eitaa logo
یادداشت های مهاجر( وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)
68 دنبال‌کننده
174 عکس
104 ویدیو
6 فایل
مهاجراً الی اللّه و رسوله
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿توصیه آیت الله کشمیری در توسل به امام جواد: "سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه السلام) تقدیم کنید، حاجت شما را خواهند داد."
یک عکس و یک دنیا حرف... خانه ای که بزرگتری برایش نمانده و بچه هایی با نشان پیروزی✌️🇵🇸
🍀انسان آنچنان عمل می‌کند که می‌اندیشد. 🍀و به عبارت دیگر انسان آنچنان عمــل می‌کند، که جهان را با دیده عقـــل و اندیشه می‌بیند. 🍀عمــل تابـــع جهـان بینی است و جهـان بینیِ هـــرکس نـــوع تفکر و اندیشه او درباره جهان‌است و 🔆اسلام نوعی‌جهان‌بینی به بشـر داده است. {استاد مطهری، یادداشت‏ها، ج۱، ص۱۵۹} ⚜⚜⚜⚜ پ.ن؛ هم باید مبانی اندیشه درست باشد و هم اهل فعالیت و عمل باشیم. 👈هر چه مسئولیت سنگین تر باشد، قوت این دو ویژگی هم باید بیشتر باشد. 💡مسئول جمهوری اسلامی باید جهت گیری فکرش درست باشد. راه را بشناسد و در آن راه با قوت حرکت کند. ⛔️اگر جهتگیری فکرش درست نباشد و کار و فعالیتش زیاد باشد، ما را از اهداف انقلاب دور می کند. 💣علت دور شدن جامعه از عدالت، همین مبنانشناسی و جهتگیری های غلط بعضی از مسئولینِ پُرکار بوده است! ⚠️که تحت عنوان علم و نسخه های کارشناسی و ... به آنها ارائه شده و متوجه زاویه آن با اهداف اسلام نشده اند! 🔎روی مبانی اندیشه درستِ مسئولین، دقت و پافشاری کنیم و به شعارها و پوسته ها اکتفا نکنیم! @hafezaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠اولویت های ما هنگام تصمیم گیری؛ و اولویت هایی که مغفول می ماند... 📝یادداشت انتخاباتی ۱۲ ◻️به طور طبیعی انتخاب های هر انسان ریشه در نیازهای فردی و اجتماعی او دارد. برای اینکه انتخاب گری ما بتواند پاسخگوی نیازهای واقعی و اولویت دارمان باشد، ملاحظه سه عنصر: ◽️ارزش گذاری صحیح و لذا اولویت بندی درست ◽️شرایط و اقتضائات زمان ◽️تجربه های تاریخی و عبرت گرفتن از آنها بسیار ضروری است. ⏺ اگر بخواهیم شایستگی های لازم برای انتخاب رئیس جمهور را برآورد کنیم، باید بدانیم چنین جایگاهی به چه نوع توانمندی هایی بیشتر نیاز دارد و اساسا این نوع مدیریت، با مدیریت موفقی که در ذهن ما نقش بسته، چقدر سنخیت دارد؟! 🟣 اگر ما شکاف فزاینده طبقاتی و سیر مصرف گرایی افراطی یک طبقه و میل به مشابه سازی در طبقات دیگر را می بینیم و کماکان مساله ما برای پیشرفت کشورمان، شاخص های اقتصاد کلان است، به اعداد و نمودارها دلخوشیم و از توزیع عدالت محورِ امکانات غافل هستیم، یعنی هم اولویت های اسلام و هم اقتضائات زمان را خوب نشناخته ایم. 🔳 اگر ما از رئیس جمهور به جای همه جانبه نگری، انسجام فکری و بینش میان رشته ای، قدرت تصمیم گیری و قدرت مدیریت نیروها و جريان ها، انتظار سوابق اجرایی و عملیاتی در موضوعات خاصی مثل صنعت یا عمران و راهسازی داریم، و اتفاقا به دومی بهای بیشتری می دهیم، یعنی باید در این مساله، نظام ارزش گذاری خود را بازبینی کنیم! 🔳اگر ما موج ضد فرهنگی موجود در فضای بین الملل و داخل کشور خود را می بینیم، ناهنجاری های برخاسته از فضای مجازی و گرفتاری های ایجاد شده برای خانواده ها، سیر جنسی شدن جامعه و آمار خیانت ها و طلاق ها، ترویج تغییر جنسیت و معضلات نسل جدید را مشاهده می کنیم و به نظرات و عملکرد کاندیداها در مورد سلامت فرهنگی کم توجه هستیم و کارنامه آنها در این موارد را در صورت داشتنِ مسئولیتِ مرتبط، دقیق بررسی نمی کنیم، یعنی از نظامِ ارزش گذاریِ مادی، ترکش خورده ایم! 🔳 چنانچه مساله پیری جمعیت به گوش ما خورده است، اگر روند همزیستی با سگ و گربه و مخاطرات آن را می دانیم، اگر اجازه می دهیم مساله کرامت زن مسلمان در حد تماشای فوتبال وگواهینامه موتور برای ما تنزل داده شود، یعنی اولویت های واقعی ما در هیاهوی زمانه و رسانه گم شده است! 👈 و اینجاست که باید ابتدا نظام ارزش گذاری و اولویت بندی خود را بازبینی کنیم و سپس دست به انتخاب بزنیم! ✍مهاجر الی الله @hafezaat
این متن را هم مطالعه بفرمایید🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔐مسائل لاینحل کشور ما وشاه کلید حل آنها 📝 یادداشت انتخاباتی ۱۳ ⚪️یکی از توقعات بحقِّ مردم از مسئولین کشور، اقدام موثر برای حل معضلات اصلی کشور است. 🔘به عنوان مثال، هرچند ممکن است نظام ارزشگذاری و اولویت بندی افراد متفاوت باشد، اما موضوعی مثل آلودگی هوا از نظر عموم مردم و خصوصا ساکنان مناطق مبتلابه، موضوعی اصلی است که انتظار دارند اقدام موثری برای حل آن مشاهده شود. که نمی شود! ◼️اگر چه در ریشه یابی این مشکل، دلایل مختلفی مثل نفوذ سنگین مافیای دارو و انتفاع این جرثومه از آلودگی مطرح می شود، 👈اما به نظر می رسد عدم همکاری، هماهنگی و هم افزایی دستگاههای ذیربط شامل وزارت صنعت و خودروسازها، وزارت نفت و تامین کنندگان انواع سوخت، وزارت نیرو، استانداری ها وشهرداری ها، سازمان محیط زیست، راهنمایی رانندگی و ... اصلی ترین علت حل نشدن این معضل باشد و نهایتا تنها راه حل مشهود، یکسری محدودیت های ترافیکی و تعطیلی هاست! 🔳دومین موضوعی که در حال حاضر در حال تبدیل شدن به مساله ای لاینحل است، مساله زیستِ عمومی عفیفانه است که در این مورد هم مواردی مثل تهاجم فرهنگی، فضای مجازی ولنگار و جرثومه مافیای مد و مواردی از این دست مقصر شناخته می شود، 👈اما در واقعِ امر، وجود ناهماهنگی آشکار بین دستگاه‌های مربوطه شامل وزارت فرهنگ و ارشاد و دستگاههای تابعه، صدا و سیما، وزارتخانه های آموزش و پرورش و عالی، وزارت ارتباطات و شورای فضای مجازی، وزارت کشور، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی و ... عامل اصلی حل نشدن این مساله می باشد! 💥هر چند در بَدوِ امر به نظر می رسد برای حل مسائل اینچنینی، تاسیس قرارگاههایی بالادستی مثل ستاد کرونا با بسطِ یَد و احاطه کامل بر دستگاهها، ضروری است، اما با نگاه دقیق تر، به این نتیجه می رسیم که؛ ❇️دولت طراز انقلاب اسلامی، دولتی است که ارکان و اجزای آن، از هر گونه تناقض و ناهماهنگی آسیب زا مبرا باشند و بتوانند در تعامل سازنده با یکدیگر هم افزا شوند و مسائل میان سازمانی کشور را به جای پاسکاری حل کنند! ✳️بدون شک چنین دولتی نیاز به وجود یک رئیس جمهور قوی در راس آن دارد که در انتخاب وزرا و معاونین خود بدهکار احزاب، پدرخوانده ها و سهم خواهان نباشد و مجبور نشود ترکیبی ناهماهنگ را گرد میز کابینه جمع کند! ❇️بلکه آزادگی رئیس جمهور و باز بودن دست او در انتخاب همکاران، شرط لازم برای تشکیل کابینه منسجم و هم افزاست که باید از آن مراقبت شود. ⚠️بدیهی است این مهم با سهامداری و لابیگری و زد و بند با احزاب و دسته جات جور در نمی آید! ✳️چنین ترکیبی ان شاء الله خواهد توانست موانع قانونی و بروکراتیک موجود برای همکاریِ موثر دستگاهها را هم از میان بردارد و قدم به قدم کشور را به شرایط مطلوب هدایت کند. ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
↩️بازنشر متناسب با حال و هوای این روزها ⁉️ وحدت کلمه یا امر به معروف؟! 🔰سخنان خطبه های نماز عید فطر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر حفظ توحید کلمه و پرهیز از ایجاد دوقطبی های جعلی، در کنار توصیه معظم له به امر به معروف و نهی از منکر در هنجارشکنی ها، در مقام عمل چگونه قابل جمع است؟! 👈به نظر می رسد برای یافتن مدل عملکرد مطلوب، باید دو عنصر تضارب آراء و جهاد تبیین که قبلا در نقشه تعامل اجتماعی توسط ایشان جاگذاری شده اند را نیز مد نظر قرار دهیم. 🔹در عبارت توحید کلمه، هر چند ذهن در ابتدا متوجه واژه ی توحید می شود و لزوم حفظ وحدت را می یابد، اما از بار مفهومی لغت کلمه نباید غافل شویم. 👈به این معنی که توحید حول کلمه شکل می گیرد، بر عکس دو قطبی های جعلی که افراد و جریانها در آن نقش بسزایی دارند. 🧲 دو قطبی های جعلی را چهره های مشهور، قبایل و دنباله روهای چشم و گوش بسته شان می سازند، هر چند که گاهی مقدسات را هم دستاویز قرار دهند. افراد برجسته می شوند و از واژه ها، به عنوان پوشش استفاده می شود و به مفهوم عمیق کلمات توجه نمی شود. 📛در دوقطبی های جعلی، کلمات و مفاهیم و حقایق واکاوی نمی شوند بلکه برای ساختن مغالطات و شبهات ، تهمت ها و تخریب ها ، مورد سوء استفاده قرار می گیرند. 💢حقایق در دو قطبی های جعلی کادربندی می شوند، یک قاب انتخاب می شود و مابقی کنار گذاشته می شود و این هنر رسانه ای است که مبانی اش را از بینات نگرفته باشد. حتی اگر شعار آن رسانه، خیلی هم حزب اللهی باشد! 💠در قیام به بیّنات ، حقایق به صورت آشکار، بدون قاب بندی و سوگیری ارائه می شوند. افراد و دارو دسته ها به حاشیه می روند. قبیله گرایی کمرنگ و حق گرایی پررنگ می شود. 🌱 رسیدن به چنین فضای رشیدی، نیاز به جهادی عمومی دارد. جهاد تبیین؛ جهادی برای آوردن بیّنات ، جهاد شناخت حق و پرهیز از دنباله روی از اشخاص و جریان ها ⚠️اینجاست که باید به جای تمسک به فلان استاد و خطیب و کانال و بلاگر و چهره سیاسی و ... به فرمایش امیرالمومنین علیه السلام چنگ بزنیم که؛ إن دين الله لا يعرف بالرجال بل بآية الحق، فاعرف الحق تعرف أهله همانا دين خدا با اشخاص شناخته نمى شود، بلكه با معيار و نشانه حقّ شناخته مى گردد ؛ پس حقّ را بشناس، تا اهلش را بشناسى . ✅در چنین فضایی اگر آراء مختلف، عریان و بدون کادربندی، در مقابل هم قرار گیرند، بدون فریب، بدون تعصب،بدون قبیله گرایی، آنگاه حق بر وجدان های بیدار آشکار می شود و به وحدت کلمه حقیقی می رسیم. 🔷اما برای میانه مسیر هم، می توان یک وحدت کلمه نسبی را حفظ کرد و از انسجام اجتماعی و اتحاد ملی محافظت کرد که در ادامه خواهد آمد. ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
↩️بازنشر ⁉️وحدت کلمه یا جلوگیری از ایجاد انحراف؟! 🔰 زندگی در جامعه دینی و ایمانی ، مستلزم اعتقاد به حق و باطل است... 👈 لذا طبیعی است که مومنین نسبت به تضعیف حق و قوت گرفتن باطل در جامعه خود حساس باشند. ❓اما این حساسیت چگونه باید بروز کند که با آن به وحدت کلمه برسیم و نه دوقطبی جعلی؟! ⚠️ متاسفانه مدل تربیت عمومی و فرهنگ اجتماعی ما تا کنون به نحوی بوده است که میل به دنباله روی از جریانات و چهره ها ( بدون شناخت مبانی و اصول)، نمود بالایی دارد. ⛔️همین فرهنگ در جهان سرمایه داری به صورت پدیده سلبریتیزم بروز می کند و در جهان نیمه سنتی و نیمه مدرن ما، ازگذشته تا کنون، طیفی از "مرید و مرادی"، "استاد و شاگردی"، تا فرهنگ "فن پیج" و "فالور" و "سلبریتیزم مذهبی و انقلابی یا مدرن"، همه را شامل می شود. بدون پرورش قوه عاقله و تفکر انتقادی، 👈 به نحوی که بیش از آنکه بر اساس امهات و محکمات عمل کنیم، تحت تاثیر افراد حرکت می کنیم و آنقدر دنباله رو می شویم که متوجه اشتباهات و انحرافات چهره ها یا احزاب مورد حمایتمان نمی شویم. ‼️و در مورد خوبان هم، به جای دریافت منظومه فکری و معرفتی، فقط مقلد و بازگو کننده ایم! ⚠️ همین روحیه هم سبب می شود تا جریان های قدرت و ثروت، یا دشمنان ملی و دینی، راه خود را برای ورود به افکار عمومی و جهت دهی به آنها و بهره برداری در جهت منافع خود، باز ببینند. 🔸 خصوصا امروز که رسانه ها برای هر گروهی، خوراک فکری مربوط به خودشان را پخت و پز می کنند و طبق ذائقه آنها، در دهانشان می گذارند. 👈 سپس دو قطبی جعلی را شکل می دهند و از آب گل آلود ماهی می گیرند. ⚠️ اینجاست که می بینیم حتی افراد موجه و متشخص، در فضای رسانه مبتلا به انواعی از وندالیسم می شوند و برادر دینی خود را در لباس دشمن می بینند. ❓ چه باید کرد؟ 👈برای حفظ وحدت و پرهیز از ایجاد و تعمیق گسل های اجتماعی، چاره ای نداریم جز اینکه دست از دنباله رویِ صرف و دارو دسته سازی از یک طرف ، و از توهین و تخریب و نقدِ تند و تیزِ افراد ، از طرفِ دیگر، برداریم و شخصیت آنها را محترم بشماریم. 👈 و صرفا نظرات ، آراء و عملکردها را مورد نقد متین قرار دهیم و کاری به نفاق و انحراف شخص نداشته باشیم... ✅ اگر نظرات و عملکردها بدون توجه به صاحبان آنها نقد شود، هم تضارب آرا شکل می گیرد و در نتیجه رشد فکری حاصل می شود و هم اخلاق اسلامی مراعات خواهد شد و از همه مهم تر، به امرِ اهمِّ وحدت ، خدشه ای وارد نخواهد شد. 🔷 البته در جاهایی افراد نیاز به تذکر دارند که باید شخصی و خصوصی دریافت کنند و متشنج کردن فضای عمومی وجهی ندارد. ✅ در چنین فضایی است که در عین وحدت، جلوی انحراف هم گرفته خواهد شد. ❇️ بدیهی است این مهم ، نیاز به تلاش مضاعف صاحبان علم و اندیشه در تبیین محکمات و پرورش قوه عاقله عمومی دارد. ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤝وحدت مطلوب/ وحدت مردود ۱ 📝 یادداشت انتخاباتی ۱۴ 💠یکی از اصول بسیار مهم در زیست مسلمانانه و زیست اجتماعی عُقَلایی، حفظ وحدت است. ✨قرآن کریم مومنین را اولیای هم می داند که به گفته مفسرین، مانند آجرهای گنبد یکدیگر را نگه می دارند و مانع سقوطِ هم و تخریبِ گنبد می شوند. ❓حالا باید دید وحدت مدنظر اسلام چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ ♻️یکی از ویژگیهای اصلی وحدت، این است که وحدت حول چه چیزی باید باشد؟ 🔆رهبر انقلاب در توصیه به وحدت، عبارت را به کار برده اند؛ یعنی وحدت باید حول کلمه حق شکل بگیرد نه هر ادعای باطل و امر شبهه ناک یا برخاسته از هواهای نفسانی و منافع قبیلگی ... ❓دومین ویژگی وحدت این است که وحدت در مقابل چه کسی باشد؟ 🔻🔺کسانیکه که تفاوتشان با ما صرفا این است که منافع مشترک نداریم؟ ولو اینکه هم وطن و هم کیش ما باشند؟ ❓آیا درون مرزهای اسلامی، وحدتِ قبایلِ مشترک المنافع، در مقابل سایر قبایل هم امری شرعی و مطلوب است؟! 🔆باید بگوییم که 👈 اگر وحدت، حول کلمه حق است، پس باید این وحدت در مقابل جبهه باطل شکل بگیرد. ⛔️جبهه باطل می تواند دشمن خارجی و بیرون از مرزهای کشور باشد یا گفتمان باطلی که به درون مرزها نفوذ کرده است. 👈لذا در بررسی وحدت مطلوب، باید فارغ از پوسته ها و ادعاها، حقیقتِ عمل مدعیان و ماهیت اصلی گفتمان ها را پیدا کنیم. میزان همراهی و تبعیت آنها از حق را تعیین کنیم و به خلوصشان امتیاز دهیم. 👈 آنگاه ببینیم آیا وحدتِ شعارها و پوسته های شبیه به هم، و اجرای سناریوهای بعدی جهت رسیدن به قدرت، طبق روالی که قبایل سیاسی دنبال می کنند‌، ⛔️منجر به قربانی شدنِ باطنِ حق و تقویتِ ظواهر و شعارهای میان تهی و کم مایه ی حق نما نخواهد شد؟! ⁉️و تا کی قرار است وحدت صرفا بر اساس ادعاها و ظواهر باشد و به حقیقت امر توجه نشود؟ ⁉️تا کی قرار است قبایل سیاسی با این فرمول ها، منافع خود را با اسامیِ مکتبی بر مومنین تحمیل کنند؟! ⁉️با تبعیت از چنین روال هایی کِی قرار است به رشد و آگاهی و انتخابات واقعا آزاد برسیم؟! ⚠️نکته قابل توجه این است که در همه مراحل فوق نباید از دشمن خارجی هم غافل شد. انشاء الله حول وحدت بیشتر خواهم نوشت. ✍ مهاجر الی الله @hafezaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 من و باورهام! ✍️ استاد جواد محدثی نوشت: باد و طوفان که می وزه، خیلی چیزا رو جابجا می کنه، آشغالای کوچه رو ،تو خونه ها می ریزه، گلها رو پرپر می کنه، شاخه های نازوکو می شکنه، جلوی دید رو می گیره، روی آینه ها،گردوغبار می شینه . الآن فضای مجازی طوفانیه، کانون های ریزگردها فعّالن، سعی می کنم که باد منو نبره، شاخه های باورهامو نشکنه، عینکمو به رنگ دیگر در نیاره، گلهای اعتقادمو پرپر نکنه، یک کلیپ، فکرمو زیر و رو نکنه، یک تحلیل، منو تحلیل نبره، یه شایعه، نظرمو تغییر نده، یه خبر بی سند، اَسناد منو باطل نکنه، با یه فیلم تبلیغاتی (که اسمش روشه:تبلیغاتی!) جوّ گیر نشم، با یه کشمش،گرمیم نشه، با یه غوره سردی نکنم، درباره چیزی که نمیدونم، نظر ندم، ادای روشنفکری در نیارم، برای جلب نظرها، سیاه‌نمایی نکنم، حواسم جمع هست که منو مچل و کچل نکنن، منو آچار و ابزار خودشون نکنن، فاسد رو، برام قدّیس نکنن، از خائن برام خادم نسازن، یه عکس مونتاژ، منو به هم نریزه، یه دروغ، منو مأیوس نکنه، یه سیلاب، منو با خودش نبره، یه پس لرزه،سقف ایمانمو رو سرم نریزه، البته سعی میکنم شناخت و اطلاعاتمو عمیق‌تر و گسترده تر و درست تر بکنم، تعصب بی‌جا نداشته باشم، هوادار موجیِ این و اون نشم ولی به آنچه رسیده ام و برام قطعیه، پشت پا نمی زنم و دورش نمی اندازم، با اَخ و تف این و اون، گوهری رو که یافته ام،توی سطل آشغال نمی ریزم، جوجه های اعتقادمو ، زیر بالم می گیرم،تا گربه های شک و شایعه و روباه های دروغ و تهمت، اونها رو نخورن، برای این و اون ،جهنم نمی رم، در بازار سیاست ، دیانت رو حرّاج نمی کنم. با یه نطق انتخاباتی ،۱۸۰ درجه عوض نمی شم، حرفای یکطرفه، منو این طرف و اون طرف نمی بره، شعارها، شعورمو نمی خوره! هوا طوفانیه و پر از ریز گرد ها و آلاینده ها! مواظبم که گرد و خاک، جلوی دیدمو نگیره، حواسمو جمع می کنم، تا باد، کلاهم رو نبره، و... برای رسیدن به یک چیز، چیزهای زیادی رو از دست ندم! و...حقیقت، با دروغ ، تصادف نکنه.
🍀واقعا با دیدن یک کلیپ و شنیدن یک حرف و تحلیل یا توصیه یک بزرگ نمی شود به نتیجه رسید 👈باید خودمان تحلیل، جمعبندی و نتیجه گیری داشته باشیم و این نمی شود مگر مبانی فکرمان را سر و سامان دهیم تا در کوران هیجانات و حوادث، باد، جهت حرکتمان را تعیین نکند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤝وحدت مطلوب/وحدت مردود ۲ 📝یادداشت انتخاباتی ۱۵ ✳️در شماره قبلی گفتیم که وحدت مطلوب در جامعه اسلامی، لااقل باید یکی از شاخصه های ضروری را داشته باشد؛ 1⃣ حول کلمه حق باشد. 2⃣در مقابل دشمن خارجی، صفوف به هم پیوسته ایجاد کند. 3⃣ در مقابل گفتمان باطل، گفتمان حق را منسجم کند. ✨لازمه شاخصه اول، آن است که کلمه حق، دقیق و باظرافت شناخته شود. هرچند شناخت کلمه ی حقِّ محض و بیِّن، در مقابل باطل محض، برای مومنین کار چندان پیچیده ای نیست، ⚠️اما اگر باطل با هر درجه از نادرستی خود، لباس حق بپوشد و با حق آمیخته شود، ⚠️و اگر دست های پلید نفاق و دنیا طلبی برای پوشاندن حق و جازدن گنجشک جای قناری، مشغول به کار شود، 👈دیگر تشخیص کلمه حق به این سادگی نیست و ممکن است آنکه فریب تبلیغات و رسانه ها و گندم نمایان جو فروش را خورده، دقیقا خودِ خودِ ما باشیم و غفلتاََ یک منطق القائی نادرست را به خیال منطق حق تکرار کنیم! ✨در معیار دوم، دیگر ریز عقاید و درست و غلط گفتمان ها و عملکردها واکاوی نمی شود. همه ی مومنین با معنای وسیع ایمان، بلکه همه ی قومیت ها و ملیت ها در مقابل دشمنان بشریت صف بندی می کنند. مثل وحدت شیعه و سنی و وحدت مسلمانان علیه استکبار و امثال اینها... ⚠️اینجا دیگر بحث اصولگرا و اصلاح طلب و انقلابی و شهروند غیرسیاسی معنا ندارد. همه با هم با هر درجه از حقانیت، متحد در برابر دشمن! ✨اما بحث وحدت گفتمانی مساله دقیق تر و حساس تری است که ان شاء الله در شماره بعدی به آن خواهم پرداخت. [🍀لازم به ذکر است در این نوشتار، موضوع بحث ما کنش های برخی سياسيون برای تاثیر بر نتیجه انتخابات است و آنچه از جانب ایشان تحت عنوان اجماع مطرح می شود و ربط دادن آن به امر مقدس وحدت در اسلام! 🍀 و منظور از این نقد، انسجام اجتماعی و ولای طرفینی مومنین و فضای حُسنِ ظن و مدارای مومنانه نیست!] ✍ مهاجر الی الله @hafezaat