💢چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟/در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را میشناسند، چند نفر کاظمیآشتیانی را
رهبرمعظم انقلاب:
🔹بایستی کاری کنیم که دانشآموز دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند.
🔹از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمیآشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمیآشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟
🔻 #حجاب | حجاب در آیین مسیحیت
📌 با ظهور مسیحیت، نه تنها احکام شریعت یهود در مورد حجاب برداشته نشد، بلکه قوانین سخت آن را استمرار بخشید و در برخی موارد، قدم را فراتر نهاد و با سختگیری بیشتری وجوب حجاب را مطرح ساخت.
🔶 مسیحیت، برای از بین بردن زمینه هرگونه تحریک و تهییج، زنان را به صورت شدیدتری به رعایت کامل پوشش و دوری از هر گونه آرایش و تزیین فراخواند.
🔹 چادر و روبند، برای همگان حتّی برای زنان اشراف، ضروری بود و در اعیاد نیز کسی آن را کنار نمیگذاشت. زنان مسیحی حجاب خود را با طلا و نقره و پارچههای زربافت تزیین مینمودند و حتّی برای تفریح نیز با حجاب کامل و دور از چشم نامحرمان، شرکت میجستند. در تعالیم مسیحیت، حتی به لزوم پوشاندن موی سر به ویژه در مراسم عبادی اشاره شده است.
🔶 دائرةالمعارف لاروس میگوید: دین مسیحی، برای زن، خِمار را باقی نهاد؛ وقتی وارد اروپا شد، آن را نیکو شمرد. زنها در کوچه و وقت نماز، خمار داشتند. در قرون وسطی، خصوصاً قرن نهم، خمار رواج داشت. آستین خمار، شانه زن را پوشیده، تقریباً به زمین میرسید. این عادت تا قرن سیزدهم باقی بود.
✨مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛
🔸➖دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت و دینداری، آرمان خواهی، ایثار و از خودگذشتگی، ایستادگی و پایداری و مقاومت و مظهر تدبیر و حکمت است.
✨پای دفاع از ارزش ها که درمیان باشد، "دفاع"، "مقدس"میشود و کشتهشدن، وصال و امیدِ وصال حضرت دوست، میشود التیام هجر یاران✨
🌷آغاز هفته "دفاع مقدس" و یاد شهدای آسمانی و زمینی، گرامیباد.🌷➖
➖➖➖➖➖➖➖
📚 #حکایت_طنز
درویشی به در خانه خواجه اصفهانی رفت.
به او گفت آدم پدر من و تو است و حوا نیز مادر ماست. پس ما با هم برادریم، تو اینهمه ثروت داری و من میخواهم که تو برادرانه سهم مرا بدهی.
خواجه به غلام خود گفت: :یک فلوس (سکه سیاه) به او بده."
درویش گفت: "ای خواجه چرا در تقسیم، برابری را رعایت نمیکنی؟"
خواجه گفت: "ساکت باش که اگر برادرانت با خبر شوند همین قدر هم به تو نمیرسد." 😀
🔸برگرفته از کشکول شیخ بهایی
#حکایت
#شیخ_بهایی
🌷هر روز با شهدا🌷
🌷شهید طغانعلی کرمی در پنجم اردیبهشت ۱۳۴۴، در روستای زیاران از توابع شهر آبیک به دنیا آمد. پدرش معصوم، کشاورز بود و مادرش افروز نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت.
🌷سی و یکم شهریور ۱۳۶۶، در میمک توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
🌷شهدا را یاد کنیم با صلوات بر محمد وآل محمد🌷
📗 کتاب صوتی "نفوذی"
کتاب «نفوذی» روایت زندگی شهید عبدالمحمد سالمی، عضو ارشد واحد اطلاعات شناسایی قرارگاه سری نصرت، است.
دربارهی کتاب:
شهید عبدالمحمد سالمی کیست؟
عبدالمحمد سالمی در سال ۱۳۲۶ در یکی از روستاهای شهرستان شادگان به دنیا آمد. در پنجسالگی همراه خانواده به اهواز مهاجرت کردند و ساکن این شهر شدند...
گزیدهای از کتاب نفوذی:
ارتش عراق بعد از عملیاتهای فتحالمبین و طریقالقدس و بیتالمقدس که با فتوحات و بازپسگیری سرزمینهای اشغالی همراه بود، از ترس حملات غافلگیرکنندهی رزمندگان ایرانی از هیچ طرح و نقشهی بازدارندهای در مقابل پیشرویهای رزمندگان اسلام غفلت نمیکردند.
خارج از مرزهای بینالمللی، همهی سرزمینهای اشغالی تحت تصرف را با تقویت یگانهای پدافندی، بهویژه عناصر مهندسی رزمی با کاشت انواع مین، حفر کانال و کار گذاشتن انواع فولاد مثل تیرآهن و میلگرد و خودروهای قراضه و الوار راهآهن خرمشهر نفوذناپذیر کرده بودند.
✍️ نویسنده: بهنام باقری
🎙 راوی: محسن بهرامی , بهادر ابراهیمی , مهدی نمینی مقدم
⏱ 264 دقیقه
🔻کاری از ایران صدا
http://book.iranseda.ir/detailsalbum/?VALID=TRUE&g=563036
#کتابخانه_همراه
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
#امامت_امت
👇دریافت 10 فصل فایل صوتی
به نام خداوندی که قلم را آفرید و آن را شایسته ی سوگند خویش قرار داد ، به نام یگانه آفریدگاری که انسان را به زیور «اندیشه» و «تفکر» آراست و او را امانتدار این ودیعه الهی قرار داد و با سلام و درود به اصحاب فکر و فرهنگ و پیشتازان علم و معرفت.
بار دیگر فصل روشن «مهر» از راه می رسد و صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی هزاران دانش پژوه آغوش می گشایند.
همان گونه که فروردین، نوید بخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است.
آغاز سال تحصیلی جدید که مقارن است با هفته دفاع مقدس و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، بر همکاران گرامی، معلمین پرتلاش ، دانش آموزان عزیز ، اولیای گرامی و همه کسانی که برای آموزش و تربیتِ دانش آموزان سعی و تلاش ، مینمایند تا آینده سازانی در تراز نظام مقدس جمهوري اسلامی پرورش دهند، مبارک و فرخنده باد .
با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی، مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح نماییم و با گام های مصمم و استوار، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.
💢 با «گریههای» کلاس اولیها چه کنیم؟
حبیبی، روانشناس کودک و نوجوان:
🔹اگر فرزند شما گریه و بیتابی میکند، با او حرف بزنید و درباره احساس او بپرسید.
🔹اینکه از چه چیزی نگران بوده و گریه میکند مهم است. نگرانی او را باز کنید.
🔹به هیچ عنوان با بیان جملاتی نظیر اینکه «من هم رفتم مدرسه، عادت میکنی، اولش اینگونه است» احساس فرزند را بی ارزش نکنید.
🔹اول مهر به عنوان نخستین روز از آغاز سال تحصیلی همراه بچهها باشید و آنها را به مدرسه ببرید.
🔹شب قبل از «اول مهر» از خاطرات خوب و نه بد مدرسه برای بچهها تعریف کنید.