📝 عکس نوشته | نفی طاغوت، مقدمۀ پذیرش ولایت
@haerishirazi
۱۵ اسفند ۱۳۹۸
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | آبیاری درخت ایمان
@haerishirazi
۱۵ اسفند ۱۳۹۸
۱۵ اسفند ۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در شب و روز جمعه و جهت عرض ارادت خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه، نثار روح مطهر امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی، صلوات و قرائت فاتحه ای را اهدا کنیم و ارواح همۀ مومنین و مومنات بخصوص "آیت الله حائری شیرازی" را نیز در ثواب آن شریک نماییم.🔸
۱۵ اسفند ۱۳۹۸
🔹 آیتالله حائریشیرازی🔹
🔸چاه عمیق | چرا ظهور تأخیر میافتد؟🔸
اینکه حکومت امام زمان علیهالسلام عقب میافتد علتش این است که کسانی که میخواهند با حضرت کار کنند، باید فطرتشان بسیار قوی باشد و این چیز مشکلی است.
اگر بخواهیم از زمین آبی برداریم که بسیار زلال باشد، باید چاهی بسیار عمیق حفر کنیم. ممکن است ما در زندگی در جایی به آب برسیم، اما چون این آبها سطحی است، زود تمام میشود. حکومتهایی که میآیند و میروند، مانند آبهای سطحی هستند؛ نه بهداشتیاند و نه خوردنی. آبی که به درد خوردن میخورد با حفر چاه عمیق بهدست میآید.
حکومت حضرت به این دلیل عقب میافتد که میخواهد این حکومت از اعماق وجود انسانها نشئت بگیرد و تنها به زور اسلحه نباشد.
@haerishirazi
۱۵ اسفند ۱۳۹۸
✅ چاه عمیق | چرا ظهور تأخیر میافتد؟
@haerishirazi
۱۵ اسفند ۱۳۹۸
🔹 آیتالله حائریشیرازی🔹
🔸معنای «آمن سخطه عند کل شر» در دعای رجبیه چیست؟🔸
💎 در سوره بقره می فرماید: «ولَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ». چرا؟ چون می خواهیم شما را بیدار کنیم. بعد می گوید: این تهدید نیست، این فرصت است: «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» یعنی به چشم تهدید به این نگاه نکن. به چشم یک فرصت به آن نگاه کن.
💎 شما در دعای ماه رجب هم عین همین را دیده اید. در دعای رجبیه اینطور می گوییم: «یا من ارجوه لکل خیر و آمن سخطه عند کل شر». نقل کرده اند از حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) در مورد قسمت دوم این فراز که ایشان فرموده اند: چطور می توانیم بگوییم «آمن سخطه»؟ گویا این ثقیل بوده برای ایشان. چون قرآن می فرماید که: «أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّهِ فَلَا يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ». [وقتی قرآن اینطور می فرماید]، چه طور انسان «آمن سخطه» باشد؟ ایمن از سخط خدا باشد؟ ایشان گفته اند که این جمله، اِخباری نیست. ظاهر آن، اِخبار است اما باطن آن اِنشاء است. یعنی: «خدایا من را ایمن از سخط خود قرار بده».
ایشان بزرگ هستند و بزرگوار. اما نه، معنای این فراز از دعا، این نیست. اگر دسترسی به ایشان دارید، به ایشان بگویید. معنی آن این است که: «وقتی که شرّی به من می رسد، نشانۀ این نیست که تو از من بَدَت آمده و مورد سخط تو هستم. من ایمن هستم از اینکه شرّی که به من می رسد، از روی سخط تو باشد.»
💎 این فراز از دعا، ناظر به این آیه ی سوره فجر است: فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ . وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ . كَلَّا ...»: یعنی این طور نیست که [وقتی شری به من می رسد معنایش] «اَهانن» باشد. لذا به همین جهت است که می گوید: «و آمن سخطه عند کل شر». یعنی [شر]، تهدید نیست، بلکه فرصت است. شرّی که به من می رسد برای این است که من خودم را جمع و جور کنم و از خواب غفلت بیدار بشوم. چیزهایی که ظاهرش شرّ است، اینطور نیست که خدا به انسان غضب کرده و به این شرّ مبتلا شده.
💎 خدا، دکتر من است. می خواهد مداوایم کند. دکتر که سخط ندارد به مریضش! دکتر هر کار که بکند، اگر از مریض بپرسی نظرت درباره دکتر چیست، می گوید: «آمن سخطه عند کل شر». اگر قلبم را در بیاورد، اگر استخوان ترقوه ام را ارّه کند و قلبم را از وسط سینه بیرون بیاورد، باز می گویم: «آمن سخطه عند کل شر». چون می خواهد رگ قلبم را باز کند. می خواهد مداوایم کند. این حسن ظن به خداست.
@haerishirazi
۱۵ اسفند ۱۳۹۸
📝 عکس نوشته |اتصال به ولایت؛ عامل تأثیرگذاری
@haerishirazi
۱۷ اسفند ۱۳۹۸
11.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | اصلاح طلب، اصولگرا و جایگاه رهبری در بین این دو جریان سیاسی
🔸دقایقی از آخرین سخنرانی آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه در دانشگاه صنعتی شریف - 31 فروردین 1395🔸
@haerishirazi
۱۷ اسفند ۱۳۹۸
۱۷ اسفند ۱۳۹۸
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فشارهای پیش از ظهور، بسیار سخت است؟🔸
اگر امروز که امام زمان علیه الاسلام غایباند کسی ببُرد، خیلی خطرناک نیست؛ اما اگر آن روزی که حضرت ظاهر میشوند، کسی ببُرد بسیار خطر دارد؛ چرا؟ فرض کنید که میخواهید صد کیلوگرم عطر را که داخل شیشهای است، از ته چاهی بالا بکشید. ابتدا بند را آزمایش میکنید تا ببینید طاقت صد کیلوگرم را دارد یا نه! لذا این طناب را در چاه اینطرفی آزمایش میکنید و سنگی 120 کیلوگرمی به آن وصل میکنید و بالا میکشید. اگر پاره شد، خطری ندارد و فقط تختهسنگی از آن بالا به پایین افتاده است. شما هم با خودتان میگویید: «الحمدلله که حالا پاره شد! حتماً این بند، زدگیای داشت؛ الحمدلله که پیش از آنکه شیشۀ عطر را به آن ببندیم، معلوم شد؛ اگر آن موقعی که صد کیلوگرم عطر به آن بسته بودیم، پاره میشد چه میکردیم؟! شیشه از آن بالا میافتاد و میشکست و عطرها میریخت.»
حالا وقتیکه میخواهید آن بند را آزمایش کنید، اگر بگویید: «نود کیلوگرم وزنه به آن ببند، اگر پاره نشد، برای صد کیلوگرم هم پاره نمیشود»، این خیانت است یا خدمت؟ شاید این طناب نتواند صد کیلوگرم را تحمل کند؛ تحمل نود کیلوگرم دلیل تحمل صد کیلوگرم نمیشود! با وزنۀ صدکیلوگرمی هم نباید امتحان کنید؛ چون ممکن است این صد کیلوگرمِ اول، فشاری به بند بیاورد و زدگی پیدا کند و در صد کیلوگرم دوم ببُرد. باید با 120 کیلوگرم آزمایش کنید. پس باید مقدار فشارهای پیش از ظهور، بیشتر از فشارهای پس از ظهور باشد؛ چون پس از ظهور، میخواهید با آن امانت بزرگ الهی که بقیةالله است، کار کنید؛ با ایشان کار کردن مشکل است.
@haerishirazi
۱۷ اسفند ۱۳۹۸