فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ قشنگیه 🥺
نظر بعضی از علما راجع به رهبری...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
!👇
https://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبهٔ جنجالی آیت الله مرتضی تهرانی درمورد رهبری 🤭
💚و السلام علی من التبع الهدی...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
👇
https://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 بیانات مقام معظم رهبری در باب شهادت :
«خدا کند شهید نشوید ؛ (شهادت) در پیری اشکالی ندارد اما فعلاً در جوانی ما با شماها کار داریم.»
🌸🍃꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌸🍃یازهــــــــــــــــــرا꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌸🍃꯭꯭꯭꯭꯭꧁꯭꯭
https://eitaa.com/hafezanewahy
💠💠 #وظیفهٔ یک شیعهٔ ناب .
💠 #یاری امام زمان عجّل الله با :🔰🔰🔰
1️⃣ #تبعیّت از امام زمان عجّلالله؛
2️⃣ #دفاع از حریم ولایت امام زمان عجّلالله؛ صورت میگیرد .
🔸🔸🔸و اینگونه ، دینداری را شیعیان باید به رخ بکشند‼️
⬅️و حدیث :«مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً»
هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد ، به مرگ جاهلیت مرده است؛
👆👆دلالت بر همین امر دارد که دینداری ، #یاری_و_همراهیِ امامِ هر زمانیست.
👈 پس #عمل را زمانی می توان عمل نامید ، که حقیقت بندگی ، #یاری_و_همراهیِ ولیِّ معصومِ زمان را نمایان سازد .
🔷اگر کسی در راه یاری و زمینه سازی برای امام زمان عجلالله تعالیٰ فرجه الشریف کار نکند ، عملی را صورت نداده؛
⬇️⬇️⬇️
⬅️در واقع شکر نعمت خدا را بجا نیاورده است.
💫باید از هر وسیلهای که در دست داریم، برای یاری و زمینه سازیِ ظهورِ امام زمان عجّلالله تعالیٰ فرجه الشریف بهره بگیریم و #غربت_و_مظلومیت ایشان را به گوش همه برسانیم.
https://eitaa.com/hafezanew
1_1254632817.mp3
12.89M
یک روش توسل عالی ...https://eitaa.com/hafezanew
💠 درود خدا بر امیرالمومنین ( به شخصی كه در ستايش امام افراط كرد و آنچه در دل داشت نگفت ) فرمود: من كمتر از آنم كه بر زبان آوردی و برتر از آنم كه در دل داری .
📒 #نهج_البلاغه #حکمت83
❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅
•═══════﷽❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤•༻⃘⃕❀.
💠 درود خدا بر امیرالمومنین ( به شخصی كه در ستايش امام افراط كرد و آنچه در دل داشت نگفت ) فرمود: من كمتر از آنم كه بر زبان آوردی و برتر از آنم كه در دل داری .
📒 #نهج_البلاغه #حکمت83
❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅
✍ توضیح #حکمت83 🔰
┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی
🔺در حکمت ۸۳ امام به شخصی كه در ستايش امام افراط كرد و آنچه در دل داشت نگفت، فرمود... ، یعنی امام فهمیدند که این فرد چاپلوسی میکند و آنچه میگوید با آنچه در دلش است یکی نیست .
💠 فرمودند من کمتر از آنم که بر زبان آوردی و برتر از آنم که در دل داری .
🔴 یعنی آن شخص خیلی افراط کرد و در حد خدا حضرت علی (علیه السلام) را بالا برد ، خوب امام فرمودند من کمتر از این هستم، اما بیشتر از آنی هستم که در دل داری ، یعنی تو داری فقط چاپلوسی میکنی.
واقعاً من را نشناختی ، ولی داری به ظاهر غُلو میکنی ، بیش از آنچه که خودت قبول داری برای من بیان میکنی .
☝️ و این مقابلهی امام هست با کسی که زبانش و دلش همراه نیست .
🌹 ان شاءالله خداوند کمک کند به ما که صادق باشیم و آنچه را میگوییم باور داشته باشیم .
⚡️یاعلی✨خدا نگهدار⚡️
┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄
.
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
۞ هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ ۖ فَالَّذِينَ كَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيَابٌ مِّن نَّارٍ يُصَبُّ مِن فَوْقِ رُءُوسِهِمُ الْحَمِيمُ
این دو گروه، دشمن یکدیگرند که درباره پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند. کسانى که کافر شدند، لباسهایى از آتش براى آنها بریده شده، و مایع سوزان بر سرشان ریخته مى شود.
(حج/19)
***
يُصْهَرُ بِهِ مَا فِي بُطُونِهِمْ وَالْجُلُودُ
هم آنچه که درونشان است با آن آب مى شود، و هم پوستهایشان.
(حج/20)
*
وَلَهُم مَّقَامِعُ مِنْ حَدِيدٍ
و براى آنان گرزهایى از آهن (سوزان) است.
(حج/21)
*
كُلَّمَا أَرَادُوا أَن يَخْرُجُوا مِنْهَا مِنْ غَمٍّ أُعِيدُوا فِيهَا وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ
هرگاه بخواهنداز غم و اندوههاى دوزخ خارج شوند، به آن باز گردانده مى شوند. و (به آنان گفته مى شود:) بچشید عذاب سوزان را!
(حج/22)
*
إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا ۖ وَلِبَاسُهُمْ فِيهَا حَرِيرٌ
خداوند کسانى را که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند، در باغهاى بهشتى وارد مى کند که از پاى درختانش نهرها جارى است. در آنجا با دستبندهایى از طلا و مروارید زینت مى شوند. و لباسهایشان از حریر است.
(حج/23)
*
وَهُدُوا إِلَى الطَّيِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَهُدُوا إِلَىٰ صِرَاطِ الْحَمِيدِ
و بسوى سخنان پاکیزه هدایت مى شوند، و به راهِ خداوند شایسته ستایش، راهنمایى مى گردند.
(حج/24)https://eitaa.com/hafezanew
📝تفسیر سوره مبارکه حج آیات ۱۹ الی ۲۴
📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی
🌧 شأن نزول:
جمعى از مفسران شیعه و اهل تسنن، شأن نزولى براى نخستین آیه از آیات فوق نقل کرده اند که فشرده اش این است:
روز جنگ بدر، سه نفر از مسلمانان (على(علیه السلام)، حمزه، و عبیدة بن حارث بن عبدالمطلب) به میدان نبرد آمدند، و به ترتیب ولید بن عتبه و عتبة بن ربیعه و شیبة بن ربیعه را از پاى در آوردند، آیه فوق نازل شد، و سرنوشت این مبارزان را بیان کرد.
و نیز نقل کرده اند: ابوذر سوگند یاد مى کرد: این آیه درباره مردان فوق نازل شده .(۱)
ولى همان گونه که بارها گفته ایم وجود شأن نزول خاص، هرگز مانع عمومیت مفهوم آیه نمى شود.
* * *
📝 تفسیر:
دو گروه متخاصم در برابر هم!
در آیات گذشته، به گروه مؤمنان و طوائف مختلفى از کفار اشاره شده بود، و مخصوصاً آنها را به صورت شش گروه تقسیم نمود، در اینجا مى فرماید: این دو دسته ـ مؤمنان و غیر مؤمنان ـ درباره پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند (هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِی رَبِّهِمْ).(۲)
طوائف پنجگانه کفار از یکسو، و مؤمنان راستین از سوى دیگر، و اگر درست دقت کنیم مى بینیم: اساس اختلافات همه ادیان به اختلاف درباره ذات و صفات خدا باز مى گردد و نتیجه آن به مسأله نبوت و معاد کشیده مى شود.
بنابراین، لزومى ندارد ما در اینجا کلمه دین را در تقدیر بگیریم و بگوئیم مخاصمه آنها در دین پروردگارشان است بلکه واقعاً ریشه اختلافات به اختلاف در توحید باز مى گردد.
و اصولاً، تمام ادیان تحریف یافته و باطل، به نوعى از شرک گرفتارند که آثارش در همه عقائد آنها ظاهر مى شود.
پس از آن، چهار نوع مجازات براى کافرانى که دانسته و آگاهانه، حق را انکار کردند بیان مى کند:
نخست از لباس آنها شروع کرده مى گوید: کسانى که کافر شدند لباس هائى از آتش براى آنها بریده مى شود (فَالَّذِینَ کَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیابٌ مِنْ نار).
این جمله، ممکن است اشاره به آن باشد که : واقعاً قطعاتى از آتش به صورت لباس براى آنها بریده و دوخته مى شود!، و یا کنایه از این باشد که آتش دوزخ از هر سو آنها را مانند لباس احاطه مى کند.
دیگر این که: مایع سوزان و جوشان حمیم دوزخ بر سر آنها ریخته مى شود (یُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُؤُسِهِمُ الْحَمِیمُ).(۳)
* * *
اما این آب سوزان و جوشان، در بدن آنها آنچنان نفوذ مى کند که هم درونشان را ذوب مى نماید و هم برونشان را ! (یُصْهَرُ بِهِ ما فِی بُطُونِهِمْ وَ الْجُلُودُ).(۴)
* * *
سوم این که: تازیانه ها یا گرزهائى از آهن سوزان براى آنها آماده است (وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدِید).(۵)
* * *
و هر گاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوه هاى آن خارج شوند آنها را به آن باز مى گردانند، و به آنان گفته مى شود: بچشید عذاب سوزان را ! (کُلَّما أَرادُوا أَنْ یَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمّ أُعِیدُوا فِیها وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِیقِ).
و این چهارمین مجازات آنها است.
✍ پی نوشت:
۱ ـ این شأن نزول را طبرسى در مجمع البیان ، جلد ۷، صفحه ۷۷، و فخر رازى در تفسیر کبیر ، جلد ۲۳، صفحه ۲۱ و آلوسى در روح المعانى و سیوطى در اسباب النزول ، و قرطبى در تفسیر خود آورده اند.
۲ ـ کلمه خَصْمان تثنیه است در حالى که اخْتَصَمُوا که فعل آن است به صورت جمع آمده، این به خاطر آن است که: این دو خصم، دو نفر نیستند، بلکه دو گروه اند، به علاوه، این دو گروه در دو صف قرار ندارند بلکه در صفوف مختلف قرار گرفته و هر گروه به مبارزه با سایرین بر مى خیزد.
۳ ـ حَمِیْم آب گرم و سوزان است.
۴ ـ یُصْهَرُ از ماده صَهر (بر وزن قهر) به معنى آب کردن پیه است، و صِهر (بر وزن فکر) به معنى داماد است.
۵ ـ مَقامِعُ جمع مقمع (بر وزن منبر) به معنى تازیانه یا عمود آهنینى است که براى جلوگیرى یا مجازات کسى بر او مى کوبند.
↩️ ادامه دارد...https://eitaa.com/hafezanew