eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ قشنگیه 🥺 نظر بعضی از علما راجع به رهبری... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ !👇 https://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبهٔ جنجالی آیت الله مرتضی تهرانی درمورد رهبری 🤭 💚و السلام علی من التبع الهدی... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👇 https://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 بیانات مقام معظم رهبری در باب شهادت : «خدا کند شهید نشوید ؛ (شهادت) در پیری اشکالی ندارد اما فعلاً در جوانی ما با شماها کار داریم.» 🌸🍃꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌸🍃یازهــــــــــــــــــرا꧁꯭꯭꯭꯭꯭꯭🌸🍃꯭꯭꯭꯭꯭꧁꯭꯭ https://eitaa.com/hafezanewahy
💠💠 یک شیعهٔ ناب . 💠 امام زمان عجّل الله با :🔰🔰🔰 1️⃣ از امام زمان عجّل‌الله؛ 2️⃣ از حریم ولایت امام زمان عجّل‌الله؛ صورت می‌گیرد . 🔸🔸🔸و اینگونه ، دینداری را شیعیان باید به‌ رخ بکشند‼️ ⬅️و حدیث :«مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً» هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد ، به مرگ جاهلیت مرده است؛ 👆👆دلالت بر همین امر دارد که دینداری ، امامِ هر زمانیست. 👈 پس را زمانی می توان عمل نامید ، که حقیقت بندگی ، ولیِّ معصومِ زمان را نمایان سازد . 🔷اگر کسی در راه یاری و زمینه سازی برای امام زمان عجل‌الله تعالیٰ فرجه الشریف کار نکند ، عملی را صورت نداده؛ ⬇️⬇️⬇️ ⬅️در واقع شکر نعمت خدا را بجا نیاورده است. 💫باید از هر وسیله‌ای که در دست داریم، برای یاری و زمینه سازیِ ظهورِ امام زمان عجّل‌الله تعالیٰ فرجه الشریف بهره بگیریم و ایشان را به گوش همه برسانیم. https://eitaa.com/hafezanew
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 درود خدا بر امیرالمومنین ( به شخصی كه در ستايش امام افراط كرد و آنچه در دل داشت نگفت ) فرمود: من كمتر از آنم كه بر زبان آوردی و برتر از آنم كه در دل داری . 📒 ❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅
•═══════﷽❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤•༻⃘⃕❀. 💠 درود خدا بر امیرالمومنین ( به شخصی كه در ستايش امام افراط كرد و آنچه در دل داشت نگفت ) فرمود: من كمتر از آنم كه بر زبان آوردی و برتر از آنم كه در دل داری . 📒 ❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤═══•🦋•═══••༻⃘⃕❀༅ ✍ توضیح 🔰 ┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄ ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی 🔺در حکمت ۸۳ امام به شخصی كه در ستايش امام افراط كرد و آنچه در دل داشت نگفت، فرمود... ، یعنی امام فهمیدند که این فرد چاپلوسی می‌کند و آنچه می‌گوید با آنچه در دلش است یکی نیست . 💠 فرمودند من کمتر از آنم که بر زبان آوردی و برتر از آنم که در دل داری . 🔴 یعنی آن شخص خیلی افراط کرد و در حد خدا حضرت علی (علیه السلام) را بالا برد ، خوب امام فرمودند من کمتر از این هستم، اما بیشتر از آنی هستم که در دل داری ، یعنی تو داری فقط چاپلوسی می‌کنی. واقعاً من را نشناختی ، ولی داری به ظاهر غُلو می‌کنی ، بیش از آنچه ‌که خودت قبول داری برای من بیان می‌کنی . ☝️ و این مقابله‌ی امام هست با کسی که زبانش و دلش همراه نیست . 🌹 ان شاءالله خداوند کمک کند به ما که صادق باشیم و آنچه را می‌گوییم باور داشته باشیم . ⚡️یاعلی✨خدا نگهدار⚡️ ┄┅┅•✿๑❀•🌺•❀๑✿•┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. «أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ» بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ۞ هَٰذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ ۖ فَالَّذِينَ كَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيَابٌ مِّن نَّارٍ يُصَبُّ مِن فَوْقِ رُءُوسِهِمُ الْحَمِيمُ این دو گروه، دشمن یکدیگرند که درباره پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند. کسانى که کافر شدند، لباسهایى از آتش براى آنها بریده شده، و مایع سوزان بر سرشان ریخته مى شود. (حج/19) *** يُصْهَرُ بِهِ مَا فِي بُطُونِهِمْ وَالْجُلُودُ هم آنچه که درونشان است با آن آب مى شود، و هم پوستهایشان. (حج/20) * وَلَهُم مَّقَامِعُ مِنْ حَدِيدٍ و براى آنان گرزهایى از آهن (سوزان) است. (حج/21) * كُلَّمَا أَرَادُوا أَن يَخْرُجُوا مِنْهَا مِنْ غَمٍّ أُعِيدُوا فِيهَا وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ هرگاه بخواهنداز غم و اندوههاى دوزخ خارج شوند، به آن باز گردانده مى شوند. و (به آنان گفته مى شود:) بچشید عذاب سوزان را! (حج/22) * إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا ۖ وَلِبَاسُهُمْ فِيهَا حَرِيرٌ خداوند کسانى را که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند، در باغهاى بهشتى وارد مى کند که از پاى درختانش نهرها جارى است. در آنجا با دستبندهایى از طلا و مروارید زینت مى شوند. و لباسهایشان از حریر است. (حج/23) * وَهُدُوا إِلَى الطَّيِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَهُدُوا إِلَىٰ صِرَاطِ الْحَمِيدِ و بسوى سخنان پاکیزه هدایت مى شوند، و به راهِ خداوند شایسته ستایش، راهنمایى مى گردند. (حج/24)https://eitaa.com/hafezanew
📝تفسیر سوره مبارکه حج آیات ۱۹ الی ۲۴ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی 🌧 شأن نزول: جمعى از مفسران شیعه و اهل تسنن، شأن نزولى براى نخستین آیه از آیات فوق نقل کرده اند که فشرده اش این است: روز جنگ بدر، سه نفر از مسلمانان (على(علیه السلام)، حمزه، و عبیدة بن حارث بن عبدالمطلب) به میدان نبرد آمدند، و به ترتیب ولید بن عتبه و عتبة بن ربیعه و شیبة بن ربیعه را از پاى در آوردند، آیه فوق نازل شد، و سرنوشت این مبارزان را بیان کرد. و نیز نقل کرده اند: ابوذر سوگند یاد مى کرد: این آیه درباره مردان فوق نازل شده .(۱) ولى همان گونه که بارها گفته ایم وجود شأن نزول خاص، هرگز مانع عمومیت مفهوم آیه نمى شود. * * * 📝 تفسیر: دو گروه متخاصم در برابر هم! در آیات گذشته، به گروه مؤمنان و طوائف مختلفى از کفار اشاره شده بود، و مخصوصاً آنها را به صورت شش گروه تقسیم نمود، در اینجا مى فرماید: این دو دسته ـ مؤمنان و غیر مؤمنان ـ درباره پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند (هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِی رَبِّهِمْ).(۲) طوائف پنجگانه کفار از یکسو، و مؤمنان راستین از سوى دیگر، و اگر درست دقت کنیم مى بینیم: اساس اختلافات همه ادیان به اختلاف درباره ذات و صفات خدا باز مى گردد و نتیجه آن به مسأله نبوت و معاد کشیده مى شود. بنابراین، لزومى ندارد ما در اینجا کلمه دین را در تقدیر بگیریم و بگوئیم مخاصمه آنها در دین پروردگارشان است بلکه واقعاً ریشه اختلافات به اختلاف در توحید باز مى گردد. و اصولاً، تمام ادیان تحریف یافته و باطل، به نوعى از شرک گرفتارند که آثارش در همه عقائد آنها ظاهر مى شود. پس از آن، چهار نوع مجازات براى کافرانى که دانسته و آگاهانه، حق را انکار کردند بیان مى کند: نخست از لباس آنها شروع کرده مى گوید: کسانى که کافر شدند لباس هائى از آتش براى آنها بریده مى شود (فَالَّذِینَ کَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیابٌ مِنْ نار). این جمله، ممکن است اشاره به آن باشد که : واقعاً قطعاتى از آتش به صورت لباس براى آنها بریده و دوخته مى شود!، و یا کنایه از این باشد که آتش دوزخ از هر سو آنها را مانند لباس احاطه مى کند. دیگر این که: مایع سوزان و جوشان حمیم دوزخ بر سر آنها ریخته مى شود (یُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُؤُسِهِمُ الْحَمِیمُ).(۳) * * * اما این آب سوزان و جوشان، در بدن آنها آنچنان نفوذ مى کند که هم درونشان را ذوب مى نماید و هم برونشان را ! (یُصْهَرُ بِهِ ما فِی بُطُونِهِمْ وَ الْجُلُودُ).(۴) * * * سوم این که: تازیانه ها یا گرزهائى از آهن سوزان براى آنها آماده است (وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدِید).(۵) * * * و هر گاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوه هاى آن خارج شوند آنها را به آن باز مى گردانند، و به آنان گفته مى شود: بچشید عذاب سوزان را ! (کُلَّما أَرادُوا أَنْ یَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمّ أُعِیدُوا فِیها وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِیقِ). و این چهارمین مجازات آنها است. ✍ پی نوشت: ۱ ـ این شأن نزول را طبرسى در مجمع البیان ، جلد ۷، صفحه ۷۷، و فخر رازى در تفسیر کبیر ، جلد ۲۳، صفحه ۲۱ و آلوسى در روح المعانى و سیوطى در اسباب النزول ، و قرطبى در تفسیر خود آورده اند. ۲ ـ کلمه خَصْمان تثنیه است در حالى که اخْتَصَمُوا که فعل آن است به صورت جمع آمده، این به خاطر آن است که: این دو خصم، دو نفر نیستند، بلکه دو گروه اند، به علاوه، این دو گروه در دو صف قرار ندارند بلکه در صفوف مختلف قرار گرفته و هر گروه به مبارزه با سایرین بر مى خیزد. ۳ ـ حَمِیْم آب گرم و سوزان است. ۴ ـ یُصْهَرُ از ماده صَهر (بر وزن قهر) به معنى آب کردن پیه است، و صِهر (بر وزن فکر) به معنى داماد است. ۵ ـ مَقامِعُ جمع مقمع (بر وزن منبر) به معنى تازیانه یا عمود آهنینى است که براى جلوگیرى یا مجازات کسى بر او مى کوبند. ↩️ ادامه دارد...https://eitaa.com/hafezanew