eitaa logo
هادیانه ها
669 دنبال‌کننده
553 عکس
181 ویدیو
28 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
✍دیروز در جلسه ای محضر تعدادی از شهر قم بودم 🔹ارائه دهنده این جلسه برادر عزیز حجت الاسلام بود که در امر آموزش و پرورش, علمی بلند کرده بود به نام ع 🔹ایشان در سه دوره 7 سال طرحی در حال اجرا داشت و جایگزینی برای مدرسه رسمی بیش از ۳۰۰ مخاطب داشت که بجای مدرسه برنامه ایشان را برگزیده بودند از مزایای کارشان سرعت بیشتر در آموزش قرآن و استفاده از گلستان سعدی و مهارت محوری و ... بود 🔰نکات جلسه: 🔹گفتگوهای چالشی خوبی رقم خورد و به نظر من اساسی ترین چالش ( که در موارد مشابه هم به آن می رسیم) بحث های مبنایی تربیت و *عدم تکیه به روش ها و محتواهای اجتهادی تحقیقی دینی* است که به نظرم پاشنه آشیل تربیت دینی ماست ضرورت اتصال کنشگران میدانی در قالب های مختلف با اندیشمندان و پژوهشگران این عرصه و رفت و برگشت های مستمر آب حیاتی است که بدون آن کار پیش نمی رود و نیز تعمیق و گسترش پژوهش های اجتهادی در عرصه مسائل تربیتی و تنها مسیر رشد تربیت دینی است 🔹سوال چالشی دیگر تاکید رهبری بر پرداختن به آپ رسمی و ناسازگاری این شکل کار (که ذیل قرار می گیرد) با نگاه آقا بود که ایشان این نحو از کار را تولید الگویی برای تغییر در آپ رسمی در مرور زمان دانست پ ن: تصویر جلسه و تصویر کتب چاپ شده نهضت که جایگزین کتب آپ است در پیوست قابل مشاهده است @hadianeha
دیشب سالگرد بود؛ همون شبی که ع برای نجات جان پیامبر در بستر ایشان خوابید و خود را آماده شمشیر های برهنه ی در کمین کرد آیه ۲۰۷ سوره بقره در مدح مولا نازل شد (بعضی از مردم جانشان را برای به دست آوردن رضایت خدا می فروشند) این داستان پر هیجان و ادامه آن تا رسیدن پیامبر به مدینه را دیشب برای بچه هام تعریف کردم کلی کیف کردن از شجاعت مولا و نکات جذاب کمک خدا به نجات پیامبر 👈فرمودند فرزندان خود را با محبت اهل بیت مأنوس کنید @hadianeha
پیام رو در نوشتم طرف اومده زیرش نوشته: از شجاعت ابوبکر که همراه پیامبر هم بود گفتی؟! منم جوابش رو دادم👇 اگر منظور آیه زیره، اگر همراه پیامبر همان است که گفتید، در آیه بیشتر اوست تا او به ها دقت کنید ... إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ إِنَّ اللهَ مَعنا ۖ فَأَنزلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ ... توبه ۴۰ هیچی دیگه یهو یه جماعتی بر خلاف حرف او شروع کردن به نوشتن و پیامش رو پاک کرد و یه بد و بیراه گفت و منم بلاک کرد🤦‍♂ والا بعضیا حوصله شنیدن حرف مخالف ندارن🤷‍♂ @hadianeha
🧐 پیشگی است! 📌قناعت در خدمت و برداشتن بار ولی خدا خطاست اگر می توانی کار بزرگ تری بکنی و بار سنگین تری برداری، به بارهای سبک تر اکتفا نکن مثلا بار یک کشور یا یک استان را برداری نباید به برداشتن بار یک مسجد و محله خوشنود باشی 🔹هر مقطعی هستی باید مسیر حرکت تا قله را ترسیم کنی و را ادامه دهی ✅ خدا رحمت کند آیة الله را؛ وقتی می خواست از امامت جمعه شیراز استعفا دهد، تعبیر در پاسخ این بود: *«من اگر می توانستم شما را کنم، هر قسمت را به یک می فرستادم. حالا چطور از خود شما صرف نظر کنم؟! » * ( بنقل از آقای پناهیان در سخنرانی دومین سالگرد ایشان در شاهچراغ که کانال تلگرامی Khamenei_ir منتشر کرد) 👈 ی دین خدا و ولی او منتظر ماست 👈 چقدر حائری شیرازی لازم داریم که رهبر جامعه با اطمینان کارهای بزرگ را به آن ها واگذار کند 📌پ ن: مطلب فوق صرفا بحث مقایسه است و به معنای کوچک شمردن کار تبلیغی در هر سطحی نیست که فرمود اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برای تو بهتر است از هرآنچه خورشید بر آن می تابد @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند متعال به آقا قرائتی عزیز سلامتی و طول عمر با عزت بده تا همیشه از وجود و سخنان با برکتشون در زندگی بهره مند بشیم.. @twiita
🔰پژوهشگاه فقه نظام برگزار می‌کند: سلسله‌نشست‌های «چالش‌های نظری و عملی تربیت اسلامی در دنیای معاصر» 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر رضا ملایی؛ پژوهشگر فلسفه در حوزه علمیه قم: «مسائل کلان آموزش عمومی کشور و نسبت آن با آموزش دینی» 🗓 پنجشنبه‌ها 6، 13 و 20 مهر ماه؛ ساعت 10 تا 12 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید نقی موسوی؛ عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه فرهنگیان قم: «آزادی و اجبار، تلقین، تجاری سازی دانش» 🗓 چهارشنبه‌ها 26 مهر و 3 و 10 آبان بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی فیض: «آسیب‌ها و محدودیت‌های آموزش دین و تربیت اعتقادی در نظام مدرسه‌ای» 🗓 چهارشنبه‌ها 1 و 24 آبان؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین استاد محسن انبیایی: «پژوهش‌های عصب‌شناختی (نورولوژی) و چالش‌های اخلاقی» 🗓چهارشنبه 1 آذر؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد درودی؛ دبیر گروه تربیت‌پژوهی مؤسسه معارف اهل بیت علیهم‌السلام: «چالش‌های پیش روی دانش تربیت اسلامی» 🗓 چهارشنبه‌ها 22 و 29 آذر؛ بعد از نماز مغرب و عشا 👤حجت الاسلام و المسلمین مجتبی وافی؛ مدیر مرکز مصباح‌الهدی و مدرسه عالی علمیه ملا‌صادق: «روایت تجربه‌ی زیسته از چالش‌های تربیت اسلامی در دنیای معاصر و راهکارهای آن» 🗓 چهارشنبه‌ها 6 و 13 دی بعد از نماز مغرب و عشا 📍قم، صفائیه، کوچه ممتاز (24)، پلاک 91، پژوهشگاه فقه نظام ◻️پژوهشگاه فقه نظام 🆔@jiiss_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گوشی جدید گوگل با هوش مصنوعی حالت چهره‌ها را در عکس تغییر می‌دهد. دیگه لازم نیست به زور چشمامون رو باز نگه داریم🙄🥲 تا اشک ازش جاری بشه تا خدای نکرده تو عکس چشم بسته نباشیم دیگه لازم نیست به زور لبخند بزنیم😀 و همه باهم بگیم سیییییب 🧐 هنگام عکس دقتمان روی حالات ظاهری مان زیاد می شود چون می دانیم می شود و 📌ای کاش همیشه متوجه این بودیم که نه فقط حالات ظاهری که تمام حالات قلبی و روحی و ذهنی ما هم در هر لحظه می شود و به ماندگاری خدایی خدا 👌البته جای ناامیدی نیست چون فرمود بدی ها را به خوبی تبدیل می کند دوربین خدا یبدل الله سیئاتهم حسنات اگر ... اگر توبه + ایمان + عمل صالح تو کاسه مون ببینه که فرمود: إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَٰئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (فرقان 70) @hadianeha
*مسائل فلسطین ۱* 1⃣ فلسطینی ها ناصبی هستند و شیعه ستیز یکی از شبهاتی که برای زیر سوال بردن مردم مسلمان و شیعه ایران از فلسطینی‌ها مطرح می‌شود، شایعه ناصبی بودن آنان است. در پاسخ به این شبهه، رهبر انقلاب در بیاناتشان در دیدار با روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان در تاریخ  ۱۳۸۸/۰۲/۲۳ فرمودند: یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل می‌کند؛ دائم می‌روند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی کمک می‌کنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، می‌گویند این‌ها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور این‌ها ناصبی‌اند؟! بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی؟! اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند. همچنین دکتر خالد القدومی، نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران  با رد شایعات اخیر درباره مردم غزه هم عنوان کرد:« من تعدادی ویدئو دارم که در باره مراقد اهل بیت در غزه و محبت مردم نسبت اهل بیت (ع) است. مسئله ناصبی بودن فلسطینیان یک فتنه است. زمان انتشارش هم فتنه بودن آن را تصدیق می کند. ما اهل بیت را دوست داریم و پیروزی های خود را مدیون امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می دانیم. فرزندان ما به اسم اهل بیت نامگذاری شده‌اند" 2⃣ برگرداندن خون ایرانی‌‌ها توسط فلسطینی‌ها برخی در این سال‌ها مدعی شدند که فلسطینی‌ها خون اهدایی مردم ایران را به دلیل شیعه بودن، برگرداند و حاضر به استفاده از آن نشدند. اما اصلاً خونی از ایران به فلسطین ارسال نشده که برخی مدعی شدند فلسطینیان آن را پس دادند. رئیس سازمان انتقال خون در سال ۱۳۹۳ هم تصریح کرد: در هیچ زمانی خون به کشورهای دیگر ارسال نکرده‌ایم و این شایعه دروغ است. علاوه بر این، پیشتر توضیح داده شد که فلسطینی‌ها ناصبی و شیعه ستیز نیستند که بخواهند خون ایرانیان را پس بدهند و از آن استفاده نکنند" 3⃣ سوزاندن هدایای ایرانیان توسط فلسطینی‌ها چند سال پیش نیز عده ای با انتشار تصویر زیر ادعا کردند فلسطینی‌ها در جواب ارسال هدایا از سوی ایرانیان آن‌ها را سوزاندند.   اما این تصویر مربوط به فلسطین نیست و هدایا هم متعلق به ایرانی‌ها نیست. تصویر مربوط به سال ۲۰۱۳ و اردوگاه "عین الحلوه" لبنان است که به تسخیر گروه های تکفیری در آمده بود و آن زمان برای تخریب حزب الله و کاهش محبوبیت آنان در یک شوی تبلیغاتی بسته‌های اهدایی به پناهجویان را به آتش کشیدند" 4⃣ مسجد ابن ملجم در غزه برخی رسانه‌ها همچنین برای ایجاد تفرقه بین شیعیان با فسلطینیان مدعی شده بودند که میدانی به نام ابن ملجم در فلسطین وجود دارد؟ اما با یک جستجوی ساده در اینترنت و وارد کردن نام این میدان،چه با زبان عربی(ساحه ابن ملجم) و چه انگلیسی (Ibn Moljam SQ) و یا هر زبان دیگری می توان دریافت که هیچ نشانه ای از  این میدان نه در غزه و نه هیچ جای دیگر وجود ندارد. همچنین برخلاف این ادعاها مساجدی با نام اهل بیت از جمله علی ابن ابی طالب در این کشور وجود دارد" https://www.farsnews.ir/news/14000217000025/%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA#:~:text=%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF%20%D8%A7%D8%A8%D9%86%20%D9%85%D9%84%D8%AC%D9%85,%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%20%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF 🌷🇮🇷🌷
🌄 ریا در خون ما خانه دارد ولی... ❞ عین‌صاد ✍ بر خلاف تصور بعضی، داستان تربیت اینطور نیست که هرآنچه در وجود آدمی است بد باشد و مربی باید بیاید آن را ریشه کن کند و چیز جدیدی از بیرون بر او بیافزاید بلکه مربی آگاه می داند چه چیزی را با چه چیزی کند تا حاصل شود مثلا ترکیب کدام بینش با کدام خصلت چه خصلت و رفتار جدیدی را نتیجه می دهد خصلت منفی + بینش خاص = خصلت و رفتار جدید در مثال مذکور استاد به کدام بینشی از خود و خدا اشاره دارد که اگر متربی دقیقا با آن همراه باشد خصلت نشان دادن و ریا و نیاز تایید از دیگران و مقبولیت نزد آنان تبدیل میشود به اخلاصی از جنس علما و شهدا و ... جدول این ها مثل جدول مندلیوف می‌تونه تو اتاق یک پژوهشگر تربیت نصب بشه این بحث عجیب در می‌تونه راهگشا باشه و از مسأله های ناب پژوهشی تربیتی وحیانیه ی مکارم الاخلاق یکی از منابع فوق العاده در این بحث است 🆔 @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🩸ناله کن ملت مظلوم ، فلک را کر کن مویه کن آه بکش سینه بزن محشر کن 🩸در ربیعیم ولی بوی محرم پیچید نوحه بر پیکر یک دشت گل پرپر کن 🩸 جان خسته نشو نعره بزن اشک بریز گریه بر این همه طفل و پدر و مادر کن 🩸خانه خصم پس از این جریان خواهد سوخت آهِ تو بر همه پیروز شود باور کن 🩸صبح فردا همه اسلام به پا خواهد خاست امشبی را تو فقط بر غم هجران سر کن 🩸آه ای سید ما تنگ شده سینه ما گوش بر امر شماییم فقط لب تر کن 🩸شاد کن سینه مجروح مسلمانان را امت واحده را مست دم حیدر کن 🩸پسر فاتح خیبر رجزت کوبنده است سوره نصر بخوان، فتح تو این خیبر کن 🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴🌷🏴
✅ تذکری از 🔹مشکلاتی روی زمین مانده است، منتظر شماست که کاری بکنید. بگیرید. 🔹گفتگو های بحثی است که باید اهتمام داشت چون قرار است چراغ💡 هدایتی را در جامعه روشن کند. 🔹هر طلبه ای باید بهره ای از نور را بگیرد و در روستایی مسجدی یا جمع خود روشن کند. به این نور احتیاج است زیرا هر چه جلوتر می رویم شیطان ظلمت را فراگیر تر می کند. او می خواهد اهتمام ما و تلاش ما را کم کند. 🔰روایتی داریم که عابدی را می بیند که دارد عبادت می کند و فریادش بلند می شود و لشکر را صدا می کند: هم را ببینید و هم را. یارانش می آیند و هر کدام نظری می دهند. بعد یکی را می فرستد. 🔹متن روایت👇 وَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ أَبِي نَصْرٍ، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: كَانَ عَابِدٌ مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ، فَقَالَ إِبْلِيسُ لِجُنْدِهِ: مَنْ لَهُ؛ فَإِنَّهُ قَدْ غَمَّنِي؟ فَقَالَ وَاحِدٌ مِنْهُمْ: أَنَا لَهُ، قَالَ: فِي أَيِّ شَيْ‏ءٍ؟ قَالَ: أُزَيِّنُ لَهُ الدُّنْيَا، قَالَ: لَسْتَ بِصَاحِبِهِ، قَالَ الْآخَرُ: فَأَنَا لَهُ، قَالَ: فِي أَيِّ شَيْ‏ءٍ؟ قَالَ: فِي النِّسَاءِ، قَالَ: لَسْتَ بِصَاحِبِهِ، قَالَ الثَّالِثُ: أَنَا لَهُ، قَالَ: فِي أَيِّ شَيْ‏ءٍ؟ قَالَ: فِي عِبَادَتِهِ، قَالَ: أَنْتَ لَهُ، أَنْتَ لَهُ‏ ، فَلَمَّا جَنَّهُ‏ اللَّيْلُ طَرَقَهُ، فَقَالَ: ضَيْفٌ، فَأَدْخَلَهُ فَمَكَثَ لَيْلَتَهُ‏ يُصَلِّي حَتَّى أَصْبَحَ، فَمَكَثَ ثَلَاثاً يُصَلِّي وَ لَا يَأْكُلُ وَ لَا يَشْرَبُ، فَقَالَ لَهُ الْعَابِدُ: يَا عَبْدَ اللَّهِ! مَا رَأَيْتُ مِثْلَكَ، فَقَالَ لَهُ: إِنَّكَ لَمْ تُصِبْ شَيْئاً مِنَ الذُّنُوبِ، وَ أَنْتَ ضَعِيفُ الْعِبَادَةِ، قَالَ: وَ مَا الذُّنُوبُ الَّتِي أُصِيبُهَا؟ قَالَ: خُذْ أَرْبَعَةَ دَرَاهِمَ، وَ تَأْتِي‏ فُلَانَةَ الْبَغِيَّةَ، فَتُعْطِيهَا دِرْهَماً لِلَّحْمِ، وَ دِرْهَماً لِلشَّرَابِ، وَ دِرْهَماً لِطِيبِهَا، وَ دِرْهَماً لَهَا، فَتَقْضِي حَاجَتَكَ مِنْهَا 🔹شیطان چه قدر پای کار است و غصه می خورد برای کارش و وقتی می بیند عابدی عبادت می کند نعره اش بلند می شود. و بعد سوت می زند همه میان و انتخاب می کند چه کسی پای کار برود. 💢ما خودمان نیستیم. امیر المومنین ع: آنها در باطل چه قدر تلاش می کنند و شما در حق چه قدر فشلید. 📌گذشته را وقتی قرآن مرور می کند خود را تافته جدا بافته نبینیم. فلان قوم با فلان پیامبر فلان کار را کرد. ما همان گذشته هستیم و دور نیست از آنها باشیم. دلخوش نباشیم. @hadianeha
34.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*مسائل فلسطین 2* بیست پرسش مهم درباره‌ی 🇵🇸 جنگ نظامی یه‌طرف، جنگ رسانه‌ای یه طرف دیگه، این روزا بازار شبهات خیلی داغه؛ این ویدیو رو ببینین و بفرستین برای بقیه✌️ 00:00 آیا حماس جنگ رو شروع کرد؟ 01:27 فلسطینیا زمین‌هاشونو فروختن؟ 01:53 مردم فلسطین دشمن اهل بیتن؟ 02:33 مجسمه‌ی صدام توی فلسطین! 03:25 ریختن خون‌های ایرانی توی دریا 03:46 حماس مردم عادی اسراییل رو زد؟ 04:12 بریدن سر چهل کودک 04:58 اصن اسراییل چطوری تشکیل شد؟ 05:16 اولین ساکنین فلسطین، یهودیا بودن؟ 08:10 چرا میگیم اسراییل باید نابود بشه؟ 11:26 عرب‌ها هم به فلسطین کمک می‌کنن؟ 11:57 مردم فلسطین با حماس موافقن؟ 12:54 طرح ایران برای فلسطین چیه؟ 🔺عماد دولت‌آبادی این ویدیوی خوب رو کار کرده و گفته اگر می‌خواید اون رو توی مسجد یا مدرسه نمایش بدید. پیام بدین تا نسخه‌ی باکیفیتش رو براتون بفرسته👇 @sabehat | کانال عماد دولت آبادی👇 http://eitaa.com/joinchat/623706320C1d9f760b11
دل شهزاده‌ی روم، آینه‌ی دلبری‌ت تاک‌ها مست تو و این لقب عسکری‌ت پسر حضرت هادی! به فدایت پدرم پدر حضرت مهدی! به فدایت پسرم @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روش و منش تربیتی رهبر انقلاب از زبان خودشان و فرزند گرامی شان 👌 🔹با اشعار حافظ مانوس بود 🔹برای بچه ها قرآن می خواند 🔹مهربان بود 🔹داستان های قرآنی را برای بچه ها می گفت پ ن: شخصیت، روش و منش صحیح مادر در تربیت جایگزین ندارد @hadianeha
📌یک نکته *مادام که ها طرح نشده و فکر ضربه ندیده، جواب ها جایگاهی نخواهند داشت* علی صفایی _ مسئولیت و سازندگی _ ص ۳۴۸ 📌 چه در کار آموزشی و چه در کار تربیتی هنگام مواجهه با متربی اولین کار ریخت و پاش مطلب نیست آقای مبلغ، آقای مربی 👨‍🏫👳‍♂ در دادن محتوا عجله نکن گام اول = طرح سوال + تخلیه ذهن مخاطب در موضوعی که نیاز اوست 🔹این روش دو فایده داره: ۱_ باعث میشه مخاطب رو بهتر بشناسی و با روحیات و طرز فکر و جو جمعشون بیشتر آشنا بشی ۲_ مخاطب برای دریافت محتوای مورد نیازش آماده تر میشه @hadianeha
48.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهابی از برشی از جنس رایحه ای از جنس مصاحبه این مادر سه شهید، فرزند شهید و جانباز لبنانی سراسر نور بود و یک دور کلاس اعتقاد و ایمان و پایداری این چند دقیقه ذهن و دل آدم رو درگیر می کنه و با اشکی در گوشه چشم بیننده رو در فکری ژرف رها می کنه خدایا دست ما رو هم بگیر به رزمنده‌های جبهه حق قدرت و پیروزی عنایت کن @hadianeha
✍ دیروز در دانشگاه قم جلسه ای با موضوع ** با حضور رییس و اساتید دانشگاه و استاد خسروپناه برگزار شد بنده هم بواسطه لطف دوستان توفیق حضور در این جلسه را پیدا کردم 🔹استاد تکیه بر را رویه خود دانست و بر تغییر رویکرد از به اشاره کرد _ ایشان اضافه کردند در رویکرد گذشته حدود ۶۰ کتاب درسی در این زمینه تولید شد که اگر رویکرد تنظیم گری حاکم بود با به کارگیری اساتید کشور چه بسا ۶۰۰ کتاب تولید شده بود و همین امر باعث رشد اساتید هم می شد 🔹جناب گزارشی از وضعیت گذشته و حال ارایه دادند و به وظایف دهگانه ای اشاره کردند که عمدتا روی زمین مانده وظایفی چون: _ تنظیم برخی اسناد _ نظارت گری _ تامین نیروی انسانی _تولید علم و ... 🔹اساتید حاضر هم بعضا نکات خوبی طرح کردند؛ به نظرم دو امر زیر باید مورد توجه قرار بگیرند: _ به علوم انسانی اسلامی _ تقویت و و گروه هایی که خارج از سیستم با انگیزه در حال دنبال کردن تولید و نشر این علوم هستند 📌دو امر فوق را به استاد عرض کردم و ایشان درباره اولی متواضعانه گفتند اگر طرحی دارید برسانید و درباره دومی فرمودند کسانی که هستند را معرفی کنید @hadianeha
🔹اخیرا در مورد استدلال مباشر ابزاری طراحی شده که با دادن یک قضیه منطقی(اعم از حملیه و شرطیه) موارد زیر را یکجا نشان می‌دهد ۱_عکس مستوی ۲_عکس نقیض موافق/مخالف ۳_نقض موضوع/مقدم ۴_نقض محمول/تالی ۵_نقض طرفین 🔹با تبدیل آیات و روایات به گزاره و قرار دادن در این ابزار همه گزاره‌های متفرقه که لزوما صادق هستند و چه بسا مورد توجه نیستند به راحتی به دست می‌آید. 💢این ابزار را اینجا می‌توانید مشاهده کنید💢 🌱پ ن: با این بساط کامپیوتر و هوش مصنوعی، شکل و محتوای آموزش در سطوح مختلف باید یک خانه تکانی حسابی بکنه و بجای نفی این ابزار به استقبال بره و به فکر بهره از اون باشه منتظر چنین برنامه هایی در علوم مختلف هستیم 📌سوال : به نظر شما اگر مثل این ابزار در منطق انواع عکس و نقیض ها را می دهد و در صرف انواع صیغه ها و ... پس 1-چرا من طلبه باید این ها را یاد بگیرم❓ 2- من برنامه ریز آموزشی در کارم و در کتابم چه تغییری باید ایجاد کنم❓ به نظرم خوبه روی این چالش ها که دیر یا زود سراغ جامعه علمی ما خواهد آمد فضای گفتگو و بررسی و مداقه باز شود @hadianeha
✍ اخیرا حوزه‌های علمیه کشور با فعالان عرصه تربیت جلسه‌ای برگزار کرد پس از گزارش از فعالیت های مفصل معاونت در طول سالیان گذشته نوبت به اظهار نظر حضار رسید کم و بیش مطالب قابل استفاده ای طرح شد - مطالب مرتبط با کارهای پژوهشی که در عرصه تربیت طلاب شده بود پررنگ بود نوبت به حقیر که رسید بحث خود را با این خطاب آغاز کردم که آقای شما چشم و چراغ ما هستید و نسبت به حضورشان در این منصب اظهار خرسندی کردم؛ سپس چند نکته ای درباره معاونت تهذیب عرض کردم که به برخی از آن ها اشاره می کنم: ۱_ چالش حضور برخی از که با حضورشان کار تهذیب ثمری نخواهد داشت ۲_ نبود کافی برای اقدامات تربیتی در مدرسه ۳_ اولویت بسترسازی و کردن ایده های تهذیبی با سلایق مختلف بجای پژوهش روی پژوهش و کشف مکرر چرخ! ۴_ پیگیری طرح بسترسازی برای مدارس صاحب ایده با مدارس دیگر ۵_ ضرورت جهت به کارگیری کنشگران تربیتی و دعوت به همکاری از ایشان @hadianeha
به اخمت خستگی در می رود، لبخند لازم نیست.. کنار سینی چای تو اصلا قند لازم نیست☕️ 📌شما نقش اونم از نوع رو در رشد و پیشرفت مملکت و افراد دست کم نگیر ما بهتر حرف همدیگر رو می فهمیم😉 باید مقاله ای راجع به نقش حضور چای در حجره طلاب موفق و علما و بزرگان نوشت خدایا این نعمت رو از ما نگیر @hadianeha
🔸اهمیت ورود حوزه به عرصه تعلیم و تربیت در نگاه مقام معظم رهبری 🔖اگر ما در داخل حوزه👇 🔸 داشته باشیم، 🔸 در زمینه ی تعلیم و تربیت متخصص تربیت کنیم؛ 🔸بحث اخلاق و تعلیم و# تربیت در حوزه جدی گرفته شود، 👤آن وقت علمیه و روحانیت می تواند آموزش و پرورش را عرصه حضور خودش قرار دهد. ❌نه اینکه ما برویم بشویم وزیر آموزش و پرورش؛ این اصلا کارساز نیست. 📚بحث آموزش و پرورش، کتاب درسی است و ساختن معلم، تربیت معلم، تربیت دینی معلم و تولید کتاب‌های دینی و کتابهای غیردینی؛ یعنی کتاب فیزیک یا کتاب ریاضیات هم می تواند درس توحید بدهد، می‌تواند انسانها را بی دین کند؛ هم می‌تواند توحید و تدین و تعبد را به دانش آموز القا کند، هم می‌تواند او را بی دین کند، به مبدأ و معاد بی اعتنا کند. 📍ما باید بتوانیم را آماده کنیم. الان حوزه‌ی علمیه آماده نیست. من هیچ گله‌ای از آموزش و پرورش ندارم؛ این را به شما عرض کنم. من حوزه‌ای هستم، خودم دارم حوزه را می‌بینم؛ 〽️حوزه الان آمادگی‌ای ندارد که ما بگوئیم آقا بیا وارد شو، مواد لازم را برای تربیت معلم و مواد لازم را برای تنظیم کتاب درسی بر طبق تفکر دینی و راهنمائی‌های دینی آماده کن. این کار هم جزو است. 🗓بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ @nedaye_tahzib