eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
72هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
370 ویدیو
769 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi کانال صوتی: @haerishirazi_mp3 شماره تماس: 09195194676 [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید]
مشاهده در ایتا
دانلود
✅عکس نوشته | ظروف مرتبطه @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 نسبت بین «عمل» و «ولایت»/ مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود🔸 خروج از ظلمات و رسیدن به نور، بوسیلۀ محقق می شود؛ می گوییم: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور». اول می گوییم «الله ولی الذین آمنوا»، بعد از آن: «یخرجهم من الظلمات الی النور»؛ یعنی اوّل «تحقق ولایت الله» و سپس «خروج از ظلمت به سوی نور». ولایت کشتی ای است که انسان باید سوار شود و این کشتی حرکت کند و بعد از آن، حرکت از ظلمت به نور انجام می شود. میزان خروج از ظلمت به سوی نور، به اندازۀ مقدار مسیری است که انسان به وسیلة کشتی طی می کند، نه آن مقداری که با پای خودش حرکت می‏کند. اوّلین کار، مستقر شدن در کشتی ولایت است، بعد خود کشتی انسان را از ظلمت به سوی نور می برد. مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود. بلکه با «ولایتی» که انسان در آن قرار دارد، طی می شود؛ به کاروان ولایتش بستگی دارد. پس نقش این اعمال و رفتار و نماز و اینها چیست؟! اینها جزء دستورات حضور در کشتی است. می‎گویند تو اگر نماز نخواندی، اِخراجت می‎کنیم. پس نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، جزء مقدمات و است؛ نه راهی برای طی مسیر ظلمت به نور. طی مسافت، فقط به وسیله ولایت است. یعنی این طور نیست که هر کسی بیشتر نماز خواند، مسافت بیشتری را از ظلمت به سوی نور طی می کند. اصلاً طی مسافت به وسیله عمل انسان انجام نمی‏شود. اصلاً خود انسان، خودش را خارج نمی کند از ظلمات به سوی نور. آیه می‏گوید: «الله»، خارجت می‏کند. «تو» مُخرِج نیستی؛ «خدا» مُخرِج است. خدا با «سازمان ولایت»، این مسأله اخراج را صورت می‎دهد. @haerishirazi
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | علوم انسانی و توهم علمی بودن @haerishirazi
📄 پاراگراف | یک برگ از کتاب آئینه تمام نما @haerishirazi
🔸 در شب و روز جمعه و جهت عرض ارادت خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه، نثار روح مطهر امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی، صلوات و قرائت فاتحه ای را اهدا کنیم و ارواح همۀ مومنین و مومنات بخصوص "آیت الله حائری شیرازی" را نیز در ثواب آن شریک نماییم.🔸
🔹آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)🔹 🔸اول خانمَت!🔸 شما اگر استخری باشد و بتوانید بروید، یک مقدار از هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید و بروید. اما توصیه می‌کنم اینطور نباشد که مرد برود استخر و خانم نرود! او واجب‌تر از شما است. بسیاری را من دیده‌ام که خودشان [تفریح و استخر و ...] می‌روند اما برای خانواده‌شان فکر نمی‌کنند. اول مال آنها را درست کنید. چرا؟ مگر این روایت را نداریم که وقتی چیزی می آوردید در خانه اول به خانم‌ها و خواهرها بدهید؟ نص روایت است، معتبر است. پسر داری، دختر داری، اول به دختر بده؛ چرا این هست؟ یعنی اگر خواستی استخر بروی، اول آن را بفرست بعد اگر خودت خواستی برو. @haerishirazi
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشانه ارادت به امام زمان و کمک به نظام اسلامی @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه)🔹 🔸برداشت های سطحی از قرآن و روایات🔸 آنچه تکفیری‌ها و داعش و طالبان و بوکوحرام را به وجود آورد و در کشور ما گروه فرقان و مجاهدین خلق و منافقین را به وجود آورد، همه یک چیز بود؛ و از روایات! قرآن هم وقتی می‌خواهد بین حق و باطل فرق بگذارد، دقیقاً روی همین انگشت می‌گذارد؛ می‌گوید «علامت حق» این است که است و علامت باطل این است که است. حق را به «درخت» تشبیه می‌کند که ریشه‌اش از اعماق زمین بیرون می‌آید. باطل را به «علف هرز» تشبیه می‌کند که با باران زمستان، تخم این گیاه سبز می‌شود. در بهار به نهایت درجه‌اش می‌رسد و در تابستان هم خشک می‌شود و با بادهای بعدی، ریشه کن می‌شود. دقیقاً روی این انگشت می گذارد و زوم می کند: (وَ مَثَلُ کَلِمَةٍ خَبیثَهٍ کَشَجَرَهٍ خَبیثَةٍ اُجتُثَّت مِن فَوقِ الاَرضِ ما لها مِن قَرارٍ ... ) @haerishirazi
IMG_20200208_204533_750.jpg
حجم: 10.32M
نسخه اصلاح شده تقویم دیواری ۱۳۹۹ اصلاح تایپی در عنوان ماه قمری برخی ماه ها
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | زنان و کار در اجتماع آری یا خیر؟ آیت الله حائری شیرازی(ره) @haerishirazi
🖼 عکس نوشته | درخت و میوه هنگامی که درخت‎های باغی رشد می‎کنند و باغبان برگ درخت‎ها را می‎بیند، خوش‎حال می‎شود؛ اما او چشم‎انتظار شکوفه‎ها و گل‎کردن درخت‎هاست؛ باز چشمِ انتظارش به شکوفه‎ها نیست، بلکه به میوۀ آن درخت‎هاست. دیدگاه مکتب این است که وقتی به گُلِ هستی و به سیارات و ستارگان و دیگر پدیده‎ها نگاه کنیم، همۀ کهکشان‎های وسیع یک طرف، و زمینی که محل آزمایش و آفرینش انسان در آن است، طرف دیگر؛ یعنی اگر آفرینش باغ باشد، انسان میوۀ آن است، و باغبان همۀ آنها را برای این میوه کاشته است. کسی که «جهاد فی‎سبیل‎الله» می‎کند و در راه خدا گام می‎نهد، میوۀ این باغ است، و چشم باغبان از باغ به میوۀ آن است. مسلمانان و دیگر مؤمنان برگ یا شکوفه‎های این درخت‎اند که بر زیبایی و عظمت باغ می‎افزایند؛ اما آن کسی که جانش را در این راه می‎گذارد، میوۀ این باغ است. اگر جهاد نباشد، نتیجه‎اش این است که این میوه به‎وجود نمی‎آید. اگر این تلخی‎ها و آتش‎ها و فشارها نباشد، آن چیزی که همۀ این خلقت به‎خاطر او پدید آمده است، تعطیل می‎شود. از روز اولی که خدا خمیر این عالم را ساخت و بعد به این صورت درآورد و ستاره‎ها و کهکشان‎ها و منظومۀ شمسی را پدید آورد، و زمین را یکی از سیاره‎های منظومۀ شمسی قرار داد، برای آن بود که کسی را در اینجا درست کند که میوۀ باغ آفرینش باشد. @haerishirazi