هدایت شده از 🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
یاعلی
⚘🕋🏴بسم رب الزهراء🏴
⚘مدح زهرا را کفایت می کند
⚘چادرش حتی یهودی را هدایت می کند.
⚘ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطابست
⚘ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
⚘برترین وصف زنان حفظ حجاب و عفت است
⚘باشد این از گفته های جاودان فاطمه
⚘💚اللهم صل علی فاطمه و ابیها وبعلها و بنیها
والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک
⚘💚الحمدلله رب العالمین بعدد ما احاطه به علمه
🍀 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🍀
⚘🏴🏴🏴يافاطر بحق فاطمه عجل لوليك الفرج
⚘ ایتا
@noor114
هدایت شده از 🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
🌹امام خامنه ای
«... آنها نمي دانند؛
من رزق سال كشور را در شبهاي فاطميه ميگيرم ...»
#فاطمیه
# فاطمیه_نماد_قیام
# لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
#انتقام_سخت
#منتظریم_سردار
📡 @heiat_14masoum
هدایت شده از 🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
[۱]بسمالله الرحمن الرحیم
امر به معروف بخاطر مصلحت عمومی جامعه
خطبه فدکیه حضرت زهرا (سلام الله علیه)
«جعل الله... الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَامَّةِ»[۱]
؛ «خداوند امر به معروف را به خاطر صلاح توده مردم قرار داده است».
یکی از فلسفه های امر به معروف و نهی از منکر تأمین مصالح عمومی جامعه می باشد؛
بر همین اساس حضرت زهرا (سلام الله علیه) در خطبه فدکیه فرموده اند:
«جعل الله... الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَامَّةِ»[۱]
؛ «خداوند امر به معروف را به خاطر صلاح توده مردم قرار داده است»
طرد نااهلان از پست های کلیدی
حضرت علی (علیه السلام) در این باره فرموده اند:
«فَرَضَ اللَّهُ... الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَوَامِّ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ رَدْعاً لِلسُّفَهَاء»[۲]
؛ «خداوند امر به معروف را به خاطر مصلحت توده مردم، و نهی از منکر را برای بازداشتن بی خردان، تشریع و واجب کرد».
و یا در بیان دیگری فرمودند:
«لَا تَتْرُکوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَیوَلَّی عَلَیکمْ [أَشْرَارُکمْ] شِرَارُکمْ»[۳]
؛ «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که تبهکاران بر شما چیره می گردند».
[۱] . من لا يحضره الفقيه، ج 3، 568.
[۲] . نهج البلاغه، ص 512.
[۳] . نهج البلاغه.
هدایت شده از 🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
30.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
:
💚هوالله النور الهادی الباقی
🌹🔉 نوحه چادرت را بتكان روزى ما را بفرست
محمد حسین پويانفر
⚘🕋بسم الله الرحمن الرحیم
⚘💚يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَيَخَافُونَ يَوْمًا كَانَ شَرُّهُ مُسْتَطِيرًا ﴿۷﴾
⚘💚[همان بندگانى كه] به نذر خود وفا می کردند
و از روزى كه گزند آن فراگيرنده است مى ترسيدند (۷)
⚘💚وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا ﴿۸﴾
و به [پاس] دوستى [خدا] بينوا و يتيم و اسير را خوراك مى دادند (۸)
⚘💚إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا ﴿۹﴾
⚘💚ما براى خشنودى خداست كه به شما مى خورانيم
⚘💚 و پاداش و سپاسى از شما نمى خواهيم (۹)
⚘💚إِنَّا نَخَافُ مِنْ رَبِّنَا يَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِيرًا ﴿۱۰﴾
⚘💚مافقیریم و یتیمیم و اسیر ای مهتاب
⚘💚دختر نبي اكرم دل ما را دریاب
⚘💚اللهم صل علی فاطمه الزهراء
هدایت شده از 🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠این فیلم ناب و دیدنی را از دست ندید ببینید و نشر دهید
🔹شهید حاج قاسم:
من قدرت حضرت زهرا را محبت مادری او را در هور دیدم
🇮🇷 در غرب کانال ماهی دیدم
🇮🇷 در وسط میدان مین دیدم،
🇮🇷وقتی شما مادرها نبودید
🇮🇷و بچه هاتون در خون دست و پا می زدند #اورادیدم
🔹فاطمه در هور در کربلای پنج در اروند در کوه های سرد و سخت کردستان مادری کرد.😭😭😭😭😭
☫به #فدائیانِ_امام_خامنه_ای بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/2750873600Cd32c3e2e5c
☫ @fadayiian🇮🇷
یاعلی
🔉نوحه بكم فتح الله اباعبدالله الحسین💚 حسین طاهري
هدایت شده از بسم الله الرحمن الرحیم
[۱]بسمالله الرحمن الرحیم
امر به معروف بخاطر مصلحت عمومی جامعه
خطبه فدکیه حضرت زهرا (سلام الله علیه)
«جعل الله... الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَامَّةِ»[۱]
؛ «خداوند امر به معروف را به خاطر صلاح توده مردم قرار داده است».
یکی از فلسفه های امر به معروف و نهی از منکر تأمین مصالح عمومی جامعه می باشد؛
بر همین اساس حضرت زهرا (سلام الله علیه) در خطبه فدکیه فرموده اند:
«جعل الله... الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَامَّةِ»[۱]
؛ «خداوند امر به معروف را به خاطر صلاح توده مردم قرار داده است»
طرد نااهلان از پست های کلیدی
حضرت علی (علیه السلام) در این باره فرموده اند:
«فَرَضَ اللَّهُ... الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَوَامِّ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ رَدْعاً لِلسُّفَهَاء»[۲]
؛ «خداوند امر به معروف را به خاطر مصلحت توده مردم، و نهی از منکر را برای بازداشتن بی خردان، تشریع و واجب کرد».
و یا در بیان دیگری فرمودند:
«لَا تَتْرُکوا الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَیوَلَّی عَلَیکمْ [أَشْرَارُکمْ] شِرَارُکمْ»[۳]
؛ «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که تبهکاران بر شما چیره می گردند».
[۱] . من لا يحضره الفقيه، ج 3، 568.
[۲] . نهج البلاغه، ص 512.
[۳] . نهج البلاغه.
هدایت شده از بسم الله الرحمن الرحیم
هدایتگر hedayatgar.ir/fa/news/4259
هدایت شده از بسم الله الرحمن الرحیم
یاعلی
خطبه فدک
سخنرانی حضرت زهرا(س) | شهادت بر توحید
توحید اگر درختی باشد میوهای هم دارد؛ میوه و ثمرهی این درخت، «اخلاص در عمل» است. توحید ذاتی، توحید صفاتی و توحید افعالی همه نتیجهای دارد و آن «توحید در عبادت» است...
فصل اوّل: سخنرانی حضرت زهرا(س) | ۳
شهادت بر توحید
وَ أشْهَدُ أَنْ لا اِلهَ اِلا اللهُ وَحْدَهُ لاشَریکَ لَهُ
پس از اینکه حضرت(س) حمد و ستایش خدا فرمود، به اقرار توحید میپردازد و گواهی میدهد که خدایی جز الله «تعالی» ذات مستجمع جمیع صفات نیست و شریکی برای او وجود ندارد.
کَلِمةٌ جَعَلَ الإِخْلاصَ تَأْویلَها
برای کلمهی توحید، خداوند تأویلی قرار داده است؛ یعنی نتیجه و تأویل کلمهای که به عنوان «شهادت به وحدانیت» میگوییم، «اخلاص در اعمال» است.
توجّه کنید! که توحید اگر درختی باشد میوهای هم دارد؛ میوه و ثمرهی این درخت، «اخلاص در عمل» است. توحید ذاتی، توحید صفاتی و توحید افعالی همه نتیجهای دارد و آن «توحید در عبادت» است: یعنی «توحید در عبادت» میوهی توحید ذات و صفات و افعال خواهد بود. پس اگر کسی واقعاً به این معنا از نظر عقلی به وحدانیت حق، ذاتاً، صفاتاً و فعلاً اعتقاد داشته باشد و این اعتقاد از واردات قلبیهی او شده باشد، نتیجهاش چیزی جز «اخلاص در عمل» نخواهد بود؛ چون توحید مثمرثمر و اخلاصآور، توحیدی است که از واردات قلبیّه شده باشد. «اخلاص در عمل» یعنی اینکه ما در اعمالمان هیچ موجود دیگری را در نظر نگیریم. جملات بعدی حضرت زهرا(س) هم شاهد بر همین معنا است؛ یعنی حصول باور، چون تصدیقهای عقلی غیر از باورهای قلبیّه است. «واردات قلبی» یعنی اینکه دل باور کند که همه در مقابل او هیچاند. این باور قلبی است و اخلاص در عمل میآورد و دیگر محال است چنین انسانی در عمل دچار ریا شود.
لذا اهل معرفت میگویند: باید اوّل قلب را خالص کرد، چون با خلوص قلب، خلوص در عمل پیدا میشود. «خلوص قلب» یعنی اوّل قلبت را موحّد کن بعد عملت توحیدی میشود؛ این یعنی همان «خلوص در عمل». پس با وارد شدن این معنا در قلب که مالکالملوک حقیقی و ولینعمت واقعی او است و همه در مقابل او هیچاند، به اصطلاح به توحید ذات و صفات و افعال میرسیم که: «لامُؤثِّرَ فی الوُجودِ الاّ الله». خلاصه اگر میبینیم در اعمالمان خللی وجود دارد باید بدانیم که خلل در توحید ما است. از این خلل در توحید به «ضعف ایمان» هم تعبیر میشود. لذا دلیل اینکه بعضی خلوص در اعمال ندارند این است که توحیدشان خلل دارد یعنی غیر از خداوند را مؤثّر میدانند.
وَ ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُوْلَها
و همهی دلها وابستگی به خدا را دربردارد. در اینجا هم در مورد «مَوْصُوْلَها» احتمالات مختلفی مطرح شده است. بعضی گفتهاند: مراد این است که ادراک افراد از کلمهی توحید، یعنی «لا اله الا الله» متفاوت است، مثلاً آن «لااله الا الله» که پیغمبر اکرم(ص) میگوید برخاسته از ادراکی است که با ادراک حضرت عیسی(ع) یا حضرت موسی(ع) و همین طور تا برسد به ادراک یک روستایی و... تفاوت دارد.
امّا مطلب بسیار زیبایی که در این جملهی حضرت زهرا(س) به ذهن میآید ارتباط مستقیم آن با جملهی قبل است. در عبارت قبل فرمود: اخلاص نتیجه و تأویل کلمهی توحید است و ثمرهی توحید را اخلاص معرفی کرد. اخلاص هم یک امر قلبی است یعنی عمل ریشه از قلب و دل میگیرد؛ پس اگر عمل بخواهد خالص باشد، دل باید خالص شود. حال اگر سؤال شود چگونه این دلمان را توحیدی کنیم؟ پاسخ این است که این توحید را خدا در دلها جاسازی کرده و معنی عبارت وَ ضَمَّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَها این میشود که تمام دلها این وابستگی به حق را دربردارد. این همان معنایی است که در معارف و روایات ما فرمودهاند: «کُلُّ مولُودٍ یولَدُ عَلَی الفِطْرَة»؛[١] و در روایت دیگر آمده است که: «ألْفِطرَةُ هِی التّوحید»؛[٢] یعنی خدا همهی دلها را حتّی دل مشرک و ملحد و کافر به معنای اخصّش را مفطور به توحید کرده است.
امّا مطلب این است که وقتی ما پا به عرصهی دنیا میگذاریم، شیطان دلِ ما را از آن توحیدِ جاسازی شدهی الهی تخلیه میکند. پس توحید در دل من و تو وجود دارد نه اینکه بخواهیم آن را وارد کنیم. یعنی خدا دل انسان را موحّد آفریده، امّا ما تابع شیطان میشویم و آن را مشرک میسازیم. آدمی خود، دل را مشرک میکند و الاّ دل موحّد است.
وَ أنارَ فِی التَّفَکُّرِ[٣] مَعْقُولَها
خداوند فکرها را به همان اندازهای که نسبت به کلمهی توحید تعقّل میکنند نورانی کرده است. در اینجا توجّه کنید که ما یک قلب داریم و یک عقل، در باب قلب گفتیم که اگر توحید در قلب کسی وارد شد ثمرهاش اخلاص در عمل است و خداوند هم توحید را در قلب همهی انسانها جاسازی کرده است و هیچ انسانی نیست که فاقد آن باشد؛ جملهی قبلی حضرت زهرا(علیهاسلام) هم دلالت بر این داشت، امّا در مورد عقل چه؟ حضرت در اینجا از بحث قلب به بحث عقل وارد میشود
هدایت شده از بسم الله الرحمن الرحیم
🍃🌸🍃🌸
🍃🌹بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيم🍃🌹
🌼آیت الکرسی🌼
🌹🌸بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ🌸
🌸اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴿٢٥٥﴾🌸 لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿٢٥٦﴾🌸 اللَّـهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾🌸🌹
🌹🍃🍃🌹
🌺الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم🌺