هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اسلام ساخت سلاح هستهای را ممنوع میداند و کشتار غیرنظامیان روش آمریکاست
+ واکنش رهبر انقلاب به حرفهای #دلقک_صهیونیست
🔺 در این میان آن دلقک صهیونیست بینالمللی دائم میگوید ما نمیگذاریم ایران به سلاح هستهای دست یابد، در حالی که باید به او گفت اگر جمهوری اسلامی تصمیم به دستیابی به سلاح هستهای داشت، او و بزرگتر از او هم نمیتوانستند مانع شوند.
آنچه مانع جمهوری اسلامی برای ساخت سلاح هستهای است، فکر و مبانی اسلامی است که ساخت هر سلاحی اعم از هستهای یا شیمیایی را که موجب کشتار مردم عادی میشود، ممنوع میداند.
کشتار غیرنظامیان و مردم بیگناه روش آمریکاییها و غربیها است و جمهوری اسلامی این روش را قبول ندارد و بر همین اساس به سلاح هستهای فکر هم نمیکند. ۹۹/۱۲/۴
#بسته_خبری
💻 @Khamenei_ir
♨️همعهدی با پیمان شکنان ممنوع!..
🗯هشدار قرآنی امام امت:
⚠️وقتی آمریکا از برجام خارج شد، دستور قرآن این است که تو هم تعهد را رها کن که با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد!.. (امام خامنه ای،99/12/04)
⛔️ یادآوری خط انحراف و تحریف:
➖«خط قرمز ما این است در مسیری که حرکت میکنیم، عزت ملی ما محفوظ بماند. همین که با کسی بنشینیم، صحبت کنیم، حرف بزنیم برای منافع ملیمان در چارچوب عزت ملیمان، چیزی است که خداوند به ما امر کرده است. راه ما بوده. پیامبر ما با همه حرف میزد، با همه پیمان میبست. پیامبر با کفار پیمان بست. پیمان را میشکستند، پیمان دوم را میبست. نعوذاً بالله کسی نمیگفت "این پیامبر چقدر سادهلوح است"؟! یک قرارداد پریروز بست، آن طرف تخلف کرد و شکست، دو مرتبه پیمان بعدی میبندد. راه این است: آن کسی که پیمان میشکند، ضرر میکند. آن کسی که پای پیمان و عهد ایستاده، همیشه پیروز میدان است و موفق است.» (حسن روحانی، 21 آبان 98)
♦️آیات 56 تا 58 سوره انفال در باب نوع برخورد با پیمانشکنیهای دشمن:
(56) «کسانی که تو از آنان پیمان گرفتی، سپس پیاپی پیمان خویش را میشکنند و هیچ پروا نمیکنند».
(57) «پس اگر آنها را در جنگ بیابی پراکندهشان ساز تا پیروانشان نیز پراکنده شوند، باشد که عبرت گیرند».
(58) «اگر بیم این داری که گروهی در پیمان خیانت میکنند، به آنان اعلام کن که همانند خودشان عمل خواهی کرد زیرا خدا خائنان را دوست ندارد».
🗯علامه طباطبایی در تفسیر دو آیه (57 و 58 انفال) می فرمایند:
▪️پس اگر دارندگان عهد از کفار بر عهد خود پایدار نباشند و آن را در هر بار بشکنند، بر «ولىّ امر» است که با ایشان مقاتله و بر آنان سختگیرى کند.
▪️اگر ترس این باشد که بشکنند و اطمینانى به عهد آنان نداشته باشد، باید او نیز لغویت عهد را اعلام کند.
▫️ اما اگر عهد بستند و آن را نشکسته و ترس این هم که خیانت کنند در بین نباشد البته واجب است عهدشان را محفوظ داشته و احترام کنند.
♨️ و اما چه زیبا فرمودند امیر کلام(ع):
▫️«وفادارى در برابر پيمانشكنان، پيمانشكنى در پيشگاه خداست و پيمانشكنى با آنان، وفادارى نزد خداوند است» (نهج البلاغه، حکمت ۲۵۹)
▫️▪️▫️▪️▫️
#حافظان_انقلاب
@hafezaneenghelab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 برای زندگی امروز باید از امیرالمؤمنین(علیهالسلام) درس بگیریم
📹 ببینید| رهبر انقلاب: ما امروز بعد از گذشت قرنهای متمادی، با این عید، با این پدیده، چگونه باید برخورد کنیم؟ اسم علی را بردن، که کافی نیست؛ خود را منتسب به او دانستن، که کفایت نمیکند؛ ما که شخصیتهای بزرگ تاریخ و پیشوایان دینی و انبیاء و اولیاء را فقط به عنوان یادگارهای تاریخی نمیشناسیم؛ اینها درسند؛ اینها الگویند؛ اینها دستگیر و راهنماىِ قدم به قدمِ زندگیاند. ما چه درسی از اینها میگیریم؟ این، مهم است.
🔹 امروز امت اسلامی از امیرالمؤمنین و از وجود مکرم نبی اعظم اسلام (صلّیاللَّهعلیهوآله) و از دیگر بزرگانِ راه روشن الهی چه درسی را باید بگیرد؟ کدام سرمشق را در زندگی باید عمل کند؟ این، مهم است. با این نگاه، به امیرالمؤمنین باید نگاه کرد.
🔸 آنچه مسلم است، این است که اینها مظهر تلاش در راه خدا و دین او بودند. «اشهد انّک جاهدت فی اللَّه حقّ جهاده و عملت بکتابه و اتّبعت سنن نبیه صلی اللَّه علیه و آله»؛ شهادت میدهیم که او جهادِ در راه خدا را به صورت شایسته انجام داد. این، چیزی است که ما در زیارت امیرالمؤمنین و بقیهی ائمه (علیهمالسّلام) میخوانیم.
🔹 این جهاد همیشه بر دوش ما هست. جهاد علمی، جهاد عملی، جهاد در دوران جنگ، جهاد در دوران صلح، جهاد با نفس، جهاد با دشمن بیرونی، جهاد با مال، جهاد با جان، جهاد با زبان؛ اینها درس است. ۱۳۸۵/۰۵/۱۷
💻 @Khamenei_ir
May 11
هدایت شده از "حافظان انقلاب"
🗯 ارائه تخصصی:
شناخت دکترین ها و راهبردهای آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران
♨️ارائه دهنده: محمدصادق گودرزی
♨️زمان ارائه: پنج شنبه، 7/12/99 ساعت20
♨️محل ارائه: گروه #حافظان_انقلاب
https://eitaa.com/joinchat/72286284Cbae4a6f981
@hafezaneenghelab
بسم الله الرحمن الرحیم
🌹با عرض تبریک خدمت همه شیعیان و مریدان آقا امیر المومنین، امام علی(ع)؛
🗯جلسه اول مبحث "شناخت دکترین ها و راهبردهای آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی ایران" را شروع می کنیم
دکترین یا ره نامه، مجموعهای از باورها، رهنمودها و آموزههای توصیفی است به شرط آنکه برای مقصودی عملیاتی سازمان یابند و نقش راهنما و چهارچوب را بازی کنند. دکترین، فراتر از راهبرد و بنابراین فراتر از سیاست و خط مشی است.
دکترین در سطوح مختلف راهبردی(استراتژیک)، عملیاتی، راه کنشی(تاکتیکی) و حتی تکنیکی تعریف و ارائه می شود..
image_2021-02-25_20-24-13.png
179.8K
۵) چیکن استراتژی یا بازی بزدل (Chicken Strategy)
هدایت شده از روزنه
تکرار نقض یا تکرار عهد؟ جنگ تأویل قرآن برای توجیه برجام
نقدی بر ادعای اخیر روحانی پیرامون معاهدات پیامبر(ص)
ابوالفضل امامی میبدی/حوزوی_دکتری فقه سیاسی - گرایش روابط بین الملل
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
♦️ رئیس جمهور که قبلا برای توجیه #برجام، #عاشورا را #تحریف کرده و از آن درس مذاکره گرفته و سپس برای انتخابات ملک ری، مبنای تشیع و مشروعیت امیرالمؤمنین(ع) را زیر سوال برده بود و رأی خوبی هم از اهل سنت گرفت، این بار برای توجیه اشتباهات به سراغ «قرآن» رفته است. تأسفم از برخی #مدعیان_مرجعیت و #مدعیان_داغ_دفاع_از_ولایت_اهل_بیت(ع) است که در همه این موارد، خفقان برگزیدند.
▫️رئیس جمهور، با استناد به «فی کل مره» در آیه «الذین عاهدت منهم ثم ینقضون عهدهم فی کل مره …» (انفال، ۵۶) گفته اند که پس پیامبر(ص) دائما با کفار عهد می بستند و طرف مقابل دائما آن عهد را می شکستند و باز برای بار دوم و سوم و … پیامبر با آنان عهد می بست و آنان هم عهد می شکستند.
⭕️ این ادعا اشکالاتی دارد:
۱. نادیده گرفتن سیاق آیات
نادیده گرفتن آیه های ادامه این آیه که می فرماید اگر آنان در صدد خیانت برآمدند عهدشان را به سوی شان بیفکن و عهد را پیش شکن کن! «وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِیَانَهً فَانبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَی سَوَاءٍ». انفال ۵۸.
۲. نادیده گرفتن عقل و فهم
عقل و فهم انسان عادی چه رسد به مؤمن، و چه رسد به پیامبر(ص) به انسان می گوید که مبادا از یک سوراخ دو بار گزیده شود.
۳. نادیده گرفتن تصریحات درون آیه
تفسیر و توجه به عناصر درون همان آیه هم ناقض ادعای روحانی است و به هیچ وجه اشاره به تعدد عهد پیامبر با آن افراد ندارد:
آ. فعل ماضی ساده نه استمراری: خداوند فرموده است «عاهدت» یعنی عهد بستی. روشن است که عاهدت زمان گذشته ساده است نه گذشته استمراری. اگر گفته بود کسانی که با آنان عهد می بستیم (کنت تعاهدهم) دلالت بر تکرار عهد بستن داشت؛ اما چنین نفرموده است.
ب: خداوند کلمه «عهد» را مفرد آورده است نه جمع (عهود) لذا نمی توان گفت همان یکبار عهدی که بسته است، شامل چند عهد بوده است؛ بلکه فقطه یک عهد درمیان بوده است.
ج: درحالی که خداوند فعل عهد بستن را ماضی ساده آورده است، فعل شکستن پیمان را مضارع آورده است که صراحت بر استمرار «نقض» دارد ولی می توان گفت که ظهور در تعدد نقض هم دارد. اما نمی توان گفت که ظهور در تعدد «عهد» دارد! زیرا چنین ظهور گیری ای، بر خلاف ظهور فعل ماضی و کلمه عهد به صورت مفرد است.
د: نکته دیگر این است که «الذین» ممکن است شامل چند گروه بشود ولی پیامبر(ص) یک بار با هر گروه عهد بسته است، اما آنان در مجموع، چند عهد را شکسته اند و خداوند همه آنان را یک جا کرده است و یک گزارش از کار همه آنان به پیامبر یادآورد شده است: «فی کلّ مره». اما در عین حال، هرگز معنای این نمی دهد که پیامبر با یک گروه چند عهد بسته است.
✅ پس باید «فی کل مره» را دال بر دفعات نقض عهد دانست؛ نه تعدد عهد.
۴. نادیده گرفتن محیط خارج از سیاق آیات و خارج از محیط داخلی آیه
علاوه بر محیط داخلی آیه، آیات دیگری نیز دال بر نهی پیامبر از حفظ عهد با پیمان شکنان است و نیز نهی از بستن عهد با آنان است که به صورت مشخص به آیات ابتدایی سوره برائت اشاره میشود:
از مشرکینی که با آنان عهد بستید، اعلام برائت کن، مگر مشرکینی که بر سر عهد هستند و ذره ای پیمان نشکستند (لم ینقضوکم شیئا) چه طور ممکن است که آنان بر سر عهد باشند؟ به هر حال تا زمانی که آنان بر پیمان هستند، شما نیز باشید (فماستقاموا لکم فاستقیموا لهم)؛ بدانید اگر زورشان به شما برسد نه پیمان تکوینی خویشاوندی را پاس می دارند و نه پیمان تشریعی معاهدات را.
🔹نبی اکرم(ص): «من قال فی القرآن برأیه فلیتبوأ مقعده من النار»!
آن کس که در قرآن با رأی خود سخن گوید جایگاه خود را در آتش دوزخ انتخاب کند.(کنزالعمال - ج ۱۰ - ص ۲۲۲)
@rozaneebefarda