eitaa logo
🏴روزی یک حدیث🇵🇸
248 دنبال‌کننده
936 عکس
4 ویدیو
2 فایل
«إن حدیثنا یحیی القلوب» در این کانال سعی می شود روزانه یک حدیث یا روایت از فرمایشات معصومین صلوات الله علیهم، به امید زنده شدن دلها تقدیم شود. ارتباط با مدیر @hmadreza اکنون در ۳ بخش حدیث تقدیم میشود: کتاب کافی، تربیت نبوی ص و فضائل حضرت امیر المؤمنین ع
مشاهده در ایتا
دانلود
اجابت دعا به معنای دادن خواسته نیست 🖌 حضرت علیه السلام فرمود: ممکن است بنده ‏اى دعا کند پس خداى عزوجل به دو فرشته بفرماید: من خواسته او را برآورده کردم ولى حاجتش را نگهدارید، زیرا که من دوست دارم صدای او را بشنوم. 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ إِنَّ الْعَبْدَ لَيَدْعُو فَيَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْمَلَكَيْنِ قَدِ اسْتَجَبْتُ لَهُ وَ لَكِنِ احْبِسُوهُ بِحَاجَتِهِ فَإِنِّی أُحِبُّ أَنْ أَسْمَعَ صَوْتَهُُ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 245 روایة: 3
تا آخر بخوانید ارزشش رو داره خدا چی میگه مردم چی فکر می کنند 🖌 حضرت ع فرمود: همانا بنده ‏اى که دوست خداست در پیش آمدى که براى او رخ داده دعا کند، به فرشته موکل بر او می فرماید: حاجت بنده مرا برآور ولى در (دادن) آن شتاب مکن زیرا که من میل دارم صدا و آواز او را بشنوم. و بنده ‏اى دشمن خدا به درگاه خداى عزوجل درباره اتفاقى که براى او پیش آمده دعا کند پس به فرشته موکل بر او گفته شود: حاجتش را برآور و در (دادن) آن شتاب کن زیرا من خوش ندارم آواز و صدایش را بشنوم. فرمود: پس مردم گویند: به این داده نشده جز براى گرامى بودنش [نزد خدا، و بآنکه در اجابتش تأخیر شده گویند:] از او دریغ نشده جز براى زبونى و خواریش ‌[نزد خدا]. 🖌 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنَّ الْعَبْدَ الْوَلِيَّ لِلَّهِ يَدْعُو اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی الْأَمْرِ يَنُوبُهُ فَيَقُولُ لِلْمَلَكِ الْمُوَكَّلِ بِهِ اقْضِ لِعَبْدِی حَاجَتَهُ وَ لَا تُعَجِّلْهَا فَإِنِّی أَشْتَهِی أَنْ أَسْمَعَ نِدَاءَهُ وَ صَوْتَهُ وَ إِنَّ الْعَبْدَ الْعَدُوَّ لِلَّهِ لَيَدْعُو اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی الْأَمْرِ يَنُوبُهُ فَيُقَالُ لِلْمَلَكِ الْمُوَكَّلِ بِهِ اقْضِ لِعَبْدِی حَاجَتَهُ وَ عَجِّلْهَا فَإِنِّی أَكْرَهُ أَنْ أَسْمَعَ نِدَاءَهُ وَ صَوْتَهُ قَالَ فَيَقُولُ النَّاسُ مَا أُعْطِيَ هَذَا إِلَّا لِكَرَامَتِهِ وَ لَا مُنِعَ هَذَا إِلَّا لِهَوَانِهِ‏. 📚اصول کافى جلد 4 صفحه: 246 روایة: 7
مستجاب شدن دعا، به معنای دادن آنچه خواسته ایم است؟ 🖌 منصور صقیل گوید: به حضرت (ع) عرض کردم: ممکن است مردى دعا کند و دعایش مستجاب گردیده، ولى تا مدتى [اثر آن استجابت ظاهر نگردد و] تأخیر افتد؟ فرمود: آرى. عرض کردم: این براى چیست؟ آیا براى اینست که بیشتر دعا کند؟ فرمود: آرى. 🖌 قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام رُبَّمَا دَعَا الرَّجُلُ بِالدُّعَاءِ فَاسْتُجِیبَ لَهُ ثُمَّ أُخِّرَ ذَلِكَ إِلَى حِینٍ؟ قَالَ فَقَالَ: نَعَم ْ قُلْتُ: وَ لِمَ ذَاكَ لِيَزْدَادَ مِنَ الدُّعَاءِ؟ قَال:َ نَعَمْ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 245 روایة: 2
زمان استجابت دعا و تحقق خواسته می تواند فاصله داشته باشد؟ 🖌 اسحاق بن عمار گوید: به حضرت عرض کردم: ممکن است دعاى مردى مستجاب شده باشد ولى به تأخیر افتد و اثر استجابت آن همان زمان ظاهر نگردد؟ فرمود: آرى تا بیست سال [ممکن است تأخیر افتد]. 🖌قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ يُسْتَجَابُ لِلرَّجُلِ الدُّعَاءُ ثُمَّ يُؤَخَّرُ ؟ قَالَ نَعَمْ عِشْرِینَ سَنَةً . 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 245 روایة: 4
آرزو می کنیم کاش هیچ دعایی مستجاب نمی شد! 🖌حضرت (ع) فرمود: مؤمن خداى عزوجل را درباره حاجت خود بخواند و خداى عزوجل فرماید: اجابت او را بتأخیر اندازید بخاطر شوقى که به آواز و دعاى او دارم، پس چون روز قیامت شود خداى عزوجل فرماید: اى بنده مؤمن تو مرا خواندى (و دعا کردى) و من اجابتت را تاخیر انداختم اکنون ثواب و پاداش تو چنین و چنان است، و درباره چیزی دیگر مرا خواندى (و دعا کردى) و من اجابت تو را به تأخیر انداختم و پاداش تو چنین و چنان است، فرمود: پس مؤمن آرزو کند که کاش هیچ دعائى از او در دنیا اجابت نمى‏شد براى آنچه از ثواب و پاداش که می بیند. 🖌عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَدْعُو اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی حَاجَتِهِ فَيَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَخِّرُوا إِجَابَتَهُ شَوْقاً إِلَى صَوْتِهِ وَ دُعَائِهِ فَإِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَبْدِی دَعَوْتَنِی فَأَخَّرْتُ إِجَابَتَكَ وَ ثَوَابُكَ كَذَا وَ كَذَا وَ دَعَوْتَنِی فِی كَذَا وَ كَذَا فَأَخَّرْتُ إِجَابَتَكَ وَ ثَوَابُكَ كَذَا وَ كَذَا قَالَ فَيَتَمَنَّى الْمُؤْمِنُ أَنَّهُ لَمْ يُسْتَجَبْ لَهُ دَعْوَةٌ فِی الدُّنْيَا مِمَّا يَرَى مِنْ حُسْنِ الثَّوَابِ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 246 روایة: 9
ذکر مصیبت پدر از زبان پسر علیهما السلام 🖌 بن على علیه‏السلام فرمود: چون فاطمه علیهماالسلام وفات کرد، امیرالمؤمنین او را پنهان به خاک سپرد و جاى قبرش را ناپدید کرد، سپس برخاست و رو به جانب قبر رسول خدا صلى للّه علیه و آله کرد و گفت: سلام بر تو اى رسول خدا از جانب دخترت و دیدار کننده ‏ات و آنکه در خاک رفته و از من جدا شده و در بقعه تو آمده و خدا زود رسیدن او را نزد تو برایش برگزیده. اى رسولخدا! شکیبائیم از فراق محبوبه ‏ات کم شده و خود داریم از سرور زنان جهان نابود گشته، جز اینکه براى من در پیروى از سنت تو که در فراقت کشیدم جاى دلدارى باقى است، زیرا من سر ترا در لحد آرامگاهت نهادم و جان مقدس تو از میان گلو و سینه من خارج شد [ هنگام جان دادن سرت به سینه من چسبیده بود] آرى، در کتاب خدا براى من بهترین پذیرش [ صبر بر این مصیبت] است، انالله و انا الیه راجعون، همانا امانت برگردانده شد و گرو دریافت گشت و زهرا از دستم ربوده شد. اى رسول خدا دیگر چه اندازه این آسمان نیلگون و زمین تیره در نظرم زشت جلوه مى‏کند، اندوهم همیشگى باشد و شبم در بی خوابى گذرد و غمم پیوسته در دلست، تا خدا خانه ‏اى را که تو در آن اقامت دارى برایم برگزیند، [بمیرم و بتو ملحق شوم] غصه‏ اى دارم دل خون کن و اندوهى دارم هیجان‏ انگیز، چه زود میان ما جدائى افتاد. تنها بسوى خدا شکوه می ‏برم. به همین زودى دخترت از همدست شدن امتت بر ربودن حقش بتو گزارش خواهد داد، همه سرگذشت را از او بپرس و گزارش را از او بخواه، زیرا چه بسا درد دلهائى داشت که چون آتش در سینه‏ اش می جوشید و در دنیا راهى براى گفتن و شرح دادن آن نیافت، ولى اکنون می ‏گوید و خدا هم داورى می ‏فرماید و او بهترین داوران ست، سلام بر شما سلام وداع کننده ‏اى که نه خشمگین است و نه دلتنگ، زیرا اگر از اینجا برگردم، بواسطه دلتنگیم نیست و اگر بمانم بواسطه بدگمانى به آنچه خدا به صابران وعده فرموده نباشد. واى، واى باز هم بردبارى مبارکتر و خوش‏نماتر است اگر چیرگى دشمنان زورگو نبود [که مرا سرزنش کنند یا قبر فاطمه را بشناسند و نبش کنند] اقامت و درنگ در اینجا را چون معتکفان ملازمت می ‏نمودم و مانند زن بچه مرده بر این مصیبت بزرگ شیون مى‏کردم... . 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع قَالَ لَمَّا قُبِضَتْ فَاطِمَةُ ع دَفَنَهَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ سِرّاً وَ عَفَا عَلَى مَوْضِعِ قَبْرِهَا ثُمَّ قَامَ فَحَوَّلَ وَجْهَهُ إِلَى قَبْرِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنِّی وَ السَّلَامُ عَلَيْكَ عَنِ ابْنَتِكَ وَ زَائِرَتِكَ وَ الْبَائِتَةِ فِی الثَّرَى بِبُقْعَتِكَ وَ الْمُخْتَارِ اللَّهُ لَهَا سُرْعَةَ اللِّحَاقِ بِكَ قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِی وَ عَفَا عَنْ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ تَجَلُّدِی إِلَّا أَنَّ لِی فِی التَّأَسِّی بِسُنَّتِكَ فِی فُرْقَتِكَ مَوْضِعَ تَعَزٍّ فَلَقَدْ وَسَّدْتُكَ فِی مَلْحُودَةِ قَبْرِكَ وَ فَاضَتْ نَفْسُكَ بَيْنَ نَحْرِی وَ صَدْرِی بَلَى وَ فِی كِتَابِ اللَّهِ لِی أَنْعَمُ الْقَبُولِ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ قَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِیعَةُ وَ أُخِذَتِ الرَّهِینَةُ وَ أُخْلِسَتِ الزَّهْرَاءُ فَمَا أَقْبَحَ الْخَضْرَاءَ وَ الْغَبْرَاءَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَيْلِی فَمُسَهَّدٌ وَ هَمٌّ لَا يَبْرَحُ مِنْ قَلْبِی أَوْ يَخْتَارَ اللَّهُ لِی دَارَكَ الَّتِی أَنْتَ فِیهَا مُقِیمٌ كَمَدٌ مُقَيِّحٌ وَ هَمٌّ مُهَيِّجٌ سَرْعَانَ مَا فَرَّقَ بَيْنَنَا وَ إِلَى اللَّهِ أَشْكُو وَ سَتُنْبِئُكَ ابْنَتُكَ بِتَظَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَى هَضْمِهَا فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ وَ اسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ فَكَمْ مِنْ غَلِیلٍ مُعْتَلِجٍ بِصَدْرِهَا لَمْ تَجِدْ إِلَى بَثِّهِ سَبِیلًا وَ سَتَقُولُ وَ يَحْكُمُ اللَّهُ وَ هُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِینَ سَلَامَ مُوَدِّعٍ لَا قَالٍ وَ لَا سَئِمٍ فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَةٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِینَ وَاهَ وَاهاً وَ الصَّبْرُ أَيْمَنُ وَ أَجْمَلُ وَ لَوْ لَا غَلَبَةُ الْمُسْتَوْلِینَ لَجَعَلْتُ الْمُقَامَ وَ اللَّبْثَ لِزَاماً مَعْكُوفاً وَ لَأَعْوَلْتُ إِعْوَالَ الثَّكْلَى عَلَى جَلِیلِ الرَّزِيَّةِ... . 📚 اصول کافى جلد 2 صفحه 356 روایت 3
🖌 حضرت (ع) فرمود: پیوسته مؤمن در حال خیر و امیدوارى است تا وقتی که شتاب نکند، که نومید شود و دعا را رها کند. عرض کردم: چگونه شتاب کند؟ فرمود: گوید: از فلان وقت و فلان وقت دعا کرده ‏ام و اجابت آن را نمی بینم؟ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ لَا يَزَالُ الْمُؤْمِنُ بِخَيْرٍ وَ رَجَاءٍ رَحْمَةً مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا لَمْ يَسْتَعْجِلْ فَيَقْنَطَ وَ يَتْرُكَ الدُّعَاءَ قُلْتُ لَهُ كَيْفَ يَسْتَعْجِل؟ُ قَالَ: يَقُولُ قَدْ دَعَوْتُ مُنْذُ كَذَا وَ كَذَا وَ مَا أَرَى الْإِجَابَةَ. 📚اصول کافى جلد 4 صفحه: 246 روایة: 8
🖌 حضرت (ع) فرمود: هر کس دعائى کند و از پیغمبر (ص) در آن یاد نکند آن دعا از سرش بالاتر نمی رود، و چون نام پیغمبر (ص) را برد دعا بالا رود. 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ مَنْ دَعَا وَ لَمْ يَذْكُرِ النَّبِيَّ ص رَفْرَفَ الدُّعَاءُ عَلَى رَأْسِهِ فَإِذَا ذَكَرَ النَّبِيَّ ص رُفِعَ الدُّعَاءُ. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 248 روایة: 2
هدایت شده از شاه جعفری
*🔸مادر شهید کاوه: شبی از شبهای تحصیل، نشسته بود در اتاقش به انجام تکالیف. رفتم برای شام صدایش کنم. گفت: «گیر کرده‌ام در حل ۲ تا مسئله ریاضی. معلم، توپ چهل‌تکه جایزه گذاشته برایش. اگر اجازه بدهی، تا این ۲ مسئله را حل نکنم شام بی‌شام!» بی‌خیالش شدم تا به درسش برسد. یک ساعت بعد، دوباره رفتم اتاقش. دیدم هنوز مشغول است. صدایش کردم؛ متوجه نشد! گرم کاری میشد، چنان دل می‌داد که تا تکانش نمی‌دادی، ملتفت سر و صدای اطرافیان نمیشد. دوباره یک ساعت بعد صدایش کردم. افاقه نکرد. نیم ساعت بعد به حاج آقا گفتم: «شما برو صدایش کن بلکه آمد شامش را خورد!» حاجی نرفته برگشت، و دیدم با یک پتو دارد می‌رود اتاق محمود! صبح برای نماز از خواب بلندش کردم؛ «شام که نخوردی! لااقل بگو بدانم مسئله‌ها را حل کردی یا نه؟» خندید و گفت: «حل کردم آنهم چه‌جور! برای هر ۲ مسئله، از ۳ طریق به جواب رسیدم!» محمود عاشق فوتبال بود. توپ چهل‌تکه هم خیلی دوست داشت! ظهر از مدرسه برگشت خانه. گفتم: «پس جایزه‌ات کو؟» از جواب طفره رفت! تا اینجا را حالا شما داشته باشید. 🔹۴۰ روز، فوق فوقش ۵۰ روز از شهادت محمود گذشته بود که زنگ خانه به صدا درآمد. حاجی رفت در را باز کرد. عاقله‌مردی پشت در بود؛ «من دبیر ریاضی محمود بودم. کلی هم گشتم تا خانه شما را پیدا کنم». حاجی دعوتش کرد بیاید تو، «نه» آورد؛ «قصد مزاحمت ندارم!» و بعد ادامه داد؛ «من سه سال دبیر ریاضی محمودتان بودم. این را سال آخر فهمیدم که محمود، مسائل ریاضی را خودش حل می‌کرد اما صبح، زودتر می‌آمد کلاس، حل مسئله را هر بار به یکی از دانش‌آموزان که عمدتا هم از قشر پایین بودند یاد می‌داد و جایزه هم اغلب به همان دانش‌آموز می‌رسید، چون محمود از چند راه به جواب می‌رسید. من به طریقی سال سومی که دبیر ریاضی محمود بودم متوجه ماجرا شدم. از قبل هم البته برایم بسیار عجیب بود؛ «چرا محمود که همیشه ریاضی را ۲۰ می‌گیرد، هیچ وقت برنده این جوایز نمی‌شود؟!» کشیدمش کنار؛ «امروز از فلانی شنیدم این مسئله را تو حل کرده‌ای!» اول بنا کرد طفره رفتن، بعد قبول کرد! «چرا؟» جواب داد: «همین فلانی، اولا یک مسئله ریاضی را یاد گرفته از چند راه حل کند. این کار بدی است آقا معلم؟ ثانیا جایزه کتانی بود و من خودم کتانی دارم. آیا بهتر نبود این کتانی برسد دست این دوستمان که کتانی‌اش از چند جا پاره شده؟» من آنجا فهمیدم چه روح بلندی دارد این محمود شما. خواستم موضوع را با مدیر مدرسه درمیان بگذارم تا از کاوه، سر صف صبحگاه، تقدیر شود. قسمم داد؛ «اگر برای کس دیگری این موضوع را لو بدهید، دیگر این مدرسه نمی‌آیم» 🍃🌸* * =     ✿♥کانال شهدا شرمندام ─═ঊঈ🇮🇷🇷ঊঈ═─┅─┅─
چرا دعا را با صلوات شروع و تمام کنیم؟ 🖌 حضرت (ع) فرمود: هر که به درگاه خداى عزوجل حاجتى دارد باید به صلوات بر محمد و آل او شروع کند، و سپس حاجت خود را بخواهد، و در آخر هم به صلوات بر محمد و آل محمد پایان دهد، زیرا خداى عزوجل کریم ‏تر از آن است که دو طرف [دعا] را بپذیرد، و وسط [دعا] را واگذارد زیرا صلوات بر محمد و آل محمد بر خدا پوشیده نیست. 🖌 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَنْ كَانَتْ لَهُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَاجَةٌ فَلْيَبْدَأْ بِالصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ثُمَّ يَسْأَلُ حَاجَتَهُ ثُمَّ يَخْتِمُ بِالصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَقْبَلَ الطَّرَفَيْنِ وَ يَدَعَ الْوَسَطَ إِذَا كَانَتِ الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ لَا تُحْجَبُ عَنْهُ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 252 روایة: 16
آیا یاد خدا در مجالس ضروریست؟ 🖌 حضرت _امام_صادق (ع) فرمود: هیچ جمعی در مکانی جمع نشوند که در آن یاد خداى عزوجل و یاد ما نباشد جز اینکه آن مجلس در روز قیامت مایه حسرت و افسوس آنان است. سپس فرمود: (پدرم) حضرت علیه السلام فرمود: همانا ذکر ما ذکر خدا است و ذکر دشمن ما ذکر شیطان است. 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ مَا اجْتَمَعَ فِی مَجْلِسٍ قَوْمٌ لَمْ يَذْكُرُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ يَذْكُرُونَا إِلَّا كَانَ ذَلِكَ الْمَجْلِسُ حَسْرَةً عَلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثُمَّ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع إِنَّ ذِكْرَنَا مِنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَ ذِكْرِ عَدُوِّنَا مِنْ ذِكْرِ الشَّيْطَانِ‏. 📚اصول کافى جلد 4 صفحه: 254 روایة: 2
⭕️ دو سیاستمدار انگلیسی داشتند در داخل یک رستوران با هم بحث می کردند. گارسون از آنها پرسید: در مورد چه چیزی بحث می کنید؟ سیاستمدار: ما داشتیم برای کشتن ١۴ هزار نفر انسان و یک الاغ برنامه ریزی می کردیم! گارسون: چرا یک الاغ؟!🤔 سپس سیاستمدار رو به همکارش کرد و گفت: ببین، نگفتم با این روش هیچکس به ١۴ هزار نفر انسان اهمیتی نمی دهد! ☢ خیلی از مسائل جزئی و کم اهمیت که در اخبار دنیا مطرح می شود، برای این است که مسائل مهم و اصلی را به حاشیه ببرد و توجه کسی به آنها جلب نشود... 🇮🇷 @IslamLifeStyles
🖌 حضرت علیه السلام فرمود: در آن توراتى که تحریف نشده نوشته است: موسى ع از خداوند چیزی خواست و عرض کرد: پروردگارا آیا تو به من نزدیکى تا با تو نجوا کنم یا از من دورى تا تو را با صدای بلند بخوانم؟ خداى عزوجل به او وحى فرمود: اى موسى من هم نشین هر کسی هستم که مرا یاد کند. 🖌 عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ مَكْتُوبٌ فِی التَّوْرَاةِ الَّتِی لَمْ تُغَيَّرْ أَنَّ مُوسَى ع سَأَلَ رَبَّهُ فَقَالَ يَا رَبِّ أَ قَرِیبٌ أَنْتَ مِنِّی فَأُنَاجِيَكَ أَمْ بَعِیدٌ فَأُنَادِيَكَ فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ يَا مُوسَى أَنَا جَلِیسُ مَنْ ذَكَرَنِی. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 255 روایة: 4
🖌 حضرت (ع) فرمود: هر که می خواهد به پیمانه تمام مزد بگیرد [بى کم و کاست از خدا ثواب دریافت کند] باید هنگام اتمام مجالس که می خواهد از جاى خود برخیزد بگوید: 《پاک و منزه است پروردگار تو که خدایی مقتدر و بی‌همتاست و از توصیف [جاهلانه] خلق مبرّاست و سلام بر رسولان و سپاس مخصوص خداوند جهانیان است》. 🖌 قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام مَنْ أَرَادَ أَنْ يَكْتَالَ بِالْمِكْيَالِ الْأَوْفَى فَلْيَقُلْ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَقُومَ مِنْ مَجْلِسِهِ سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ وَ سَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ‏. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 254 روایة: 3
🌻🌼🌸🌺🌹💐🌷 🖌 حضرت علیه‏ السلام فرمود: چون علیهاالسلام متولد شد، خدا به فرشته ‏اى وحى کرد تا حضرت محمد صلى للّه علیه و آله او را فاطمه نام گذارند. سپس فرمود: من تو را عالم از مادر به دنیا آوردم. 🖌 عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ لَمَّا وُلِدَتْ فَاطِمَةُ علیها السلام أَوْحَى اللَّهُ إِلَى مَلَكٍ فَأَنْطَقَ بِهِ لِسَانَ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه وآله فَسَمَّاهَا فَاطِمَةَ. ثُمَّ قَالَ إِنِّی فَطَمْتُكِ بِالْعِلْمِ. 📚 اصول کافى جلد 2 صفحه 358 روایت 6
🖌 حضرت (ع) فرمود: همانا خداى عزوجل فرماید: هر که به جای درخواست حاجت، مشغول یاد و ذکر من شود، بهتر از آن که از من چیزی بخواهد را می دهم. 🖌عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ مَنْ شُغِلَ بِذِكْرِی عَنْ مَسْأَلَتِی أَعْطَيْتُهُ أَفْضَلَ مَا أُعْطِی مَنْ سَأَلَنِی‏. 📚اصول کافى جلد 4 صفحه: 261 روایة: 1
وقتی لذت شکر و مدح خدا باعث فراموشی حاجت می شود 🖌 حضرت علیه السلام فرمود: چه بسا بنده‏ اى به قصد درخواست چیزی از خداوند، شروع به ثناء و ستایش خدا و صلوات بر محمد و آل محمد می کند و حاجت خود را فراموش کند [سرگرم شکر و مدح خدا و صلوات شود] پس خداوند حاجت او را بر آورد بى ‏آنکه درباره آن درخواستى کرده باشد. 🖌عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ إِنَّ الْعَبْدَ لَيَكُونُ لَهُ الْحَاجَةُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَيَبْدَأُ بِالثَّنَاءِ عَلَى اللَّهِ وَ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّى يَنْسَى حَاجَتَهُ، فَيَقْضِیهَا اللَّهُ لَهُ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَسْأَلَهُ إِيَّاهَا. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 261 روایة: 2
اگر مردم به زندگیشان علاقمندند باید از سوار شدن به خودرو بترسند نه کرونا چون در ایران روزانه ۴۳ نفر در تصادفات میمیرند
در نهان به یاد خدا باشید تا... 🖌 حضرت (ع) فرمود: خداى عزوجل فرموده: هر که مرا در نهانى یاد کند من او را آشکارا یاد کنم. 🖌عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ ذَكَرَنِی سِرّاً ذَكَرْتُهُ عَلَانِيَةً. 📚 اصول کافى جلد 4 صفحه: 261 روایة: 1
حضرت عليه السلام : 🖌رَجَبٌ شَهرٌ عَظيمٌ يُضاعِفُ اللّه ُ فيهِ الحَسَناتَ و يَمحُو فيهِ السَّيِّئاتَ ؛ 🖌رجب ماه بزرگى است كه خداوند [پاداش] نيكى ها را در آن دو چندان و گناهان را پاك مى كند . 📚 كتاب من لايحضره الفقيه ، ج 2 ، ص 92 .
صلي الله عليه و آله : 🖌 رَجَبٌ شَهرُ اللّه ِ الأصَبُّ يَصُبُّ اللّه ُ فِيهِ الرَّحمَةَ عَلى عِبادِهِ ؛ 🖌 رجب ماه بارش رحمت الهى است . خداوند در اين ماه رحمت خود را بربندگانش فرو مى ريزد . 📚 عيون اخبارالرضا عليه السلام ، ج 2 ، ص 71 .
صلي الله عليه و آله : 🖌 إنَّ في الجَنَّةِ قَصرا لايَدخُلُهُ إلاّ صُوّامُ رَجَبٍ ؛ 🖌 در بهشت قصرى است كه جز کسانی که ماه رجب زیاد روزه می گرفتند وارد آن نمى شوند . 📚 بحار الأنوار ، ج 97 ، ص 47 .
چرا ماه رجب را اصب و اصم می نامند؟ صلى الله عليه و آله 🖌 سُمِّيَ شَهرُ رجَبٍ شَهرَ اللّه ِ الأصَبَّ لأنّ الرحمَةَ على اُمَّتِي تُصَبُّ صبّا فيهِ ، و يقالُ الأصَمُّ لأنّهُ نُهِيَ فيهِ عن قِتالِ المُشركينَ و هُو مِن الشُّهورِ الحُرُمِ .; پيامبر خدا صلى الله عليه و آله 🖌 رجب را، «ماه ريزان خدا» ناميده اند ؛ چون در اين ماه رحمت بر امّت من بشدّت فرو مى بارد . و به آن ماه اصمّ نيز گفته مى شود ؛ زيرا در اين ماه، كه از ماههاى حرام است، از جنگ با مشركان نهى شده است .; 📚 بحار الأنوار : 97/39/24 .
❌اینکه قم به عنوان منشأ ویروس کرونا مطرح شد دروغ بود. 🔻قم اولین شهری است که ویروس را شناسایی کرد و متوجه این خطر شد. 🔷دکتر محبی فوق تخصص جراحی: برای اولین بار در قم ویروس را شناسایی کردیم و به وزارت خبر دادیم و الا ویروس در شهرها بود اما کسی خبر نداشت! 🔻در اصل باید مسئولین مدیون متخصصین شهر کریمه اهل بیت (س) باشند. ♨️رسانه مستقل خبرحوزه 🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336