eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
72.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
335 ویدیو
690 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi کانال صوتی: @haerishirazi_mp3 شماره تماس: 09195194676 [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید]
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸آفت اصلی مردم، ضعف آگاهی است نه ضعف تنسّک🔸 💡 آفت [اصلی] مردم، آنهاست اما آفت علما، بی‌اطلاعی نیست؛ بلکه فسق آنهاست. در روایات داریم که دو گروه، کمرم را شکستند: عالم متهتک و جاهل متنسک. 💡 تنزلِ «تنسّک» و «تقدس» در مردم، خطر نیست؛ تنزل «آگاهی» خطر است! یعنی شیطان اگر خواست مردم را ضایع کند از راه شکستن «تنسّک» آنها وارد نمی‌شود؛ بلکه از راه آنها وارد می‌شود! هرکس یک آفتی دارد . شیطان، انسانِ متنسک را به این که عوضی بفهمد تشویق می‌کند تا دستش را بگذارد در دست یک عالِم متهتک. * تنسک= انجام عبادات، پایبندی به شریعت @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸تعصّب قومی و ملیّتی، از مصادیقِ شرک است🔸 امام صادق (ع) می‌فرمایند: «ان بنى امیة اطلقوا للناس تعلیم الایمان و لم یطلقوا تعلیم الشرک لکى اذا حملوهم علیه لم یعرفوه»: بنی‌امیه مردم را آزاد می‌گذاشتند تا ایمان را بشناسند؛ اما آنها را باز می‌داشتند از اینکه را بشناسند و هدفشان این بود که وقتی مردم را بر شرک سوار می‌کنند، مردم متوجه نباشند که در شرک هستند و در توحید نیستند. ما باید مصادیق شرک را به مردم معرفی کنیم. شرک است. و از انواع شرک‌هاست که انسان باید اینها را بشناسد. شما در بحثهای تربیتی که برای بچه‌ها و نوآموزان دارید، انواع این شرک‌ها را به آنها گوشزد کنید که بدانند این امور، چیزهای مستحسن و خوبی نیستند. به‌خود نازیدن، به قبیله و قومیت و ملیت خود غرور ورزیدن، همگی شرک است. * [تذکر: علاقه به قوم و ملیت، با قوم‌گرایی و ملیت‌گرایی متفاوت است]. @haerishirazi
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چرا خداوند، نام ابی عبدالله (ع) را بالا آورده؟🔸 @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸وام و دام🔸 قرض را برای فرج و گشایشِ کار ضعیف گذاشته‌اند؛ اما وقتی دریافت بهرۀ بانکی، با تورم توجیه شود و پس از پرداخت وام، وام‌گیرنده مجبور به پرداخت بهره باشد، به تبدیل می‌شود! «وام‌گیرنده» ماهی است و «وام» قلاب است و «بانک»، ماهی‌گیر! به‌محض پرداخت وام، بانک نخ را می‌کشد و وام‌گیرنده سر قلاب گیر می‌کند! یا دارایی همۀ ضامن‌ها مصادره می‌شود، یا مطالبات بانک هر لحظه افزایش می‌یابد! جالب اینجاست بانک برای چند میلیون وام، شرایط کمرشکن دارد؛ اما برای سه هزار میلیارد تومان، شرایط چنان سهل است که کلاه به آن گشادی سر بانک می‌رود! @haerishirazi
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸جهان در حال دست به دست شدن است🔸 (ع) @haerishirazi
زندگی تنگ.mp3
2.51M
🎙پادپخش 🌑 زندگیِ تاریک و مصنوعیِ افراد غافل ▫️وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا و هر كس از ياد من دل بگرداند، زندگيش تنگ شود! @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸شجاعت حسنی🔸 شجاعت بزرگ اینست که انسان نترسد از اینکه به او بگویند «ترسید»! دلیرها هم از اینکه مردم آنان را ترسو بدانند، می‌ترسند. امام مجتبی (ع) از این حرف نترسید، و این شجاعت‌ست. فرقی میان شجاعت امام حسن و امام حسین علیهماالسلام نیست. اگر هم فرقی باشد، کفۀ ترازوی امام مجتبی (ع) سنگین‌ترست؛ امام حسن (ع)، امام‌زمانِ عصر خودش است. ایشان، امامِ امام حسین (ع) است و امام، شجاع‌تر از همۀ مردم عصر خودست. بسیاری از افراد، عظمت کار امام حسین (ع) را می‌بینند، اما در کار امام حسن (ع) دقیق نمی‌شوند! شجاعت امام حسین (ع) را می‌خوانند؛ چون کتابی‌ست که با خطّ درشت نوشته شده؛ اما کار امام حسن (ع) را نمی‌بینند؛ چون کتابی‌ست که با خط ریز نوشته شده است. خطّ درشت را با چشم کم‌سو هم می‌توان خواند، ولی برای خواندن خطّ ریز، چشم تیزبین لازم است. انسانی که چشم نافذ و بصیر و علم فوق‌العاده دارد، می‌تواند شجاعت امام حسن (ع) را بفهمد. شجاعت امام حسن (ع)، خفیّ و شجاعت امام حسین(ع) جَلی‌ست. 📖 آیینۀ تمام‌نما، صفحه ٣٩ @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸مواجهه کوتاه مدت و بلندمدت در برابر ظلم دیگران (آب ریختن روی سوختگی)🔸 اگر کسی به تو ظلم کند و تو بخواهی دلت خنک شود، دو راه داری: یک راه زودگذر و یک راه درازمدت. راه زودگذر این است که اگر مثلاً به تو فحشی داده، به او فحشی بدهی تا دلت خنک شود! اما این‌گونه خنک شدن، مثل این است که روی قسمت سوختۀ بدن آب بریزی؛ با این کار، ابتدا محل سوختگی کمی خنک می‌شود، اما بعد آب در آن نفوذ می‌کند و باعث می‌شود که آن قسمت چرک کند و بدتر شود. راه درازمدت این است که کنی. در این راه، ابتدا به تو سخت می‌گذرد، اما بعد دلت خنک می‌شود. البته این راه نسبت به است، نه دربارۀ . 📖 کتاب ، جلد یک، صفحه ١٧ @haerishirazi