eitaa logo
⚘⚘⚘💚يافاطر بحق فاطمه عجل لوليك الفرج🌹
11 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
23 فایل
وبه نستعين وهو مولينا فنعم المولي ونعم النصير
مشاهده در ایتا
دانلود
روایت دیگری می‌فرماید: هُوَ فِي الْحَقِيقَةِ طَاعَةٌ وَ ذِكْرٌ بِلَا نِسْيَانٍ وَ عِلْمٌ بِلَا جَهْلٍ مَقْبُولٌ غَيْرُ مَرْدُودٍ (بحارالأنوار ج 67 ص295) معنای تقوا این است که او را اطاعت بکنی و دائم به یاد او باشی و عالم به او باشی و مقبول العمل باشی نه معدوم العمل. یعنی طوری رفتار کنی که اعمالت پذیرفته شود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
مرحوم دربندي رحمه الله كه از علماي اهل مکاشفه بود، روزي هنگام ورود به حرم، مرحوم شيخ انصاري رحمه الله را ديد. از ايشان كه مرجع شيعيان تمام دنيا بود، سؤال كرد: «آيا بوسيدن عتبه اميرالمؤمنين عليه السلام جايز است يا نه؟» فرمودند: «خير؛ کسي جز امام حسن و امام حسين عليهما السلام، حضرت سلمان و اويس قرني جايز نيست آن را ببوسند. بله؛ ما چون جاي پاي زوّار حضرت ابوالفضل عليه السلام است، مي‌توانيم آن عتبه را ببوسيم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷ایتا:eitaa.com/naseri_ir
غيبت حضرت، تقصير ما است. اگر از طرف ما تقاضا بود، عرضه هم خواهد بود. اگر تقاضا بود كه خدايا اين ذخيره خودت را عنايت كن، حتماً عنایتی می‌شد. حضرت حق، فياض علي الاطلاق است. فياض، صيغه مبالغه است؛ یعنی دائماً مشغول افاضه فيض است. چطور مي‌شود كسي تقاضا بكند و حضرت حق عنايت نكند؟ محال است؛ لكن وقتي تقاضا نشد، عرضه هم نيست. ١٩ (عج) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
نماز و روزه صورت برزخي دارند. همه اعمال ما صورت دارند و مجسم مي‌شوند. حتي قرآن، صورت برزخي دارد. در روايات بسيار مفصلي آمده است که روز قيامت، شخصي نوراني وارد محشر مي‌شود و فضاي محشر را منوّر مي‌كند. همه گمان مي‌كنند که او ملک مقرب است، تا اينکه خودش را چنين معرفي مي‌کند: «من قرآن هستم و شفاعت مي‌کنم کسي را که به آيات من عمل کرده باشد». ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷ایتا:eitaa.com/naseri_ir
روایت دیگری است که حضرت سلمان از نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نقل می‌کند که فرمودند: يَا سَلْمَانُ مَنْ أحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِي فَهُوَ فِي الْجَنَّةِ مَعِي وَ مَنْ أبْغَضَهَا فَهُوَ فِي النَّارِ. يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَة ( بحارالأنوار، ج 27، ص 116) ای سلمان! هر کس دخترم فاطمه را دوست داشته باشد، در بهشت با من است و هر کس او را به غضب آورد، جایگاهش در آتش است. ای سلمان! محبت فاطمه در صد جا سودمند است که کمترین آن صد جا، هنگام مرگ و قبر و موقع میزان اعمال و محشر و عبور از صراط و محاسبه اعمال است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
یکی از راه‌های شناخت حضرت زهرا سلام الله علیها ، تأمل در القاب و اسامی حضرت است که هر یک اشاره به یکی از فضائل و مقامات ایشان است و خیلی از مطالب به طور سر بسته در القاب و اسامی‌شان ذکر شده است. برخی از القاب حضرت عبارت است از بقیة النبوة( باقی مانده نبوت)، آیت‌الله العظمی(نشانه عظمای الهی)، ثمرة النبوة( نتیجه نبوت)، سفینة النْجاة( کشتی نجات)، العارف بالاشیاء(آگاه به همه چیز) فخر الائمه(افتخار ائمه)، ولیة العظمی( ولی اعظم خدا) نور الانوار( نور همه انوار)، امّ ابیها( مادر [=تکیه گاه] پدر) امّ العلوم(مادر همه علوم) و .... (ر.ک: بحارالأنوار، ج 43، ص 10، باب أسمائها و بعض فضائلها، ) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
توحید افعالی یعنی همه کارها دست خودش است. ممیت است خودش می‌میراند. محیی است خودش زنده می‌کند. خالق است، رازق است مدیر است مدبر است همه اش خودش است. و شریک و کمک حال هم نگرفته است. خودش همه این کارها را انجام می‌دهد. بر خلاف آن‌هایی که می‌گویند حضرت حق عالم را خلق کرد و کارها را به دیگران واگذار کرد و دنبال کارش رفت. نه بابا! این حساب ها نیست. حضرت حق خودش عالم وجود را خلق کرده است و خودش هم مدیر و مدبرش است. تمام کارها به دست خودش است. در اینجا حرف زیاد است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
(س) 🔶ام العلوم! ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
حضرت زهرا علیها السلام ام‌‌العلوم هستند و دوش به دوش پدرشان و امیرالمؤمنین علیه السلام قدم می‌گذارند. بزرگان -مخصوصاً مرحوم مجلسی در بحارالانوار- روایاتی نقل کرده‌اند که نخستین نوری که در عالم وجود تابید، نور حضرت زهرا علیها السلام بود و به همین سبب به ایشان زهرا علیها السلام می‌گویند(بحارالأنوار، ج 25، ص 17) و تابش حضرت همیشه باقی بود. از امام صادق علیه السلام پرسیدند: «چرا به مادرتان زهرا می‌گویند؟» فرمودند: لِأَنَّهَا کانَتْ إِذَا قَامَتْ فِی مِحْرَابِهَا زَهَرَ نُورُهَا لِأهْلِ السَّمَاءِ کمَا یزْهَرُ نُورُ الْکوَاکبِ لِأهْلِ الْأرْضِ؛(بحارالأنوار، ، ج 43، ص 12) به این سبب که هر گاه در محراب عبادتش می‌ایستاد، نور او برای اهل آسمان می‌تابید؛ همان‌طور که نور ستارگان برای اهل زمین می‌تابد. در روایات دارد که نور آسمان و زمین از نور حضرت زهرا علیها السلام می باشد.(بحارالأنوار، ج 25، ص 16) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
یکی از فضائل و مناقب حضرت زهرا علیها السلام این است که خداوند در حدیث قدسی فرمود: یا رَسُولَ‌الله لَولاکَ لَما خَلَقْتُ الاْفَلاکَ وَ لَولا عَلیّ لَما خَلَقْتَکَ وَ لَولا فاطِمةُ لَما خَلَقْتُکُما؛(عوالم العلوم، ج 11، ص 43، ح 1. )، ای رسول خدا! اگر تو نبودی، افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود، تو را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را خلق نمی‌کردم. در توضیح این روایت به طور مختصر می‌توان گفت: نظام هستی و شیرازه عالم وجود، منوط بر دو امر و دو رکن است؛ نبوت و ولایت؛ لذا خدا اول نبّی (یعنی حضرت آدم) را خلق کرد و بعد امت را آفرید. بقاء عالم هستی، منوط بر دو رُکن نبوت و ولایت است؛ اما محور ولایت و نبوت، عصمت است. نبی باید معصوم باشد، همان‌طور که ولی باید معصوم باشد. مَظهر و مُظهر نبوت، نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است. مَظهر و مُظهر ولایت، امیرالمؤمنین علیه السلام است و مَظهر و مُظهر عصمت، حضرت زهرا علیها السلام می‌باشد؛ لذا پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم و امیرالمؤمنین علیه السلام محتاج به عصمت هستند؛ لکن عصمت هیچ احتیاجی به نبوت و ولایت ندارد. به همین سبب فرمود: «اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی‌کردم». حضرت زهرا علیها السلام عصمت کبرا هستند؛ همان‌طور که امیرالمؤمنین علیه السلام صاحب و مظهر ولایت کلیه هستند و نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم مظهر و صاحب نبوت می‌باشند. هرچند حضرت نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم علاوه بر نبوت، ولایت و عصمت را هم داشتند. (س) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶تسبیحات حضرت زهرا س ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷ایتا:eitaa.com/naseri_ir 🔶تلگرام:t.me/Naseri_ir 🔷وآتساپ:bonyadhad.ir/whatsapp
غيبت حضرت، تقصير ما است. اگر از طرف ما تقاضا بود، عرضه هم خواهد بود. اگر تقاضا بود كه خدايا اين ذخيره خودت را عنايت كن، حتماً عنایتی می‌شد. حضرت حق، فياض علي الاطلاق است. فياض، صيغه مبالغه است؛ یعنی دائماً مشغول افاضه فيض است. چطور مي‌شود كسي تقاضا بكند و حضرت حق عنايت نكند؟ محال است؛ لكن وقتي تقاضا نشد، عرضه هم نيست. ١٩ (عج) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir