eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(11).mp3
5.31M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز چهلم از حکمت ۳۷۳ تا حکمت ۳۷۷. http://eitaa.com/hafezan_vahy
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همه ی حاجت ها به واسطه ی امام زمان ارواحنا فداه مستجاب میشود... 🎙 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹رهبری تو این کلیپ ببین چی گفتند! ما از قرآن دوریم...😟 ما با قرآن بیگانه ایم...😔 ما با مفاهیم قرآن نا آشنا هستیم...🤐😵 از این دوری ما با قرآن دشمن داره سوء استفاده میکنه🤕😱 اگر در قرآن تدبر کردیم ؛ پاسخ درست سوالات زندگی به ما داده‌ خواهد شد😇 کانال جامع مذهبی حافظان وحیhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهمیت صبر و بردباری 🎤 آیت الله فاطمی نیا امیرالمومنین علیه السلام می فرماید:"الِاحْتِمَالُ قَبْرُ الْعُیُوبِ "(نهج البلاغة ، حکمت6) یعنی تحمل، بردباری قبر عیب هاست، چه طور جسد در قبر پنهان میشود، همه عیب ها با بردباری پنهان میشود. http://eitaa.com/hafezan_vahy
21.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژه (عج) 🍃برای دیدن تو هیچکاری نکردم 🍃امام حاضرم رو من یاری نکردم 🎤 👌 #پیشنهاد_ویژهhttp://eitaa.com/hafezan_vahy 💔 🌷 ~~~« 🍃🌹🍃
🔻صفات خطبه١٩٣نهج البلاغه:🔻 «غَضُّوا أَبْصَارَهُمْ عَمَّا حَرَّمَ اللّهُ عَلَيْهِمْ، وَ وَقَفَوا أَسْمَاعَهُمْ عَلَى الْعِلْمِ النَّافِعِ لَهُمْ...؛ آنها چشمان خويش را از آنچه خداوند بر آنان حرام کرده فرو نهاده‌اند و گوشهاى خود را وقف شنيدن علم و دانشى که براى آنان سودمند است، ساخته‌اند.» 1⃣ براساس معنای حقیقی کلمه مفهوم این است که آن‌ها نگاه به صحنه‌هاى حرام نمى‌کنند و پيوسته گوش به علم نافع مى‌دهند. 2⃣ اگر معناى وسيع و کنايى آنها را در نظر بگيريم، مفهوم جمله اوّل اين است که آنها از همه محرمات و صرف نظر مى‌کنند و گوشهاى آن‌ها وقف بر است. ✍ مقصود از «علم نافع» در درجه اوّل، علومى است که براى دين و ارزشهاى معنوى و زندگى سعادت بخش در جهان ديگر، سودمند است و در درجه بعد، همه علوم و دانشهايى را که براى عزت و عظمت و استقلال و سربلندى انسانها در اين دنيا لازم است... ⬆️ ادامه دارد 📗 پیام امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام، ج٧، ص۵۳۷http://eitaa.com/hafezan_vahy
7.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توهین به تو کردند ولی غافل از اینکه... با فوت کجا شعله خورشید شود سرد؟ ❤️تقدیم با عشق به رهبر عزیزم❤️ "ماه کامل" 💡کانال جامع نفوذشناسی. تبیینhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
💠 تربیت انسان 🔹 یک روایت بسیار لطیفی سیدنا الاستاد (رضوان الله تعالی علیه) در بعضی از بخش‏ های همین مجلدات اولیه المیزان نقل کردند که در یکی از صحنه ‏ها زنی در حضور پیغمبر (صلّی الله علیه و آله سلّم) آمد سخنرانی کرد خیلی شفاف، عرض کرد یا رسول الله، تمام این فضایل را که شما به مردها دادید! اگر جبهه جنگ است، اگر مرزداری است، اگر حماسه‎ های دیگر است، اینها؛ اگر مسئولیت ‎های کشورداری است، اینها؛ پس ما چه؟! 🔹 خیلی این سخنرانی جالب است! حضرت همه را گوش داد در مسجد هم بود، بعد وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) رو کرد به اصحاب فرمود شما زنی با این شهامت دیدید که این‌طور در حضور نبی اسلام سخنرانی بکند؟! بعد فرمود حقوق شما هم همین است، شما می ‎توانید در جبهه‎ ها شرکت کنید؛ منتها اسلحه به دستتان نیست، پرستاری مردها درمان مجروحین که می ‎توانید بکنید، چه کسی گفت شما نمی ‎توانید بروید جبهه؟! چه کسی گفت شما نمی‎توانید در این مسایل شرکت کنید؟! اینها را مفصل بحث کرد. 🔹 این روایت خیلی روایتِ عجیب و کارساز است! اول حضرت فرمود که زنی شما در مشرق و مغرب دیدید که این‌طور حماسی و مستقل و مستدل سخنرانی کند؟! بعد به این زن فرمود که در بسیاری از مسایل شما شرکت می ‌کنید اما شما حواستان جمع باشد شما این ‎کند، شما قدر مادری را نمی ‎دانید، قدر فرزندداری را نمی ‎دانید «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل» را نمی ‎دانید، شما اینها را کم می ‎گیرید، شما خیال م ی‎کنید که اینها کهنه ‎شویی است، شما دارید ‎کنید! چون اینها را کم حساب می ‎کنید خیال می ‎کنید که فقط اسلحه برداشتن حفظ دین است، شما غفلت کردید نه اینکه ما کوتاه آمده باشیم، دین کم نیاورد برای شما، شما کم حساب کردی! شما انسان دارید می‎ سازید، انسان تربیت می‎ کنید. 🔹 چرا اگر زنی در دروان نفاس بمیرد «ماتت شهیدة» چرا؟ ثواب شهید را می ‎برد این یک است، تنها «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل» نیست، اگر در دروان نفاس ـ خدای ناکرده ـ مُرد «ماتت شهیدة» یا نه؟ او دارد می ‎کند با جامعه فاسد، او دارد انسان تربیت می ‎کند، این کم است؟! 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 455 تاریخ: 1398/07/17 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
مثلث عدالت
🔸 وجود مبارك حضرت [علی ع] در یكی از خطبه‌ ها فرمود: «وَ لَقَدْ أَصْبَحَتِ الْأُمَمُ تَخَافُ ظُلْمَ رُعَاتِهَا وَ أَصْبَحْتُ أَخَافُ ظُلْم‏»؛ فرق حكومت من با حكومت دیگران این است كه دیگران وقتی صبح می‌كردند از ظلم زمامدارهای خود هراسناك بودند از در هراس بودند، من از خود در هراس هستم! پس اگر حاكم در حد علی‌ بن‌ ابی ‌طالب هم باشد، محقق نخواهد شد، برای اینكه مثلثی كه دو ضلع دارد و یك ضلع ندارد، دیگر مثلث نیست؛ عدل اسلامی، جامعه عادل و حكومت عادل بر اساس این تثلیث تكیه كرده است: «القانون العدل»؛ «الامام العدل»؛ «الامة العادله». 🔸 اگر وجود مبارك حضرت امیر این طور بود كه قانون عدلی داشت و حاكم عادلی بود ولی بود، همان جنگ جمل و نهروان و صفین است و شهادت و ترور و خونریزی! فرمود مشكل من، قانون نیست، مشكل من, شخص من نیستم، مشكل من، مردم من هستند: «وَ لَقَدْ أَصْبَحَتِ الْأُمَمُ تَخَافُ ظُلْمَ رُعَاتِهَا وَ أَصْبَحْتُ أَخَافُ ظُلْمَ رَعِیتِی‏». این است كه به ما گفتند اگر بخواهید حضرت بكند و عدل را گسترش بدهد و از عدل آن حضرت استفاده كنید، باید باشید مطلوبتان عدالت باشد باشید. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1383/03/21 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
هَرگِز نَرَود زِ سينه مان يادِ علی ضَربُ المَثل عِدالَت و داد علی هركَس به كَسی خوش است در زندِگی اَش ما هَم به علی خوشيم و اولادِ علی 🆔 کانال محبین الائمه علیهم السلام https://eitaa.com/mohebinalaeme