🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸ظهور بر دل🔸
امام زمان (عج) اگر غايب مىشود
ابتدا در دلها غايب مىشود
و بعد از آن در جامعه
و اگر ظاهر مىشود
ابتدا بر دلها ظاهر مىشود
و بعد از آن بر جامعه.
@haerishirazi
استاتوس-57.jpg
427.8K
فایل وضعیت (استاتوس) واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
هدایت شده از آثار صوتی آیت الله حائری شیرازی
شرح مناجات شعبانیه 12.mp3
15.44M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه12 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi_mp3
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چند سال قبل از ظهور، بوی آن به مشام اهل معنویت میرسد🔸
یعقوب (ع) از کنعان با آن فاصله بسیار، به برادران و خویشانش گفت: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ»: من بوی یوسف را میشنوم، اگر مرا مسخره نمیکنید و دست نمیاندازید.
قرآن اشاره میکند که بزرگان عالم نمیتوانند همۀ آنچه را که احساس میکنند با مردم مطرح کنند. مردم ظرفیت شنیدن احساسات بزرگان را ندارند. اگر بزرگان آنچه را درک میکنند به مردم منتقل کنند، مردم آنها را مسخره خواهند کرد. به همین جهت میگوید: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ»
امام زمان (عج) وقتی میخواهند پا بگذارند در رکاب، چند سال مانده به ظهورشان، آنهایی که عاشقش هستند از فاصلۀ دور بویش را میشنوند!
آدم بو میبرد.
شامۀ انسان اگر زکام نباشد و قدری روحانیت در او باشد، بوی ظهور را آرام آرام استشمام میکند.
@haerishirazi
استاتوس-58.jpg
949.4K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
جرعه ای از مناجات شعبانیه 13.mp3
3.43M
🔊 بشنوید | مومن باید جوّانیه و برّانیه داشته باشد
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه13🔸
مؤمن باید حالت جامعه در جامعه داشته باشد، یک جامعۀ بیرون و یک جامعه درون، جوّانیه و برّانیه.
جوّانیه یعنی یک مجموعه سلوکی، مجموعهای که هم و غمشان سلوک الی الله است. این جوّانی و اندرونی انسان باشد، رفقای خصوصی انسان باشد.
عیسی (ع) حواریون را به عنوان جوانیه خودشان انتخاب کردند و حواریون هم عیسی (ع) را انتخاب کردند. این یک مجموعه سلوکی است. اهل بیت همیشه اصحاب سِرّ داشتند. این مجموعه سلوکیشان بود. اهل معارف هم همیشه مجموعهای از خود داشتند.
جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ سیزدهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید.
جلسه سیزدهم
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi
هدایت شده از آثار صوتی آیت الله حائری شیرازی
شرح مناجات شعبانیه 13.mp3
7.65M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه13 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi_mp3
روضه امام زمان.mp3
11.02M
🔊 بشنوید | روضۀ امام زمان (عج) و گریههای آیت الله حائری شیرازی
این از غریبی آقاست که ما کم روضهاش را خواندهایم
سخنرانی در جمع بسیجیان قرارگاه نجف اشرف در دفاع مقدس
#امام_زمان
#نیمه_شعبان
#روضه
@haerishirazi_mp3
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸غرور🔸
یکی از علل گرفتاری به غرور این است که انسان پیش از اینکه نیت را ارزیابی کند، عمل را ارزیابی میکند.
@haerishirazi
استاتوس-59.jpg
324K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
جرعه ای از مناجات شعبانیه 14.MP3
1.38M
🔊 بشنوید | انقطاع الی الله ابراهیم پس از ذبح اسماعیل
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه14🔸
ما یک اسماعیل خارجی داریم و یک اسماعیل داخلی. آنچه ماموریت ابراهیم بود، ذبح اسماعیل داخلی بود و این ذبح انجام شد.
ابراهیم بعد از این کار، دیگر آن ابراهیم قبلی نیست. ابراهیم قبلی خدا را میخواهد، اسماعیل را هم میخواهد. این ابراهیم انقطاعش به الله کامل شد. «هَب لی کَمالَ الاِنقِطاعِ اِلیکَ».
«وَ نادَيْناهُ أَنْ يا إِبْراهيمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيا». یعنی آن چیزی که در خواب ذبح میشد، اسماعیل درونی بود و ذبح شد. این اسماعیل بیرونی برای ابراهیم مانع نبود. کاری به ابراهیم نداشت.
اینجا دو تا کار شد. یکی ابراهیم آزاد شد و یکی هم خود اسماعیل. از این جهت به اسماعیل میگویید «اسماعیل ذبیح الله». شما میگویید چطور شد که اسماعیل ذبیح الله شد؟ مگر ذبح شد؟ تعلق اسماعیل به خودش مد نظر است. اسماعیل درون خود اسماعیل است که این هم ذبح شد.
دو تا ذبح اینجا واقع شده است. اسماعیلی که درون ابراهیم بود و اسماعیلی که درون اسماعیل بود. با یک تیر دو نشان زد و از این جهت ابراهیم شد الگو برای امامت.
جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ چهاردهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید.
جلسه چهاردهم
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi
هدایت شده از آثار صوتی آیت الله حائری شیرازی
شرح مناجات شعبانیه 14.MP3
14.73M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه14 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi_mp3
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حق را به همسر یا والدینم بدهم؟🔸
مردی میداند که در بسیاری از موارد حق با همسرش است، اما به خاطر وابستگی یا احترام به والدین خودش، حق را به آنها میدهد. وظیفۀ زن و مرد در این بین چیست؟
آیت الله حائری: جواب این سؤال را قرآن داده: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا کونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَی أَنْفُسِکمْ أَوِ الْوَالِدَینِ وَالْأَقْرَبِینَ». ای کسانی که ایمان آوردهاید! کاملاً قیام به عدالت کنید! برای خدا شهادت دهید، اگر چه (این گواهی) به زیان خود شما، یا پدر و مادر و نزدیکان شما بوده باشد! سورۀ نساء آیۀ 135.
به صراحت میگوید اگر حق با خانم است، نگو حق با پدر و مادرم است. «قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَی أَنْفُسِکمْ» یعنی چه؟ یعنی آنقدر لذت دارد که یک وقتی انسان بر علیه خودش شهادت بدهد. این توحید است، این برای انسان یک تحول ایجاد میکند. منتها با لطافت بگو، با خشونت نگو. «وَ صاحِبْهُما فِی الدُّنْیا مَعْرُوفاً» با احترام، با اکرام، با تجلیل، بگو.
@haerishirazi
استاتوس-60.jpg
664.5K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
جرعه ای از مناجات شعبانیه 15.mp3
394.6K
🔊 بشنوید | اگر شما دنیا را بهشت نکنی، نمیتوانی آخرت را بهشت کنی
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه15🔸
اگر شما دنیا را بهشت نکنی، نمیتوانی آخرت را بهشت کنی. آقای الیجاه محمد، مسلمانهای سیا پوست آمریکا را تربیت میکند، خب او چه میگوید:
We invite you to heaven here and now
[یعنی] ما شما را به بهشت همین جا و همین اکنون دعوت میکنیم.
ما باید بدانیم تمدن یعنی این. اینطور نیست که اینجا جهنم باشد، بعد بهشت؛ نقدا این جهنم را تحمل کن تا آن نسیه را به تو بدهند.
جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ پانزدهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید.
جلسۀ پانزدهم
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi
هدایت شده از آثار صوتی آیت الله حائری شیرازی
شرح مناجات شعبانیه 15.mp3
17.51M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه15 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi_mp3
🔊 بشنوید | نگاه به کوچکی هیکلت و عمر کوتاهت نکن
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه16🔸
انبیاء آمدند به انسان بگویند که نگاه به کوچکی هیکلت و کوتاهی عمرت نکن؛ یک فرصت استثنایی به شما داده شده، از این فرصت میتوانی استفاده کنی و محبوب خدا شوی. اگر محبوب خدا شدی همۀ اینها محب تو میشوند. چرا؟ چون اینها همه عاشق خدا هستند و تو از نوعی هستی که میتوانی محبوب اینها باشی.
شاید تعجب کنی. به همین دلیل خداوند هر جا انسان تعجب کند، یک نمونهای برای رفع تعجبش قرار داده است؛ همین زمین جواب تعجب تو را می دهد. این زمین با همۀ کوچکیاش در مقابل کهکشانها، کلکسیون و مجموعۀ هنرهای الهی است. دریای او، صحرای او، آسمان او، زمین او، همه را فشرده، تمام اختراعاتش را خدای تعالی در این موزه جمع کرده است.
چطور میشود یک زمین به این کوچکی این هنرها در آن باشد؟ پس انسان به این کوچکی هم این هنرها در او هست. اگر در خودت منکر هستی، در مورد زمین هم منکر باش. زمین چیز عجیب و غریبی است!
جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ شانزدهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید.
جلسۀ شانزدهم
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi
هدایت شده از آثار صوتی آیت الله حائری شیرازی
شرح مناجات شعبانیه 16.MP3
20.18M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه16 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi_mp3
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸«جمهوری اسلامی»، از باب «عدم مخالفت قطعیه» است نه «موافقت قطعیه»🔸
خدا ما را از حکومت شاهنشاهی که #مخالفت_قطعیه با اسلام بود، نجات داد و آورد در جمهوری اسلامی که مخالفت قطعیه با اسلام نمیکند، اما #موافقت_قطعیه هم نمیکند! «حکومت اسلامی»، موافقت قطعیه است!
«جمهوری اسلامی»، مخالفت قطعیه با اسلام نمی کند اما موافقت قطعیه هم زورش نمیرسد، رسالتش همین حد است. موافقت قطعیه با اسلام، در حکومت اسلامی و تمدن اسلامی محقق می شود.
بعضی ها در «جمهوری اسلامی» دنبال «تمدن اسلامی» هستند! اشتباه می کنند. هی داد و بیداد می کنند و می گویند اسلام رفت و چطور شد! نخیر، «جمهوری اسلامی» نسبت به «حکومت شاهنشاهی»، بهشت است. جمهوری اسلامی «اَعراف» است، یعنی بین «جهنم» حکومت شاهنشاهی و «بهشت» تمدن اسلامی، این اَعراف است و در وسط قرار دارد.
فرق «موافقت قطعیه» و «عدم مخالفت قطعیه» چیست؟ فرض کنید ده لیوان داریم که یکی از آنها نجس است. من نمیدانم کدامش نجس است. «عدم مخالفت قطعیه» به این است که یک لیوانش را کنار بگذاری و بقیه اش (نه تای دیگر) را مصرف کنی. چرا مخالفت قطعیه نکرده ای؟ چون نمیتوانی قسم بخوری که این لیوانی که مصرف کردی، قطعاً نجس بوده است. جمهوری اسلامی، این است. یقین به مخالفت با اسلام نداری.
حکومت اسلامی، موافقت قطعیه با اسلام است. در حکومت اسلامی باید از همه اش اجتناب کنی. مثلاً ده تا سیم است. در یکیاش برق است. تو میتوانی یکیاش را بگذاری کنار و به بقیه دست بزنی؟ حکومت اسلامی این جوری است. دست به هیچ کدامش نمیتوانی بزنی. ورع هم یعنی همین.
@haerishirazi
استاتوس-63.jpg
595K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
هدایت شده از آثار صوتی آیت الله حائری شیرازی
شرح مناجات شعبانیه 17.mp3
11.08M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه17 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi_mp3
🔊 بشنوید | علم و عمل
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه17🔸
«الْعِلْمُ مَقْرُونٌ بِالْعَمَلِ فَمَنْ عَلِمَ عَمِلَ وَ الْعِلْمُ يَهْتِفُ بِالْعَمَلِ فَإِنْ أَجَابَهُ وَ إِلَّا ارْتَحَلَ عَنْهُ» شما وقتی مطلبی را دانستی و عمل نکردی این علم از شما رحلت میکند. شما همراه با علم و عمل خودت هستی، به مجرد اینکه آسیب به عمل وارد میشود به علم آسیب وارد می شود.
جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ هفدهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید.
جلسه هفدهم
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حضور در جمع غافلین علت یأس از رحمت خدا🔸
در سورۀ حمد پس از بسم الله و بعد از «الحمد لله»، دوباره «الرحمن الرحیم» تکرار شده است. چرا؟ به این خاطر که رحمت، اساسیترین مسأله در حضور قلب و توجه انسان است و تا رحمت الهی شناخته نشود، دریچۀ قلب انسان باز نمیشود.
از دلایلی که انسان از رحمت خدا مأیوس میشود، نشست و برخاست با غافلین است. در دعای ابوحمزه میخوانیم که «اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيتَني فِي الْغافِلينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيسْتَني»: «شاید در گروه غافلین من را دیدهای که از رحمتت مأیوسم کردهای»! اگر انسان با غافلین باشد از رحمت خدا مأیوس میشود و اگر متوجه رحمت خدا شود، ذاکر میگردد.
@haerishirazi
استاتوس-64.jpg
759K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
جرعه ای از مناجات شعبانیه 18.mp3
826.6K
🔊 بشنوید | تو با تقوا باش تا من به تو توجه کنم
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه18🔸
مقدمۀ اول «إِنَّما يَتَقَبَّلُ اَللّهُ مِنَ اَلْمُتَّقِينَ» (بیتردید خدا (قربانی را) از متقیان خواهد پذیرفت) سورۀ مائده؛ آیۀ 27
«وَ اسْمَعْ نِدَائِي إِذَا نَادَيْتُكَ» یعنی دعایم را قبول کن. بشنو یعنی قبولش کن. یعنی من از روی تقوا دعا کنم تا تو به آن توجه کنی.
«واسمع» را به «توجه» ترجمه کنید. به ندای من توجه کن وقتی صدایت می کنم. «وَ أَقْبِلْ عَلَيَّ إِذَا نَاجَيْتُكَ» این هم یعنی به من توجه کن به من وقتی میخواهم با تو مناجات کنم.
میگوید: تو با تقوا باش تا من به تو توجه کنم. چون عملی که از روی تقوا صورت بگیرد، به خدا وصل میشود و به خدا ارتباط پیدا میکند.
لَنْ يَنالَ اَللّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لكِنْ يَنالُهُ اَلتَّقْوى مِنْكُمْ (نه گوشتها و نه خونهای آنها، هرگز به خدا نمیرسد. آنچه به او میرسد، تقوا و پرهیزگاری شماست.) سورۀ حج؛ آیۀ37
تقوا اینقدر بالا است که میتواند به خدا برسد.
جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ هجدهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید.
جلسۀ هجدهم
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi