eitaa logo
هادیانه ها
686 دنبال‌کننده
564 عکس
187 ویدیو
29 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
recording-20240328-144955.mp3
27.13M
۳ *سرخط مباحث استاد در این صوت **اهداف تبلیغ زندان* 🔹‌ شناخت ویژگی های تجربه های مختلف /محیط+ آدم +روابط مختلف 🔹اهداف ناظر به‌ مخاطب: آرام کردن مضطرب ها + خروج از حس مجرمیت + تربیت در حد ظرفیت 🔹‌آشنایی با زبان گفتگو با افراد و طیف ها ✅ *بایدهای تبلیغ زندان* 🔹‌نگاه ارزشمند به مددجو که محبوب خداست، انسانی ارزشمند است_ انسانیتش را ببین ‌🔹اینطور نگاه کنیم که اگر من هم بودم در آن شرایط چه بسا ... _ بسیاری از حالات فعلی ما اقتضای شرایط بوده ✅ نکاتی در مورد 🔹‌اول سعی کن موضوع را بفهمی تا بخوای فوری حرف بزنی گوش بده و سوال از جایی بپرس که مبنای جواب شماست ببین اصل مشکل چیست؟ سوالاتی درباره فضا و اطراف مسأله کن 🔹 ‌سعی کن در تخلیه او از موضع و پایگاهی که دارد (و خود را حق به جانب می بیند) با سوال و شاید و اما و اگر نه این که موضع بگیری در مقابلش 🔹‌بدون فکر جواب نده لقمان لابنه: اگر مشورت خواستند جواب نده مگر با مسأله بلندشی بخوابی ... عزت و اعتماد به این نیست که همیشه جواب بدی ‌ ✅ : 🔹بعد ززا فضا ریخت به هم جوان الان بیشتر از قبل اما و اگر دارد باید از زاویه نگاه او و از پایگاه درک مشترک حرف بزنی 🔹پایه و محور تربیت موقعیت است نه حرف زدن موقعیت موجود یا ساخته شده یا فراهم شده و این غیر از بحث الگویی است 🔹هرچه را دنبال میکنی باید خودت یک حدی داشته باشی مثلا تدبر برای درس آموزی است از حادثه و غیر فبک است _ تدبر ادامه تفکر است که یک تفکر همان معروف است یکی هم درس گرفتن از اتفاقات @hadianeha
۴ ✅ *معرفی یک بند خاص با نگاه * در زندان مرکزی مشهد برای ۱۸ تا ۲۵ ساله ها بندی مخصوص به نام اختصاص یافته خود این بند دو بخش دارد: یکی بندی در سه طبقه و نسبتا عمومی یکی بندی مخصوص با طرحی ویژه برای مددجویان متولی فرهنگی تربیتی برخی بندها تیم های روانشناسی بودند ولی متولی این دو بند معراج(عام و خاص) تیمی از هستند که طی سالیان گذشته برنامه ای مدون و جامع طراحی و اجرا کردند این تیم با بیش از ۹۰ جلسه بارش فکری و اندیشه ورزی به این طرح رسیدند و در پی تکثیر آن هستند چند پایان نامه و مقاله هم در ضمن کارشان به خروجی رسیده و در مواردی تا پای تغییر برخی قوانین و تامرکز پژوهش های مجلس هم رفته اند نکته جالب مسائل متعدد پژوهشی فقهی، حقوقی و فقه تربیتی بود که مسئول تیم ابراز می کرد ____ یکی از اهداف مهم ما هم کشف همین بود که در ادامه به آن ها اشاره خواهم کرد @hadianeha
۵ *خرده روایت ها و خاطرات ۱ * تو زندان متعددی از جمله خیاطی و ساخت تسبیح و کیف دوزی و ... فراهم است از یکی از زندانیان که به اعتبار مهارتش در خیاطی مسؤول کارگاه خیاطی بند بود پرسیدم تو یک سال و چند ماهی که اینجایی به چند نفر خیاطی یاد دادی؟ گفت حدود ۲۰ نفر به نسبت جمعیت آمار کمی بود بهش گفتم می دونستی هر یک نفر که ازت یاد بگیرن و بعدا بتونن با اون زندگی شون رو راه بیاندازند پای تو نوشته میشه ؟ انگیزه پیدا کرد بیش از پیش حرکتی بزنه حتی گفت باید تبلیغ کنم شاگرد بیشتری بیاد 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 تو همین مسأله از چند مددجو پرسیدم با این امکانات مهارت آموزی و کارهای متنوعی که هست چه می کنید؟ دو تاشون گفتن ما ۵ ماه رفتیم بعد خسته شدیم و رها کردیم گفتم خب الان چه می کنید؟ هیچی! خیلیاشون بدون انگیزه یه سره یا خوابن یا گاهی تلویزیون نگاه می کنن و دیگر هیچ! ✅ جدا نیاز به کسی که نگاهشون به آینده رو عوض کنه و تولید و کنه و راه درست پیش پاشون بگذاره محسوس بود @hadianeha
✍ یک گعده شیرین علمی توفیق شد به اتفاق جمع طلبه های محضر استاد بزرگوار آقای رسیدیم محضر شیرین و پربار ایشان و اشتیاق دوستان ما باعث شد جلسه تا ۳ ساعت ادامه پیدا کند *ما سوالات چالشی در عرصه تربیت اسلامی و داشتیم و ایشان هم با وجود هایی که داشتیم، سفره پربار مطالب و وسعت مطالعات شان را برای ما گستردند* ✅ سوال و جواب های چالشی بزم شیرینی را رقم زد __ سرتیتر *برخی از مطالب از نگاه ایشان* را تقدیم می کنم: 1⃣ / ۸گانه (کلام، اخلاق و فقه«مبانی، ارزش ها و تجویزات» + سه علم پشتیبان منابع «علوم قرآن، علوم حدیث و فلسفه و منطق» + تاریخ و رجال «از جهت بستر وصول برخی منابع») 2⃣ اموری مثل بلکه بسترهایی هستند که محل تلاقی علوم مذکور هستند و ضعف در هریک از آن ها در این بسترها آشکار می شود 3⃣ مسیر صحیح، کار آقای است که به دنبال توسعه و هستند یعنی یک اجتهاد برای ابعاد مختلف دین 4⃣ * نظریه * قواعد * فروع ما بیشتر با بخش آخر انس داریم و الا برخی بزرگانی همینطور بحث کردند مبانی خاصه تربیت ذیل خود فقه تربیت بحث می شود 5⃣ عملا بخشی از مباحث تربیتی که دغدغه تجویز و تنجز و تعذر ندارد و را دنبال می کند خارج از فقه تربیت و در کلام قبل از تجویزات و در مقام تجربه و پس از فقه به صورت مشارکت ترکیب علوم مختلف دنبال می شود 6⃣ در واقع همان روش استنباط است که در کلام و اخلاق دچار ضعف است @hadianeha
۶ ✍ دیشب در برنامه مهمان ویژه اردوی مدرسه از برنامه تبلیغی در زندان و خاطرات جذابش گفتم در حاشیه این جلسه دو برنامه دیگر داشتیم: 🔹یکی مسابقه نگارش نامه به یک زندانی نوجوان 🔹یکی هم مشارکت در گلریزان آزادی یک زندانی __ متن فراخوان گلریزان به این شرح است🔰 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 فراخوان مشارکت در آزادی یک زندانی در صدد هستیم جوانی ۲۳ ساله اهل مشهد، که دوسال حبس تعزیری خود را نیز گذرانده و از نظر مسئولین زندان عملکردشان مورد تایید بوده و به اصلاح و تربیت لازم برای بازگشت زندگی سالم در بیرون از زندان،دست یافته است، را هر چه زودتر به آغوش خانواده برگردانیم. 💠 مبلغ مورد نیاز برای آزادی این زندانی : ۲۰ میلیون به عنوان رد مال 💎 سود باقی مانده برای شما از این سفره، هر نفر حداقل یک سهم ۵۰ هزار تومانی 💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی:
6037997750012339
گروه فرهنگی تبلیغی شهیدمحمدحسن دهقانی(ره) (روی شماره بزنید،کپی میشود) 🔰 بسیج مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی(ره) 🍃 مدرسه زندگی🌱 🆔 @hadianeha
۷ از توفیقات این سفر ما ملاقات با حاج آقای معاون دادستان تهران در امور زندان ها و دادیار ناظر در امور زندان های تهران بود یک شب به مبلغان زندان مشهد سری زدند و خیلی دعوت ما را برای حضور در محل اسکانمان پذیرفتند برای معرفی این این مملکت (که وجود امثال او مایه دلگرمی است)؛ به چند خاطره از ایشان که از ، و ایشان با زندانیان حکایت دارد بسنده می کنم 1⃣ در حادثه منا ایشان حاجی بودند و خبر که به زندانیان رسید سه گوسفند برای سلامتی ایشان نذر کردند و بعد از بازگشتشان قربانی کردند 2⃣ در اوج حوادث ززا در سربالایی بیرون زندان اوین در کنار جمع ۵۰۰ نفره ای مشتمل بر برخی زندانیانی که بیرون بودند ماشینشان خراب شد؛ زندانیان وقتی شناختن ایشون رو در سربالایی چنان ماشین رو هل دادن که روشن شد! 3⃣ ایشان پای تیم هایی از طلاب را به زندان های تهران برای کار فرهنگی باز کردند و از آمارهای بالای تاثیر چنین حضوری حرف می زدند در این زمینه به آمار کاهش برخی آسیب ها در زندان، رد مال و آزادی ها با کمترین آمار بازگشت مجدد به زندان اشاره کردند برای آشنایی با ایشان(که جا دارد حوزه علمیه کار رسانه ای ویژه ای در معرفی امثال او به جامعه انجام ده) پیشنهاد می کنم مقاله *گرمای محبت علوی در زمستان سرد شهر* را بخوانید🔰 https://www.bultannews.com/fa/news/702229/%DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%91%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D9%87%D8%B1 @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
8 *زندانی ها و ع* *خاطره اول* حاج آقای فیروزجایی (معاون دادستان تهران) از پیر مردی گفت که در حیاط زندان اوین دید که ۱۷ سال بود حتی مرخصی نتونسته بود بره ایشون بهش گفت کارت رو درست می کنم و جواب شنید: اگر خدا نخواد تو هم نمیتونی کاری کنی حاجی خواست اول هفته پیگیری کنه کلا یادش رفت! تا دو ماه بعد بالاخره کفالت طرف رو جور کرد و ده روز مرخصی براش نوشتن بعد چهار روز اومد گفت می خوام برگردم گفتن چرا زود؟ گفت: رفتم مشهد خدمت آقا و نمی خواهم برم پیش خانواده چون سختم میشه ... *خاطره دوم* شب قدر وقتی به اسم امام رضا ع رسیدیم یکی از مددجوها اومد تو گوشم گفت حاجی خیلی دلم تنگش شده رفتی حتما سلام من رو بهش برسون😢 *خاطره سوم* فیلم توسل یک اعدامی به امام رضا 👓‌ این هشت دقیقه منبر یک اعدامی را از دست ندهید! @hadianeha
هادیانه ها
#تبلیغ_زندان ۶ ✍ دیشب در برنامه مهمان ویژه اردوی مدرسه #ملاصادق از برنامه تبلیغی #مصباح_الهدی در زن
به لطف خدا و مدد مومنین ۲۰ میلیون تکمیل شد و به زودی شاهد آزادی این جوان از زندان خواهیم بود خدا از همه قبول کنه دیگر واریز نفرمایید
9 ✅ با دوستان مبلغ زندان روزانه جلسه ی ثابت با برکتی داریم __ محور این جلسه سه بحث ذیل است: 1⃣ و قالب مناسب در گفتگو و گعده با مددجویان 2⃣ مباحثه ی دوستان 3⃣ یعنی استخراج، تنقیح و تحلیل و در نهایت تنظیم مسائل تربیتی زندان و زندانی 🔰 حاصل این جلسات در کنار هم افزایی مطلوب و *رشد و تعمیق نگاه ها و مهارت ها*، *فایل منسجمی از * است این فایل می تواند دستمایه پژوهش های بعدی در این عرصه باشد این دو مطلب ( رشد چند بعدی مبلغ + برداشتن گام مهم یک پژوهش تخصصی ) در کنار اساتید، وجه تمایز تبلیغ های هدفمند است @hadianeha
تو این چند روز پر برکت حضور در مشهد حضرت ثامن الحجج ع به لطف خدا توفیق شد چند جلسه دیگر از سلسله جلسات را در محضر استاد هادیزاده شاگردی کنیم این جلسات که بعد از حدود ۶ سال پژوهش از ماه مبارک سال گذشته آغاز شده، در این روزها به جلسه ۶۰ رسیده و اکنون مبحث و فهرست مباحث آن مورد گفتگو است سه بخش کلی مباحث روش اجتهادی در موضوعات غیر حکمی دین یا همان در نگاه استاد به سه بخش کلی ذیل قابل تقسیم است: * مسأله شناسی *دلیل یابی * دلالت یابی خداوند به ایشان و همه اساتید توفیق و طول عمر عنایت فرماید الحمدلله @hadianeha
۱۰ *خرده روایت ها و خاطرات ۲ * 🔹 می گفت: چند سال پیش شماتت کردم زندانی ها را و الان خودم شدم یک زندانی! یاد روایتی افتادم که عاقبت شماتت مومنین را ابتلا به آن مورد دانسته 🔹 احساس پشیمانی و در عین حال تلاش در سنین بالاتر مثل ۳۰ سال به بالا مشهودتر بود _ مرد ۴۱ ساله ای را دیدم که زیر حکم اعدام بود ولی صبح تا شب کار می کرد تا خانواده اش را تامین کند ولی در سنین پایین تر گویا طیفی از بچه ها زندگی را جدی نگرفته بودند و احساس رخوت و بی انگیزگی و عدم نشاط و تلاش در بینشان مشهودتر بود_ برخی از این جماعت کارشان خواب بود و اتلاف وقت 🔹 گاهی وجود فرهیختگانی در زندان مایه تعجب می شد، کسانی که بینش بلندی داشتند و صاحب تجربه و حکمت و اندیشه بودند ولی به دلیلی گرفتار شده بودند 🔹 مسأله خالکوبی فراگیر بود و گویا با دفتر نقاشی مواجه بودیم؛ از دست تا پا و صورت و کمر و حتی روی پلک__ یک نفر از معنای عجیب و احتمالا گناه آلود خالکوبی پایش از دوست ما پرسید، جواب داد خودت باید بدانی چرا از من می پرسی؟! بعد کمر خود را نشان داد که گویا حسبی الله و کفی بود __ اخوی صدر و ذیلش با هم نمی خواند! @hadianeha
۱۱ * چند موضوع تجربه شده در گفتگو با مددجویان* 1⃣ این موضوع با مثال ها و نکات ناب اش در تجربه های متعدد مورد استقبال ویژه مخاطب قرار گرفت 2⃣ این بحث هم که به ضرورت و اهمیت انتخاب درست توجه دارد در تجربه های متعدد جواب داد 3⃣ شنیدن و پاسخ به سوالات در بخش قرنطینه _ چون مخاطب این بخش کسانی هستند که تازه وارد محیط زندان شدند شاید از بهترین مواجهه ها باشد 4⃣ توسط افراد و افزودن نکات توسط مبلغ این روش در میان افراد دارای سن بالای زندانی که دارای تجربه های زیادی هستند روش موفقی بود 5⃣ طرح بحث فکری بینشی درباره شناخت خود و با طرح سوالات و تمثیلات این بحث را با مثال شناخت قاشق 🥄 با کمک ویژگی های آن یک بار اجرا کردم بحث جا افتاد ولی برای مخاطبی که اهل فکر نبود (و به شوخی یکی شان گفت حاجی اگر اهل فکر بودیم اینجا نبودیم) سنگین بود 6⃣ و خدا این بحث هم مورد توجه مخاطب قرار گرفت 7⃣ نعمت های الهی و لزوم مردانگی و و توبه در جاذبه و گیرایی این موضوع بحثی نبود 7⃣موضوع خروجی سخنرانی یک ماهه یکی از مبلغان در زندان تهران آمار آزادی تعداد زیادی از زندانی های محکوم به رد مال شد 🔰 این عناوین گزارشی اولیه بودند از تجربه ای مختصر __ برای انتخاب و تنظیم محتوا و قالب مناسب، پس از جمع بندی نظام مسائل تبلیغ در زندان، باید متناسب با شرایط، طرح هایی ارایه شود @hadianeha
۱۲ *وداع با لحظات با برکت حضور در کنار مددجویان* *خداحافظ* همنشینی با کسانی که در غیر این محیط کمتر با آنها همنشین شدیم (که اگر این طور نبود احتمالا کار به اینجا نمی کشید) خداحافظ ای حضور آرامش بخش برای دل‌های ناآرام خداحافظ ای حضور انگیزه بخش برای بازگشت به زندگی خداحافظ ای حضور دلگرم کننده برای ترک خطاها و اصلاح عادات و بازگشت به دامان پر مهر خدا خداحافظ نوید، فیروز و... (عرق خور و کلاهبردار سابق و قاتل و ...) ای لیدرهای بند و دیگرانی که فرصت زندان زمینه زندگیتان را فراهم کرد برای ما هم دعا کنید *خدا به لطف خود کم کاری های مثل مرا ببخشد* کم کاری در تبلیغ قبل زندان آمدن شما و تبلیغ برای حال شما حضرت صادق ع فرمود: هفتاد گناه از جاهل بخشیده می شود قبل از آنکه یک گناه از عالم بخشیده شود (کافی۱ /۴۷) @hadianeha
گزارش بازدید از با دوستان موسسه برای شنیدن تجربه ها و فرایند رشد و حرکت سعدا، محضر آقای رسیدیم ✅ *گزیده ای از نکات این جلسه تقدیم نگاه شما:* 🔹 دغدغه سعدا زمین نماندن سخنان آقا است و ایده های پژوهشی را از سخنان ایشان انتخاب می کند 🔹در حوزه انقلاب اسلامی در موضوع تبیینی نگاه آقا را حجت می داند و البته نگاه کارشناسی را در عرصه های دیگر مورد توجه می داند 🔹 ایشان قائل بود در گفتگوی هر موضوع دینی یک جای بحث به موضوع جمهوری اسلامی بر می گردد لذا نظرشان این است که در کار تبلیغ دینی یا باید مدافع انقلاب باشی یا خواه ناخواه آن را لااقل در لابلای بحث می زنی 🔹 گویا از ادعاهای بیشمار حمایت سازمان ها خسته باشند گفتند: بیش از این که دیگران از ما حمایت کنند ما از آنان حمایت می کنیم! برای پژوهشی مثلا در چندین ماه ۵۰۰ میلیون هزینه می کنیم و فلان مجموعه برای مشارکت در چاپ، چند میلیون می آورد و آرم آن کنار آرم سعدا می آید 🔹 حدود ۲۰ نفر نیروی ثابت تمام وقت داریم و ده ها نفر مخصوصا از خانم ها نیروی جهادی داریم 🔹اشاره ای به *آخرین محصولاتی که با ایده مورد اشاره حضرت آقا کار کردیم*: 👈 *ناگفته‌های صورتی* با ایده تبیین (منطق استعماری غرب در حوزه حجاب) که ۹ ماه سعدا را به خود اختصاص داد و تاثیر ویژه ای در اقناع داشته 👈 *صعود چهل ساله ۲* با منطق این اثر طبق تجربه مخاطب در ۷ تا ۱۵ دقیقه از موضع برانداز می‌رسد به موضع منتقد 🔹 ما این مباحث را با سخت ترین کیس ها از سلبریتی ها تا سخت ترین دبیرستان ها در اوج ززا و لیدرهای اغتشاشات طرح کردیم @hadianeha
🌀 آغاز پذیرش مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی(ره) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ❇️ برخی از ویژگی های مدرسه: 🔸نگاه کاربردی و تفهیمی به آموزش های علمی با بهره گیری از اساتید باتجربه، خلاق و کوشا 🔸توجه ویژه به روحیات معنوی، اخلاقی و انقلابی 🔸جذب و گزینش استعداد های برتر و رویکرد نخبه پروری و....‌‌... 💠 برای ثبتنام اولیه، فرم دیجیتالی زیر را تکمیل نمایید: https://digiform.ir/w25f84b6f 🔹جهت آشنایی بیشتر با مدرسه و اطلاع یافتن از مراحل ثبتنام در کانال مدرسه عضو شوید. 🔰مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی(ره) 🍃 مدرسه زندگی🌱 🆔 @mojtahedeqomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مدرسه زندگی🔹 طعم طلبگی در 🌱 در این گزارش سریع دو دقیقه ای تصویر اولیه ای از مدرسه ملاصادق پیدا می کنید🌱 @madrese_zendegy 📽 برای مشاهده 🍃 *مستند کامل مدرسه* 🍃، 👈 جهت آشنایی با برخی از و محیط و و مدرسه علمیه ، از طریق لینک زیر در آپارات اقدام کنید:👇🏻 https://www.aparat.com/Mdrse_zndghi @hadianeha
*حدیث روز معلم* امام زين العابدين عليه السلام : حق استاد تو اين است كه 1⃣ به او احترام گذارى، 2⃣محضرش را موقّر دارى، 3⃣با دقت به سخنانش گوش بسپارى، 4⃣ رويت به او باشد و به او توجّه نمايى، 5⃣ صدايت را بر صداى او بلندتر نكنى، 6⃣ هرگاه كسى از او سؤالى كند تو جواب ندهى، بلكه بگذارى خودش جواب دهد. 7⃣ در محضر او با كسى سخن نگويى، 7⃣ در حضور او از كسى غيبت نكنى، 8⃣ اگر پيش تو از او بدگويى شود، از وى دفاع كنى. 9⃣ عيبهايش را بپوشانى، 🔟 خوبيها و صفات نيكش را آشكار سازى، 1⃣1⃣با دشمن او همنشينى نكنى 2⃣1⃣و با دوستش دشمنى نورزى. ✅ هر گاه اين كارها را كردى فرشتگان خدا درباره ات گواهى دهند كه تو براى رضاى خداى بلند نام، نه براى مردم، نزد آن استاد رفته اى و دانش او را فرا گرفته اى. 🌱روز مبارک🌱 @hadianeha
یک امروز یکی از با سلیقه ترین هدیه های روز معلمم رو گرفتم😍 طلبه های پایه پنج مدرسه ملاصادق برای ناهار ، اساتیدشون رو دعوت کرده بودند و در کنار لوح تقدیر، هدیه ی خاصی تدارک دیده بودند؛ *کتاب خوب شذرات المعارف مرحوم شاه آبادی رو امضا کرده، و متن لطیف و خواندنی متناسب با درسمون (لمعه بخش متاجر) رو در صفحه اول نوشته بودند و عکس کلاس رو هم به داخل جلد چسبانده بودند* خدایا همه طلبه ها رو نور چشم امام زمان قرار بده و عاقبت به خیرشون کن🤲 @hadianeha
💠 مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت با همکاری کمیته مرکزی کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند: 🔳 عنوان کرسی: *استنباط فقه تربیت بر اساس اصول فقه معارف و مقايسه با رویکردهای دیگر* 🎙ارائه دهنده: استاد ایوب مهدوی‌فر 🎙ناقد: ✍️ استاد هادی قراباغی 🎙داور: ✍️ استاد محمد جواد فدایی 🎙 دبیر : ✍️ احمد آذربایجانی ✅به شرکت کنندگان گواهی اعطاء می گردد 📆 زمان: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ 📌 مکان: بین صدوقی ۲۸ و ۳۰ خیابان شهید شهبازی روبروی بانک صادرات مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت 02532918444 نشان https://g.co/kgs/PHjzuAn https://maps.app.goo.gl/iYo47UhdyLqEHEm66 🔰 http://ueae.ir ┏━━━🇮🇷🌷🇮🇷━━┓ 🆔 @ethicsgroup ┗━━━🍃🕊━