eitaa logo
اصالت اندیشه
216 دنبال‌کننده
655 عکس
263 ویدیو
40 فایل
یادداشتهای‌پراکنده‌ و فرسته‌های جالبی که به چشمم میخورد سیدهادی‌حسینی‌اصل محصل دروس خارج حوزوی کارشناس ارشد مشاوره خانواده هم‌بنیانگذار و مدیر شتابدهنده استعداد اوجمان owjeman.ir @hoseini_asl http://eitaa.com/joinchat/2295201792Cf031f5dd86
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شرح حال
✍یک خاطره و دریایی از سخن... (قسمت دوم) ✅ در قسمت قبل، خاطره حضور حضرت امام(ره) در بیمارستان و بدحجابی پرستاران و واکنش امام را نقل کردم و اینکه ایشان همان کسی هستند که در مقابل ابرقدرت‌ها یک ذره کوتاه نمی‌آیند اما در مقابل پرستاران حتی مطالبه باحجاب شندنشان را هم نمی‌کنند. به این اشاره کردم که برخی شاید از این رفتار امام موافقت ایشان با حجاب آزاد را برداشت کنند اما امام همان کسی هستند که به حضور بی‌حجاب زنان در ادارات پیش از رفراندوم جمهوری اسلامی اعتراض می‌کنند. ✅ نمونه‌ای دیگر، اعتراض حضرت امام(ره) به برهنگی زنان در سواحل شمال است و یا حتی سکوت ایشان در مقابل برخی اقدامات مثل الزام حجاب در نهادهای نظامی برای زنان شاغل و... مؤید این است که ایشان موافق حجاب آزاد نیستند. ✅ برای اینکه نکته اصلی رفتار حضرت امام مشخص شود، به خاطره دیگری از یکی از مسئولان حفاظت بیت ایشان اشاره می‌کنم: 👈«ورودی‌های منتهی به حسینیه جماران مثل خیابان جمشیدیه، خیابان یاسر‏‎ ‎‏و خیابان جماران مشکلات زیادی برای ما در بر داشت. بعضی‌ها که از ‎‏این ورودی‌ها عبور می‌کردند در ماشین‌هایشان نوار مبتذل می‌گذاشتند، ‏‎گاهی اسباب قمار و شراب حمل می‌کردند. بعضی از زنان یا بدحجاب ‎‏بودند و یا وضع ظاهری خیلی نامناسبی داشتند. این امر در بازرسی‌ها‏‎ ‎‏برادران دژبان را خسته می‌کرد تا جایی که بعضی‌ از پاسداران، حاضر ‎‏نبودند در چنین نقاطی پست بدهند. ‏ چندین بار خدمت امام پیغام دادیم و پرسیدیم که با این مشکلات ‎‏چگونه باید برخورد کنیم و چون بعضی زن‌ها از روی عمد با وضع ‎‏نامناسبی ظاهر می‌شوند، ممکن است در مواجهه با این افراد به گناه ‎‏بیفتیم، بعضی هم اینطور هستند و اهمیتی به موضوع نمی‌دهند.‏ ‏‏امام در پاسخ فرمودند: به پاسداران عزیز بگویید، خسته نباشید، تا دنیا‏‎ ‎‏بوده، اینطور بوده است و چنین آدم‌هایی هم بوده‌اند و اما اینکه ‏‎ ‎‏پرسیده‌اید تکلیف شما چیست؟ پاسخ این است که شما اجبار ندارید، ‎‏وقتی رادیو و یا ضبط کسی خاموش است دکمه رادیو و ضبط او را فشار ‎‏بدهید که ببینید نوار او چه می‌خواند. امام فرمودند: شما از کجا می‌دانید چیزی که در بطری‌های داخل ماشین بعضی‌هاست شراب است شاید ‏‎ ‎ ‏‎‎‏چیز دیگر باشد. اگر مطمئن شدید شراب است می‌توانید محتوای آن را‏‎ ‎‏در جویی خالی کنید و ظرفش را به او پس بدهید. امام فرمودند: در ‏‎‎‏رابطه با خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب هر کاری که در کل مملکت‏‎ ‎‏مسئولین با آنها انجام می‌دهند، شما هم پیرو قوانین کشور باشید و آن را‏‎ ‎‏انجام بدهید. امام می‌گفتند: مملکت ما که در این یک تکه جا -جماران- ‏‎خلاصه نمی‌شود که بخواهید برای آن قانون وضع کنید و یا دور آن را‏‎ ‎‏حصار بکشید.‏ [۳] ✅ اولین نکته هر دو خاطره، اینکه امام برای جنبه شخصی خودشان یک خصوصیتی غیر از دیگر افراد قائل نیستند؛ نکته دوم: این‌هایی که ناامید می‌شوند که اوضاع نسبت به اول انقلاب خیلی خراب شده است، چندان هم ناامید نباشند. نکته سوم: برخلاف برخی که حتی در مبارزات خود با مشکلات اقتصادی و سیاسی هم دنبال رفتارهای فراقانونی و خارج از ساختار هستند، امام حتی در مبارزه خود با مشکلات فرهنگی نیز به دنبال مبارزه ساختاری و قانونی هستند. برای فرهنگ سازی در جامعه باید گام به گام عمل کرد یکی از ابزارهای آن، قانون‌گذاری است، یکی از ابزارهایش، امر به واجب و نهی از حرام عمومی است تا رفته رفته واجب، معروف شود، و حرام منکر شود. ✅ قانون حجاب اجباری در سال ۱۳۶۲ش در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود و تا پیش از آن برخی خودسرانه ولو دلسوزانه تلاش داشتند با بی‌حجابی مبارزه عملی کنند که چون در قالب‌های تشخیص فردی و بدون ضابطه بود با افراط‌هایی مواجه می‌شدند که حتی مورد اعتراض حضرت امام نیز مواجه می‌شوند: 👈«ممكن است تعرض به زنها در خيابان و كوچه و بازار، از ناحيه منحرفين و مخالفين انقلاب باشد. از اين جهت، كسى حق تعرض ندارد و اين گونه دخالت‌ها براى مسلمان‌ها حرام است، و بايد پليس و كميته‏‌ها از اين گونه جريانات جلوگيرى كنند.» [۴] 📌یکی از ارکان سیره حضرت امام برای ایجاد اصلاح اجتماعی، استفاده از ساختارهای کلان و حاکمیتی است، امری که طرح حضرت آقا در ترسیم گام‌های انقلاب: انقلاب – نظام – دولت و سپس جامعه اسلامی نیز مشهود است؛ اما متأسفانه برخی هنوز هم متوجه این مسأله نیستند و با اقداماتی از جنس تلاش‌های فدائیان اسلام در زمان طاغوت که نتیجه آن دل‌زدگی مردم و خودشان از نظام اسلامی است؛ به دنبال اصلاح‌گری هستند. ......... 📝ارجاعات: [۳] رجائی، غلامعلی، تشنه و دریا (خاطرات یکی از پاسداران بیت امام، محمدتقی رضایی‌کوپایی)، چ دوم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۹۲ش. صص: ۵۱-۵۲. [۴] (۱۳ تیر ۱۳۵۹) صحيفه امام ؛ ج ۱۲؛ ص: ۵۰۲. .... 🔻به شرح حال بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
در دیدارهای آیت‌الله رئیسی با مراجع عظام تقلید در قم چه مباحثی مطرح شد؟ ۱۴۰۰/۰۴/۱۸ @hadihoseiniasl
لزوم پذیرش نظر مشاور و ناصح برای مومن در کلام امام جواد علیه السلام. شهادت جوادالائمه علیه السلام تسلیت @owjeman
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 تهلیلات دهه اول ذی الحجه 📌 ان‌شاءالله همه ما اهل «لا اله الا الله» شویم و با اهل «لا اله الا الله» محشور گردیم... ذکر این تهلیلات را فراموش نکنید. @Manahejj
هدایت شده از مسیر طلبه
آکادمی مسیر طلبه برگزار می‌کند: مردم برای چه چیزی هزینه می کنند؟ مطالعه شود یک کارگاه برای هر فردی که بخواد شروع تازه ای داشته باشه. : سید حمید فتاحی معصوم : دوشنبه ۴ مرداد ساعت ۱۵تا۱۹ ویژه عید غدیر ۵۰ درصد برای ۶۰ درصد : @samoosavi با ما همراه باشید🌹🌹 @masirtalabe
بر خلاف تصور فانتزی برخی دوستان، سختی های خاص خود را دارد @hadihoseiniasl
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
🌱🌱 📝 ⚡️⚡️ 🔹یکی از سرویراستاران کتاب روان‌شناسی اسلامی در سراسر جهان، دکتر اریک دیوید رُزمن، یک روان‌شناس و روان‌درمانگر انگلیسی است. دکتر رُزمن نوه است. اشنایدر از شاگردان آبراهام مزلو و از پیشگامان روان‌شناسی انسان‌گراست. اشنایدر همچنین از همکاران فریتز پرلز؛ مبتکر گشتالت درمانی است. رُزمن می‌نویسد پدر بزرگم در اواخر عمر خود یک روز مرا خواست تا موضوع مهمی را با من در میان بگذارد. 💥💥 : «آرزو داشتم کاش توجه بیشتری به دین می‌کردم، در اواخر عمرم فهمیدم که دین در درک ما از روان‌شناسی چیزهای زیادی برای گفتن دارد» . این در حالی است که رُزمن می‌گوید اساساً دین در خانواده ما موضوعیت نداشت و تمرکز ما در فعالیت‌های حرفه‌ای روان‌شناختی بود. امّا همین سخن پدربزرگم؛ سفر دینی-معنوی مرا مهیا کرد؛ من احساس می‌کردم روان‌شناسی نمی‌تواند صرفاً درمورد مطالعه رفتار یا مغز باشد و یا محدود به ابعاد شناختی تجربه انسانی باشد. من باید چیزی بزرگتر به نام را مطالعه می‌کردم؛ احساس کردم به دین و معنویت علاقه‌مند شده‌ام، روان‌شناسی موجود، عطش مرا سیراب نمی‌کرد، سفرم را آغاز کردم، سفری در پی یک حقیقت از اروپا تا هندوستان، از هند تا کشورهای خاورمیانه و تا آمریکا، از آمریکا به آفریقا؛ آشنایی با هندوئیسم، یوگا، کوه‌های جامائیکا، مراقبه بودائی، و نهایتاً یافتن . ✅ او در 29 سالگی و بعد از تشرف به اسلام نام خود را گذاشت. او هم اکنون دبیر انجمن روانشناسی اسلامی در انگلیس است. 🌿🌺🍃🌸🌿 eitaa.com/Mohyiee