🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸«اِبراز قانع نشدن»، غیر از «قانع نشدن» است! | خطر خدشه به حجیّت و نافذالحکم بودن رهبری🔸
⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من #قانع_نشدم.* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سالها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح میکنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند.
⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود میبینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان میدهند.
⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین #عصمت و #حجیت. وقتی گفته میشود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است.
⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است.
⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک»، اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در میآید. آنها که برای امیر المؤمنین #ناز میکردند، در مقابل حجاج ابن یوسف #تسلیم_صد_در_صد بودند.
⛔️ #ابراز_قانع_نشدن ، غیر از #قانع_نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است.
ما هزار سال صبر کردهایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمیکنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون میخواستند در آخرِ شبِ غیبت، #سپیده_ظهور را ببینند.
——————————
*اشاره به صحبتهای یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»!
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸کارتان حقّ است؛ به متلکها اعتنا نکنید!🔸
وقتی آدم کارش حق است، نباید به حرفهای نامربوط مردم اعتناء بکند. ممکن است بعضی به لباس شما متلک بگویند. این #لباس_محترمی است؛ #اعتناء_نکنید. گاهی حرفهای نامربوط میزنند؛ اصلاً نباید به اینها توجه کرد. عمامهمان را برداریم که متلک نگویند؟!!
البته بعضیها احترام هم میکنند. این به آن در!! شما که در خیابان میروید یکی به شما #متلک میگوید، خب، یک آقایی هم میآید دست شما را #میبوسد. این را بزنید به آن.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸نصیحتی به عمامهپرانها ... !🔸
حالا یک توصیه هم در آخر صحبتم بگویم ...
بعضی بودند که مثلاً در کِنِفت شدن یک روحانی شریک شدند. در خوار شدن او و خفیف شدن او سهیم شدند.
این اثر سوء می گذارد روی انسان. به ایمانتان لطمه وارد می شود. اینهایی که #عاقبتشان سوء شد، از اول اینجور نبودند. افتادند در مقابله با روحانیت و اینطور شدند. گروهکها ابتدا اینجور نبودند. با آخوندها در افتادند. تقابل کردند. هی عقب رفتند. هی عقب رفتند. هی وضعشان خرابتر شد. روز اول، دعوا سر یک نکتۀ [کوچک] بود. بعد اینها سر از چه جاهایی که در آوردند! این شیطان است که به آدم می گوید: این کار را که می کنی، ثواب دارد.
آن هایی که نسبت به روحانیت #گستاخ بودند و #عمامۀ آنها را بر میداشتند، بعدها عاقبت مطلوبی پیدا نکردند. بعضیها را می شناسیم.
شما شنیده اید #دزدهایی بودند که وقتی در قافله ای روحانی بوده، احتراماً یا از مال آن قافله چشم میپوشیدند یا از آن فرد و مال او صرفنظر میکردند یا اگر در قافلهای سیدی بوده، به خاطر آن #سید، آن قافله را عفو می کردند یا مال آن یکی را بر نمیداشتند. همین موجب می شد که پایههای ایمانشان بماند و خیلیشان در آخر عمر #تائب می شدند.
روحانی نه به خاطر خودش، بلکه به خاطر #پیغمبر_اکرم (ص) و به خاطر آن موقعیتی که دارد، حرمت دارد.
@haerishirazi
استاتوس-266-2.jpg
584.2K
فایل وضعیت قسمت دوم
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 1️⃣)🔸
⚽️ چرا فوتبال زیباست؟ چرا اهل عالَم اینقدر #عاشقانه نگاهش میکنند؟ چرا اینقدر هوادارِ این تیم میشوند و هوادار آن تیم میشوند؟ طرف زار زار گریه میکند؛ چون تیم موردعلاقه اش باخته!! این [زیبایی دوستی]، در #خلقت انسان است. اینطور نیست که بگویی مثلاً این آدمِ بچه ای است یا این آدمِ کمظرفیتی است؛ نخیر؛ #زیباپسند است و تحت تأثیر زیباییِ این [ورزش] قرار گرفته! به قول سعدی:
همه کس عیب کنندم که چرا دل به تو دادم؟
باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی؟
ببینید؛ فوتبال زیباست. اینهایی عاشقش میشوند قابل ملامت نیستند:
گرش ببینی و دست از ترنج بشناسی
روا بود که ملامت کنی زلیخا را
⚽️ مردم که بیخودی نیست که از یک چیزی لذت میبرند. دنبال یک چیزی هستند؛ وقتی فوتبال را میبینند داغشان تازه میشود. ممکن است نتواند بگوید من از چه چیزِ فوتبال خوشم میآید؛ اما این را یک #محقّق میتواند بفهمد. انسان «عدالت» میخواهد؛ انسان «اعتدال» میخواهد؛ انسان «تکامل» میخواهد؛ انسان «اصطکاک مساعد بین انسان ها» میخواهد؛ انسان «کرامت انسانی» میخواهد. آزادی و عدالت، گمشده های بشر است. در فوتبال، #ترکیب_آزادی_و_عدالت، وجود دارد. در فوتبال، آزادی هست. عدالت هست. توسعه هست. نظارت هست. رقابت هست. همه هم در سطح بالا! انسان ها گمشدهشان را در این بازی میبینند! مردم در تماشای فوتبال، دنبال #مدینه_فاضله هستند.
@haerishirazi
استاتوس-267-1.jpg
592.2K
فایل وضعیت قسمت اول
@haerishirazi
استاتوس-267-2.jpg
606.5K
فایل وضعیت قسمت دوم
@haerishirazi