هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اصولگرایان، از عدم وحدت و همدلی، ضربه خواهند خورد🔸
اصولگراها [در انتخابات 92] تصور کردند انتخابات میتواند به دور دوم بکشد؛ لذا همدیگر را تخریب کردند. این کار غلطی بود و نتیجهاش این شد که در همان دور اول، آنهایی که یک نامزد واحد داشتند جلو افتادند.
من آنجا گفتم #تک_کاندیدایی خودش #وجاهت میآورد و #تعدد_کاندیدها خودش #سلب_وجاهت میکند. گفتم «این کار را نکنید»! گفتم اشتباهتان این است که محکم و متشابه نمیکنید. اینکه دلهای ما با هم است و ما یکی را انتخاب میکنیم، این از #محکمات است. اینکه آراء این نامزد، به سمت این آقا میرود یا نمیرود، این از متشابهات است. شما متشابهات را دارید مقدم بر محکمات میگیرید و شما از این صدمه خواهید خورد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸شجاعت برتر، نترسیدن از انگِ ترس است🔸
امام حسن مجتبی (ع) نترسید از اینکه دربارۀ ایشان بگویند «ترسید و صلح کرد».
امام خمینی هم از اینکه بگویند «ترسید»، نمیترسید.
امام در طول هشت سال دفاع مقدّس شجاعت نشان داد، امّا روزی که قطعنامه را قبول کرد، شجاعتِ برترش ظاهر شد. به مردم گفت: «من گفته بودم تا آخرین نفر، تا آخرین نفس، تا آخرین قطرۀ خون؛ امّا الآن میگویم صلح»!
نترسید از اینکه بگویند حرف خودش را پس گرفت!
مصلحت را چنین دید و چنین کرد.
شجاعتِ هشت سال دفاع مقدسش، حسینی بود و شجاعتِ قبول قطعنامهاش، حسنی!
@haerishirazi
0331-۲ وضعیت.jpg
935.7K
فایل وضعیت
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
◽️بهترین راه برای ورود آموزههای سعدی به زندگی مردم
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸صدای آشنا شنید!🔸
شما #شرورترین انسان ها را در کشور ما، ساواکی ها می دانید. دیگر از این بدتر که نیست. درست است؟ سازمان اطلاعات و امنیت شهر شیراز، من را با یک دسته اعلامیه گرفته بودند. رئیس ساواک به من فشار می آورد که بگو از چه کسی گرفتی؟ من را آوردند در یک اتاقی در اداره ی اطلاعات. یک مبلمان جالب داشت و این شعر سعدی را هم آنجا گذاشته بودند:
هزار مرتبه سعدی تو را نصیحت کرد * که حرف محفل ما را به مجلسی نبری
این آقای رضوان که ظاهراً الآن در حیات است گفت که دستبند را بیاور. دستهایم را از پشت بستند و کیسهای از شن را هم به آن آویختند و مرا روی یکپا نگه داشتند و شکمم را نیشگون گرفتند. بعد هم شروع کرد این ماهیچه های شکم را نیشگون گرفتن. من نه به عنوان اینکه او بترسد، بلکه یک دفعه از زبانم در رفت و گفتم: «#خدایا_تو_می_بینی».
به من گفت: «چی گفتی؟» گفتم: «خدایا؛ تو می بینی». یک دفعه به همکارش گفت: سطل را پایین بگذار. سطل را از دستم گرفتند. بعد به من گفت: پایت را بینداز. بعد گفت: دست بند او را باز کن. حالا ایستاده بودم آنجا. به آنها گفت: «بروید بیرون». آنها را بیرون کرد و درب را هم محکم زد. حالا من ماندم و خودِ او. یک دفعه این شلاقی که دستش بود را پرت کرد و خودش وِلُو شد روی آن مبل. بعد گفت: «ای تُف به این نانی که ما می خوریم».
#صدای_آشنا شنید؛ صدای فطرت. دیگر نتواست کارش را بکند و خدا می داند که در این دوره ی طولانی مبارزات، هر وقت ایشان شنید که برای من مشکلی ایجاد شده، کمک می کرد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸بیعت با عقل، مقدمۀ بهرهمندی از ولایت امیرالمؤمنین (ع)🔸
کسانیکه میخواهند از ولایت امیرالمؤمنین (ع) بهرهمند شوند، بدانند بین آنها و امیرالمؤمنین (ع)، ولایت عقلشان حائل است.
تا زمانیکه با عقلت بیعت نکنی، دستت به حضرت نخواهد رسید!
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸رأی دادن آگاهانه به ترویجکنندگانِ فرهنگ غربی، مثل جنگ با امام زمان (ع) است🔸
بسم الله الرحمن الرحیم
توصیه به اینکه همه به پای صندوق رای بیایند و هیچکس در خانه نماند کار خوب و پسندیده ای است. لازم است ولی کافی نیست.
باید بدانیم هر کس مکلف به تشخیص خویش است. اگر کسی تشخیص دهد #جریانی به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی است، بر اساس چنین تشخیصی باید بداند تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی، در حکم مبارزه و #محاربه_با_امام_زمان (علیه السلام) است؛ ولی اگر بداند این تغییرات موردی و از روی غفلت بوده، بحث محاربه منتفی است و آزاد است. بستگی به تشخیص رای دهنده دارد.
محی الدین حائری شیرازی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸او بد است یا تو کوچکی؟🔸
گاهی دو نفر عالِم در یک موضوع با هم بحثشان میشود و گاهی مباحثه تند هم میشود.
مریدها به دلیل ارادتی که دارند، میگویند این عالم دشمن اوست، و او دشمن این است!
نه؛ آنها دشمن نیستند و آن بحث و اختلافنظر هم بیثمر نیست؛ بلکه این شخص، بیش از اندازه مرید شده است. حالت عشقش به حدی رسیده که برای دو نفر جا ندارد و یک نفر وجود او را چنان پُر میکند که جای هیچ چیز دیگر نیست.
چمدان وقتی کوچک باشد، شلوار را که داخلش بگذاری، کُت بر زمین میماند. کسی که ظرفیتش کم است، تمام وجودش از محبت یک نفر پُر میشود.
اینکه کسی یک نفر را دوست بدارد و بغض دیگران در او بهوجود بیاید، دلیل این نیست که آن دیگران بدند و آن یک نفر بد نیست؛ این شخص جایش کم است.
#انتخابات
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
✅ بازخوانی پیام مهم آیت الله حائری شیرازی خطاب به اصولگرایان
🔸#نمای_وحدت و همدلی، موجب #رویش یک جریان سیاسی است🔸
بسم الله الرحمن الرحیم
در جریان انتخابات گذشته و عبرت نگرفتن از آنچه گذشت، مطلبی به نظر حقیر می رسد و آن این که:
عزیزان، اهمیت رعایت مسئلۀ #محکم و #متشابه را جدی نگرفتند و فرصتهای طلایی از دست رفت. مصادیق محکم و متشابه در رویش و ریزش جریانهای اجتماعی مورد غفلت واقع شده است. آنچه ضرورت آن حتمی است، محکمات است و آنچه در حد آن نیست، باید مثل متشابهات در حاشیه بماند تا وضعش روشن شود. آنچه از همۀ ضرورتها حتمیتر است «#نمای_اتفاق_و_اتحاد» است. این «نما» است که رویش یک جریان فکری را به ارمغان میآورد و متولیان آن جریان فکری را به کرسی مینشاند؛ همانطور که در سال 92 اتفاق افتاد. آنچه در همان جریان، رقیب را به حاشیه برد نمای چنددستگی و کنار نگرفتن از دعاوی شخصی به نفع مسائل تیمی و جمعی بود. آنچه آراء را از یک طرف گرفت و به طرف دیگر بخشید، مسألۀ وحدت کاندیدا بود.
جای تأسف است که به یک نامزد میگویند «اگر تا آخر نایستادی خیانت کردهای» چون آرائت بر آراء رقیب افزوده شده و در مرحلۀ اول پیروز میشود. اینکه چند رأی جابجا شود از متشابهات است. اما اینکه برچسب «عدم توجه به پیروزی تیم» و «عدم التفات به نمای وحدت»، جریانی را زیر سؤال برد، از محکمات است.
ایمان راسخ دارم که التفات به جایگاه محکمات و حفظ نمای وحدت، تأثیر عمیقی در احیای آبروی جریان اصولگرا دارد. آنچه آبروی افراد را حفظ میکند، رسیدن به وحدت کاندیدا است و آنچه مرگ سیاسی افراد را بدنبال خواهد داشت، ماندن تا آخر و شاهد شکستِ در نتیجۀ عدم گذشت است.
والسلام
محی الدین حائری شیرازی
14 اردیبهشت ۱۳۹۶
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸ما بی سر و سامانیم!🔸
زشت است که اصلاحطلبها سیاسی باشند و اصولگراها الفبای سیاست را هم بلد نباشند! الفبای سیاست یعنی اینکه وقتی طرف مقابل، یکی میآورد در میدان؛ تو چند نفر را وارد میدان کنی؟! برای چی این کار را میکنید؟
این دو تا معنا دارد، یکی اینکه اصلاً ما #بزرگتر_نداریم. ما کسی را نداریم که حرفش را بشنویم، دو اینکه: نه تنها بزرگتر نداریم بلکه یک سازمان هم نداریم تا نتیجهگیری کند و یکی را معرفی کند. یعنی ما هم بی سریم و هم بی سامان. این بد است.
@haerishirazi
🔹 آیةالله حائری شیرازی 🔹
اگر کسی تشخیص دهد جریانی به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربیست، باید بداند رأی دادن به این جریان در حکم محاربه (جنگ) با امام زمان عجلالله تعالی فرجه است.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸ارزش #حق_رأی و مسئولیت در قبال استفاده از آن🔸
ممکن است بگویید من در بین نامزدها، فرد شایسته ای را ندیدم پس در انتخابات شرکت نمی کنم. این طور نیست. وقتی شرکت نکردی این حق رأی خودت را دفن کردی. این حق رأیی که به شما داده اند، امانت است. اگر رأی سفید بدهید، این امانت را آتش زدید. نظام، مردم، شهداء، زحمت کشیدند تا این حق رأی را درست کردند.
فرض کن این کارت رأی، #یک_میلیارد_تومان ارزش دارد، وقتی از آن استفاده نکنی یا رأی سفید بدهی، یعنی این یک میلیارد تومان را #آتش زده ای؛ باید جواب بدهی. هر فردی حق رأی دارد و از این حق استفاده نکند، مثل اینست که یک میلیارد تومان را آتش زده. باید جواب بدهد. اگر هم به نااهل رأی بدهد، باز باید جواب بدهد.
#تکرار_می_کنم: امام با کمک خون شهداء، در جیب فرد فرد این مردم، یک میلیارد تومان گذاشت. چهار سال به چهار سال، این پول در جیبتان ثبت می شود. به نااهل بدهی، مسئولی. از آن استفاده نکنی، باز هم مسئولی!
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸معیار مهم برای رأی دادن به یک فرد🔸
وقتی می خواهید نماینده انتخاب کنید، اول به ایمان بااللهاش نگاه می کنید یا به کفر به طاغوتش؟
اگر کفر به طاغوتش را احراز نکردی، هرچه [خوبی هم] داشته باشد، #ول_معطل است. اول چیزی که در او بررسی می کنی، #کفر_به_طاغوتش باشد. نبضش را بگیر ببین کفر به طاغوتش میزند یا نمیزند؟
اگر دیدی این نبض نمیزند، رأی خودت را برای کسی که این نبضش نمیزند، حرام نکن، فردا هم برای خودت #وزر_و_وبال درست نکن.
@haerishirazi
IMG_20240627_225852_689.jpg
1.42M
فایل وضعیت
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸شیاطین دنیا، از عدم مشارکت ما سوء استفاده می کنند؛ صفمان را جدا کنیم 🔸
شیاطین دنیا، مدام می گویند که مردم به خاطر تورم، به خاطر نارضایتی، به خاطر عملکرد بد مسئولین و ... نسبت به شرکت در انتخابات بی علاقه هستند. هر کسی می خواهد که در قیامت در صف اهل بیت، محشور شود و ثبت نامش کنند، باید در روزهای خاصی که شیاطین دنیا می خواهند عدم شرکت در انتخابات را سندی بر علیه نظام کنند، در انتخابات شرکت کند.
هر کسی هم که بنا ندارد که در صفوف اهل ایمان محشور بشود، خب او هم آزاد است و حتی می تواند به بچه اش هم تلفن بکند که آقا چرا شرکت می کنی؟! مگر برایمان چه کار کردند؟ چه فایده ای دارد؟ اینها که قبلاً بودند مثلاً چه شق القمری کردند؟!
فردا هم ملائکه به او می گویند حالا که تشریف آوردی، فهمیدی مسألۀ اسلام و کفر بود؟
او هم می گوید «يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا» ای کاش با فلانی دوست نشده بودم، «لَّقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِي وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا»: من را غافل کرد، به من یک تلفن زد و منصرفم کرد، ای کاش با او دوست نشده بودم.
@haerishirazi
IMG_20240628_103548_579.jpg
776.4K
فایل وضعیت
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸به اسم آزادی، اَسیرَت می کنند!🔸
شیاطین میگویند «انسان آزاد است» و با این آزادی، انسان را بندۀ همه چیز میکنند!! اما انبیاء میگویند: «انسان بنده است» و با این بندگی، او را از بندگی دیگران آزاد میکنند! انبیاء با بندگی، انسان را از بندگیِ مخلوق آزاد میکنند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را اسیر همۀ چیزهای پَست میکنند.
انبیاء با بندگی، انسان را از زندان نجات میدهند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را زندانی میکنند.
@haerishirazi