فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 مغز متفکر هسته ای ایران
🔆 خلاصه ای از زندگی شهید محسن فخری زاده
۹ آذر ۱۴۰۳
💡آشنایی بیشتر با جایگاه علمی و مدیریتی منحصربفرد شهید محسن فخری زاده در کانال:
@hafezaat
۹ آذر ۱۴۰۳
*کلیدحل بحران سوریه درفلسطیناشغالی هست❗
🚀 اگر امروز ودرقالب عملیات وعده صادق۳،زیرساختها ومظاهر قدرت رژیمصهیونیستی مورد حملات قاطع،شدید وبازدارنده قرارگرفت،بحران درسوریه فروکش میکنه
⚠️وگرنه بایدپلهپله شاهد نزدیکتر شدن بحران به مرزهای ایران باشیم‼️
✍️: سید حامد نسابه
#نبرد_گرانیک
#نبرد_گوگمل
#نه_به_تعلل
#معادله_ناتراز
✅ صفحه اختصاصی در ویراستی:
https://virasty.com/nassabeh_com
✅ کانال اختصاصی در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/32833672C1ad49dff3c
۱۰ آذر ۱۴۰۳
۱۰ آذر ۱۴۰۳
✍ چند کلمه با برگزار کنندگان تجمعات مردمی!
1⃣ اول تشکر از اینکه در دوره ای که تقریبا و بلکه تحقیقا، همه ارگانهای انقلابی و غیر انقلابی سعی دارند مردم را ساکت و دور از میدان و سرگرم روزمرگی ها نگه دارند، شما سعی دارید مردم ، این مولفه اصلی قدرت انقلاب اسلامی را پای کار بیاورید؛
خدا خیرتان دهد!
2⃣ دوم؛ سوال این است که هدف از جمع کردن مردم چیست؟ آیا حصول نتیجه هم مهم است یا فقط می خواهیم دقِّ دلی خودمان را خالی کنیم؟!
❓آیا مهم است به گونه ای رفتار کنیم و شعار دهیم که بتوانیم تعداد بیشتری را پای کار انقلاب اسلامی بیاوریم یا نه؟!
3⃣ سوم؛ آیا مهم است شعارهای ما مطالبه اکثریت جمعیت حاضر باشد و همان چیزی را پشتیبانی کند که برایش تبلیغ شده یا نه؟!
⚠️اگر طبق سلیقه خودمان و بی توجه به هدف اصلی از تجمع، شعار دادیم، آیا حق الناس به گردنمان نمی آید؟!
👈خصوصا که بسیاری از راههای دور آمده باشند و از نظر زمان صرف شده و سرمای هوا و ... متحمل زحمت زیادی شده باشند!
4⃣ چهارم؛ آیا مطالبه وعده صادق ۳ طبق معیارهای ولی فقیه و درخواست پاسخ جدی بدون فوت وقت به رژیم منحوس، با شعارهای پرتکرار "مرگ بر منافق"، "مرگ بر سازشکار"، "مرگ بر نفوذی"، "مرگ بر بی غیرت"، سنخیتی دارد؟! بدون این شعارها کار مطالبه گری پیش نخواهد رفت؟!
⁉️آیا ادبیات رهبر انقلاب این است؟!
⁉️آیا ایشان نمی دانند ما گرفتار سازش و نفاق و نفوذ هستیم که همیشه محترمانه و مودبانه نسبت به مسئولین کشور صحبت می کنند؟
یا مصالح بالاتری هم وجود دارد؟!
🤎متاسفانه تنها تریبون مطالبه گری مردمی، دست عده ای افراد مخلص ولی ظاهرا با هوش اجتماعی پایین! اداره می شود، هر چند اواخر برنامه یکی دو نفر هم متین و منطقی و مودبانه صحبت کردند.
‼️تعدد سخنرانان هم داستان عجیبی داشت!
✉️ برسد به دست برگزار کنندگان تجمعات مردمی، بلکه در استخدام کلمات و شعارها و نحوه جذب و دفع خود و دادن بلندگو به افراد، تجدید نظر کنند.
🤎بیچاره ما که برای چنین مطالبه حیاتی و مهمی ناچاریم زیر عَلَم این دوستان بیاییم و بقیه تخدیر و توجیه و قعود است و دیگر هیچ!
@hafezaat
۱۱ آذر ۱۴۰۳
هدایت شده از آیات و روایات اجتماعی
💠 عقلانیت دینی، تعاملی چند بُعدی و پیچیده
🔸در تفسیر منسوب به #امام_حسن_عسکری(ع) ص586 روایتی بسیار مهم نقل شده که #امام_سجاد(ع) فرمودند: دو نفر از اصحاب #اميرالمؤمنين(ع) که يكى از آنها را #مار گزیده بود و دیگری را نیز #عقرب نیش زده بود، درحالی که هر دو از درد و ناراحتی گریه میکردند، محضر حضرت آمدند که مثلا حضرت کاری برایشان بکند.
🔸حضرت فرمود: این بلا هنوز تمام نشده و ادامه دارد. لذا آن دو را به منزلشان بردند و هر دو تا دو ماه همچنان درگیر این مریضی و ناراحتی بودند.
پس از دو ماه، حضرت امیر به دنبال آنها فرستاد. در مسیر که آن دو را می آوردند، اینگونه گمان میشد که اینها از شدت درد و ناراحتی حتما خواهند مرد، از بس درد داشتند.
🔸حضرت به آنها فرمود: حال شما چطور است؟ گفتند: بسيار درد شدیدی داریم. حضرت فرمود: #استغفار كنيد از گناهى كه موجب اين ناراحتى و درد براى شما شد و به خدا پناه ببريد از آنچه موجب از بين رفتن اجرتان و شدت #گناه برايتان گرديد و اين ناراحتى فقط بواسطه گناهى بود كه مرتكب شديد.
🔸به حضرت گفتند ماجرا چیست؟ حضرت به یکی از آنها رو کرد و فرمود:
▫️فلانی يادت مىآيد فلان روز كه فلان كس به #سلمان_فارسی، چون ما را #دوست ميداشت، زخم زبان و طعنه زد ولى تو هیچ به او نگفتی و از سلمان دفاع نکردی، درحالیکه آن روز #تکلیف و وظیفه تو دفاع از سلمان بود
▫️چون اگر دفاع میکردی، آن شخص و آن افرادی که آنجا بودند، نه میتوانستند به خودت آسیب و ضرری بزنند و نه به خانواده و فرزندانت، و نه به مالت.
اما تو بيشتر ملاحظه آن شخص را کردی و به خاطر #رودربایستی ای که داشتی هیچ به او نگفتی و همین باعث شد گرفتار این درد شوی.
🔸بعد حضرت ادامه میدهند که اگر ميخواهى خداوند ناراحتى و درد تو را از بين ببرد، تصميم بگير که از این به بعد هر شخصی، دوستى از ما را مورد طعنه قرار داد، در صورتى كه بتوانى او را كمك كنى، كمك نمایى و کوتاهی نکنی، مگر اینکه بترسی بر خود و خانواده و فرزند و مالت آسیبی برسد.
🔸حضرت به شخص دیگری نیز رو کرد و فرمود: تو ميدانى چرا دچار چنين درد و ناراحتى شدى؟ گفت: خیر. حضرت به او گفت:
▫️يادت هست وقتى #قنبر خادم من آمد و تو پيش فلان ستمگر ايستاده بودى و تو برای احترام به قنبر از جاى خود بلند شدی و این حرکت تو به خاطر احترام به ما بود اما آن شخص ستمگر به تو اعتراض كرد كه چرا پيش من برای قنبر بلند شدی و تو به او گفتی چرا بلند نشوم براى كسى كه ملائكه پر و بال خود را زير پايش ميگسترانند.
▫️اين حرف تو باعث شد که آن شخص ستمگر بلند شود و قنبر را بزند و #دشنام بدهد و او را #اذیت و آزار بدهد و مرا نیز #تهدید و مجبور بکند که بر این اتفاق صبر کنم. لذا این کار تو باعث شد گرفتار این درد و ناراحتی بشوی.
🔸بعد حضرت به او میگویند: اگر میخواهی خدا به تو #عافيت بخشد، تصميم بگير از امروز نسبت به ما و هر يك از دوستان ما، كارى در مقابل دشمنانمان انجام ندهى كه موجب اذيت و آزار آنها با ما شود.
🔸بعد حضرت به عنوان نمونه اشاره به #سیره_پیامبر اکرم میکنند و میفرمایند: پيامبر اكرم با اينكه مرا بر همه مقدم ميداشت اما وقتی من در مجلسی وارد میشدم، آنگونه که جلوی پای دیگران بلند میشد، جلوی پای من بلند نمیشد، درحالی که آنها قابل مقايسه با من نبودند، چرا که پيامبر اكرم ميدانست اين كار، دشمنان را وادار ميكند عكس العملى انجام دهند كه موجب غم و ناراحتى او و من و مؤمنين شود.
📎#کلیدواژه: «يَوْمَ غَمَزَ عَلَى سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ فُلَانٌ وَ طَعَنَ عَلَيْهِ لِمُوَالاتِه»
📌پ.ن: این روایت اشاره به #پیچیدگی های تعاملات اجتماعی سیاسی دارد. همانطور که دفاع نکردن از مؤمن در جایی که ضرر به انسان نمیرسد، گناه است، تعریف بی موقع از مؤمن که موجب اذیت او میشود، هم گناه است. #تکلیف و وظیفه دینی، یک امر بسیط و یک خطی نیست بلکه نسبت به موقعیت های مختلف، متفاوت میشود.
تشخیص صحیح این مسئله، #نکته_اساسی است.
💢 آیات و روایات اجتماعی | #عضویت👇
https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
۱۲ آذر ۱۴۰۳
۱۲ آذر ۱۴۰۳
19.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎این کلیپ به نظرم یک خلط موضوعی ریزی داره...
شما جامعه را تا خرخره از نظر اقتصادی لیبرال کردی طرف دنبال یک لقمه نان از اول صبح تا آخر شب باید بدوه، بعد بهش بگی سوار نکن، جنس نفروش، گزارش بده ...!!!
خب مگه یکی دو نفر هستن کسانیکه حجاب کامل ندارن!
وقتی ریل اقتصادی جامعه لیبرالیسم شد، تبعات فرهنگی اش را به این سادگی ها نمیشه جمع کرد...
بله دو شهید بزرگوار فرموده اند جامعه ایمانی مسئولیت پذیر و حساس است ولی این مسئولیت پذیری نسبت به ساختارهای اصلی و اون کالبد هم هست فقط نسبت به روبنای کار که نیست!
در کالبد مادی و لیبرال ، در شرایط تورم و گرانی که طرف باید برای رفع نیازهای مادی اش، بیشتر وقت شبانه روزش را بگذاره و هر روز نیاز جدید و هزینه جدیدی به سبدش اضافه میشه، چجوری باید بهش گفت مشتری ات را رد کن؟! (خیلی جای بحث داره حتی در حد گزارش دهی هم...)
تا کی اِعمال حاکمیت متناقض؟
آقای مجلس؛
اقتصاد لیبرالیِ خشن و فرهنگ اقتصادی مبتنی بر مصرف گرایی را تغییر دهید تا مردم آرام بگیرند بشود باهاشون گفتگو کرد!
قانونگذاری برای حجاب لازم هست ولی کافی نیست!
البته آقای رئیس جمهور کلا در فضای مدرن زیست می کنند که کار کسی به دیگری ربطی نداره!
وگرنه در فضای اسلامی افراد دلسوز یکدیگرند....
پ.ن؛ ظاهرا وظیفه راننده اسنپ در حد رد کردن گزارش است و اطلاع آقای پزشکیان بروز نیست! متن قانون فعلی نسبت به قبل تغییراتی داشته است.
🍃
۱۴ آذر ۱۴۰۳
۱۴ آذر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلیلی: «حضرت فاطمه فرمود: میخواهید جامعه ای عفیف شود؟ جلوی دزدی ها را بگیرید».
✍ لیبرالیسم به تمام معنا، دزدیِ نهادینه شده تحت پوششِ فلسفه و علم است!
هم دزد انفال و ثروت های عمومی، هم دزد عمر و وقت و استعدادهای انسانی، هم دزد حریم شخصی و خانوادگی، هم دزد عفت و پاکدامنی، هم دزد امنیت روانی، هم دزد ایمان، هم دزد کرامت نفس و شخصیت ....
متاسفانه خیلیها این دزد را مایه نجات خود می دانند!
🍂
۱۴ آذر ۱۴۰۳
۱۴ آذر ۱۴۰۳
۱۵ آذر ۱۴۰۳