eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
72.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
345 ویدیو
720 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi کانال صوتی: @haerishirazi_mp3 شماره تماس: 09195194676 [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید]
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی (رحمه الله)🔹 🔸زمان ظهور🔸 نیاز جهاد به مردم وفادار امام حسین علیه السلام همان امام حسن علیه السلام است. همان نور و همان حقیقت است که جابه جا می شود. آنها آن چنان به خداوند متعال نزدیکند که نمی توان بین آنها فرق گذاشت. همه ائمه یکی هستند. «کُلُّهُمْ نُورٌ واحِد». امام حسن مجتبی علیه السلام می دید که در آن شرایط که افراد تربیت و ساخته نشده اند، برخورد با معاویه درست نیست. امام علی علیه السلام می فرماید: «وَ مُجْتَنِي الثَّمَرَةِ لِغَيْرِ وَقْتِ إِينَاعِهَا كَالزَّارِعِ بِغَيْرِ أَرْضِه» (آن کس که ميوه را در وقت رسیدنش نچيند، چون كشاورزى است كه بذر را در زمين ديگرى بکارد). یعنی زحمتش را او کشیده و صاحب زمین سودش را می برد، چون غاصب است و باید اجاره این کار را بدهد. امام حسن علیه السلام هم دید که وقت پیروزی نرسیده، پس باید ضعف نشان ندهد. حمران بن اعین از امام باقر علیه السلام سؤال کرد: قیام شما چه زمانی است؟ حضرت به این مضمون فرمود: اگر خانواده و خویشان و آشنایانت اهل وفا هستند، بدان قیام ما نزدیک است. یعنی وقت برداشتن ثمره وقتی است که احساس شود، وفا در جامعه زیاد شده است. اگر کسی می خواهد ببیند ظهور نزدیک است یا نه، به اطراف و قبیله و شهرش نگاه بکند و ببیند وفاداری شان چطور است. اگر وفا زیاد شده، بداند ظهور نزدیک است و اگر وفا کم است، بداند نزدیک نیست. الآن هم مرجعیت -که به نیابت از امام زمان فعالیت می کند و دست امام زمان عجل الله روی آن است- اگر در غیر از این موسم و این زمان می خواستند قیام بکنند، مخالفان [از این قیام] بهره برداری [سوء] می کردند؛ چون وفای مردم کامل نشده بود. قیام حضرت امام حسین علیه السلام قیامی اساسی است؛ چون بعد از تربیت و ساخته شدن افراد است. اصحاب امام زمان عجل الله هم افراد تربیت شده و ساخته شده ای هستند. آنها بدون اذن آن حضرت قدمی برنمی دارند. ولی امام حسن علیه السلام در آن زمان دید وفایی نیست و باید با معاویه صلح کند. آن حضرت می دانست که بعد از پذیرفتن صلح، مردم درباره اش چه خواهند گفت، ولی با شهامت تمام آن را پذیرفت و تحمل کرد و شکایتی هم نکرد. کتاب آئینه تمام نما/فصل بصیرت و بینش حسینی/ صفحه 36 🔹@haerishirazi🔹
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه🔹 🔸دعاهای نقل شده در قرآن، خواسته های «فطرت» هستند🔸 دعاهایی که انبیاء می کنند وقتی در قرآن نقل می شود، به معنای یک قضیه ای در گذشته نیست. اینها برای همه انسان ها در همه زمان ها و مکان هاست. همه فطرت ها این را می خواهد. یعنی «انسان» این دعاها را می کند نه «ابراهیم». چون وقتی شما ابراهیم و اسماعیل را سخنگوی فطرت شناختید، پس آنچه را که از زبان آنها نقل می شود، زبان حال فطرت است. وقتی می گوید: « ربنا و اجعلنا مسلمین لک » یعنی هر فطرت انسانی دلش می خواهد که مسلم به آن معنا شود و این در نهاد هر انسانی هست. پس حتی دعاهایی که در قرآن نقل شده، صرفاً دعای واقع شده در یک مورد خاص نیست. وقتی اینها از فطرتشان این دعا بر می خیزد معنایش این است که «فطرت» خواسته اش این است. آرزوی فطرت این است. 🔹@haerishirazi🔹
✅ فراخوان مقاله همایش ماهیت پول در تمدن اسلامی (بزرگداشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی) 🔰 همایش پول در تمدن اسلامی با شعار ربا و خلق پول بانکی را متوقف کنید، همراه با بزرگداشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی و معرفی اندیشه احیای پول اسلام از سوی مؤسسه مطالعات تمدنی اسلام برگزار می شود. 🔶 محورهای همایش ماهیت پول در تمدن اسلامی 🔹 تاثیر خلق نقدینگی بر تضعیف مقاومت اقتصادی 🔹 راهکار توقف خلق پول در وضعیت فعلی اقتصاد ایران 🔹 موضع فقه در برابر خلق پول بانکی و تناقضات پول اعتباری 🔹 ویژگی های پول قابل قبول در الگوی معیشتی اسلام 🔹 کارکردهای پولی طلا و نقره در معیشت اسلامی 🔷 علاقه مندان به شرکت در همایش ماهیت پول در تمدن اسلامی مقالات خود را تا نهم دی به دبیرخانه همایش ارسال کنند 🔹 آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، خیابان سنبلستان، امامزاده درب امام مؤسسه مطالعات تمدنی اسلام 🔸 شماره در پیام رسان ایتا: ۰۹۱۳۲۰۷۹۶۸۳ ✉️ رایانامه: gholami1300@gmail.com 🔵 علاقه مندان به شرکت در همایش ماهیت پول در تمدن اسلامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی مؤسسه مطالعات تمدنی اسلام به نشانی https://bineshetamadoni.ir مراجعه کنند یا با شماره 03134495620 تماس گیرند. @haerishirazi
در شب و روز جمعه و جهت عرض ارادت، نثار امام زمان علیه السلام صلواتی اهدا کنیم، فاتحه‌ای بخوانیم و ارواح همۀ مومنین و مومنات بخصوص آیت الله حائری شیرازی را نیز در ثواب آن شریک نماییم.
همایش ملی تبیین ابعاد شخصیتی عالم متفکر آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه در شهر شیراز
همایش ملی تبیین ابعاد شخصیتی عالم متفکر آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه در شهر شیراز
مراسم سالگرد ارتحال عالم متفکر آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه در شهر شیراز
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه🔹 🔸عمر دراز، صورتحساب سنگین دارد 🔸 کهنسالترین فرد ایران هم بشوید، دست بالا 30ـ120 سال عمر میکنید، بعد از این عمر دراز، وقتی که مردید تازه اول بدبختی شماست؛ این 140 سال که نان خدا را خوردید، برای که کار کردید، و کجا رفتید؟ چه گفتید؟ بیایید و بیلان بدهید. فرض کنید مسافرتی رفتهاید و مجبورید مدّتی در هتل اقامت کنید؛ در هتل هرچه بیشتر بخورید، صورتحسابتان سنگینتر است. وقتی هتل میروید، خیلی مانور نمیدهید که آقا یک پرس از این بیاور، یک پرس از آن بیاور، شکلات هم بیاور، ترشی هم بیاور، ماست و اسفناج هم بیاور، چون بعد یک صورت حسابی برایتان میآورد که غذا میشود زهرمار! این چه فایدهای دارد؟ 🔹@haerishirazi🔹
مراسم سالگرد ارتحال عالم متفکر آیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیه در شهر مقدس قم چهارشنبه 28 آذر بعد از نماز عشا مسجد اعظم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رنجبر و با مداحی حاج سید احمد شمس
🔹آیت الله حائری شیرازی (رحمه الله علیه)🔹 🔸لزوم کسب قدرت احتجاج جهت دفاع از مسیر ولایت🔸 زهیر ابن قین همان کسی است که نمیخواست با امام حسین علیه السلام روبه رو شود. همین زهیر در روز عاشورا از سرداران بزرگ سپاه امام حسین علیه السلام میشود. مهمتر از شهادت زهیر، سخنرانی اش در برابر سپاه عمرسعد است. وقتی سخنان زهیر تمام شد، امام حسین علیه السلام او را تشویق کرد و فرمود: «فَلَعَمْري لَئِنْ كانَ مُؤمِنُ آلِ فِرْعَونَ نَصَحَ لِقَومِهِ وَ أَبْلَغَ فِي الدُّعاءِ لَقَدْ نَصَحْتَ لِهؤُلاءِ وَ أَبْلَغْتَ‌». (قسم به جانم، همانگونه كه مؤمن آل فرعون قوم خويش را نصيحت كرد و به خوبى آنان را دعوت نمود، تو هم آنها را نصيحت كردی و به خوبى دعوتشان کردى [حجّت را برایشان تمام کردی]). مؤمنِ آل فرعون کلامش آنقدر مهم است که خدا سوره «مؤمن» را به نام او قرار داده و صحبتهای او را در یک صفحه و نیم به صورت پراکنده نقل میکند. حجّت آوردن جزء مسائل بزرگ حرکت انسان است. قرآن کریم میفرماید: «وَ تِلْک حُجَّتُنَا آتَینَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَّن نَّشَاء» (و آن حجّت ما بود که به ابراهیم در برابر قومش دادیم. درجات هرکس را که میخواهیم بالا میبریم). ازاین رو لازم است پاسداران که در صحنه های رزم فداکاری میکنند و همۀ کسانی که در مسائل اجتماعی فعالیت دارند، صاحب برهان باشند و قدرت احتجاج داشته باشند. کتاب آئینه تمام نما/فصل 1، بینش و بصیرت حسینی/ صفحه 27 🔹@haerishirazi🔹
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه🔹 🔸شما پرسیده اید: چگونه تسلیم محض و بی چون و چرای اهل بیت علیهم السلام باشیم؟ 🔹پاسخ آیت الله حائری شیرازی: اول باید مطیع محض عقل باشیم بعد مطیع اهل بیت علیهم السلام. چون ما دو حجت داریم. حجت درونی که عقل است و حجت بیرونی که انبیاء و اهل بیت علیهم السلام هستند. حجت درونی یا همان عقل، از حجت بیرونی ‌به ما نزدیکتر است. انسان اگر با حجت درونی که عقل است خوب کار کند، عادت می‌کند با حجت بیرونی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است خوب کار کند و مطیعش باشد. آنهایی که عقلشان را تعطیل می‌کنند و خیال می‌کنند که مطیع امام زمان عجل الله هستند،‌ اشتباه می‌کنند. 🔹@haerishirazi🔹