فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهمhttp://eitaa.com/hafezan_vahy1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹دوره ی آخرالزمان
♦️واعظ شهیر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهید حاج شیخ #احمد_کافی
♦️رفقا خیلی برای فرج امام زمان دعا کنیم
🌺حداقل هرروز بعد از نمازهامون برا فرج مهدی فاطمه عجل الله دعا کنیم
🌸سلامتی وتعجیل درفرج مولاصاحب الزمان عجل الله صلوات
#اللهم_صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
✅ امام خامنه ای :
فتنهها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنهانگیز دستش کوتاه میشود. ۱۳۷۸/۰۵/۰۸
#لبیک_یا_امام_خامنهای
#لبیک_یا_خامنهای
#روشنگری
#جهاد_تبیین
#دشمن_شناسی
#مرگ_بر_آمریکا
#مرگ_بر_فتنهگرhttp://eitaa.com/hafezan_vahy1
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
موضوع امروز: «انقلاب دوم ملت بزرگ ایران»
روز جمعه، ١۴٠١/٠٨/١٣
✍️ مناسبت روز: سیزده آبان، «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و «روز دانشآموز»، یادآور سه حادثه و حماسه بزرگ در ایران است که همگی، نشان از شکست استکبار جهانی دارد و به گفته امام راحل، «روز انقلاب دوم» ملت بزرگ ایران است؛ لذا سخن امروز را با بزرگداشت این روز افتخارآفرین آغاز نموده و این وقایع مهم را از کلام رهبر حکیم انقلاب تقدیم شما مینمائیم؛
حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی) در ١٣ آبان سال ١٣۶٩ شمسی، پیامی سراسر حکمت و عبرت صادر و در آن فرمودند:
✍️ «در میان ایامالله انقلاب... سیزدهم آبان، دارای ابعادی متنوعتر و پیامهایی عمیقتر و بنیانیتر است؛ صفآرایی دوجبههی مبارزهای خونین، جبههی ظالم و جبههی مظلوم؛ جبههی استکبار وسلطه و پیشاپیش آن، آمریکا؛ و جبههی حق و عدل و مشعلدار و امام آن، خمینی کبیر؛ (این رویارویی) در این یومالله به وضوح دیده میشود و در هر سه مناسبت این روز، آشکار و روشن خودنمایی میکند و نسلهای امروز و فردا را به تأمل و تدبّر وامیدارد!
در شب چنین روزی (در سال ١٣۴٣)، دستهای آلوده و خشن جبههی استکبار، امامجبههی حق و عدل را دزدانه از خانهی محقرش، که در آن، همهی کاخنشینان مغرور را به مبارزه دعوت میکرد و سپیدهی طلعت حق را به چشم مستضعفان شبنشین میکشید، ربودند و خشم بیثمر خود را از باطل شدن ترفندِ کاپیتولاسیون، نابخردانه فرو نشاندند...
پساز سالها باز در چنین روزی (در ١٣۵٧) در بحبوحهی طلوع خورشید حق و عدل، که با مشعلگردانی و تدبیر الهی آن رهبر نستوه، از روزن دلهای یکایک مردم اینمرز و بوم سرکشیده بود، دست شوم استکبار، خشمگین و سرگردان، و بیتدبیر وهدف، جمعی از نونهالان دانشآموز را هدف گرفت و مشتی برگهای نورس بهاری را بر زمین ریخت، تا خون آن جگرگوشهگان معصوم، باز هم زودتر دامن دیوان آدمیخوار را بگیرد و موج خشم آگاهانهی مردم، خس و خاشاک راه پیروزی را بروبد!
و باز در چنین روزی (در سال ١٣۵٨) در هنگامهی پرشور پیروزی، آنگاه که کشتی انقلاب، با حکمت و توکل نوح کشتیبان، بر روی امواج متلاطم حوادث، باصلابت و قدرت پیش رفته و به ساحل نجات رسیده بود، دست نیرومند انقلاب، گریبان استکبار را گرفت و آن را از مسند موهوم شکستناپذیری، که ازتبلیغات دروغین خود و اوهام تودههای غافل جهان ساخته بود، به زیر کشید و با تحقیرِ دولت مستکبر آمریکا، دل ملتهای تحقیر شدهی جهان را شاد کرد؛
زمرهی دلباخته و پرشور دانشجویان، لانهی توطئهگران و جاسوسان را زندان آنان کردند و آشتیناپذیری اسلام نجات بخش را با کفر ستمپیشه، به دنیا نشان دادند...
این حوادث سهگانه... خط روشنی از روند مبارزهی حق و باطل را ترسیم میکند و... مطالعه در این روند امیدبخش نشان میدهد که هرگاه جبههیحق، استقامت و فداکاری کند؛ جبههی باطل هرکه و هرچه و با هر حجم، دربرابر آن تاب نخواهد آورد و مجبور به عقبنشینی خواهد شد؛
نه سردمداران رژیم آمریکا و نه دستنشاندههای حقیرشان در ایران در سال ۴۳ که امام ما را تنها و غریبانه از قم به تهران و از آنجا به تبعیدگاه بردند گماننداشتند که بزودی خود گروگان عملکرد جبارانهی خویش خواهند شد و نمیفهمیدند که این توطئهی شیطانی و این یورش کینهتوزانه به قلب جبههی حق، یکسره ابزار مکر الهی علیه خود آنان خواهد شد و زمینهی سقوط قدرت جبارشاهی و زوال امپراتوری استکبار را فراهم خواهد ساخت؛
تسخیر لانهی توطئه و جاسوسی... علامتی از فرا رسیدن نوبت سر برکشیدنِ جبههی حق و به هم خوردن موازنههای استعماری و در هم شکستن صولت آمریکا و بطلان تلقینات دهها ساله آنان برای مرعوب کردن ملتها بود... (و این حرکت افتخارآفرین) جایگاه قدرت واقعی را نشان داد... که قدرت واقعی، مردمِ باایمانند، و در برابر چنین مردمی، هیچ قدرت مادی هرچند بزرگ و مجهز، قادر به اعمال ارادهی خود نخواهد بود؛
این بزرگترین درس روز سیزدهم آبان ماه است؛ روزی که هم شاهد غربت و مظلومیت امامِ جبههی حق بود؛ هم شاهد مقاومت خونین و فداکارانهی امت آن امام، تا حد قربانی دادن نوجوانان دانشآموز؛ و هم شاهد ذلت دشمنان آن امام به دست مریدان و شاگردان پرشور و انقلابیش بود... لذا درس این روز، درسی بس عبرتآموز و استثناییاست...»
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
14.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ #روزبرگ_شیعه
🎧 پادکست
مناسبت: «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز»
موضوع: «انقلاب دوم ملت ایران»
روز جمعه، ١۴٠١/٠٨/١٣
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅در کدام دوره تاریخی چنین حاکمی را سراغ دارید که در مقابل تملق و تعاریف آنچنانی به این شکل رفتار کند
گروه پژوهشی http://eitaa.com/hafezan_vahy1
💠
ثواب زیارت کامل▫️ از وجود مبارك امام رضا (سلام الله علیه) رسیده است كه فرمود اگر كسی خواهرم #كریمه_اهل بیت فاطمه معصومه را «عارِفاً بِحَقِّها» زیارت كند بهشت برای او ثابت است. ▫️ معلوم می شود كریمه اهل بیت #فاطمه_معصومه حقّی دارد كه بعضی از زائران به حقّش عارف هستند، بعضی عارف نیستند... http://eitaa.com/hafezan_vahy1
💠
ثواب زیارت کامل▫️ اعمالی كه باعث ورود در بهشت است یكسان نیست. بعضی از عمل های خیر باعث می شود انسان به بهشت راه پیدا می كند، بعضی از اعمال خیر سبب می شود كه بهشت در اختیار اوست نه او در اختیار بهشت! گاهی به ما می فرمایند اگر فلان كار خیر را انجام دادی وارد بهشت می شوی و گاهی می فرمایند اگر فلان كار خیر را انجام دادی بهشت مال شماست؛ در صورت دوم كه بهشت برای كسی باشد انسان #حق_شفاعت هم دارد كه عده ای را به همراه ببرد. ▫️ سرّ اینكه وجود مبارك امام هشتم و امام نهم (سلام الله علیهما) فرمودند هر كس كریمه اهل بیت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را زیارت كند #بهشت_برای_اوست، این است كه او #اهل_ولایت است. اگر كسی پیوند ولایی با دودمان عصمت و طهارت داشت، می كوشد كه رایحه ولایت و طعم ولایت در هستی او پدید آید و خود جزء اولیای الهی بشود، اگر كسی جزء اولیای خدا شد و #ولی_الله شد بهشت مشتاق اوست. ▫️ از وجود مبارك امام رضا (سلام الله علیه) رسیده است كه فرمود اگر كسی خواهرم #كریمه_اهل بیت فاطمه معصومه را «عارِفاً بِحَقِّها» زیارت كند بهشت برای او ثابت است. ▫️ معلوم می شود كریمه اهل بیت #فاطمه_معصومه حقّی دارد كه بعضی از زائران به حقّش عارف هستند، بعضی عارف نیستند؛ بعضی او را فقط به عنوان خواهر امام و دختر امام و عمه امام می شناسند و زیارت می كنند كه اینها طَرفی از فضیلت و ثواب را می برند، اما به #ثواب_كامل راه نمی یابند. #رحلت_حضرت_فاطمه_معصومه_سلام_الله_علیها #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1378/05/02 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy1
رحمت رحمانيهٴ خدا
يك رحمت عامه و مطلقه كه فراگير است چيزي در جهان نيست كه از اين رحمت فراگير محروم باشد. هر چه شيء بر او اطلاق ميشود، مشمول رحمت حق است. اين كه در دعاها گفته ميشود «و برحمتك التي وسعت كل شيء»(3) نشانهٴ آن است كه چيزي در جهان هستي نيست كه مشمول رحمت واسعهٴ حق نباشد. اين رحمت مطلقه است. و اين رحمت مطلقه چون فراگير است و همهٴ اشياء را شامل ميشود. مقابل ندارد. غضب مقابل اين رحمت نيست. زيرا اگر اين رحمت مقابل داشته باشد، ديگر مطلق نيست ميشود مقيد.
رحمت رحيميهٴ خدا
اما رحمت رحيميه كه در مقابلش غضب قرار دارد، رحمت خاصه است. اين رحمت خاصه محدود است و مقيد است و در قبال اين رحمت خاصه عذاب است و نقمت و مانند آن. پس يك مطلب آن است كه رحمت رحمانيه رحمت مطلقه است، فراگير است، چيزي از زير پوشش رحمت مطلقه بيرون نيست، لازمهاش آن است كه اين رحمت مطلقه مقابل نداشته باشد. چيزي مقابل اين نيست. زيرا اگر چيزي مقابل اين رحمت بود، ديگر زير پوشش اين رحمت نيست و اين رحمت ميشود مقيد و محدود.
مقابل رحمت رحيميه، غضب است
اما آن رحمت خاصه محدود است و مقيد است، مرز خاص دارد در قبالش غضب است، سخط الهي است. هم غضب و سخط الهي مرزشان محدود است و مقيد، هم رحمت خاصه مرزش محدود و مقيد. اين دو هر دو متناهيند. يعني رحمت خاصه هم محدود است و متناهي. غضب هم محدود است و متناهي. اما آن رحمت مطلقه كه فراگير است و شامل هر دو ميشود آن رحمت مطلقه نا محدود است و مطلق. آنها رحمت خاصه ندارند. خود كافر خودش و آثارش و تبعاتش براي خود او لذيذ است و آنچه كه به نام عذاب ميكشد، براي آن است كه عقل و آن خرد الهي را از دست داد، قهراً گرفتار عذاب ميشود. اين براي او عذاب است يعني جهنم براي او عذاب است. و گرنه در كل نظام جهنم هم رحمت است يعني اينها كافر موجود است و كمال وجودي دارد همين كه از عدم درآمد و هستي پيدا كرد كمالات هستي را پيدا كرد شده شيء. شده موجود. به رحمت خدا اين شيء از عدم به وجود آمد. آفرينشي كه دارد، خلقتي كه دارد، هستي كه دارد همهٴ اينها نعمتهاي الهي است كه خدا داد. حالا او از اين نعمت الهي بد استفاده كرد، مطلب ديگري است. اصل هستياش رحمتاست.
نمونههايي از آياتي كه بر رحمت خاص يا عام دلالت ميكند
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
نمونه اوّل
اين تقسيم كه خداي سبحان دو رحمت دارد؛ يك رحمت مطلقه و يك رحمت خاصه، از آيهٔ سورهٔ مباركهٔ اعراف استفاده ميشود. جريان موسي (عليهالسلام) را كه نقل ميكند ميفرمايد كه موساي كليم عرض كرد «و اكتب لنا في هذه الدنيا حسنةً و في الآخرة»(4) يعني براي ما در اين دنيا رحمت خاصه را تثبيت بكن و در آخرت هم ما را از رحمت خاصه برخوردار بكن. كتابت يعني تثبيت كردن، ثابت نمودن. براي ما تثبيت بكن كه ما را در دنيا از حسنه برخوردار كني و در آخرت هم از حسنه متنعم بكني. «وَ اكتُب لنا في هذه الدنيا حسنةً وفي الاخرة»(5) چرا ؟ براي اينكه «انا هُدنا اليك»(6) هدنا يعني رجعنا، هاد يعني رجع، يهودوا يعني يرجعوا. «انا هدنا اليك» (7) يعني رجعنا اليك. چون ما هود و عود به سوي تو كرديم ما را از رحمت خاصه در دنيا و در آخرت برخوردار بكن. «و اكتب لنا في هذه الدنيا حسنةً وفي الآخرة»(8) چرا ؟ چون «انّا هدنا اليك»(9) هدنا يعني رجعنا، چون به سوي تو رجوع كرديم، بايد از رحمت خاصه در دنيا و آخرت برخوردار باشيم. اين سؤال موساي كليم (سلاماللهعليه). اما جواب خداي تعالي، «قال عذابي اُصيب به من أشاء و رحمتي وسعت كل شيء فسأكتبها للذين يَتّقُونَ و يُؤتون الزكوةَ و الذين هم باياتنا يؤمنون» چند مطلب را در جواب خداي سبحان فرمود. اول اينكه عذابي دارم كه به مشيت و ارادهٴ خودم كه حكيم هستم، عذاب را متوجهٴ افراد خاص ميكنم. اين يك مطلب. «عذابي اصيب به من أشاء»(10). مطلب دوم؛ «و رحمتي وسعت كلّ شيء»(11) رحمت من فراگير است، هر چه شيء بر او صادق است مشمول رحمت من است. اين دو. سوم؛ «فسأكتبها للذين يتقون»(12) و در عين حال كه رحمت من فراگير است به افراد متقي ميدهم. كدام رحمت است كه به متقي ميدهد؟ آن رحمتي كه وسعت كل شيء را يا آن رحمت خاصه را؟ آن رحمت واسعه و مطلق را كه وسعت كل شيء، هر چه شيء است زير پوشش آن رحمت است. اين رحمت خاصه است كه خداي سبحان به متقي اعطا ميكند. «فسأكتبها للذين يتقون و يؤتون الزكوه و الذين هم باياتنا يؤمنون»(13)؛ فرمود تو كه از من خواستي من رحمتم را تثبيت كنم من رحمتم را نه تنها بر شما بر هر كسي كه اين شرايط را داشته باشد تثبيت ميكنم. «فسأكتبها للذين يتقون و يؤتون الزكوة و الذين هم باياتنا يؤمنون»(14) افراد با تقوي، افرادي كه اهل زكاتند و افرادي كه به خداي سبحان ايمان ميآورند از آن رحمت خاصه برخوردارند. در اين جواب خداي سبحان به چند نكته اشاره كرد. يكي اينكه من عذاب دارم، يكي اينكه يك رحمت مخصوص دارم كه به متقيها ميدهم، يكي اينكه يك رحمتي دارم كه وسعت كلّ شيء. معلوم ميشود آن رحمتي كه وسعت كل شيء مقابل ندارد در مقابل او چيزي نيست. آن رحمتي كه مخصوص اهل تقواست مقابل دارد كه عذاب است. پس يك عذاب است و يك رحمت خاصه به نام بهشت و مغفرت و مانند آن. و يك رحمت فراگير و رحمتي كه وسعت كل شيء.
بيان امام رضا(عليه السلام) دربارهٴ علم و رضاى خدا
اين بيان امام رضا (سلاماللهعليه) يك بيان جامعي است. وقتي كسي در حضور حضرت عرض كرد «الحمد لله منتهي علمه»(15) يعني تا آنجا كه علم خداست، خدا را حمد ميكنم. فرمود اينچنين تعبير نكن. براي اينكه اينكه گفتي «الحمد لله منتهي علمه» علمش كه حدي ندارد، چون علم عين ذات است. وقتي علم عين ذات شد، ميشود نامحدود. وقتي كه نامحدود شد نميتوان گفت تا آنجا كه علم هست. زيرا اگر گفتي تا آنجا كه علم هست مثل آن است كه بگويي تا آنجا كه ذات است. يعني از آن به بعد نيست. به حضرت رضا (سلاماللهعليه) عرض كرد پس چه جور خدا را حمد كنم؟ فرمود: بگو «الحمد لله منتهي رضاه»(16). تا آنجا كه مرز رضاي خداست. رضاي خدا محدود است. خدا از مؤمن و ايمان و امثال ذلك راضي است. از كفر و كافر راضي نيست. «لا يرضي لعباده الكفر»(17)، بهشت و بهشتيان محدودهٴ رضاي خدايند.جهنم و جهنميان محدودهٴ غضب خداست. آنجا جاي غضب است، اينجا جاي رضاست
http://eitaa.com/hafezan_vahy1