eitaa logo
🏴روزی یک حدیث🇵🇸
247 دنبال‌کننده
938 عکس
4 ویدیو
2 فایل
«إن حدیثنا یحیی القلوب» در این کانال سعی می شود روزانه یک حدیث یا روایت از فرمایشات معصومین صلوات الله علیهم، به امید زنده شدن دلها تقدیم شود. ارتباط با مدیر @hmadreza اکنون در ۳ بخش حدیث تقدیم میشود: کتاب کافی، تربیت نبوی ص و فضائل حضرت امیر المؤمنین ع
مشاهده در ایتا
دانلود
ختم قرآن در ماه رمضان چند روزه؟ 🖌 على بن ابى حمزه گوید: خدمت حضرت (ع) شرفیاب شدم پس ابوبصیر به آن حضرت عرض کرد: قربانت بروم در ماه رمضان همه قرآن را در یک شب بخوانم؟ فرمود: نه عرض کرد: در دو شب؟ فرمود: نه، عرض کرد: در سه شب؟ فرمود: ها. [یعنى آرى بخوان] 🖌 دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ لَهُ أَبُو بَصِیرٍ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَقْرَأُ الْقُرْآنَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ فِی لَيْلَةٍ فَقَالَ لَا قَالَ فَفِی لَيْلَتَيْنِ قَالَ لَا قَالَ فَفِی ثَلَاثٍ قَالَ هَا.. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 422 روایة: 2
از سوال شد: مقرب‌ترین از که را به مقصد نایل می‌سازد و انقطاع از عالم طبع حاصل می‌شود، چیست؟ حضرت علامه: ماشاالله پر از اعمال است؛ اما آنچه لازم است، آن است که سالک را در هیچ یک از اعمال به اقتضای آن عمل فراموش ننماید. با ، و را به یاد آورد و توجه داشته باشد که تمام وجوارحش باشند؛ چنانکه روایت بر آن دلالت دارد. با خواندن نیز کلام الهی را در نظر داشته باشد و توجه کند به اینکه _سبحانه_است که با او سخن می‌گوید و در واقع، سخن را از وی _تبارک وتعالی_شنوا باشد. دعاهای توحیدی را برای خواندن انتخاب کند، همچون ، و در امور دیگر مراقبه را به اقتضای خودش داشته باشد. ثمرات حیات، ص۲۰۷
قرآن به تریج نازل شده یا ...؟ 🖌 حفص بن غیاث گوید: از حضرت (ع) درباره گفتار خداى عزوجل پرسیدم (که فرماید: 《ماه رمضان که در آن قرآن نازل شد》با اینکه قرآن از اول تا آخر مدت بیست سال نازل شده؟ حضرت صادق (ع) فرمود: همه قرآن یکجا در ماه رمضان به بیت معمور نازل شده، سپس در طول بیست سال تدریجاً نازل شده، 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ» وَ إِنَّمَا أُنْزِلَ فِی عِشْرِینَ سَنَةً بَيْنَ أَوَّلِهِ وَ آخِرِهِ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع نَزَلَ الْقُرْآنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً فِی شَهْرِ رَمَضَانَ إِلَى الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ ثُمَّ نَزَلَ فِی طُولِ عِشْرِینَ سَنَةً . 📚اصول کافى جلد 4 صفحه: 437 روایة: 6
زمان نزول کتب آسمانی 🖌 حضرت (ع) پیغمبر اکرم (ص) فرمود: صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان نازل شده، و تورات در شب ششم ماه رمضان نازل شد، و انجیل در شب سیزدهم نازل شد، و زبور در شب هیجدهم ماه رمضان و قرآن در بیست و سوم ماه رمضان نازل شده است. 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله نَزَلَتْ صُحُفُ إِبْرَاهِیمَ فِی أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ أُنْزِلَتِ التَّوْرَاةُ لِسِتٍّ مَضَيْنَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ أُنْزِلَ الْإِنْجِیلُ لِثَلَاثَ عَشْرَةَ لَيْلَةً خَلَتْ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ أُنْزِلَ الزَّبُورُ لِثَمَانَ عَشَرَ خَلَوْنَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ أُنْزِلَ الْقُرْآنُ فِی ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 437 روایة: 6
یک آیه در ماه رمضان 🖌 حضرت ع هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه در ماه هاى ديگر تمام قرآن را بخواند. 🖌 [عن الرضا علیه السلام ]مَنْ قَرَأَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ آيَةً مِنْ كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ كَانَ كَمَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِي غَيْرِهِ مِنَ الشُّهُور. 📚فضائل الاشهر الثلاثه ص 97 ، ح 82
افطار در منزل دیگران 🖌 امام صادق علیه السلام : افطار كردن در منزل برادر مسلمانت، برتر از هفتاد روز روزه تو است. 🖌 عن أبی عبد الله (ع) إفطارُكَ في مَنزِلِ أخيكَ المُسلِمِ أفضَلُ مِن صِيامِكَ سَبعِينَ ضِعفاً. 📚 محاسن ص 411 ، ح 145
غفران در ماه رمضان 🖌 حضرت (ع) كسى كه در ماه رمضان آمرزيده نشود، تا رمضان آينده آمرزيده نگردد، مگر آن كه در عرفه حاضر شود. 🖌 عن ابی عبدالله علیه السلام: مَن لَم یُغفَر لَهُ فی شهرِ رمضانَ لَم یُغفَر لَهُ إلی مِثلِهِ مِن قابِلٍ الّا أن یَشهَدَ عَرَفَةَ 📚 دعائم الاسلام ج 1 ، ص 269
. . 📖بانوی باکرامت و وجاهت ، مادر فاطمه زهرا سلام الله علیها و همسر وفادار حضرت خاتم صلوات الله علیه، جناب خدیجه سلام الله علیها حقی بزرگ برگردن یکایک مسلمانان و مومنان دارند. کریم ترین زنان عالم، از مظلومیتی بزرگ برخوردار است. جای آنکه کنگره های عظیم در شان او در جهان بر پا کنند مطالبی عاری ازحقیقت حتّی در کتاب های شیعه پیرامون آن وجود شریف وجود دارد. ازجمله ازدواج او با رسول خدا ص در چهل سالگی و اینکه ایشان قبلا دو بار ازدواج کرده بودند. این مطالب اگر چه گاهی باانگیزه های غیرعلمی ایراد شده و می شود لکن خلاف تحقیق و تدقیق است. درباره سنّ خدیجه كبری هنگام ازدواج با پیامبر اگر چه نقل های مختلفی در تاریخ وجود دارد اما قول مشهور و صحیح تر حتی دربین محقّقان و مورّخان بزرگ اهل سنّت این است که آن جناب در سن ۲۸ سالگی با رسول خدا ص ازدواج کرده اند. اگرچه در این میان قول به ۱۸، ۲۳ و ۲۵ سالگی ایشان نیز وجوددارد. حلبی سیره نگار معروف، سن ۲۸ را نقل می کند. حاکم نیشابوری از ابن اسحاق فقط قول ۲۸ سال را نقل کرده و قول ۴۰ سال را قول شاذّ دانسته است. ابن عماد تاریخ نگار معروف حنبلی در این باره می نویسد:"و رجّح کثیرون انها ابنة ثمان و عشرين." يعني بسیاری سن ۲۸ سالگی را در حین ازدواج حضرت خدیجه س برگزیده اند. اما اینکه آن حضرت قبل از ازدواج با پیامبر ص دوبار ازدواج کرده اند، هم خلاف نقل و هم می توان گفت خلاف عقل است. از نظر نقلی، روایات و نقل های تاریخی فراوان وجود دارد که دلالت بر دوشیزه بودن آن جناب در زمان ازدواج با پیامبر می کند. از جمله ابن شهرآشوب در مجلد اوّل مناقب از دو عالم شیعی و دو مورّخ سنّی روایات دوشیزه بودن را نقل نموده اند. ایشان از سید مرتضی در الشّافی و شیخ طوسی در التّخلیص و از ابوالقاسم کوفی و بلاذری نقل می کند که پیامبر ص با حضرت خدیجه س ازدواج کرد درحالی که دوشیزه بود و شوهری ندیده بود. سپس مویّدی بر این نقلها ذکر می کند: "و یویّد ذلک ما ذکر فی کتابَیِ الانوار و البِدَع انّ رقية و زينب كانتا ابْنَتَيْ هالة اخت خديجة س." یعنی نقل های سید و شیخ و... را تایید می کند ان چه که در دوکتاب الانوار و البدع ذکرشده و ان این است که رقیه و زینب دختران هاله خواهر حضرت خدیجه س بوده اند. علاوه بر وجود این نقلها، ازحیث عقلی نیزمساله قابل تامّل است.!! چگونه امکان دارد رَحِمی که عصمة الله الكبری و ام الائمة النقباءالنجباء، فاطمة الزهرا س در آن رشد كرده است قبلا در اختيار ناپاکان و مشرکان بوده باشد.؟! ......... . .
دعای روزه دار 🖌 ( ص): چهار کس هستند که دعاشان باز نگردد درهاى آسمان براى دعای آنها باز شود و به عرش رسند: دعاى پدر براى فرزندش، دعاى مظلوم بر آنکه به او ستم کرده، دعاى عمره کننده تا به وطن باز گردد، دعاى روزه دار تا وقتى افطار کند. 🖌 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَرْبَعَةٌ لَا تُرَدُّ لَهُمْ دَعْوَةٌ حَتَّى تُفَتَّحَ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ تَصِیرَ إِلَى الْعَرْشِ الْوَالِدُ لِوَلَدِهِ وَ الْمَظْلُومُ عَلَى مَنْ ظَلَمَهُ وَ الْمُعْتَمِرُ حَتَّى يَرْجِعَ وَ الصَّائِمُ حَتَّى يُفْطِرَ. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 273 روایة: 6
نقد رسولخدا ص !!! 🖌 حضرت علیه السلام فرمود: اگر مردمى خداى یگانه بى‏ شریک را عبادت کنند و نماز گزارند و زکاة دهند و حج خانه خدا بجا آرند و ماه رمضان را روزه دارند، و پس از همه اینها نسبت به چیزى که خدا یا رسولش کرده بگویند: چرا بر خلاف این نکرد؟ یا این معنى را در دل خود احساس کنند (بى ‏آنکه به زبان آورند) به همین سبب مشرک باشند، .. 🖌 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع لَوْ أَنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ وَحْدَهُ لَا شَرِیكَ لَهُ وَ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَ آتَوُا الزَّكَاةَ وَ حَجُّوا الْبَيْتَ وَ صَامُوا شَهْرَ رَمَضَانَ ثُمَّ قَالُوا لِشَيْ‏ءٍ صَنَعَهُ اللَّهُ أَوْ صَنَعَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص أَلَّا صَنَعَ خِلَافَ الَّذِی صَنَعَ أَوْ وَجَدُوا ذَلِكَ فِی قُلُوبِهِمْ لَكَانُوا بِذَلِكَ مُشْرِكِینَ... 📚 اصول کافى جلد 2 صفحه 235 روایت 2
🖌 صلی الله علیه و آله و سلم : چون ھلال ماه رمضان پديد آ يد، در ھاى دوزخ بسته گردد و در ھاى بهشت گشوده شود و شیاطین به زنجیر كشیده شوند. 🖌 عن رسول الله صلی الله علیه و آله: إذا استَهَلَّ رَمَضانُ غُلِّقَت أبوابُ النارِ، و فُتِحَت إبوابُ الجِنانِ، و صُفِّدَتِ الشَّیطانُ. 📚 بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93 ، ص 348 ، ح 14
کسی که در ماه رمضان بخشیده نشود... 🖌 پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :كسى كه در رمضان آمرزيده نشود، در كدام ماه آمرزيده خواھد شد؟ 🖌 عن صلی الله علیه و آله: فَمَنْ لَمْ يُغْفَرْ لَهُ فِي رَمَضَانَ فَفِي أَيِّ شَهْرٍ يُغْفَرُ لَه‏. 📚 امالی(صدوق) ص 53
بهتر از هزار ماه یعنی 🖌 امام صادق علیه السلام : چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است؟ حضرت فرمود: كار نيك در آن شب از كار در هزار ماه كه در آنها شب قدر نباشد بهتر است. 🖌 عن ابی عبدالله علیه السلام: كَيْفَ تَكُونُ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْراً مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ قَالَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ فِيهَا خَيْرٌ مِنَ الْعَمَلِ فِي أَلْفِ شَهْرٍ لَيْسَ فِيهَا لَيْلَةُ الْقَدْر. 📚من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 158 ، ح 2025
dcc_e002e51051704395309a030fa3d72e64.mp3
3.51M
حجت الاسلام کاشانی روش حکومت امام مهدی علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه
dcc_825a5d850ad5b721749c03f964d6d3a3.mp3
3.51M
حضرت آیت الله خامنه ای معنای انتظار
هرکه بعد از نماز مغرب بگوید... 🖌 حضرت (ع) فرمود: هر که چون نماز مغرب را خواند سه بار بگوید: (((الحمد لله الذى یفعل ما یشاء و لا یفعل ما یشاء غیره))) خیر بسیارى باو داده شود. 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ مَنْ قَالَ إِذَا صَلَّى الْمَغْرِبَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ وَ لَا يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ غَيْرُهُ أُعْطِيَ خَيْراً كَثِیراً. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 324 روایة: 2
دعای حضرت یوسف در زندان 🖌 سیف بن عمیره گوید: شنیدم از حضرت (ع) که فرمود: جبرئیل علیه السلام آنگاه که یوسف در زندان بود نزد وى آمد و به او گفت: اى یوسف در عقب هر نمازى بخوان (این دعا را): (((اللهم اجعل لى فرجاً و مخرجاً و ارزقنى من حیث احتسب و من حیث لا احتسب))). 🖌 سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ جَاءَ جَبْرَئِیلُ ع إِلَى يُوسُفَ وَ هُوَ فِی السِّجْنِ فَقَالَ لَهُ يَا يُوسُفُ قُلْ فِی دُبُرِ كُلِّ صَلَاةٍ اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً وَ ارْزُقْنِی مِنْ حَيْثُ أَحْتَسِبُ وَ مِنْ حَيْثُ لَا أَحْتَسِبُ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 328 روایة: 7
چطور طلب روزی کنیم 🖌 حضرت علیه السلام فرمود: براى خواستن روزى (از خداوند) در نماز واجب در سجده بگو: 《یا خیر المسئولین و یا خیر المعطین ارزقنى و ارزق عیالى من فضلک الواسع فانک ذوالفضل العظیم》. 🖌عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ ادْعُ فِی طَلَبِ الرِّزْقِ فِی الْمَكْتُوبَةِ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ « يَا خَيْرَ الْمَسْئُولِینَ وَ يَا خَيْرَ الْمُعْطِینَ ارْزُقْنِی وَ ارْزُقْ عِيَالِی مِنْ فَضْلِكَ الْوَاسِعِ فَإِنَّكَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیم»ِ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 332 روایة: 4
دعا برای طلب روزی 🖌 ابو بصیر گوید: به حضرت (ع) از نیازمندى و تنگدستى شکایت کردم و از او خواستم که دعائى براى طلب روزى به من بیاموزد، پس آن حضرت دعائى به من آموخت که از آن زمان تا آن را می خواندم دیگر نیازمند نشدم فرمود بگو بعد از نماز شبت در حالی که در سجده ای یا خیر مدعو و یا خیر مسئول و یا اوسع من أعطى و یا خیر مرتجى، ارزقنى و أوسع على من رزقک، سبب لى رزقاً من قبلک، انک على کل شى‏ء قدیر))). 🖌 أَبِی بَصِیرٍ قَالَ شَكَوْتُ إِلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع الْحَاجَةَ وَ سَأَلْتُهُ أَنْ يُعَلِّمَنِی دُعَاءً فِی طَلَبِ الرِّزْقِ فَعَلَّمَنِی دُعَاءً مَا احْتَجْتُ مُنْذُ دَعَوْتُ بِهِ قَالَ قُلْ فِی دُبُر صَلَاةِ اللَّيْلِ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ يَا خَيْرَ مَدْعُوٍّ وَ يَا خَيْرَ مَسْئُولٍ وَ يَا أَوْسَعَ مَنْ أَعْطَى وَ يَا خَيْرَ مُرْتَجًى ارْزُقْنِی وَ أَوْسِعْ عَلَيَّ مِنْ رِزْقِكَ وَ سَبِّبْ لِی رِزْقاً مِنْ قِبَلِكَ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِیرٌ. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 332 روایة: 5
دعا برای کسب روزی 🖌 حضرت (ع) فرمود: (ص) این دعا را (براى زیاد شدن روزى): (((یا رازق المقلین یا راحم المساکین یا ولى المؤمنین یا ذا القوة المتین صل على محمد و اهل بیته و ارزقنى و عافنى و اکفنى ما أهمنى))) 🖌 عَلَّمَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله هَذَا الدُّعَاءَ يَا رَازِقَ الْمُقِلِّینَ يَا رَاحِمَ الْمَسَاكِینِ يَا وَلِيَّ الْمُؤْمِنِینَ يَا ذَا الْقُوَّةِ الْمَتِینِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ ارْزُقْنِی وَ عَافِنِی وَ اكْفِنِی مَا أَهَمَّنِی‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 333 روایة: 7
روزی حلال بخواهیم یا... 🖌 احمد بن محمد بن ابى ‏نصر گوید: به حضرت علیه السلام عرض کردم: فدایت شوم دعا کنید خدا روزى حلال به من روزى کند، فرمود: آیا مى‏ دانى حلال چیست؟ عرض کردم: درآمد پاک است فرمود: على بن الحسین علیهما السلام مى‏ فرمود: حلال قوت (و روزى) برگزیدگان است سپس فرمود: بگو:بار خدایا از تو روزى فراوانت را خواستارم. 🖌 أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ قَالَ قُلْتُ لِلرِّضَا علیه السلام: جُعِلْتُ فِدَاكَ ادْعُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَرْزُقَنِيَ الْحَلَال. َ فَقَالَ أَ تَدْرِی مَا الْحَلَالُ ؟ قُلْتُ الَّذِی عِنْدَنَا الْكَسْبُ الطَّيِّبُ. فَقَالَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع يَقُولُ الْحَلَالُ هُوَ قُوتُ الْمُصْطَفَيْنَ ثُمَّ قَالَ قُلْ أَسْأَلُكَ مِنْ رِزْقِكَ الْوَاسِعِ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 334 روایة: 9
دعا برای دریافت طلب 🖌 ولید بن صبیح گوید: به حضرت (ع) از طلبی که از من به گردن مردم است (و من از آنها بستانکارم و نمى توانند یا نمى خواهند بدهند) شکایت بردم فرمود: بگو: بار خدایا نظرى فرما که بدهکاران من توان پرداخت یابند و من توان دریافت، تو بر هر چیز توانائى. 🖌 عَنْ جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ وَلِیدِ بْنِ صَبِیحٍ قَالَ شَكَوْتُ إِلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع دَيْناً لِی عَلَى أُنَاسٍ فَقَالَ قُلِ اللَّهُمَّ لَحْظَةً مِنْ لَحَظَاتِكَ تَيَسَّرْ عَلَى غُرَمَائِی بِهَا الْقَضَاءَ وَ تَيَسَّرْ لِی بِهَا الِاقْتِضَاءَ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِیرٌ. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 336 روایة: 1
دعا هنگام مشکلات 🖌 (ص) فرمود: هر کس به او اندوهى یا غمى یا سختى یا بلائى یا دشوارى برسد پس بگویید: خدا پروردگار من است و هیچ چیز را با او شریک نمی دانم کارهایم را به زنده ای که هرگز نمی میرد واگذار می کنم. 🖌 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ أَصَابَهُ هَمٌّ أَوْ غَمٌّ أَوْ كَرْبٌ أَوْ بَلَاءٌ أَوْ لَاوَاءٌ فَلْيَقُلِ اللَّهُ رَبِّی وَ لَا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً تَوَكَّلْتُ عَلَى الْحَيِّ الَّذِی لَا يَمُوتُ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 338 روایة: 2
دعا برای رفع بیماری 🖌 حسین بن نعیم گوید: یکى از فرزندان حضرت (ع) بیمار شد حضرت به او فرمود: اى پسرکم! بگو: «اللهم اشفنى بشفائک و داونى بدوائک و عافنى من بلائک فانى عبدک و ابن عبدک». 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ اشْتَكَى بَعْضُ وُلْدِهِ فَقَالَ يَا بُنَيَّ قُلِ «اللَّهُمَّ اشْفِنِی بِشِفَائِكَ وَ دَاوِنِی بِدَوَائِكَ وَ عَافِنِی مِنْ بَلَائِكَ فَإِنِّی عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِك»َ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 351 روایة: 3
دعا برای رفع درد 🖌 حضرت (ع) (درباره کسیکه جائى از بدنش دردى دارد) فرمود: دست خود را بر جاى درد بگذار د و سه بار بگوید: (((اللّه اللّه ربى حقاً لا اشرک به شیئاً اللهم انت لها و لکل عظیمه ففرجها عنى))) 🖌عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ تَضَعُ يَدَكَ عَلَى الْمَوْضِعِ الَّذِی فِیهِ الْوَجَعُ وَ تَقُولُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ اللَّهُ اللَّهُ رَبِّی حَقّاً لَا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً اللَّهُمَّ أَنْتَ لَهَا وَ لِكُلِّ عَظِیمَةٍ فَفَرِّجْهَا عَنِّی‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 353 روایة: 6