفتهای یکبار تا برگشت آرامش نسبی به مردم غزه تکرار شود. این کار میتوان علاوه بر تقویت وحدت ملی و انسجام اجتماعی، به علت برکاتی که در کمک به مظلوم و ایتا خدای متعال مقرر کرده، موجب احیاء هر چه بیشتر ذائقه معنوی ملت ایران شود.
ادامه دارد...👇
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1675
هدایت شده از عقلنوشتههای انقلابی
💢 با غزه چه می توان کرد؟💢
صفحه 2 از 2
نمونه دوم: دعا برای نجات مردم غزه
امروز مردم غزه در مصیبتاند. در مصیبت باید کنار مصیبتزده بود. این در کنار بودن، صوری نیست؛ ادا در آوردنی نیست؛ در کنار بودن سکینه آور است. سکینه از آسمان نازل می شود؛ سکینه امداد الهی به مصیبتزدگان است.
لذا برای سر سلامتی دادن باید در مصیبت مصیبتزده وارد شد. باید بی قرار شد و در این حال بیقراری قرار گرفت؛ باید در آن به استقرار رسید و چه تعبیر متناقضی است این قرار در بیقراری؟!😭
در این استقرار در اضطراب است که اضطرار حاصل می آید و حالت اضطرار نزدیکترین حالتها به مقام استجابت دعاست؛ «﴿أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ﴾ .
ما در خانههایمان همه برای مردم غزه دعاگوییم و بر هر چه اسرائیلی و اسرائیلدوست است لعنت میکنیم، ولی این تبدیل به کنش اجتماعی نمیشود؛ این تبدیل به یک حرکت جمعی نمیشود؛ چرا؟
چون فناوریهای اجتماعیمان را بروزرسانی نمیکنیم؛ چون رویههای تکرارپذیر اجتماعیمان را صبغه ایام الله نمیدهیم؛ در آن روح الله نمیدمیم.
شب قدر نزدیک است. ما ملت ایران بیاییم قرار بگذاریم که در شب شهادت امیرالمؤمنین علیهم السلام این شهید عدالت و مبارزه با ظلم، فقط و فقط دو دعا داشته باشیم؛ فقط از خدا دو درخواست کنیم؛ از همه خواستههای دیگر در این شب صرفنظر کنیم؛ از طلب شفای مریض بدحالمان گرفته تا طلب دیون سر رسیده چشمپوشی کنیم به خاطر درد و رنج مردمی که رنجشان داغی غیرقابل تحمل بر جگر ما گذاشته است؛ آن دو دعا این باشد؛ «خدای امام زمان ما را برسان!» «خدای شر اسرائیل و آمریکا و همپالگان آنها را از سر مردم مظلوم غزه کم کن!»
اینچنین است که یک دعای ساده میتواند با یک تصمیم جمعی، تبدیل به یک کنش اجتماعی و تحرک جمعی شود. این چنین است که میتوان یک اراده بزرگ خلق کرد و یک فعل بزرگ آفرید. این چنین میتوان ائتلاف قلوب درست کرد. این چنین میتوان زمینه تحقق وعدهی قرآنی را فراهم کرد؛ مگر آیت الله شاه آبادی نفرمودند: «خداوند عالم، قرآن را که حبل الله است از عرش الرحمن نازل فرموده بر عرش اخوت انسان، تا فهمیده شود که مستقرّ قران و نوامیس الهیه، جامعه اخوت مسلمین است و البته نمیتوان قران عظیم را به انفراد نگهداری نمود.»
اینچنین است که میتوان به سایر ملتها پیوست و البته برای آنها نیز زمینه پیوستن فراهم کرد. اصلا بیاییم این دو دعا را یعنی «دعای ظهور منجی الهی» و «دعای نابودی ظالمین» را در این شبهای قدر تبدیل به یک دعای جهانی کنیم. بیاییم از هر طریق که داریم تصمیم بگیریم ملتهای جهان را حول این دو دعای محوری به وحدت برسانیم؛ این یعنی پایهریزی یک ملت جهانی بر محور ظهور منجی الهی از طریق وحدت نظام انتظارات اجتماعی ...
🔹 در کنار این دو نمونه که عرض شد میتوان دهها نمونه دیگر از خلق حرکت ملی و امتداد بینالمللی آن در قالب بازآفرینی فناوریهای اجتماعی طرح کرد: از راهپیمایی زنان باردار و شیرخوارهدار در همبستگی با مادران غزه گرفته تا سفر علما و مراجع بزرگوار تقلید به کشورهای همسایه و دیدار با علمای کشورهای اسلامی تا طراحی کنش مشترک ورزشکاران کشورهای جهان در اعتراض به جنایاتهای اسرائیل تا جلسات گفتگوی دانشجویان کشورهای اسلامی و سایر کشورها در خصوص تبیین و توصیف فرآیندهای ناعادلانه نظم کنونی جهان و هم اندیشی برای طراحی نظم نوین جهانی تا حرکت حقوقدانان و قضات کشور برای شکلدهی نظام قضای اسلامی برای محاکمه سران اسرائیل و آمریکا تا اعلام همبستگی معلمان ایرانی برای قرار دادن یک روز در هفته در خصوص افشای ماهیت متعفن تمدن غرب برای دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی تا دههای ایده کنش اجتماعی دیگر ...
ما امروز بیش از هر زمانی دیگر، نیاز به جاری شدن داریم. ما امروز حالمان خوب نیست. کلافهایم؛ عصبانیایم، چون در بیقراری جبهه حق و باطل قرار نگرفتهایم. هر مناسبت و حادثهای مانند درمانگاه بقیه الله و حوزه علمیه ازگل و سکانس فلان فیلم به راحتی ما را با خود میبرد و در پی این رفتنهای بیحاصل، کلافهتر و کلافهتر میشویم.
یُسر مع العُصر، حاصل ایستادن در کانون زمانه است و زمانِ امروز، #بهوقت_غزه است ....
#عقلانیت_انقلابی
#فناوری_اجتماعی
#وحدت_ملی
#ملت_جهانی
#بهوقت_غزه
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1677
💠 ترور شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) بهدست بنیعباس
🔻 بریدهای از کتاب «سیمای حسنین (رض) از منظر اهل سنت»، نوشتۀ مولوی محمد برفی
🔸 معمولاً در روابط سیاسی، ترور شخصیتی از ترور شخصی کارسازتر و مؤثرتر است؛ چون با این عمل، فرد یا خاندان طرف مقابل را از صحنه سیاسی اجتماعی طرد کرده و یکهتاز میدان میگردند. حضرت حسن (رض) از جمله شخصیتهایی است که در تاریخ، توسط عناصر فاسد بنیامیه و بنیعباس، گرفتار اتهامات بیاساس شده است ... این برچسبهای ناروا تا آنجا رواج یافت که بیشتر مورخین و نویسندگان اهل تسنن و اهل تشیع، افسانۀ «مِطلاق بودن» (ازدواجها و طلاق دادنهای مکرر) را ذکر کردند و بعضی حتی در مقام توجیه و تحسین آن نیز بر آمدند.
🔹 اتهامزنندۀ اصلی انتساب کثرت ازدواجها و طلاقهای مکرر به حضرت حسن (رض)، منصور دوانیقی خلیفۀ عباسی است که در سال ۱۳۷ هـ.ق به خلافت رسید و پس از آن، افرادی چون محمدبنسعد (متوفی ۲۳۰ هـ.ق) و ابوالحسن مداینی (متوفی ۲۲۵ هـ.ق) و ابوطالب مکی (متوفی ۳۸۳ هـ.ق) در کتابهای خود ذکر نمودند و به تبع آنان، سایر مورخین و راویان، ناخودآگاه در کتب خود نوشتند، که خوشبختانه گسترش نگاه تحلیلی و جامعهشناختی در این عصر سبب شده تا اندیشمندان به تکذیب و نقد این مسئله پردازند و پرده از حرکت شیطانی منصور و تبلیغات مسموم بنیعباس و بنیامیه بردارند که چگونه با بهکارگیری قلم و بیان به هتک حرمت خاندان علوی پرداخته و از این طریق خواستند دیوار امنی بین خود و قیامهای علوی ایجاد کنند.
🔸 این کمال سادهاندیشی و خامی است که انسان بتواند اینچنین رخدادی را بپذیرد؛ چون از یک طرف با شخصیت سبط اکبر پیامبر (ص) سازگاری ندارد و از طرفی خود روایت دارای تعارضات عدیدهای است که به بعضی از آنها اشاره میکنیم:
1⃣ این روایات با روایاتی که بیان کنندۀ حکمت و فلسفۀ مبغوضیت طلاق است تعارض دارد.
2⃣ تناقض و اختلاف فاحش در عدد زنانی که به حضرت نسبت داده اند (عدد ۸ همسر تا ۴۰۰ همسر) خود بیانگر کذب آنان است و نشان از یک حرکت سیاسی دارد که جهت تخریب شخصیتی حضرت و خاندان او برنامهریزی شده است.
...
7⃣ عدم استفاده حکومت بنی امیه از چنین برچسبی نشان از کذب آن دارد؛ چون اگر در رفتار حضرت چنین عملی مشاهده میکردند، به عنوان ابزاری علیه او استفاده مینمودند.
8⃣ تعارض شدید با زندگی سیاسی، اجتماعی و عبادی حضرت حسن (رض) دارد؛ چون استفاده از غرایز جنسی آن هم به صورتی مبتذل برای کسی که علاقه فراوانی به عبادت داشت و هر روز بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب در محراب عبادت مینشست و تهجدهای شبانهاش، زبانزد همه بود و سفرهای حجش از مدینه منوره به مکه معظمه، آن هم با پای پیاده به ۲۵ بار میرسد و اموالش را سه مرتبه در راه خدا تقسیم کرد به طوری که چیزی برایش باقی نماند و در جنگهای شمال آفریقا، اصفهان، طبرستان (مازندران)، جمل، صفین، نهروان و قسطنطنیه حضور داشت و مرجع رسیدگی به مشکلات دردمندان و بینوایان امت اسلامی بود و نقش یاور و مشاور ارشد را در کنار پدر انجام میداد و پاسخگوی همۀ گرفتاریها در دوران کوتاه خلافت خود بود و پس از آن نیز هواداران علوی را رهبری میکند غیر ممکن است و هیچ عاقلی نمیتواند آن را بپذیرد.
🔸 لذا با توجه به مطالبی که مطرح نمودیم، پی میبریم که این برچسب نامناسب، یک حربۀ رندانۀ سیاسی بوده است که توسط عوامل خلفای عباسی انتشار یافته است.
◀️ منبع: کتاب «سیمای حسنین (رض) از منظر اهلسنت»، صفحات ۹۲-۸۷
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
سیمای حسنین(رض)ازمنظراهل سنتhasanin.pdf
13.74M
📚 پیرو مطلب اخیر و جهت آشنایی بیشتر خوانندگان محترم، متن کامل کتاب «سیمای حسنین (رض) از منظر اهل سنت» نوشتهٔ جناب مولوی محمد برفی (استاد و نویسندهٔ برجستهٔ اهلسنت خراسان جنوبی) با اجازهٔ مؤلف محترم تقدیم میشود.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
17.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فلسطین محور همدلی
🔻 مروری سریع بر ادوار گذشتهٔ افطاری «بنیان مرصوص»
🔹از سال ۱۳۹۳ تاکنون، نه دوره مراسم رمضانی «بنیان مرصوص» با حضور فعالان فرهنگی-اجتماعی شیعه و سنی از استان خراسان، توسط مجمع اسلامی حبلالله برگزار شده است.
🔸 نمایندگان جنبشهای حماس و جهاد اسلامی فلسطین، مهمانان ویژهٔ این مراسم بودهاند.
#غزه
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
هدایت شده از مجد
مجد برگزار می کند:
•●| تهران_بیتالمقدس |●•
•●_دعوتید به یه سفر مجازی به صرف گفتگویی شیرین
•●_با حضور استاد علیرضا کمیلی
(دبیر اتحادیه جهانی امت واحده، کارشناس مسائل منطقه)
•●_جمعه دهم فروردینماه/ ساعت ۲۰:۳۰
•●_به همراه اعطای گواهی حضور
برای شرکت در وبینار به کانال مجد بپیوندید.(لینک ثبت نام وبینار در کانال بارگزاری میشود.)
https://eitaa.com/majd_media
هدایت شده از گروه فرهنگی شهیدالقدس
شبهای قدر، شبهای حسابرسی از نفس که برای خواهران و برادرانمان در غزه چه کردهایم؟ برای اشکهای مادرانی که با دو چشم خویشتن میبینن که جانهایشان میرود...
در #شبهای_قدر، فراموششان نکنیم...
📣 شما میتوانید از این طرحها برای توزیع و انتشار پویش در مراسمهای شبهای قدر سفیر پویش کمک به غزه باشید...
✅ نسخهی دو رو و رنگی در ابعاد کارت ویزیت
🇵🇸 @shahideqods
آیات مرتبط با فلسطین و یهود و جهاد.pdf
277.6K
💠 #غزه، قرآن و شب قدر
📖 تبیین معرفتی و دینی موضوع فلسطین و جهاد با کفار صهیونیست و ابعاد گوناگون آن، از نیازهای قطعی این کارزار بهویژه برای مومنین است.
🔹 ضروری است که در اوج بهار قرآن، یعنی #شب_قدر، بخشی از جلسات و محافل را به تلاوت و ترجمه و بیان مفاهیم زندگیبخش آیات پیشنهادی در این بسته اختصاص دهیم. اینگونه است که آیات الهی را شفابخش و در صحنه و نقشهٔ راه نجات خود خواهیم یافت.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
💠 مژدههای یک پیام تسلیت
✍ مهدی محمدآبادی
🔸 هرچقدر خبر شهادت جمعی از سرداران رشیدمان در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی تلخ و جانکاه بود، اما این پیام تسلیت رزمندگان حماسهساز حماس، مایهٔ عزت ما در جهان اسلام است:
🔹 «ما گردان های قسام، این ترور ناجوانمردانه را محکوم میکنیم. ما نقش بزرگ شهید ابومهدی را در ساختن جبهه مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست طی سالیان متمادی و نقش برجستهٔ او را در نبرد سیل الاقصی میستاییم.»
🔸 تجلیل بیپردهٔ رزمندگان جانبرکف قسام از نقش محوری، متمایز و مستمر سردار شهید زاهدی، گرچه حسرت فقدانش را سنگینتر میکند، اما پیام امیدبخش «عمق اتحاد در محور مقاومت» و «عبور از دوگانه شیعه-سنی» و «جایگاه محوری سربازان بدون مرز انقلاب اسلامی در نبرد آخرالزمانی فلسطین» را صریحتر از همیشه در این میدان به جهان مخابره میکند و باعث تقویت دلهای آزادگان جهان میشود.
🔹 یادمان نرود که همین پیام چند خطی، چه تبعاتی را از سوی جریان رسانهای خط نفاق و تطبیع در منطقه علیه مجاهدان حماس بهدنبال خواهد داشت؛ امیدواریم مسئولین امر، قدر این فرصت را بدانند و با انتقام پشیمانکننده از دشمن صهیونیستی، باعث شوند که شیرینی این مجاهداتها و هزینهدادنها، به کام دلهای داغدار مومنین بنشیند.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir