photo_2021-08-12_20-29-22.jpg
66.9K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
881_S0.mp3
13M
🎙 سخنرانی دهۀ محرم
✅ موضوع: «مقایسه بین امام حسین و حضرت سلیمان علیهما السلام»
🔸 اهم موضوعات مطروحه:
▫️ داستان ملک سلیمان و علت دعای خاصِ حضرت سلیمان (ع)
▫️ وجه شباهت امام حسین (ع) با حضرت سلیمان (ع)
▫️ ویژگی های دورۀ ظهور
▫️ سرگذشت حضرت زینب کبری
▫️ بنی مروان و خصائص آنها
▫️ نقش یهود در مشکلات صدر اسلام و حکومت پهلوی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
#محرم
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 از بچگی، فضای خانه را در دهۀ محرم، روشن و نورانی می دیدم.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
🔰📗 مسابقه ملی کتابخوانی «#آیینۀ_تمام_نما»
🏴 ویژه ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)
📌 اثری از مرحوم استاد آیت الله محی الدین حائری شیرازی درباره قیام امام حسین (علیه السلام) و واقعه عاشورا
جهت دریاف این کتاب میتوانید به کتابفروشیهای سطح شهر مراجعه کنید و یا از طریق:
✅ اپلیکیشن کتابراه
✅ اپلیکیشن پاتوق کتاب
✅ اپلیکیشن طاقچه
✅ کانال پخش کتاب «حکمت ناب» (@hekmat_books)
این کتاب را دریافت کنید.
🎁 جایزه نفر اول: ۳ میلیون تومان
🎁 جایزه نفر دوم: ۲ میلیون تومان
🎁 جایزه نفر سوم: ۱ میلیون تومان
⏰ زمان برگزاری آزمون مسابقه به صورت #آنلاین:
از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه لغایت ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ مهرماه از طریق پایگاه:
Emamat-Jomeh.ir/mosabeghe
🔶پایگاه مقاومت بسیج ولی امر (دفتر امام جمعۀ شیراز)🔶
🆔https://eitaa.com/joinchat/2121859161C5cebb15e6f
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸این کار، در کودک اثر زیادی میگذارد🔸
یادم هست وقتی که بچه بودم، وقتی همه در خانه به خواب میرفتند، آخر شب میآمدم خدمت پدرم. ایشان قصههای پیغمبران را در همان طفولیت برای من نقل میکرد و گاهی مثلاً یک قصه چندین شب طول میکشید و همینطور مقید بودم و گوش میکردم.
وقتی این قصهگویی مصادف شد با ایام محرم، پدرم جریان عاشورا و مسافرت حضرت، جریان بیعت گرفتن از امام حسین(ع) در مدینه و... را به تفصیل شب به شب نقل میکرد.
اینها کارهای موثری است. یعنی پدر و مادر یکی از خدمات بزرگی که به فرزند میکنند همین است که سرگذشت اینها را برای طفل بیان کنند. این در وجود طفل از همان طفولیت اثر میگذارد. در اخلاقش، کردارش، رفتارش، در عبادتش، نمازش، روزهاش اثر میگذارد و همۀ اینها را اصلاح میکند.
#تربیت_کودک
@haerishirazi
استاتوس160.jpg
1.08M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸هیئت؛ راهکار مقابله با آسیبهای فضای مجازی🔸
شما در مقابل این همه سایتها و تلگرام و آسیبهای فضای مجازی و ...، با آن حضوری که اجانب و دشمنان دارند، سرمایهتان چیست؟ شما در مقابل آنها چه دارید؟ می دانید چقدر وقت مردم در این فضای مجازی صرف میشود؟ می دانید در این جنگ فضای مجازی، روزی چند نفر از این طرف به آن طرف و از آن طرف به این طرف میشوند؟
در هر خانهای، در هر محلهای، هیئت برقرار کنید. عزاداری کنید. اگر در قدیم، هیئت ضروری بود، الآن ضروریتر است. مجلس روضه خوانی، برای ما خیلی از مسائل اساسی را در ارتباط با فضای مجازی حل میکند.
@haerishirazi
استاتوس161.jpg
754.2K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
@naghashefaghir_ir
@haerishirazi
در شب و روز جمعه، صلوات و فاتحه ای قرائت کنیم و روح مطهرِ حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سید حسین یعقوبی، شهدای انقلاب اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸مردم وفادار🔸
حمران از امام باقر علیهالسلام سؤال کرد دورۀ شما کی میرسد؟ حضرت فرمود: «وقتی در مردم وفا ببینیم».
عالم به زمان یعنی کسی که بداند در عهد «اهل وفا» زندگی میکند یا در عهد «اهل جفا»؟
عالم به زمان، اگر تشخیص داد که عهد، عهد اهل وفا است، مردم را به میدان میآورد و پیش میبرد و اگر دید مردم اهل جفا هستند، خودداری میکند و در عوض نگاه میکند ببیند بهترین کاری که میتواند بکند چیست؟
درحالیکه امام سجاد علیهالسلام، مردم را از کانال صحیفه سجادیه هدایت میکرد، پسرعموهایش فکر میکردند باید به میدان مبارزه آیند.
زید بن علی قیام کرد؛ اما امام باقر علیهالسلام راه پدر را ادامه داد و قیام نکردند. امام عالم به زمان خود بود. لذا همان کاری را کرد که درست بود؛ اما پسرعموها عالم به زمان نبودند و خیال میکردند مردم «اهل وفا» هستند. آنها قیام کردند، ولی جاده را برای «دیگران» صاف کردند و امثال منصور عباسی روی کارآمدند.
اگر کسی میخواهد ببیند ظهور نزدیک است یا نه، به اطرافش نگاه کند و ببیند مردم وفاداریشان چطور است.
امام خمینی(ره) در مردم وفا دید. مردم وفادار بودند و نتیجه هم گرفت.
@haerishirazi
استاتوس162.jpg
844.3K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸پشت پرده🔸
سال 1345، گرفتارِ زندان ساواک بودم. روزی به دلم افتاد که از خدا بخواهم که چه کسی بر ما حکومت میکند؟! انگلیسها هستند؟ آمریکاییها هستند؟ خود سلسلۀ پهلویاند؟ کمونیستها هستند؟ بهائیها هستند؟ چی است؟ کشور دست کی است؟ اینها که من را بازجویی میکنند از کجا نشأت میگیرند؟
شب خواب دیدم در محلۀ کلیمیها هستم. دیوارها بلند بود؛ کوچهها تنگ بود؛ هرجا میرفتم به اینها ختم میشد! بیدار شدم و متوجه شدم آنچه خواستم را به من جواب دادهاند؛ گفتند «یهودی»ها هستند. در صدر اسلام هم مشکل بزرگ اسلام، همینها بودند. اینها «بطانۀ» (محرم راز و اسرار) بنی امیه بودند. بنی امیه، کارهایشان را با مشورت اینها میکردند.
مروان در جنگ جمل مهدور الدم بود. یعنی هرکه پیدایش کند باید او را بکشد. امام حسن علیه السلام شفاعتش کرد. پدر، شفاعتش را قبول کرد. حضرت به پدرشان عرض کردند: اجازه بدهید با شما بیعت کند. حضرت تا دست مروان نزدیکش شد، دستش را کشید. گفت «کفٌ یهودیة». دست، دستِ یهودی است؛ اگر صد بار از پیش رو بیعت کند، از پشت سر لطمه می زند. دستش را نداد. بعد از یزید، مروان حاکم شد و سلسلۀ بنی امیه که به قدرت رسیدهاند، اولادهای مرواناند!
#یهود
@haerishirazi
استاتوس162.jpg
850.8K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ کلیپ تصویری ویژه ♨️
🎥 ببینید | بازی و تفریح با کودک
تصاویر ویژه از بازی آیت الله حائری شیرازی با نوههایشان
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸جز زیبایی چیزی ندیدم🔸
خداوند همۀ مهرهها را بهخوبی چیده است تا هرچه بیشتر این بازی زیبا و تماشائی باشد، انواع فرهنگها و زبانها و انواع اسمها و ایسم ها.
جهان یک پازل است اگر آن را حل کردی آن را میبینی و میشناسی و محو زیبایی آن میشوی.
زینب کبری پازل را حل کرده بود و همۀ مهرهها را در جای خود دیده بود. مجموع صحنه زیباست.
دیگران نتوانستهاند تکههای پازل را پیدا کنند و به هم بچسبانند تا همۀ پازل را باهم ببینند و زیبایی آن را درک کنند.
دیگران میگویند از ظلم و شکنجه بدتر چیست؟ از کشتار بیرحمانه و محاصره و آب را بر انسانها بستن و از آب دادن به طفل چندماهه مضایقه کردن و گلوی او را با تیر پاره کردن بدتر چیست؟
زینب کبری میگوید: همۀ این مسائل و مصائب را تحمل کردن و بر پاکی و طهارت ماندن زیباتر از آن چیست؟ به ناپاک نه گفتن و بر این نه گفتن تا آخر ایستادن چه زیباست. «ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا».
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید | هر خبر و شایعهای شنیدی، نقل نکن
#همه_دزدند
#شایعه
#دوعذاب_دردناک_نشر_اکاذیب
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 خودخواهی مادر تمام حجابها
#خودخواهی
#حب_الدنیا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
در شب و روز جمعه، #صلوات و #فاتحه ای قرائت کنیم و روح مطهرِ حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سید حسین یعقوبی، شهدای انقلاب اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم.
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔰📗 مسابقه ملی کتابخوانی «#آیینۀ_تمام_نما»
🏴 ویژه ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)
📌 اثری از مرحوم استاد آیت الله محی الدین حائری شیرازی درباره قیام امام حسین (علیه السلام) و واقعه عاشورا
جهت دریاف این کتاب میتوانید به کتابفروشیهای سطح شهر مراجعه کنید و یا از طریق:
✅ اپلیکیشن کتابراه
✅ اپلیکیشن پاتوق کتاب
✅ اپلیکیشن طاقچه
✅ کانال پخش کتاب «حکمت ناب» (@hekmat_books)
این کتاب را دریافت کنید.
🎁 جایزه نفر اول: ۳ میلیون تومان
🎁 جایزه نفر دوم: ۲ میلیون تومان
🎁 جایزه نفر سوم: ۱ میلیون تومان
⏰ زمان برگزاری آزمون مسابقه به صورت #آنلاین:
از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه لغایت ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ مهرماه از طریق پایگاه:
Emamat-Jomeh.ir/mosabeghe
🔶پایگاه مقاومت بسیج ولی امر (دفتر امام جمعۀ شیراز)🔶
🆔https://eitaa.com/joinchat/2121859161C5cebb15e6f
@haerishirazi
🔹#مصاحبه دکتر #علی_حائری پیرامون نگرش مرحوم استاد (ره) به طب سنتی و پزشکی جدید🔹
پدرم در سال های ۱۳۸۶-۱۳۸۷ متوجه بیماری خود شد و از ابتدا نیز خود را به طور #کامل در اختیار پزشکان جدید قرار داد و داروهایی برای ایشان تجویز شد. حدود یک سال نیز تحت #شیمی_درمانی بودند، اما بیماری #برگشت. پزشکان گفتند در این شرایط که بیماری برمی گردد باید عضو برداشته شود. پدرم از دکتر ملک حسینی و دکتر صالح پور که پزشکانش بودند، عوارض را سوال کرد و آنان پاسخ دادند یکسری تحرکات شما کم می شود و عوارضی دارد. با توجه به اینکه فعالیت اجتماعی مرحوم آیت الله حائری شیرازی گسترده بود و ایشان جزو روحانیونی بودند که فعالیت و عملکرد اجتماعی زیادی داشتند و هم امام جمعه شیراز و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس بودند و هم به نقاط مختلف کشور برای سخنرانی رفت و آمد می کردند، برای ورود ایشان به وضعیت جدید نیاز به فرصت بود. پدرم نیاز به فرصت داشت تا استعفا دهد؛ چون ایشان اعتقاد داشت با این شرایط، من نباید در جایگاه امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان قرار داشته باشم. بالاخره استعفا دادند و استعفای ایشان پذیرفته شد.
آیت الله حائری تا شرایط جدید را بپذیرند، در کمتر از ۲ سال، روش های درمانی دیگری را انتخاب کردند، به عنوان مثال #پرتونگاری کردند و رژیم های غذایی خاصی را رعایت می کردند. این روند ادامه داشت تا اینکه آقای ... را به ایشان معرفی کردند و گفتند ایشان طبابت هایی برای آیت الله شاهرودی داشته که موثر بوده است. آیت الله حائری تنها یک یا دو بار آقای ... را ملاقات کرد که ایشان بابت معاینه هیچ هزینه ای دریافت نکرد اما تجویزی کرد که بعدها پزشکان گفتند این تجویز باعث بدتر شدن بیماری ایشان شده است.
این که بگوییم پزشک معالج آیتالله حائری شیرازی، ایشان بوده، درست نیست؛ چرا که تنها یک الی دو بار همدیگر را ملاقات کردند. ایشان در کنار اینکه پزشکی جدید را در مواقع ضروری و حاد مرجع می دانست، از یک طب مکمل نیز استفاده می کرد. مدتی که پدرم از رژیم خاص استفاده کرد، مدت طولانی نبود و بعد از آن نیز طبق نظر پزشکان #جراحی کرد و هفت سال پس از این جراحی نیز برنامه های بسیار متعدد و وسیعی در سطح کشور داشت و از ایشان برکات و آثاری زیادی به جا ماند که این آثار مربوط به بعد از جراحی ایشان بود.
@haerishirazi
🔸پزشکی جدید، صدها اشتباه هم بکند حق دارد| علوم تجربی، حیطه کار خود بشر است🔸
✨ بخشی از گفتگوی جالب یکی از اطبای طب سنتی با آیت الله حائری شیرازی
✅ آیت الله حائری شیرازی: طب جزء دانایی های بشر است. خودش می تواند بفهمد. حیطه کار خود بشر است. با پزشکی می تواند به علم برسد.
➕ اینکه مثلاً درمان فلان سرطان خروج یک عضو از بدن است که علم نیست. درمان های متفاوت دلیلش همین است دیگر.
✅ آیت الله حائری شیرازی: صد تا اشتباه هم که بکند، کارشناس است. #حق_دارد. ببینید شما در علوم تجربی از ناقص به سمت کامل دارید می روید. روز به روز برایتان مسائل روشن می شود. شما راه مداوای سرطان را هم کشف خواهید کرد. چرا آدم یک چیزی را بگوید که به تدریج مجبور به عقب نشینی شود؟ مثل حقوق نجومی ها بشود که اولش می گفتند چهارصد نفر حقوق نجومی گرفته اند، بعد هی آب رفت و کمتر شد! شما هم که هی می گویی این بشر نمی تواند فلان مریضی را درمان کند. این حرف شما هم همینطور دارد آب می رود! مرتباً هی از تعداد بیماری های لاعلاج کم می شود. بشر اینها را می فهمد. بشر در علوم تجربی به علم می رسد. این چه حرفی است که می زنید؟!!
➕ حاج آقا! سرطان را دارد درمان می کند اما در عوض مریضی های جدید به وجود می آورد. همین داروهای شیمیایی دارد باعث نابودی بشر می شود.
✅ آیت الله حائری شیرازی: بالاخره روزی خود بشر متوجه می شود این دارو دارد نابودش می کند. بعد بر می گردد و اصلاحش می کند. چون در حیطۀ علم خودش است. علوم تجربی حوزه احاطه و اقتدار انسان است. اشتباه هم که بکند چون #حوزه_کار_خودش است، خودش به اشتباه خودش پی می برد. این انیشتین یک وقت گفته همه عالم ساکن است. بعد گفته که این بزرگترین اشتباه من بود در زندگی. چه اشکالی دارد؟ اینها می آیند یک حرفی می زنند بعد از حرفشان بر می گردند. شما می گویید ممکن است اشتباه بکنند؟ خب برمی گردند. در حوزه علوم انسانی، بشر از اشتباه برنمی گردد، بلکه از یک جهلی به جهل دیگر منتقل می شود. شما الآن نگاه کنید شرق می گوید دولت سالاری. غرب هم می گوید مردم سالاری و سرمایه سالاری. هم این اشتباه می کند هم آن! شرق از انسان ها برده درست می کند که برده دارشان دولت است. این هم از انسان ها برده درست می کند که برده دارشان، سرمایه دار است. دوتایش بردگی است. چه از انسان سلب مالکیت بکند، چه از انسان سلب منافعش را بکند.
حوزه علوم تجربی، حوزه خود انسان است. ببینید، قرآن می گوید: «یسالونک عن الاهله»: «مردم از هلال های ماه می پرسند که این چجوری هلال می شود؟» قرآن جواب نمی دهد به اینکه چجوری هلال می شود، بلکه می گوید: «این هلال ها، تقویم توست، با آن تاریخت را مشخص می کنی»: «قل هی مواقیت للناس والحج». می دانی بعدش چه آیه ای است؟ «وَلَيْسَ الْبِرُّ بِأَن تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِن ظُهُورِهَا وَلَكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَى وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا» این چه ربطی به قبلش داشت؟!! می گوید: «خوب نیست از پشت بام وارد خانه می شوید بلکه خوب این است که باتقوا باشید و از در وارد خانه بشوید» مگر اینها چه کار کرده بودند که می گوید از پشت بام وارد نشوید. آمده اند از پیغمبر می پرسند ماه چگونه هلال می شود؟! قرآن هم می گوید: «از پشت بام نیایید داخل. از در بیایید داخل». یعنی درش علوم تجربی است، برو تجربه کن، خودت می فهمی. هر خانه ای را از درب خودش وارد شو. #علوم انسانی بابش #انبیا هستند، از آنجا وارد شو. #علوم تجربی بابش #تجربه است؛ از راه خودش وارد شو.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 روایات طبی برای اثبات حقانیت ائمه بوده نه نفی ارزش تجربه بشری🔸
اینهایی که می گویند ما طب جدید را قبول نداریم و فقط طب قال الصادق و قال الباقر را قبول داریم، #اشتباه_می_کنند. ائمه این جراحی ها را قبول ندارند؟ یقیناً #قبول_دارند! گاهی این آقایان افراط و تفریط می کنند. کل علوم تجربی را می گویند باید اسلامی باشد.
این روایات طبی برای این بوده که ائمه بگویند ما هم بلدیم و از شما هم بهتر بلدیم، [نه اینکه بخواهند ارزش تجربۀ بشری را نفی کنند]. ما اگر از #طب_اسلامی صحبت می کنیم به خاطر این است که در لسان ائمۀ اطهار برای مداواها، برای بیماری ها هم ارشاداتی شده، ما هم این ارشادات را جمع آوری می کنیم و از آنها استفاده می کنیم. اما آن ها اصلاً نیامده اند برای پزشکی. این جزء رسالت ائمه و انبیاء نیست. برای این ها باید از راه خودش که تجربه هست وارد بشویم، اگر انبیاء و اولیاء در این زمینه مطلبی بگویند حاشیه ی وظائف شان است، متن کارشان جای دیگر است.
اینکه ائمه گاهی در پزشکی مطالبی می فرمودند مثل این بوده که شما یک سری معلومات را به بچه ات نشان بدهی تا بفهمد که بابایش هم بلد است. از معلمش هم بهتر بلد است. اما اگر تکلیف های بچه ات را خودت انجام بدهی بچه چیزی یاد نمی گیرد و رشد نمی کند.
ائمه این علوم را به مردم نشان می دهند، برای اینکه وقتی می خواهند نصیحت کنند، مردم نصیحت ها را قبول کنند. امام رضا وقتی که به مامون می گوید من مزاجت را بهتر از این چیزی که اطبا بلدند درست می کنم، با این کار می خواهد قبضه اش کند [نه اینکه ارزش طب تجربی را نفی کند].
در #تعارضاتی که دستورات طبی ائمه با طب جدید دارد، اولویت با دستورات ائمه است. ائمه ما در طبی که دارند، استادند. اما ما که می خواهیم روال کار را طی کنیم، باید از راه #تجربه برویم. از راه تعبد نباید برویم.
بدانید که در علوم تجربی بر مبنای تعبد به جایی نمی رسید.
@haerishirazi