نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸خودش را برای «صفر» آماده کرده بود🔸
وقتی کسی که در ولایت الهی ذوب نشده، زمامدار میشود. مشکل پیدا میشود. شما میپرسید مگر این رهبر ما ذوب در ولایت الهی شده است؟ من میگویم بله! من #شهادت_میدهم!
یک ماه قبل از رحلت امام (ره) برای کاری به دفتر ایشان رفتم. گفتم دوره ریاست جمهوری شما دارد تمام میشود، شما بعد از آن چکار میکنید؟ گفتند: «حوزه! میروم قم و آخوندی میکنم. بعد مثلاینکه چیزی یادش آمده باشد گفت: البته مگر اینکه امام نهیام کنند. من بعد از ریاست جمهوری اگر امام به من بگویند برو مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان بشو؛ #تردید_نمیکنم»!
فکرش را کنید! رئیسجمهور آماده باشد که اگر به او بگویند عقیدتی سیاسی ژاندارمری یک روستای سیستان بلوچستان بشو، برود. میدانید روستاهای سیستان و بلوچستان چقدر خطرناک است برای کسی که قبلاً رئیس جمهور بوده؟ اما میگوید برای رفتن «تردید نمیکنم»! خود را برای «صفر» آماده میکند؛ برای «هیچ». میرود برای #صفر_شدن و ناگهان سر از #رهبری در میآورد! تمام مسائل خلقت همین است. کسی که تردید در صفر شدن نکند، تردید در «فنا» نکند، «باقی» میماند. راه بقاء ، فناست!
راضی بودن در برابر امر امام(ره) به معنای «ذلت باطنی» است، و «ذلت باطنی» مهارکنندهٔ «عزت ظاهری» است. وقتی «ذلت باطنی» اینگونه است، «عزت ظاهری» برای انسان خطرناک نیست. عزت رهبری به اندازهای است که مردم او را در موقع نماز دعا میکنند. این عزت ظاهریِ بالا، ذلت باطنی به اندازهٔ خودش میخواهد که بتواند آن را مهار کند و الّا تعادلش بر هم میخورد. #ذلت_باطنی و احساس مسئولیت رهبری بالا بوده و به همین دلیل برای رهبری انتخاب شد.
هشت سال ریاست جمهوری رهبری از نوع #شش_هزار_سال_عبادت_ابلیس بود و قبول امر امام برای رفتن به سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده ولی فقیه در ژاندارمری، از نوع #سجده_بر_آدم.
این رهبر، ذوب است؛ #ذوب_در_ولایت الله است که اینطوری به سر خودش میآورد و آن طرفش را دیگر نگاه نمیکند. شما دو تا درس لمعه بگیر، بعد بیا دو تا درس معالم بگیر، بعد بیا درس جامعالمقدمات (اولین درس حوزوی) بگیر. ببین در وجودت چه رذالتی پیش میآید؟! اما ایشان میگوید مسئولیت عقیدتی سیاسی ژاندارمری، آن هم در یکی از روستاها، آن هم در سیستان و بلوچستان را حاضرم قبول کنم و تردید هم نمیکنم! این، همان نگه داشتنِ #آتش_در_دست است. این انسان وقتی که زمامدار میشود، ماشین نظام میشود؛ ماشینِ ترمزدار؛ لا یأخذه فی الله لومه لائم: ملامت رویش اثر نمیگذارد.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حفظ هویت ملی، مهمتر از منافع اقتصادی است🔸
زبان، لباس، مذهب و آداب و رسوم، جزو «شناسنامۀ یک ملت» هستند؛ جزو «هویت» یک ملت هستند. مسائل بینالمللی، نباید نفوذ کند در مسائل ملی!
مثلاً الآن تمام خودروسازها پذیرفتهاند که طبق سیستم بینالمللی، راننده، سمت چپِ ماشین بنشیند. درست است؟ اما #انگلیسیها میگویند: «چون ما از ابتدا سمت راست نشستیم، تغییرش نمیدهیم! این را بهعنوان عامل مشخصۀ خودمان معرفی میکنیم؛ با اینکه زحمت دارد و باعث میشود کشورهای دیگر ماشینهای ما را نخرند و نتوانیم آنها را صادر کنیم!» برای انگلیسی، هویت شناسنامهای مهمتر و پُررنگتر است. این #عاقل است. ضررها را بر تن تحمّل میکند.
امروز لباس بینالمللی، کت و شلوار است. اما هندیها لباس ملی خودشان را دارند. در دیدارهای عمومی با لباس ملی خود ظاهر میشوند و به لباس ملی خودشان افتخار هم میکنند و به تمسخرها اعتنایی نمیکنند. چون لباس، هویتشان را معلوم میکند.
ما الآن چه لباسی داریم؟ لباس ملی ما کجاست؟ پاک شد و رفت! در دورۀ پهلوی، تمام مسائل بینالمللی را بر مسائل ملی ما تحمیل کردند!
#تعطیلی_شنبه
@haerishirazi
در شب و روز جمعه، #صلوات و #فاتحه ای قرائت کنیم و روح مطهرِ
حضرت امام خمینی(ره)،
#آیت_الله_حائری_شیرازی،
آیت الله مصباح یزدی،
آیت الله سید حسین یعقوبی،
شهدای انقلاب اسلامی،
صیاد دلها شهید صیاد شیرازی
سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی
#شهید_جمهور_آیتالله_سید_ابراهیم_رئیسی
شهید آیتالله سید محمدعلی آلهاشم
شهید امیر عبدالهیان
سردار شهید سید مهدی موسوی
شهید مالک رحمتی
خلبان شهید سید طاهر مصطفوی
خلبان شهید محسن دریانوش
سرهنگ فنی شهید بهروز قدیمی
و همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم.
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چرا ائمه (ص)، گاهی به اختیار خودشان زهر میخوردند؟🔸
همسر #امام_جواد (ع)، دختر مأمون بود. پسر مأمون، به پیشنهاد معتصم، زهری را به خواهرش میدهد تا آن را در خوراک امام بریزد. امام از آن میخورند و شهید میشوند. اما من به شما بگویم، اینجور نبود که امام ندانند این زهر است. شأن امامان، اجلّ از اینست که چیزی را ندانند. نکته اینجاست که اگر به اختیار خودشان نمیخوردند، حکّام مجبور میشدند، #رسماً آنها را بکشند. در اینصورت، هم آنها و هم تمام یارانشان را میکشتند! چرا امام حسین (ع) را که کشتند، همۀ یارانش را نیز کشتند؟ چون کار ایشان، از راه زهر خوردن تمام نشد. اینجور نیست که امام نداند. امام میداند؛ اما میخواهد شیعیانش کشتار نشوند.
@haerishirazi
0317 وضعیت(1).jpg
1.56M
فایل وضعیت
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸خانمها به شوهرشان #بگویند ...🔸
#خانمها به شوهرشان بگویند: نانی که سر سفره میآوری، اگر #کم_باشد_و_حلال، بهتر است که #حرام_باشد_و_زیاد. رزق مختصر و حلال، همان جاده تنگی است که منتهی به #پل میشود، که آخرش سلامتی است. سفره اگر رنگین باشد و حرام، آن جاده پهنی است که ماشین میتواند بهسرعت در آن بتازد، اما پل ندارد و به #دره سقوط میکند.
ای مرد! این را خوب دریاب که تو راننده ماشین هستی و اهل و عیال تو مسافرانت. مبادا وسوسهات کنند که «چرا در این جادۀ سنگلاخ و تنگ آمدهای؟ ما یک ساعت در ماشین فلانی نشسته بودیم، چقدر کیف داشت، جادهاش صاف بود و نرم».
راه تقوا راهی است که سرازیری و سربالایی، سنگلاخ و گردنه، تنگنا و معبر دارد، اما آخرش «پل» دارد. ولی جادۀ دنیا، اتوبانی است که هرچه سریعتر بروند، زودتر به ته جاده که پلی در کار نیست میرسند و به دره پرت میشوند. گاهی یک عابر، لنگلنگان میگذرد، نهتنها ماشین ندارد و پیاده است، که لَنگ هم میزند، اما او در راهِ نجات است، با نظر حقارت به او نگاه نکن!
@haerishirazi