eitaa logo
ثامن سلمان ۱
53 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
363 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تنش صفر در غرب آسیا 🔹سفر سلطان عمان به دعوت رسمی آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به ایران نقطه عطف دیگر در توسعه روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه به حساب می‌آید. دولت سیزدهم با اتخاذ سیاست «تنش صفر» برنامه‌ریزی‌های اساسی در جهت «ثبات و امنیت پایدار در منطقه» انجام داده است. 🔰گزاره خبری: 🔸 حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار با آقای «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان با ‌اشاره به اظهارات سلطان عمان مبنی بر تمایل مصر برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، تأکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم. ولی امر مسلمین درخصوص اظهار خرسندی سلطان عمان از آغاز روابط مجدد ایران و عربستان گفتند: این موضوعات نتیجه سیاست خوب دولت جناب آقای رئیسی برای گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است. 🔹 «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان در گفت‌و‌گو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت: «بدون تردید، زمان انجام سفر مهم سلطان (هیثم) به ایران در بحبوحه مرحله جدید و مثبتی از روابط منطقه‌ای است و این مسئله نیازمند حمایت، تعمیق رایزنی‌‌ها و همکاری برای حل و فصل بسیاری از پرونده‌های جاری و... است. موضوعاتی که بی‌‌شک محور گفت‌و‌گوی سران دو کشور خواهند بود و به تقویت پایه‌های امنیت و ثبات کمک خواهند کرد. 🔰گزاره‌ تحلیلی: 🔸 تنش‌زدایی و ترمیم روابط با همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان از اقدامات خوبی است که در دولت سیزدهم رقم خورده است. دولت رئیسی در گام اول رفع تخاصمات و سوتفاهم‌ها با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در دستور کار خود قرار داد. 🔹 تفکر لیبرال دموکراسی حیات خود را در ایجاد تنش و درگیری میان دولت‌های غرب آسیا می‌دید. آنها در 20 سال گذشته درگیری‌های زیادی میان ملت‌ها و دولت‌ها به وجود آورده‌اند و باعث کشتار مردم بی‌گناه منطقه و جهان شدند. 🔸 قطعا آمریکا مسبب اصلی درگیری‌های سال‌های اخیر در افغانستان، یمن، عراق و سوریه بود و ضعف و خروج آمریکا از منطقه باعث شده است تا دولت‌ها به این نتیجه برسند که با هم بودن و همزیستی مسالمت‌آمیز بدون حضور قدرت خارجه می‌تواند باعث رشد و توسعه آنها شود. بنابراین یکی از دلایل موفقیت راهبرد «تنش صفر در غرب آسیا» خروج آمریکا از منطقه و بی‌توجهی دولت‌ها به سیاست‌های آنها می‌باشد. 🔅نکته پایانی؛ موفقیت‌های امروز نتیجه تجربه دیروز است. نباید فراموش کرد که در دوران ترامپ اتحاد محور غربی، عربی، عبری با تمام توان و استفاده از روش‌های مختلف به منظور زمین زدن جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرد. «صبر استراتژیک جمهوری اسلامی» به همراه «راهبرد نه جنگ و نه صلح» باعث شد که از کشورهای منطقه بفهمند با زبان زور نمی‌توانند خواسته‌های خود را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند و به منظور دستیابی به منافع ملی بهتر است وارد تعامل با ایران انقلابی شوند. ✍🏻فرهاد کوچک‌زاده ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
❌ودرکار هیچ کس تجسس نکنید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❤️🍃 من غم واندوهم را به خــــــدا می گویم سوره یوسف آیه86 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💥وای برغیبت کنندگان... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 میلاد آقامون علیه السلام مبارک 💚 مشهدی‌های گل التماس دعا 🥲 .
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 میلاد باسعادت ضامن آهو حضرت علے‌ بن موسے‌الرضا (؏) برتمام شیعیان مبارک
هدایت شده از بسمت خدا | سیروسلوک
✳️ در لحظه مرگ باورهای درونی انسان بیرون می‌ریزد! 🔻 در لحظه‌ی فکر و خیلی کار نمی‌کند بلکه انسان بیرون می‌ریزد. اگر کسی درون دل او و باشد بیرون می‌ریزد. اگر درون دل او و باشد او هم بیرون می‌ریزد. 🔸 مرحوم در هنگام مرگ دچار فراموشی شدیدی شده بودند. طوری که بسیاری از اصطلاحات علمی و فلسفه‌ها و قیل‌وقال‌های کلامی را فراموش کرده بودند. حتی رئیس بیمارستانی که ایشان در آن‌جا بستری بودند می‌گفتند اگر یک لیوان آب به دست ایشان می‌دادیم همین‌طور در دست خود نگاه می‌داشتند مگر اینکه به ایشان می‌گفتیم آن را بخورید. اما با این وجود برخی از بستگان ایشان می‌گفتند ما دیدیم در لحظات آخر لب ایشان تکان می‌خورد و گویی حرف می‌زنند. از ایشان سؤال کردیم که چکار می‌کنید؟ فرمودند تکلم. گفتیم تکلم با چه کسی؟ گفت با حضرت حق. این را فراموش نکرده چون در جان او رسوخ کرده است. 👤 📝 #⃣ کانال معرفتی 🌙 https://eitaa.com/joinchat/3463250005Ca6b1a984ed
هدایت شده از مسجد صاحب الزمان🌷
🔴سخن آیت الله بهجت به یک جوان... ✍ جوانی از آیت الله بهجت(ره) ذکـری خـواسـت، ایشان فرمودنـد: «هـیـچ ذکـری بالاتر و مهـم تر از عزم پیوسته و همیشگی بر ترک گناه نیست» یعنی تصمیم داشته باشی اگر خداوند صد سال هم عمر به تو داد، حتی یک گناه نکنی؛ همچنان که اگر صد سال عمر کنی، حاضر نخواهی شد یک بار به اندازه ی تَهِ استکانی زهر بنوشی. حقیقت و واقع گناه هم، زَهر و سَمّ است. 📚 نفس مطمئنّه ، ص ۲۴ ‌‌‌‌‌‌‌ 💢کانال آیت الله بهجت 👇
هدایت شده از مسجد صاحب الزمان🌷
هدایت شده از مسجد صاحب الزمان🌷
*⚠️ تأملی در نماهنگ‌های موسيقی محورِ مذهبی 🔰  در مورد نماهنگ های موسیقی محور مذهبی (همان استراتژی حلال تدریجی): ‼️ ۱- مطلوب شرعی چیست؟ ‼️ ۲- آثار اجتماعی این حجم از تولید موسیقی چیست؟ 🔹 در پاسخ به پرسش : موسیقی چه به نحو مطلق حرام باشد و چه تنها برخی از انواع آن، هیچگاه مورد تجویز فقهای شیعه نبوده است. فقیهی یافت نمی‌شود که موسیقی را خصوصا برای تبلیغ دین تجویز کرده باشد. موسیقی حلال هم باشد در نظر فقها مقرِّب( قرب دهنده به سوی خدا) نیست. بسیاری از فقها آن را در ردیف مُبعِّدهایی( دور کننده از خدا) دانسته اند که نهایتا حرام نیست. شاهد هم فرمایش حضرت امام خمینی است که: موسیقی از اموری است که انسان را از جدّ بیرون می‌برد به یک مطلب هزل. (صحیفه، ج9 ص201) حال:  آنچه مقرب نیست و حتی در ردیف مبعدین است آیا می‌تواند نقش انتقال مفاهیم دینی را داشته باشد؟ پاسخ مثبت نیست. آثار ایجاد شده در این موسیقی ها خیال معنویت است و یا معنویت دینی؟  حال خواندن این موسیقی ها میان ده‌ها دختر تازه بالغ شده و یا نوجوان را به آن اضافه کنیم. 🔸 پاسخ به پرسش : این موسیقی‌ها چه وظیفه ای دارند؟ پاسخ احتمالی: «انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید». این نسل اگر در خانواده مذهبی است که تا چندی پیش این خانواده موسیقی محور نبود و کار انتقال مفاهیم را نیز بدون موسیقی انجام می‌داد، اما اکنون با حجم زیاد تولیدات نماهنگ‌های مذهبی، موسیقی محور شده است. پس برای این خانواده‌ها، نتیجه این تولیدات جایگزین شدن موسیقی به جای مداحی است. در نتیجه نسل بعد هیئت را محور فعالیت فرهنگی نخواهد دانست بلکه جایی محور است که با موسیقی بتواند جشن بگیرد و یا حتی عزاداری کند. اگر دو دهه بعد متدینین جمع شوند و در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم، آن موقع هیئت‌های امروز تنها برای محاسن سفیدها خواهد بود. و اگر مخاطب خانواده‌های غیر مذهبی است که اصلا مشکل ایشان در دریافت پیام های مذهبی با موسیقی حل نخواهد شد.  این تولیدات تنها خانواده های مذهبی را نسبت به این مقوله غیر مقرب سست می‌کند. در پایان:  این مسیر قدم گذاشتن در راه استراتژی حلال تدریجی است.  🔺 ✍ به قلم: دکتر سید محمد صادق کاظمی 💠 عضو هیئت علمی دانشگاه