🔰 آموزش کلاسداری ۱
💎 حتما کلاس خود را ،
💎 با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کنید .
💎 سپس در مورد به نام خدا ،
💎 جمله یا شعر کوتاه بخوانید .
💎 چند نمونه در زیر آوردیم :
☀️ ۱. به نام خدای مهربان ، حافظ و دوستدار كودكان
☀️ ۲. به نام خدائى كه ، هر كجا باشيم ، با ماست .
☀️ ۳. به نام آن كه گل را رنگ و بو داد ، ز شبنم لاله ها را آبرو داد
☀️ ۴. اى نام تو بهترين سرآغاز ، بى نام تو نامه كى كنم باز
☀️ ۵. به نام آن كه هستى را رقم زد ، نشان خويش بر لوح و قلم زد
☀️ ۶. به نام خداوند جان آفرين ، حكيم سخن در زبان آفرين
☀️ ۷. به نام آن كه باشد مهربانتر ، براى ما ز بابا و ز مادر
#آموزش_کلاسداری
#آموزش_مربیگری
#تربیت_دینی_کودک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه #
تقدیم به دختران سرزمین ایران
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
https://eitaa.com/joinchat/1203896461Cdaaa70cb58
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
نماهنگ جدید #جشن_فرشته_ها
1_2763333901.pdf
87K
جزوه بازی های پیشنهادی برای اعتکاف
🔻 #اعتکاف
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
https://eitaa.com/joinchat/1203896461Cdaaa70cb58
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
#اجرا
#حرم_مطهر_حضرت_معصومه_ (س)
میلاد امام جواد(ع)
#شبستان_حضرت_نجمه_خاتون_(س)
#استاد_عباسی
#مسابقه
#شعر_کودکانه
۲#بهمن_ماه_۱۴۰۲
الحمدالله تهران همچنان رحمت الهی می بارد
ان شاء الله تمام نقاط این عزیزمان🇮🇷
شامل این رحمت الهی بشود صلوات بفرست
با سلام واحترام به همکاران محترم
چگونه حرفزدن را از قرآن بیاموزیم👇
✅ دوازدہ ویژگے یڪ"سخن خوب"
از دیدگاہ قرآن ڪریم؛
۱.آگاهانہ باشد.
"لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ"
۲.نرم باشد.
"قَوْلاً لَّيِّناً" زبانمان تیغ نداشتہ باشد.
۳.حرفے ڪہ مے زنیم خودمان هم عمل ڪنیم.
"لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ"
۴.منصفانہ باشد.
"وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا"
۵.حرفمان مستند باشد.
"قَوْلًا سَدِيدًا" منطقی بزنیم.
۶.سادہ حرف بزنیم.
"قَوْلاً مَّیْسُورًا" پیچیدہ حرف زدن هنر نیست. "روان حرف بزنیم"
۷.ڪلام رسا باشد.
" قَوْلاً بَلِیغًا"
۸.زیبا باشد.
"قولوللناس حسنا"
۹.بهترین ڪلمات را انتخاب ڪنیم.
"یَقُولُ الَّتی هِیَ أحْسَن"
۱۰.سخن هایمان روح معرفت و جوانمردی داشتہ باشد.
"و قولوا لهم قولا معروفا"
۱۱.همدیگر را با القاب خوب صدا بزنیم.
"قولاً كريماً"
۱۲.ڪمڪ ڪنیم تا درجامعہ حرف های پاڪ باب شود.
"هدوا الی الطّیب من القول"
🍀مهارت های تبلیغ و کلاس داری1⃣
💯 روش و مهارت در جذاب سازی کلاس و برنامه های کودک و نوجوان
🌺استاد محمود لطفیان🌺
☀️مربی کودک و کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز و استاد مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان حوزه علمیه قم☀️
رمز این مهارتها اینست : کل ساندویچ گپ ته باغ مش رجب
اولین مهارت ها با حرف « ک »:
1 - کارت بازی
2 - کلید واژه ای
( از دو یا سه کلید واژه درباره یک موضوع استفاده می کنیم و درباره آنها توضیح می دهیم و مثلا می گوییم کار ما چهار تا میم دارد (مربی-مخاطب-محتوا-مهارت) . مثلا می گوییم مشکل سیستان و بلوچستان سه تا میم هست : 1 - مرز 2 - مهاجر 3 - مواد مخدر )
3 – کارگاهی
( گروه بندی به گروه های سه یا چهار نفره که برای هر گروه اسم مشخص کنند و سرگروه انتخاب کنند و طرح سوال کنیم و بحث کنیم و آنها نتیجه بحث را ارائه کنند . وقتی خود شخص بحث را ارائه می کند بیشتر به او می چسبد تا وقتیکه از دیگران بشنود)
4 - کامل کنید
جمله ای را به صورت ناقص می نویسیم و از مخاطبان می خواهیم آن را کامل کنند.
مثلا حضرت علی علیه السلام در شهر.... به دنیا آمدند.
5 – کاریکاتور
1-ذهنی
2-تصویری
هم می توانید در اینترنت پیدا کنید و بیاورید و هم می توانید بواسطه ی خیال پردازی و پردازش در ذهن بچه شکل دهیم . مثلا می گوییم که یک شخصی درختی را به دوش گرفته ...
6 - کتابخوانی
مثلا یکی از کتابهایی که در هر زندگی باید باشد ، کتاب مفاتیح الحیاة می باشد .ما کتاب را معرفی می کنیم واز مخاطب می خواهیم تا کتاب را مطالعه کند و قسمتی را برای ارائه بیاورد.
7 - کلمه سازی
کلمات نامرتب را می نویسیم تا مخاطبان جمله یا کلمه را مرتب کنند و سپس درباره آن توضیح می دهیم.
نکته:
با استفاده از تداعی معانی می توانیم مطالب زیادی را منتقل می کنیم . مثلا وقتی می گوییم قم شما یاد چه می افتید ؟ کجای معنای قم در آن جمکران و حضرت معصومه هست ! اما تداعی معانی دارد .
مثلا کلمه ی عاقبت به خیر و عاقبت به شر را می نویسیم ، و می خواهیم که مخاطبان یکی یکی نمونه های آنها را بگویند.
@amoorohani
🍀مهارت های تبلیغ و #کلاس داری2️⃣
💯 روش ها و مهارتها در جذاب سازی کلاس ها و برنامه های کودک و نوجوان
🌺استاد حجت الاسلام محمود لطفیان🌺
☀️مربی کودک و کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز و استاد مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان حوزه علمیه قم☀️
🌺دومین مهارت ها با حرف « ل »:🌺
1 - لب خوانی
خواندن آیه و حدیث و یا جمله به صورت لب خوانی و سپس مخاطبان باید حدس بزنند که ما چه می گوییم.
2 - لطیفه
برای یادگیری لطیفه های اثر گذار از دو جلد کتاب آقای قرائتی که بسیار شیرین و جذاب است به نام خاطراتو تجربههاى تبليغى حجت الاسلام قرائتي1و2 استفاده کنید
مثلا شخصی یک سطل آشغال به مسجد هدیه داد و روی آن نوشت که هدیه از طرف فلانی ، و لعنت به پدر و مادر کسی که داخل آن آشغال بریزد .
برای آنکه لطیفه گویی های شما زیاد شود باید طنز ها یی که در فیلم های طنز بکار می رود را بنویسد .
3 - لالایی
هنگامی که بعضی بچه ها خوابشان گرفت شروع به خواندن لالایی می کنیم تا تنوعی در کلاس ایجاد شود و بچه ها حواسشان را جمع کنند.
نکته: متاسفانه لالایی های اسلامی دارد از بین می رود . یکی از سبک های تربیتی لالایی هایی که مادرها برای بچه می خوانند . لالایی های انتظار و غدیر و عاشورا بهترین لالایی ها است.
4 - لی لی کردن
مثلا کلمه نماز را روی برگه هایی می نویسیم ؛ ن - م - ا - ز و سپس تصاویر و کلماتی که مورد آموزش است را آماده می کنیم و تا وقتی که ما سوره توحید را می خوانیم مخاطب برگه ها و تصاویر را می آورد و روی تخته یا جای دیگر می گذارد یا می چسباند .
5 - لمس اشیاء بی خطر
چشم های مخاطب را ببندند و از او بخواهید حدس بزند که این شی ء چیست؟ مثلا مهر، کتاب ، سنگ و .... وسپس درباره آن توضیح می دهیم. مثلا مهر و احکام مهر وسجده و...
نکته : مربی باید از روش تدریجی استفاده کند وتا آموزش برای بچه احساس خوشایندی داشته باشد
بچه ها سه تا قوه دارند که سه تا « ت » هست :
1 - تخیل : بواسطه ی آن جاندار پنداری می کنیم .
2 - تحرک : بچه ها تحرک و جنب وجوش را دوست دارند.
3 - تقلید : بچه ها فقط تقلید می کنند . و از همین شیوه می توانیم آنها را وارد کنیم در مفاهیم دینی .
به واسطه ی این سه تا « ت » او را می توانیم مداح ، منبری و موذن بار بیاوریم .
6 - لب بینی
بچه خودکار یا ماژیک را بین بینی و لب می گیرد و و به او می گوییم که از اینجا تا انجا برو و برگرد .
قلب کی تو قلب علی ست، ...... قلب منه
قلب علی تو قلب کیست، ....... قلب منه
حب علی تو قلب کیست، ....... قلب منه
عشق علی تو قلب کیست، ...... قلب منه
مهر علی تو قلب کیست، ........ قلب منه
عشق خدا تو قلب کیه
عشق مادر تو قلب کیه
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
https://eitaa.com/joinchat/1203896461Cdaaa70cb58
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
نمونه لطیفه ها.pdf
3.6M
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
https://eitaa.com/joinchat/1203896461Cdaaa70cb58
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
شعر
🌼«دوازده امام»
🌷ما عاشقانِ الله
🌼داریم رسولِ آگاه
🌷نامش بوَد محمد
🌼هم مصطفی و احمد
🌷از بهرِ اهلِ ایمان
🌼بشمرده جانشینان
🌷دوازده امامند
🌼امام عشق و لبخند
🌷اول امامِ علی (ع)
🌼بر شیعیان شد ولی
🌷دوم امامِ حسن (ع)
🌼مانندِ ماهِ روشن
🌷سوم امامِحسین(ع)
🌼برادرِ زینَبین
🌷چارم امامِ سجاد (ع)
🌼که بوده زینُ العِباد
🌷پنجم امامِ باقر (ع)
🌼علمش نموده ظاهر
🌷ششم امامِ صادق (ع)
🌼گوینده یِ حقایق
🌷هفتم امامِ موسی (ع)
🌼کاظم غریب و تنها
🌷هشتم امامِ رضا(ع)
🌼راضی شده بر قضا
🌷نهم امامِ جواد (ع)
🌼ما را برس به فریاد
🌷دهم امامِ هادی(ع)
🌼آن رهنمای شادی
🌷یازدهم عسکری (ع )
🌼امام روشنگری
🌷آخر امامِ زمان (عج )
🌼آن مهدیِ مهربان
🌷یا رب ظهورِ او را
🌼نزدیکتر بفرما
🌷در این جهان زیارت
🌼در آن جهان شفاعت
🌷 یا رب نصیبِ ما کن
🌼حاجاتمان روا کن
🌸🌼🍃🌼🌸
شاعر سلمان آتشی
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
https://eitaa.com/joinchat/1203896461Cdaaa70cb58
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐