eitaa logo
اصالت اندیشه
216 دنبال‌کننده
655 عکس
263 ویدیو
40 فایل
یادداشتهای‌پراکنده‌ و فرسته‌های جالبی که به چشمم میخورد سیدهادی‌حسینی‌اصل محصل دروس خارج حوزوی کارشناس ارشد مشاوره خانواده هم‌بنیانگذار و مدیر شتابدهنده استعداد اوجمان owjeman.ir @hoseini_asl http://eitaa.com/joinchat/2295201792Cf031f5dd86
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصلا شما بگو طرح اخیر مجلس درباره فضای مجازی بی‌نقص و سراسر حسن است اما اگر قبل از گفتگو و افکار عمومی و رفع دغدغه‌های مردم و آسوده شدن خیالشان از این که آزادی‌های آنان محدود نمی‌شود، آن را اجرا کنید، نتیجه‌اش انباشته و یادآور اجرای شرم آور طرح بنزینی آبان ۹۸ خواهد بود @hadihoseiniasl
❤️❤️مولاناالإمامُ الكاظمُ عليه السلام: مَثَلُ المؤمنِ مَثَلُ كَفَّتَيِ المِيزانِ ; كلّما زِيدَ في إيمانِهِ زِيدَ في بلائِهِ ، لِيَلْقى اللّه َ عزّ و جلّ و لا خَطيئةَ لَه .; مؤمن به دو كفّه ترازو مى ماند كه هر چه بر ايمان او افزوده شود بلايش فزونى مى گيرد تا خداوند عزّ و جلّ را بدون گناه، ديدار كند.; بحار الأنوار : 67/243/82. ولادت با سعادت مولانا امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد @hadihoseiniasl
روضه روز سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ هیئت زیست بوم نوآوری قم با سخنرانی حجت الاسلام رضا جوان آراسته 📆 زمان: ششم تا دهم محرم، ساعت ۱۸:۴۵ 🏠مکان: پردیسان، انتهای بلوار شهروند، دانشگاه شهاب دانش (فضای باز) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
زیارت_عاشورا_نسخه_مرحوم_قاضی_ره_توحید_تشیّع.pdf
120.3K
زیارت عاشورا نسخه معروف مرحوم آیت‌الله رحمةالله‌علیه * قرائت این نسخه مورد توصیه بزرگان بوده است؛ به‌گونه‌ای که علمای ربانی مقیّد به قرائت این نسخه بوده و هستند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️ «توحید تشیّع» را دنبال کنید؛ ایتا | تلگرام | سروش | اینستگرام | توییتر
📢 مراسم تضرع و استغاثه 🔰 در پی تشدید تلفات ناشی از ويروس منحوس کرونا و توصیه مقام معظم رهبری به توجه بیشتر امت مسلمان به استغفار وابتهال به درگاه الهی، مراسمی با حضور اقشار مردم متدین با سخنرانی استاد اخلاق «دام ظله» و مداحی و قرائت دعای سمات توسط مداح اهلبیت؛ حجت الاسلام مرتضی وافی در صحن مسجد مقدس جمکران برگزار می گردد. 📆 زمان: جمعه پنجم شهریور از ساعت ۱۸:۳۰ تا اذان مغرب 🔻در محضر حضرت استاد دام ظله @pand_saadat @hadihoseiniasl
اصل این متن ارزشمند، از شبکه‌های اجتماعی عراق که تحت سهمگین‌ترین فشارهای تغییرات اجباری اجتماعی زیر استبداد آمریکائی و یهودی است آمده که البته ایران هم تحت چنین فشارهائی هست اما به روش‌هائی دیگر. از نام نویسندۀ اصلی آن مطلع نیستم، اما مطالعۀ آن پرفایده است. از لحاظ دموکراسی: لوط علیه السلام، باید رذائل قومش را قبول می‌کرد، چون آن‌ها اکثریت جامعه بودند..! از لحاظ لیبرالیسم: لوط علیه‌السلام نباید قومش را از آن کارهای زشت نهی می‌کرد، آن‌ها در فعالیت‌های‌شان آزاد بودند، مخصوصا وقتی کسی را اذیت نمی‌کردند..! از لحاظ سکولاریزم: دین چه دخالتی در فعالیت‌های جنسی مورد رضایت طرفین می‌تواند داشته باشد؟!! از لحاظ عصر روشنگری: قوم لوط عاجز و معذور بودند، از اختلال ژنتیک رنج می‌بردند که طبعشان مجبورشان می‌کرد به اعمال قبیح روی آورند. از لحاظ دولت مدنی مدرن افراد شاذ، گروهی از ملت هستند، بر همه احترامشان واجب است و لازم است حقوقشان برای انجام عمل زشت پرداخت شود، بلکه لازم است در پارلمان نماینده داشته باشند...! از لحاظ دین فطرت، دین اسلام: لوط علیه السلام، نمی‌توانست از پس قومش برآید، پس به انکار اعمال زشتشان پرداخت و با زبان آن‌ها را نصیحت کرد و در قلب نسبت به افعال آن‌ها اکراه داشت! سپس به امر الهی آن‌ها را پس از نصیحت مکرر و دعوت بدون اثر ترک کرد...! تا پس از آن عذاب الهی نازل شود که در قرآن آمده است: (و هنگامی که فرمان ما فرا رسید، آن (شهر و دیار) را زیر و رو کردیم؛ و بارانی از سنگ [= گِلهای متحجر] متراکم بر روی هم، بر آنها نازل نمودیم...) حقیقت ... دموکراسی، و لیبرالیسم، و سکولاریسم و روشنگری و دولت مدنی ... همه در جدال با اصول و فروع و اخلاق در دین اسلامند، هیچ بندی آن‌ها را به هم پیوند نمی‌دهد، و تماما مثل کفر و ایمان در تناقضند..! همسر لوط علیه السلام، با آن‌ها در افعال قبیح مشارکت نداشت اما وی یک فرد روشنفکر بود: (Open minded). رفتارهایشان را پذیرفت و انکار نکرد، و به کاری که می‌کردند اقرار می‌کرد..! در قرآن جزای او چنین بود: ما او و خانواده‌اش را نجات دادیم، بجز همسرش که مقدّر کردیم جزء باقی‌ماندگان (در آن شهر) باشد! درسی برای هر کسی که مدعی همجنس‌گرائی و روشنفکری و گشایش در حدود الهی است. {فذكر بالقرآن من يخاف وعيد } پس بوسیله قرآن، کسانی را که از عذاب من می‌ترسند متذکّر ساز (وظیفه تو همین است)! ______________________________________________ اصل متن: ديموقراطياً : كان على لوط -عليه السلام- قبول رذيلة قومه ، كونهم يشكلون غالبية المجتمع..! ليبرالياً: لايحق للوط -عليه السلام- أن ينهاهم عن رذيلتهم ، فهم أحرار في تصرفاتهم، خاصة أنهم لم يؤذوا أحداً..! علمانياً : ما دخل الدين في ممارسات جنسية تتم برضى الطرفين؟!! تنويرياً: قوم لوط مساكين، معذورون، كونهم يعانون من خللٍ جيني أجبرهم [طبعياً] على ممارسة الفاحشه ..! الدولة المدنية الحديثة : الشواذ فئة من الشعب، يجب على الجميع احترامهم، وإعطاؤهم حقوقهم لممارسة الرذيلة ، بل ويحق لهم تمثيل أنفسهم في البرلمان ..! في دين الفطرة دين الإسلام: لوطا -عليه السلام- لم يكن قادراً على ردع قومه، فأنكر رذيلتهم، ونصحهم باللسان، وكره بقلبه أفعالهم! ثم غادرهم بأمر رباني بعد تكرار النصح والدعوة بلا جدوى..! ثم حلّت العقوبة الربانية في قوله تعالى: (فَلَمَّا جَآءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِيهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهَا حِجَارَةً مِّنْ سِجِّيلٍ مَّنْضُودٍ). الحقيقة ... إن الديموقراطية، والليبرالية، والعلمانية، والتنويريه والدولة المدنية... كلها تنازع الإسلام في أصوله وفروعه وأخلاقه، وتعاملاته ، لايجمعهم به أي رباط، تماماً كالتناقض بين الكفر والإيمان..! زوجة لوط عليه السلام لم تشترك معهم في الفاحشة ولكنها كانت مُنفتحه : ( open minded ) تتقبّل افعالهم ولا تُنكرها عليهم وتُقرّهم فيما يفعلون .! فكان جزاؤها في قوله تعالى: ((فأنجيناه وأهله إلا امرأتهُ كانت من الغابرين)) درس لكل من ادّعى المثالية والانفتاح في حدود الله از کانال تلگرامی سید احمد خوئی @hadihoseiniasl
یادداشت استاد محمد کاظم کاظمی شاعر و اندیشمند افغانستانی مقیم ایران در یک گروه تلگرامی در باره سیاست جمهوری اسلامی درباره طالبان ایران در عمل در مورد افغانستان روش خوبی انتخاب کرده است. ولی در سخن و در عرصۀ رسانه می‌کوشد که آن روش را به جای این که درست توجیه و تفهیم کند، به بیراهه ببرد. ادامه یادداشت در لینک زیر👇 https://eitaa.com/hadihoseiniasl/1323
‍ ◀️ یادداشت استاد محمد کاظم کاظمی شاعر و اندیشمند افغانستانی مقیم ایران در یک گروه تلگرامی در باره سیاست جمهوری اسلامی در باره طالبان ✍️ایران در عمل در مورد افغانستان روش خوبی انتخاب کرده است. ولی در سخن و در عرصۀ رسانه می‌کوشد که آن روش را به جای این که درست توجیه و تفهیم کند، به بیراهه ببرد. 🔻فضای رسانه‌ای و اظهارات مسئولان باید به نوعی باشد که همین تلاش ایران برای طی این مسیر برای مردم پذیرفتنی و قابل قبول شود. یعنی شفاف بیایند و همین را بگویند. 🔻نیایند بگویند که «چون طالب حالا تغییر کرده است، ما با او نمی‌جنگیم.» بگویند که میدان مبارزه فرق کرده است و ما در این میدان جدید که مبارزۀ مدنی و فرهنگی و سیاسی می‌تواند باشد، باز هم در کنار مردم افغانستان هستیم. 🔻نگویند که مردم افغانستان در کنار طالبان بودند و با امریکا جنگیدند. اینقدر «امریکا امریکا» نگویند و مردم را به این گمان نیندازند که لابد همه این سیاست‌ها به خاطر امریکاستیزی است و ایران الان به خاطر این که شکست امریکا بهتر برجسته شود، حاضر است مردم افغانستان را فراموش کند. 🔻درست و راحت بگویند که ما نگران افغانستانیم؛ عملکرد طالبان را با نگرانی دنبال می‌کنیم؛ در کنار مردم هستیم ولی سعی می‌کنیم در هر حال از جنگ پرهیز کنیم و راه‌های دیگر را دنبال کنیم. 🔻در این صورت هم مردم افغانستان راضی‌ترند و هم گروه وسیعی از مردم ایران که سکوت و توجیه‌کاری نسبت به طالبان آن‌ها را آزرده و کلافه کرده است، می‌دانند که عقلای مملکت به فکر قضیه هستند و صلاح را در این دانسته‌اند. روشی که به نظر من هم معقول است. کاش کسی این حرف‌ها را به مسئولان برساند. زبان ما که مو درآورد. @hadihoseiniasl