eitaa logo
⚘⚘⚘ آیه های ظهور 💚🌹
109 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
2.7هزار ویدیو
25 فایل
بسم‌الله الرحمن الرحیم وبه نستعين وهو مولينا فنعم المولي ونعم النصير بنر شما در کانال آیه های ظهور ثبت رايگان می شود فقط باید عضو کانال باشید. https://eitaa.com/hade114 يافاطر بحق فاطمه عجل لوليك الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 *بسم‌الله الرحمن الرحیم* *امام علی(علیه السلام)* *اندوخته ای برای فردا* *«انّ المالَ و البَنینَ حَرثُ الدُّنیا، و العمل الصالح حَرثُ الآخرة.»* *(نهج البلاغه، خطبه 23)* *ثروت و فرزندان، کِشته های این جهانند و عمل صالح، کِشت آخرت است.* *«ألا و إنَّکُم فی أَیّام أمَلٍ مِن وَرائِهِ أجَلٌ، فَمَن عَمِلَ فی أیّام أمَلِهِ قَبلَ حُضُورِ أجَلِهِ فَقد نَفَعَهُ عَمَلُهُ، وَ لَم یَضرُرهُ أَجلُهُ، و مَن قَصَّرَ فی ایام أمَلهِ قبلَ حضورِ أَجَلِهِ فَقَد خَسِرَ عَمَلُه و ضرّهُ أجَلُه.».* *(نهج البلاغه، خطبه 28)* *آگاه باشید شما در دوران آرزویی به سر می برید که اجل در پی آن است، بنابراین هر کس پیش از رسیدن اجلش در همان دوران آرزوها به عمل پردازد، اعمالش به او سود می بخشد و فرا رسیدن مرگش به او زیانی نمی رساند، و کسی که در این ایام آرزو و پیش از رسیدن مرگ در عمل کوتاهی کند گرفتار خسران شده و فرا رسیدن مرگش برای او زیان خواهد داشت.* «اعمَلوا فی غَیرِ رِیاءٍ ولاسُمعَةٍ، فانّه مَن یَعمَلُ لِغَیرِ اللّه یَکِلهُ اللّهُ لمن عَمِلَ له.» (نهج البلاغه، خطبه 23) در کارها ریا و خودنمایی بخرج ندهید چون هر کس که کاری را برای غیر خدا انجام دهد، خداوند او را به همان کس وامی گذارد. «فلیعمل العامل منکم فی أیّام مَهَلِهِ قَبلَ إرهاق أجَلِه و فی فَراغِه قَبلَ أوان شُغُلِه، و فی مُتَنَفَّسِهِ قَبلَ أن یُؤخَذَ بِکَظَمِه لِیُمَهِّد لِنَفسِهِ و قَدَمِه، وَ لیَتَزَوَّد من دارِ ظَعنِهِ لِدار اقامَتِه.» (نهج البلاغه، خطبه 86) آنان که اهل علمند، پیش از آن که اجلشان فرا رسد در ایام مهلت باید به عمل بپردازند و در ایام فراقت پیش از آن که گرفتار شوند تلاش کنند و قبل از آن که راه گلو بسته شود نفس بکشند! و برای خود و جایی که می روند آماده کنند، و از این سرا که سرانجام باید کوچ کرد برای منزلگاه ابدی تدارک ببینند. «إعمَلُوا لیومٍ تُذخَرُ له الذَّخائِرُ و تُبلی فیه السَّرائر» (نهج البلاغه، خطبه 120) برای آن روزی که اندوخته ها را پس انداز می کنند و اسرار فاش می گردد، عمل کنید. «إعمَلُوا لِلجنّةِ عَمَلَها، فانّ الدّنیا لم تُخلَق لکم دارَ مُقامٍ، بل خُلِقَت لَکُم مَجازاً لِتَزَوَّدُوا مِنها الأعمالَ الی دارِ القَرار.» (همان، خطبه 132) برای رسیدن به بهشت عمل شایسته آن را انجام دهید، زیرا دنیا برای سکونت دائمی شما خلق نشده، بلکه آن را در گذرگاه شما ساخته اند تا اعمال صالح را به عنوان زاد و توشه برای سرای دائمی فراهم سازید. «العامِلُ بِالعِلم کالسائِرِ عَلَی الطریقِ الوَاضِحِ، فَلیَنظُر ناظِرٌ أسائِرٌ هو أم راجِعٌ.». (همان، خطبه 154) آن که از روی آگاهی و علم عمل می کند مانند رهروی است که در جاده روشن قدم برمی دارد پس باید بنگرد که به پیش می رود یا عقب بر می گردد. «إعلم أنّ لکُلِّ عَمَلٍ نَباتاً، و کُلُّ نباتٍ لاغنی بِهِ عَن الماءِ، و المِیاهُ مُختَلِفةٌ، فما طابَ سَقیُهُ طابَ غَرسُه وَ حَلَت ثَمَرتُهُ، و ما خَبُثَ سَقیُهُ خَبُثَ غَرسُهُ، وَ أَمَرَّت ثَمَرَتُه.» (همان) بدان برای هر عملی نبات و رویشی است و هر نبات و رویشی بی نیاز از آب نیست، و آنها مختلف اند، آنچه آبیارش خوب باشد، درختش نیکو و میوه اش شیرین است و آنچه آبیاریش بد و ناپاک، درختش پلید و میوه اش تلخ خواهد بود. «طُوبی لِمَن ذَکَر المَعَادَ و عَمِلَ لِلحِساب.» (نهج البلاغه، حکمت 44، عقد الفرید، ج 3، ص 238) خوشا به حال کسی که معاد را به یاد آورد و برای روز حساب (قیامت) کار کند. «شَتّانَ ما بینَ عَمَلَینِ: عَمَلٍ تَذهَبُ لَذَّتُه وَ تَبقی تَبِعَتُه، وَ عَمَلٍ تَذهَبُ مَؤونَتُه وَ یَبقی أجرُه.» (نهج البلاغه، حکمت 95، بحارالانوار، ج 71، ص 317) چه بسیار دور است فاصله میان دو کردار: کرداری که لذتش می رود و گناهش می ماند و کرداری که رنجش می گذرد و پاداشش می ماند.
*بسم الله الرحمن الرحيم* رسول خدا صلى الله علیه وآله به على علیه السلام فرمود" اى على ! در این دنیا سه چیز براى مؤمن سُرور آفرین است: ۱ – دیدار برادران دینى ؛ ۲ – افطار روزه دار در پایان روزه ؛ ۳ – عبادت در ساعات آخر شب. 🌷اوصى رسول الله(صلي الله عليه واله) علیا (عليه السلام)فقال له" یا على! ثلاث فرحات للمؤمن فى الدنیاء لقاء الاخوان و الافطار من الصیام و التهجد من آخر اللیل بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۳۵۲
*بسم الله الرحمن الرحيم* *جوانمردان توجه كنند* *جوانمردی در چیست؟؟* *جوانمرد از نظر جوانمردجهان* *علی بن ابی طالب (علیه السلام)* *امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: مروة الحضر، قراءة القران ومجالسة العلماء و النظر فی الفقه و المحافظة علی الصلاة فی الجماعات؛* *از علی بن ابی طالب (علیه السلام) نقل شده که فرمود:* *جوانمردی در وطن،* 👇 *قرآن خواندن* 👇 *و همنشینی با علماء* 👇 *و نگریستن در احکام دین* 👇 *و مواظبت بر نمازخواندن در جماعت هاست.* 📚بحار الانوار، ج ,۸۸ ص ۱۰ # *نشر حداكثري*
🌿 هم نشین از هم نشین خو میگیرد . خوشا به حال کسی که هم نشین حق تعالی است . 🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇 @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
*مهربانی خدا* *خداوند مهربان میفرماید:* *کسانی که مرا یاد می کنند، میهمان من هستند.* *کسانی که مرا اطلاعت می کنند، در نعمت من هستند‌.* *کسانی که مرا شکر می کنند.در فزونی نعمت هایم هستند.* *و اهل معصیتم را از رحمتم مایوس نمی کنم.* *اگر توبه کنند.دوست آنها هستم.* *اگر مریض شوند،طبیب انها هستم.* *گناهکاران را با سختی ها و مصیبت ها مدوا می کنم تا آنها را از گناهان و عیب ها پاک کنم.* 📚 *ترجمه ارشاد القلوب ،صفحه ۲۷۷* 🌹 *الحمدلله رب العالمین* 🌹
💫برخاتم اوصیاء 🌸مهدی صلوات 💫بر صاحب عصر ما 🌸مهدی صلوات 💫خواهی که خداوند 🌸بهشتت ببرد 💫بفرست تو برحضرت 🌸مهدی صلوات 🌸اللّهم صلّ عَلىٰ مُحمّد و آل مُحمّد و عَجّل فَرجَهم🌸
*بسم‌الله الرحمن الرحیم* مراتب تجلی حق[22] تجلی حق چون مقول به تشکیک است مراتب گوناگونی دارد که برخی از آنها مایه فرو ریختن کوه استوار که خود نگهدار و راسی زمین است می باشد . فلما تجلی ربه للجبل جعله دکا و خر موسی صعقا(1) چون پروردگار موسی بر کوه جلوه نمود آن را ریز ریز ساخت و موسی بیهوش بر زمین افتاد . و بعضی از آنها پایه برپایی پاشکستگان بوده و آنها را از حضیض ذلت به ذروه عزت می رساند چنانکه رفع مستضعفان و وضع مستکبران(2)هر دو بر این اساس است . تشکیکی که در درجات تجلی مشهود است به مراتب ظهور بر می گردد که عرفان با آن تامین می شود . نه مراتب وجود که حکمت متعالیه بر آن اساس تنظیم می گردد ؛ زیرا جهان آفرینش با همه شؤون گوناگون خویش کمتر از آن است که در اصل هستی سهیم بوده و در آن ، همتای خدای بی همتای خود باشد ، پس شدت وضعف آن در ظهور و نمود است نه در وجود و بود . تجلی حق گاهی مایه موت است و زمانی پایه حیات ، چنانکه فرشته ، مرگ مانند ملک زندگی هر دو تجلی خدایند ، که یکی هنگام جان دادن به زنده ها ظهور می کند ودیگری هنگام جان یافتن از آنها . لذا حضرت امام سجاد ... جریان قبض روح انسان توسط حضرت عزرائیل ... را به عنوان تجلی فرشته ، مرگ از پرده های غیب یاد کرده و چنین می فرماید : « ... وتجلی ملک الموت لقبضها من حجب الغیوب »(3)« و فرشته مرگ برای گرفتن جان از پرده های غیب پدید آید . » از این رهگذر اماته حق تجلی اوست چنانکه احیای وی تجلی اوست . [23] مناسبترین تعبیر از جهان امکان همان عبارت ایت ، به معنای علامت و نشانه است که فرهنگ غنی و قوی قرآن با آن همراه است . و چون هر موجود امکانی به تمام ذات و صفت وفعل خود نشانه ، خدای بی نشان است ، پس از خود چیزی ندارد زیرا در آن حال حاجب می بود نه آیت ، برای آن که هیچ مستقلی غیر خود را نشان نمی دهد . چه این که پندار استقلال نیز پرده شهود است و نمی گذارد خدای متجلی را مشاهده نمود ، با این که به هر سمت و سوی که بنگرید چهره ، فیض خدا آشکار است : اینما تولوا فثم وجه الله(4) به هر سوی رو کنید آنجا روی خداست . ولی انسان مختال و متوهم که در پرده پندار خودبینی یا دیگر بینی به سر می برد از دیدار حق محروم است . چون خداوند بسیط الحقیقه است و هیچگونه کثرت وتعدد در او راه ندارد لذا اوصاف ذاتی وی عین ذات او بوده ، چنانکه عین هم اند . بنابراین اسمای حسنای او همگی آیت همان ذات و یکتا است . یعنی هر اسمی همه کمالهای ذاتی و وصفی وفعلی را به همراه دارد و تفاوت نامهای الهی گذشته از محیط و محاط بودن و صرف نظر از تقسیم های دیگر فقط در ظهور و خفای کمال هاست . یعنی هر اسمی واجد تمام کمالهای الهی بوده و مظهر همه انهاست لیکن در ظهور و خفای آن کمالها بین اسماء اختلاف است ، بنابراین مظهر هر نامی کمالهای اسامی دیگر را داراست گر چه فعلا کمالهای مزبور در او ظهور ندارد . 1 - اعراف ، 143 .2 - دعای افتتاح .3 - صحیفه سجادیه ، دعای 42 .4 - بقره ، 115 . پدیدآورنده : جوادی آملی، عبدالله کتاب زن در آینه جلال و جمال ناشر : دارالهدی محل نشر : قم ، مرکز نشر اسراء تنظیم و ویرایش توسط حجت الاسلام محمود لطیفی.
*بسم‌الله الرحمن الرحیم* *موضوع: شوق و اشتیاق زیارت امام حسین علیه السلام* *امام باقر عليه السلام:* *لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي زِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقا* *اگر مردم مى ‏دانستند كه چه فضيلتى در زيارت مرقد امام حسين (عليه السلام) است از شوق زيارت مى‏ مردند.* منبع : کامل الزیارات ص142 - مستدرک الوسایل ج 10 ، ص 309
*بسم‌الله الرحمن الرحیم* 🌹 *امير المؤمنين على بن ابيطالب عليه السّلام* ✨ *راستگو با راستگویى خود* 👌 *به همان مى رسد* 👌 *که دروغگو با حیله گری خود* *يَبْلُغُ اَلصَّادِقُ بِصِدْقِهِ مَا يَبْلُغُهُ اَلْكَاذِبُ بِاحْتِيَالِه* (غرر الحکم و درر الکلم، ج۶، ص۴۷۱) *(راستگو به آنچه برایش مقدر شده* *و به هدف خود می رسد.)*
🕋 *هوالجمیل* 🤍 با هرکسی دوست بشی شکل و فرم اونو میگیری... 💚فکرشو بکن اگه با خدا دوست بشی چه زیبا شکل میگیری... 💚انا جليس من ذکرنی 💚من همنشین کسی هستم که مرا یاد کند. ═❀•✦•❀══════╗ 💚خدا زیبا است و زیبایی را دوست دارد. ╚══════❀•✦•❀═╝ •.° •.° •.°
*🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم* *💚الحمدلله رب العالمین* *همه حمدها و مدح ها برای اوست، مدح اوست* *معرفت نفس این است که ما هیچ کاره ایم وهر چه هست اوست. من عرف نفسه فقد عرف ربه.*ما همه هیچیم هرچه هست اوست.* *همه حمدها و مدح ها برای اوست، مدح اوست. هیچ حمدی واقع نمی‌شود مگر برای او، کسی قصیده برای حضرت امیر سلام الله علیه می گوید، مدح خداست، (کسی که این معنا را بفهمد دیگر از شرک رها می شود، چون حمدی واقع نمی شود مگر برای او)* *راس خطاها انانیت و حب مقام است. همه کاره اوست.* بر گرفته از سخنان امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
نگاه به نامحرم تیری از تیر‌های زهرآگین شیطان است، هر کس به پاس حرمت الهی آن را ترک کند، خدا ایمانی به او می‌دهد که شیرینی آن را در دل احساس می‌نماید* 📚بحارالأنوار جلد ۱۰۴ صفحه ۳۸☝🇮🇷🇮🇷☝