#امیرالمومنین_ع_ضربت_خوردن
الله اکبر، این نماز آخرین است
پشت سر من، ابن ملجم در کمین است
کوفه، صدایم را نکن هرگز فراموش
سوز نوایم را نکن هرگز فراموش
با مردم بی چشم و رو حرفی ندارم
محراب مسجد، بهر رفتن بی قرارم
شمشیر، کاری کرد کامل شد جنایت
شد منهدم بر خلق، ارکان هدایت
فُزتُ وَ رَبِّ الکَعبه... شد فرقم شکسته
انگار زهرا آمده پیشم نشسته
یادم نرفته فاطمه بر من سپر شد
در پشت دَر ماند و وجودش شعلهور شد
ایثار زهرا داد از فتنه نجاتم
در مسجد یثرب نشد مو از سرم کم
بی فاطمه اوضاع حیدر شد دگرگون
در مسجد کوفه سرم شد غرق در خون
سی سال با یاد در و دیوار مُردم
در بین کوچه از مغیره طعنه خوردم
هر بار از در رد شدم، افتادم از پا
از پیش بستر رد شدم، افتادم از پا
اطرافیان، خاک عبایم را تکاندند
تا خانه با زحمت مرا آخر رساندند
گفتم که دستم را کسی اینجا نگیرد
در پیش زینب بازوانم را نگیرد
زینب که تاب غصه را آخر ندارد...
ای وای اگر بیند حسینم سر ندارد
زینب کجا و دیدن ساعات آخر؟!
زینب کجا و دیدن ذبح برادر؟!
ای وای اگر باشد ببیند ماجرا را
رأس جدای بر فراز نیزه ها را
✍ #محمدجواد_شیرازی
http://eitaa.com/hafezan_vahy
#امیرالمومنین_ع_ضربت_خوردن
به مسجد میرود یا سمت قربانگاه میآید؟
چرا از هر طرف امشب نسیم آه میآید؟
قدمهایش چقدر از خانه تا مسجد شتابان است
به سختی عرش دارد پا به پایش راه میآید
چه شوقی میچکد از صورتش وقت وضو امشب
برایش عاقبت آن لحظۀ دلخواه میآید
برای بار آخر کوچهکوچه، کوفه میبیند
سراغ سایههای تیره، نور ماه میآید
هلا ای شهر! شام آخر است آمادهای آیا؟
چه بر روز تو در این فرصت کوتاه میآید؟
نمیبینند مردم حجم تنهایی مولا را
غریبی علی تنها به چشم چاه میآید
✍ #فاطمه_عارفنژاد
http://eitaa.com/hafezan_vahy
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح خطبه ها
۱۴۰۱/۸/۱۶ - ۱۲ربیع الثانی
💢خطبه ۱۶۱💢
في صفة النبي و أهل بيته
و فيها يعظ بالتقوى
این خطبه درباره نبی مکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان ودین اسلام و توصیه های اخلاقی و تقوا می باشد .
💠ابْتَعَثَهُ بِالنُّورِ الْمُضِيءِوَ الْبُرْهَانِ الْجَلِيِّ وَ الْمِنْهَاجِ الْبَادِي وَ الْكِتَابِ الْهَادِي
خداوند پیامبررا با نور درخشنده که همان نور نبوت، که در وجود رسول الله (ص)نمایان بود وبا براهین آشکار و واضح(معجزات) که موید رسالت ایشان بودند. و با راهی روشن یعنی شریعت و دینی که آورد وبا قرآن هدایت گر ، مبعوث گردانید .
پیامبر وقتی مبعوث کردید که این چهار ابزار و وسایل برای هدایت به او داده شده بود .
برخی شارحین گفته اند این چهار مورد، چهار صفت قرآن هستند .
💠أُسْرَتُهُ خَيْرُ أُسْرَةٍ
خانواده پیامبر (ص)بهترین خانواده ها بودند .کلمه أسره در عربی به معنای قدرت و قوت است .که خانواده ایشان (حمزه سیدالشهدا ،عبدالمطلب ابوطالب و...! پشتوانه محکمی برای ایشان بودند
🔺در خطبه ۲۴هم با همین مضمون فرمود: انسان هر چقدر هم که پولدار باشدبی نیاز از خانواده نیست .و آنها از او باید دفاع کنند .
💠 وَ شَجَرَتُهُ خَيْرُ شَجَرَةٍ، أَغْصَانُهَا مُعْتَدِلَةٌ وَ ثِمَارُهَا مُتَهَدِّلَةٌ،
درخت خاندان پیامبر (ص)بهترین درخت و شجره است (خاندان منظور اجداد رسول الله هستند).شاخه های این درخت کنایه از بنی هاشم معتدل و مستقیم هستند و هیچ کجی در آنها راه ندارد و میوه های آن آویزان [مُتهدله]کنایه از دسترس بودن میباشد .
🔺ابو حمزه ثمالی از امام باقر علیه السلام سوال کرد که « كشجرة طيبة أصلها ثابت وفرعها في السماء »در قرآن یعنی چه ؟
امام پاسخ فرمودند حضرت رسول (ص)فرمودند اصل این درخت من هستم و علی (ع)فرع آن و ائمه علیهم السلام شاخ و برگ هستند و علم ما اهل بیت میوه ها
و برگ این درخت شیعیان ما هستند .
متن نویسی : یار محمدی
@ravanedel
💠مَوْلِدُهُ بِمَكَّةَ وَ هِجْرَتُهُ بِطَيْبَةَ
پیامبر(ص)تولدشان در مکه ولی هجرتشان در یک منزل طیب و پاک (مدینه )بود .
🔺طیب را به جایی که آب و هوای خوب و درختان فراوان دارد اطلاق می کنند .
طیب بودن هم از نظر شرایط ظاهری و هم باطن است .
💠عَلَا بِهَا ذِكْرُهُ وَ امْتَدَّ مِنْهَا صَوْتُهُ
نام پیامبر بلندی گرفت و صوت دعوت پیامبر به همگان رسید درست است که پیامبر (ص)غریب بود ولی اگر امری را خدا بخواهد نام او را از همان مکان غربت که هست پخش میفرماید .
💠 أَرْسَلَهُ بِحُجَّةٍ كَافِيَةٍ
خداوند پیامبر را فرستاد با حجت و برهان کافی(کافی بودن یعنی وقتی فردی شنید او را کفایت می کند )دین پیامبر (ص) یک دین عقلانی که کاملا قابل اثبات است میباشد.
💠 وَ مَوْعِظَةٍ شَافِيَةٍ
خدا پیامبر را با موعظه های شفا بخش فرستاد.
مانند عرفانهای نوظهور که به بهانه پاسخ دادن به سوالات و ... انسان را گمراه می کنند نیست .
💠وَ دَعْوَةٍ مُتَلَافِيَةٍ
و خداوند حضرت را با دعوت جبران کننده فرستاد .اسلامی که پیامبر دعوت کرد تمام کجی های انسان را جبران می کند
💠أَظْهَرَ بِهِ الشَّرَائِعَ الْمَجْهُولَةَ
خداوند به سبب پیامبر احکام پنهان شده ی ادیان را که علمای آنها پنهان کرده بودند. می دانستند ولی پنهان داشته بودند ،آشکار کرد .
( يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِّمَّا كُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ ۚ قَدْ جَاءَكُم مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ)
[ المائدة: 15]
💠وقَمَعَ بِهِ الْبِدَعَ الْمَدْخُولَةَ
به سبب پیامبر (ص) بدعتهایی که وارد ادیان و کتب آسمانی شده بود ریشه کن کرد..
یکی از بدترین بدعتها این بود که وقتی دین به آنها عرضه میشد می گفتند اجداد ما بر چیز دیگر پیروی می کردند
💠وَ بَيَّنَ بِهِ الْأَحْكَامَ الْمَفْصُولَةَ
مفصوله دومعنی :
۱- خدا به سبب پیامبر احکام را مفصل بیان فرمود
۲- پیامبر احکامی آورد که هر کس به آن احکام عمل کند بین او و دیگران فاصله و فرق وجود دارد
💠فَ "مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً" تَتَحَقَّقْ شِقْوَتُهُ وَ تَنْفَصِمْ عُرْوَتُهُ وَ تَعْظُمْ كَبْوَتُهُ وَ يَكُنْ مَآبُهُ إِلَى الْحُزْنِ الطَّوِيلِ وَ الْعَذَابِ الْوَبِيلِ
هر کس بعد از آنکه دلایل و دین به او رسیده دینی غیر از اسلام برگزیند.
۱- شقاوت و انحراف او قطعی و حتمی است
۲- دست آویز او پاره شده [تَنقصِم]
۳- سقوط سنگین و شدید را تجربه می کند.[کبوَتُه]
۴- ناراحتی و عذاب طولانی و مهلک و کشنده وبال [وَبیل] او می گردد.
🔺اگر کسی به دین اسلام واقعی عمل کندبه این چهار مورد دچار نمی شود پس اگر کسی دچار هر یک از این موارد گردید اسلام او آن اسلام که حضرت امیر علیه السلام فرمود نیست .
💠وَ أَتَوَكَّلُ عَلَى اللَّهِ تَوَكُّلَ الْإِنَابَةِ
حضرت می فرماید :من به خدا توکلی می کنم که توکلم بازگشت به سوی خدا باشد.
بعضی از ما توکلمان باز گشت به سوی خدا نیست .توکل واقعی یعنی امور را به خدا سپردن است.
💠 وَ أَسْتَرْشِدُهُ السَّبِيلَ
و از خدا طلب هدایت می کنم که مرا به راهی هدایت کند .
💠إِلَيْهِالْمُؤَدِّيَةَ إِلَى جَنَّتِهِ الْقَاصِدَةَ إِلَى مَحَلِّ رَغْبَتِهِ
راهی که انسان را به بهشت می رساند . و مستقیم انسان را به منزلگاه رضایت و رغبت خدا می رساند
🔺مهم این است که غیر از حقانیت رسول، ما هم پا در میدان بگذاریم و متخلق به اخلاق دین شویم
@ravanedel
بخش دوم : توصیه های اخلاقی
💠أُوصِيكُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ طَاعَتِهِ
ای بندگان خدا همه شما را به تقوا(ترک محرمات) و اطاعت خدا (انجام واجبات)
دعوت می کنم
💠فَإِنَّهَا النَّجَاةُ غَداً وَ الْمَنْجَاةُ أَبَداً
این طاعت و تقوا موجب نجات در قیامت و نجات همیشگی در دنیا و آخرت است .
نجات دو معنی دارد
۱- مکان مرتفع که سیلاب به آن نمی رسد.تقوا همان مکان مرتفع است که سیل گناه و عذاب خدا به آن نمیرسد.
۲- شتر تندرو به نام نجات که در بیابان مسافران در راه مانده را سوار آن کرده و از مهلکه بیابان به در می برد تقوا همان شتر تندرو است .
💠رَهَّبَ فَأَبْلَغَ وَ رَغَّبَ فَأَسْبَغَ
خدا شما را ترسانده وهمیشه این ترساندن با انذار و هشدارهای بلیغ بوده
و در مورد طاعت شما را تشویق کرده که این را هم کامل انجام داده[فاَسبَغ]
💠 وَ وَصَفَ لَكُمُ الدُّنْيَا وَ انْقِطَاعَهَا وَ زَوَالَهَا وَ انْتِقَالَهَا
یکی از توصیفات خدا که مارا انذار داده، اینست که وقتی در مورد دنیا شرح داده، فرمود که شما با مرگ از این دنیا منقطع می شوید ،هر نعمتی به شما داده شود به زودی گرفته می شود و نعمتها دست به دست می شود از یکی گرفته و به دیگری داده می شود 《 وَ تِلکَ الاَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس ۱۴۰ آل عمران 》
💠فَأَعْرِضُوا عَمَّا يُعْجِبُكُمْ فِيهَا لِقِلَّةِ مَا يَصْحَبُكُمْ مِنْهَا
ای مردم از عجایبی که در دنیا می بینید (زر و زیور و ...که شما را به تعجب وا میدارد )اعراض کنید چون بسیار اندک با شما مصاحبت می کند .وقتی چیزی از دست رفتنی است دل بستنی نیست .
💠أَقْرَبُ دَارٍ مِنْ سَخَطِ اللَّهِ وَ أَبْعَدُهَا مِنْ رِضْوَانِ اللَّهِ
دنیا نزدیکترین مکان به خشم و غصب خدا، و دورترین مکان از رضوان خدا است .
🔺حضرت در نهج البلاغه تعریف از دنیا هم داشته اند دنیایی که ما را بهشتی کند و محبت اهل بیت را در دل ما زنده کند .دنیایی که مزرعه آخرت و پل رسیدن ما به بهشت باشد.
💠 فَغُضُّوا عَنْكُمْ عِبَادَ اللَّهِ غُمُومَهَا وَ أَشْغَالَهَا
ای مردم از غمهای دنیا چشم پوشی کنید[غَضَوا] چشم پایین بیندازیدچون تمام می شوند و مشغول این دنیا نشوید.
💠لِمَا قَدْ أَيْقَنْتُمْ بِهِ مِنْ فِرَاقِهَا وَ تَصَرُّفِ حَالاتِهَا
چون یقین داریم روزی از این دنیا می رویم .و تمام امور دنیا تغییر می کند. غنا به فقر ، صحت به بیماری ، زیبا به زشت و بالعکس تغییر میکند.
💠 فَاحْذَرُوهَا حَذَرَ الشَّفِيقِ النَّاصِحِ وَ الْمُجِدِّ الْكَادِحِ
ای مردم از دنیا، مانند یک دوست مهربان و دلسوز و یک دوست با کوشش با رنج، شما را اگاه میکند، حذر کنید .
منظور حضرت از شفیق ترین دوست ،خود انسان است.
💠 اعْتَبِرُوا بِمَا قَدْ رَأَيْتُمْ مِنْ مَصَارِعِ الْقُرُونِ قَبْلَكُمْ
ای مردم به آنچه با چشم خود دیدید یا شنیدید یا خواندید عبرت بگیرید قتلگاه ایام گذشته را ببینید
قبرهایشان را که تبدیل به فضای سبز یا .. شده ببینید
💠قَدْ تَزَايَلَتْ أَوْصَالُهُمْ وَ زَالَتْ أَبْصَارُهُمْ وَ أَسْمَاعُهُمْ
ببینید مفاصل [اَوصال]و چشم و گوش آنها نابود شدند
برخی شارحین طور دیگر گفته اند :
در مورد سلاطین که افراد دیگر چشم و گوش آنها بودند جاسوسی آنها را می کردند. که پس از مرگ هیچکدام را ندارند
💠وَ ذَهَبَ شَرَفُهُمْ وَ عِزُّهُمْ
با مرگ عزت و شرف آنها رفت
💠وَ انْقَطَعَ سُرُورُهُمْ وَ نَعِيمُهُمْ
همه خوشی ونعمتهایشان قطع شد.
💠فَبُدِّلُوا بِقُرْبِ الْأَوْلَادِ فَقْدَهَا وَ بِصُحْبَةِ الْأَزْوَاجِ مُفَارَقَتَهَا
به مفارقت از اولاد و دوری از همنشین و ازواج خود مبتلا شدند. همه تبدیل به جدایی شدند.
《اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ انفال - ۲۸》
💠لَا يَتَفَاخَرُونَ وَ لَا يَتَنَاسَلُونَ وَ لَا يَتَزَاوَرُونَ وَ لَا يَتَحَاوَرُونَ
آنجا تفاخری نیست، زاد وولدی نیست[یَتَناسَلون] محاوره وزیار تی[یَتَزاوَرون] با هم ندارند.
🔺 مومنین در قبر به اذن خدا با هم ملاقات و به زیارت هم میروند ولی اموات دیگر دچار عذاب هستند.
💠فَاحْذَرُوا عِبَادَ اللَّهِ، حَذَرَ الْغَالِبِ لِنَفْسِهِ، الْمَانِعِ لِشَهْوَتِهِ، النَّاظِرِ بِعَقْلِهِ
بندگان خدا مراقب باشید حواستان به عوامل انحرافی باشد. مانند :
کسی که بر نفس خود غلبه کرده و پیروز شده بر حذر باشید. اگر بر نفس غالب نشدید نفس برشما غلبه می کند.
و مانند کسی که از شهوت ممانعت کرده،برحذر باشید.
وکسی که با عقل می بیند.
🔺سه هشدار
غالب نشدن نفس
شهوت مانع رسیدن
به جای نگاه عاقلانه با وهم و خیال دیدن
@ravanedel
💠فَإِنَّ الْأَمْرَ وَاضِحٌ وَ الْعَلَمَ قَائِمٌ وَ الطَّرِيقَ جَدَدٌ وَ السَّبِيلَ قَصْد
عبرت بگیریم همه چیز واضح و نشانه های جاده قائم و راه هموار ایت. (راه اطاعت هموار و راه گناه ناهموار است )راه مستقیم است هیچ عذری پذیرفته نیست
غفرالله لی و لکم الحمدلله رب العالمین
@ravanedel
#امیرالمومنین_ع_بستر_شهادت
#زبان_حال_حضرت_زینب_س
#حضرت_عباس_ع
چشمهای به رنگ خونات را
بر پرستار خود کمی وا کن
دلِ من شور میزند بابا
گریههای مرا تماشا کن
گر چه بستم شکاف زخمت را
خونِ تازه دوباره میریزد
گر چه بر معجرم گره زدهام
لخته خون، پاره پاره میریزد
بعد لبخند قاتلت بر من
تو چرا خنده میکنی بابا
شب بی مادریِ ما را باز
این چنین زنده میکنی بابا
واژههایی که خاطرات من است
باز تکرار میکنی هر بار
کوچهی تنگ، خنده و هیزم
میخ در، دود، آتش و دیوار
مُردم از روضهخوانیات امشب
سوختم پایِ هر وصیت تو
سرِ شب از شکاف در دیدم
حال عباس را ز نیت تو
دست او را گرفتی و گفتی
رو سپیدم کن ای رشید علی
پیش زهرا کن آبرو داری
آبرویم بخر، امید علی
جان تو، جان خواهرت زینب
ای علمدار کاروان حسین
حیدر بی مثال عاشورا
جان تو، جان دخترانِ حسین
نکند کودکی شود تشنه
نکند دختری زمین بخورد
نشود با تو خیمهای بی تاب
نکند مادری زمین بخورد
دستهایت اگر زمین افتاد
نام زهرا به لب ببر، جان گیر
بدنت را سپر کن و بشتاب
خم شو و مشک را به دندان گیر
تشنهلب مشک آب را به لبِ
کودک بی زبان بگیر عباس
تیر وقتی به چشمهایت خورد
مدد از زانوان بگیر عباس
دست وقتی که نیست با صورت
از سرِ زین به خاک میاُفتی
غرق در تیر، ای کمان ابرو
به زمین چاک چاک میاُفتی
مادری میرسد به بالینت
دست دارد به روی پهلویش
کاش چشمت نبیندش وقتی
جای یک دست مانده بر رویش
✍ #حسن_لطفی
http://eitaa.com/hafezan_vahy
#امیرالمومنین_ع_بستر_شهادت
تب گرفته تمام جسم مرا
همه جا را سیاه میبینم
کاش زهرا عیادتم بکند
او بیاید برای تسکینم
گرچه بستند، باز میریزد
خونِ دل از شکافِ زخمِ سرم
زخم شمشیر قاتل من نیست
داغِ ناموس مانده بر جگرم
من که مَردِ نبردها بودم
یک جراحت مرا ز پا انداخت
وای از فاطمه که حوریه بود
پنجه بر گونههاش جا انداخت
سهم من از تمام این دنیا
غُصه و حسرت و بد اقبالیست
دور بستر حسین هست و حسن
جای محسن کنارشان خالیست
برو قنبر میان هرکوچه
بگو از حال و روز غمبارم
کودکان یتیم کوفی را
با خبر کن که کارشان دارم
این حسین است، چهره ی او را
ای پسربچهها نگاه کنید
سرِ رَخت و لباس او نَکنَد!
کشمکش بین قتلگاه کنید
ای یتیمان کوفه که عمری
سرتان بوده روی دامن من
مهربان با یتیمها باشید
با یتیمِ سه ساله مخصوصاً
سنگ از روی بامها نزنید
هر زمان که اسیر آوردید
صدقه دست زینبم ندهید
کودکانی که شیر آوردید
آه و نفرین من به کوفه اگر
از سری معجری ربوده شود
وسط ازدحام جمعیت
نکند دختری ربوده شود
صاحبان تنور بعد از این
به سر آفتاب رحم کنید
اهل کوفه وصیتم این است
به عروسم رباب رحم کنید
✍ سروده گروه شعری #یا_مظلوم
http://eitaa.com/hafezan_vahy
1_540220143.pdf
1.74M
💠و قدِ استَعمَلتَ فاعلَم
طلب پرسش کردی آماده باش تا جواب دهم .
بدان ؛ دو عامل باعث شد که خلافت از خاندان ما گرفته شود .
💠امَّا الاِستبدادُ علینا بهذَ المَقام ، و نحن الاَعلونَ نَسَبا
۱- استبداد و خود خواهی بود، ( اسم نمی برد مبهم پاسخ می دهد) از روی استبداد مختص بخود می دانستند.با اینکه ما اعلی بودیم. از نطر نسب شرافت داشتیم.
استبداد ، خودرایی همراه با تفرقه است این استبداد جامعه را متلاشی میکند.
علی مرد میدان خیبر بود .ترسی نداشت.
اما تفرقه در دین ، تمام اهداف پیامبررا که اجتماع و امت واحد بود از بین میبرد.
علی کوتاه آمد. نه اینکه؛ بترسد.
عده ای نباید دست به حکومت میزدند اما چنگ انداختند و جامعه را متلاشی کردند.
در حالیکه ما خاندان اشرف بودیم.
من مقرب یه پیامبر ،اقوام و داماد ، پسر عموی پیامبر ، دست آموخته پیامبر ، نزدیکتر بودم.اما استبداد کردند و بردند.
💠والاَشَدونَ برسول الله صلی الله علیه وآله نَوطَاً
ما اهل بیت به پیامبر پیوند [نوطاً] خوردیم
می دانستیم مکتب و شریعت چیست
علم داشتیم و به آئین پیامبر متمسک بودیم .
( آن شخص سه سوال پرسید، جایگاه نسب ، سبب و فهم قران )
اما حضرت از فهم قران هیچ حرفی نزد چرا؟!
ما با خلفا سببی و نسبی همه از قریش بودیم هر چند ما کجا و انها کجا!!!
حضرت نسب و سبب را ذکر می کند،ولی در مورد فهم قران چیزی نمی گوید.
چون آنها مطلقا فهمی از قران نداشتند و من صد در صد فهم بران داشتم لذا ذکر نمی کند.سبب و نسب را که کم و بیش اشتراک بود بیان میشود.
ولی استبداد آمد و تفرقه حاصل شد
@ravanedel
1_540220143.pdf
1.74M
#امام_علی(علیهالسلام)
💢 مناقب و فضائل حضرت علی(علیهالسلام) در بیانات رهبر انقلاب اسلامی
📖 ۱۲۲ صفحهhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
* #شب_قدر
💠 راه درک شب قدر
🔻چه کنیم تا شب قدر را درک کنیم؟
۱_ خواندن مکرر خود سوره قدر، انسان را به مرکز قدريّت قدر نزديک ميکند.
۲_ سوره حم دخان، ابعاد ليلةالقدر را گوشزد ميکند. هرچه انسان بيشتر بتواند بخواند.
۳_ قدريت قدر و قطب قدر، حضرت بقيةالله (روحي له الفداء) است. در این شب ملائکه و روح بر چه کسي نازل ميشوند؟ بر امام زمان(عليه السلام). دعاي «اللهم كن لوليِّك الحُجَّةِ بن الحسن» براي شب قدر وارد شده است.
۴_ اعمال ديگر، مثل استغفار، نماز و... اينها مقدماتي است که انسان را به اين مرکز میرساند. براي همين به شيعيان خود سفارش ميکردند دائم مشغول باشند به عبادت، به عبادت، به عبادت، شايد اين ارتباط برقرار شد و به درک خير و درک ليلةالقدر نزدیک شوند.
(منبع: نرمافزار الهادی← مراقبات ماهرمضان)
📲طرح: t.me/nasery_story/1179
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5803276964731029946.mp3
7.65M
* #سخنرانی_صوتی #رحمت #شب_قدر #رجا
🎧 رحمت و لطف الهی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ ۳۲ دقیقه
🗓 تاریخ جلسه: ۱۴۰۰/۲/۱۳
▪️شب بیست و یکم ماه رمضان
همراه با مناجات خوانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری http://eitaa.com/hafezan_vahy