eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌼 ۱۴۷🌼🍃 ✨«فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ بِأَئِمَّةِ الْمُؤْمِنِينَ وَ بِكُمْ يَا مَوْلَايَ أَوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ وَ نُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَ مَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِين‏»✨ ◀️مجدد به قسمت انتهايي زيارت آل يس نگاهي مي اندازيم: 💠در زیارت آل یس بعد از چهل سلامی که داده مي شود و ذکر اعتقادات كه در محضر حضرت بيان مي گردد، به زائر اجازه داده مي شود خود را معرفي كند. 💠حضرت در معرفی زائرعنوان مؤمن را به او مي دهد:«فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ » این عنوان ،عنوان عجیبی است. 💠مرد و زن اعلام می کنند نفس من به *همه خدایی خدا ايمان دارد، زيرا الله نام جامع خداي سبحان است. 💠اگر سوال شود آیا نفس فقط منظورنفس است یا قلب را نيز شامل مي شود در پاسخ مي توان گفت: 💠 این که گاهي گفته شود نفسم مؤمن است دعا کنید روح و قلبم هم مؤمن شوند يعني عبارت نفس مجموعه اي است از نفس و روح و قلب و معناي ديگر خود نفس يا شخصیت انساني فرد است. هر دو معنا بر نفس بار مي شود. 💠وجود مقدس ولی عصر علیه السلام که زیارت از خود ایشان صادر شده است گویا به هر زائری این قابلیت را می دهند که خود را به عنوان دائم الایمان به خدا ي سبحان معرفی کند. 💠در زيارت آمده است «فنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ» ونفرموده‌اند «فَنَفْسِي عالِمة» یعنی صحبت از علم نیست صحبت از ایمان است. 💠علم زمانی كه بر صفحه قلب ثبت شود ایمان نام می‌گيرد، باورهای ما دانسته‌های ما است که بر صفحه قلبمان ثبت شده است. 💠 حضرت ولی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اجازه می‌دهند تا بر همه زائرین نام «مؤمن» بار شود. 💠 معمولا اگر کسی واقعا عارف به اهل بیت باشد هیچ ادعایی ندارد. چنين نيست كه زائر خود را مومن بداند بلكه وجود مقدس حضرت ولی عصر علیه السلام خودشان این عنوان را به زائر عطا می‌كنند، زائر ادعای مؤمن بودن نمی‌کند. 💠 امام می‌فرمایند: هر گاه به ما سلام می‌ كنيد نفستان را به عنوان مؤمن معرفی کنيد، یعنی ذره‌ای انکار حقیقت در نفس من نیست. 💠 حضرت نفس زائر را مؤمن معرفی می‌كنند.ایمان هم دلدادگی است. زائر اعلام می‌كند: ❤️مولايم! من عاشق هستم. نفس من عاشق است. 💠 هرگاه انسان عاشق شود به دنبال سود و ضرر دنیوی نیست بلكه فقط در پی وصال به معشوق است. 💠 در اين فراز نفس زائر درخواست وصال به امامش را دارد. ❤️نفس من مایل است پیوستی به وجودمقدس حضرت داشته باشد. 💠«فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللَّه» ابتدا پیوست عاشق به حضرت حق است.پيوست به همه خدایی خدا و به تبع به پيامبر وآل پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله. @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ۸ 💥 ابن عبّاس می‌گوید: رسول خداصلی الله علیه وآله در حجّة الوداع فرمود: «از نشانه‌های قیامت و آخر الزّمان این است که مردم آخرالزّمان نماز را ضایع می‌کنند و از شهوات پیروی می‌نمایند و مایل به هوسرانی هستند و مال دنیا را بزرگ می‌شمارند و دین خود را به دنیا می‌فروشند» تا این که فرمود: «در آن زمان، مردم منکر و کار زشت را معروف و پسندیده می‌دانند و معروف و کار شایسته را منکر و زشت می‌دانند، و خائن را امین می‌دانند و امین را خائن می شمارند» [۱] فساد اعتقادی از ناحیه فساد عمل می‌باشد، از این رو، خداوند می‌فرماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساؤُا السُّوای أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ» [۲] . یعنی: «سرانجام گناه و ستمگری انکار و تکذیب آیات الهی و استهزاء به آنهاست. » گناه و معصیت زیاد به ویژه ظلم و ستم، روح انسان را تاریک می‌کند تا جایی که راه بازگشت به خوبی و صلاح برای انسان گنهکار بسته می‌شود و معصیت و نافرمانی خدا برای او زینت داده می‌شود و شیطان کاملاً بر او سلطه پیدا می‌کند. 💎قرآن در این باره می‌فرماید: «کَلّا بَلْ رانَ عَلی قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ * کَلّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ یَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ» [۳] . یعنی: «(گنهکاران و) کم فروشان هرگز (به راه صحیح و صلاح) بازنمی گردند؛ چرا که چرک گناه بر دل‌های آنان وارد شده و قلب هایشان زنگار گرفته است( و به همین علّت) در قیامت از رحمت پروردگار خود محجوب و محروم هستند. در سخنان معصومین علیهم السلام نیز به این مسأله اشاره شده است، آنان گناه را بزرگ ترین خطر برای انحراف در عقیده دانسته اند. [۱]وسائل الشّیعة۱۵ / ۳۴۸. [۲]روم/ ۱۰. [۳]مطفّفین/ ۱۴ - ۱۵ ✨ أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج.✨ @ravanedel
سلام گلستانی بهتر از قرآن هست که مشام جانرا به شمیم آیات معطرش خوشبو گرداند قرآن کتاب معرفت ورشد وهدایت وبصیرت است دروادی قرآن قدم زنیم وجان رابه حقانیت نور قرآن ومعارف بلندش نور وجلاء دهیم انس باقرآن وتدبر درآن انسان رابیدار وهوشیار می‌گرداند ودرون راتصفیه می‌کند ازخدا بخواهیم همسویی باقرآن را وفهم عمیق آنراوتدبر درآن را وعمل به آن را وحفظ آن را وحشر ونشر ماباقرآن وعاقبت بخیری درمسیر هدایت قرآن باشد دوستان درکانال قرآنی روان دل تشریف بیاورید قدمهای مبارک توتیای چشم ما. @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 از سلبریتی‌هایی که در مقابل جنایات اسرائیل سکوت کرده‌اند! ┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈ @ravanedel
❤️ فرازی از دعای امام رضا برای حضرت مهدی علیها السلام 💙 اللّٰهُمَّ ... أَمِتْ بِهِ الْجَوْرَ، وَأَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ 💛 خداوندا، به دستان حضرت مهدی علیه‌السلام ظلم را بمیران و عدالت را آشکار کن. 📚 مفاتیح الجنان ┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈ @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعایی برای بخشش گناهان... دکتر رفیعی ‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌‌‌ ┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈ @ravanedel
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یزیدی شدن با لایک کردن!!! ♨️ فلسفه لعن کسانی که در روز عاشورا شمشیر و نیزه نزدند! 🎙 ┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈ @ravanedel
بسم الله الرحمن الرحیم شرح خطبه ها ۱۴۰۱/۸/۲ - ۲۷ ربیع الاول 💢بخش اول خطبه۱۵۳💢 دراوصاف انسانهای گمراه تذکرلازم : دربرخی نسخه های نهج البلاغه مثل ابن ابی الحدید خطبه ۱۵۳ وخطبه ۱۵۲بصورت یک خطبه آورده شده اما درنسخی مانند صبحی صالح و ...خطبه ۱۵۳ مجزا از خطبه قبل است ومطالب مربوط به اوایل خلافت حضرت نیست. بلکه این خطبه در فضای عزیمت به سوی بصره جهت جنگ جمل ایراد شده است . 💠وهو فی مهله من الله یهوی مع الغافلین وانسان گمراه ازطرف خدا مهلتی داده میشود که مدام درسقوط [یهوی] است همراه با افراد غافل. خداوندبه انسان گمراه درطول عمرش مهلتی می‌دهد ودرمقابل آن بازخواست خواهد کرد.عمرانسان یکی از باارزش ترین کالاهای خدادادی ست ونبایدتلف کند .کسی که بازیادشدن عمر ؛ فهم وعقل را هم رشد دهد و باایمان و شناخت خدا واهل بیت وعروج بسوی خدا ؛ازمهلت عمرخود بهترین بهره را میبرد. اما درصورت غفلت ودوری ازخدا واهل بیت ؛ سقوط کرده وتمام سرمایه اش (عمر) را ازدست میدهد. یهوی بصورت فعل مضارع آمده ونشان از اینکه فرد غافل علی الدوام درحال سقوط است. 💠ویغدو مع المذنبین بلاسبیل قاصد ولا امام قائد وصبح می‌کند ایام را در حال همنشینی با گناهکاران درحالیکه درمسیری بسوی مقصد نیست و رهبر وپیشوایی راهنما ندارد . حضرت معیار اتلاف عمر را در ۴نکته میفرماید : ۱- همنشینی باغافلان ومدام درحال سقوط ۲- گذراندن صبح وشب با گناهکاران ۳- بودن درمسیری که انسان را به مقصد نرساند ۴- نداشتن رهبر و راهنما این پیشوا صرفا نه بمعنای امام معصوم است بلکه هرعالم ربانی که احکام وکلام آل الله را بخوبی درک کرده و جهت راهنمایی به مردم ابلاغ می‌کند . چنانچه درخطبه قبل فرمود اسلام خطوط قرمز وحدود ومرزی دارد وفردغافل انها را رعایت نمی کند و بدون توجه به دین وقیامت به هرکاری وچیزی مشغول می‌شود.باتوجه به جمله حضرت ؛ پس غفلت مقدمه ذنب میشود.اینکه دراسلام توصیه به دائم الوضو بودن و گفتن بسم الله دراول هرکاری شده برای خروج ازغفلت است. از نشست وبرخاست با افراد اهل گناه باید پرهیز کردونیز انسان نباید بدون راه ومبنا زندگی کند ودل به هر حرفی؛ کتابی؛ رسانه ای دهد و درنهایت اینکه باید یک رهبرخوب ویک راهنمای پیش برنده داشته باشد.درجایی فرمود چنان زندگی کنید که درسردوراهی مظلومیت یا ظالم بودن ؛ مظلوم بودن را ترجیح بدهید. 💠حتی اذا کشف لهم عن جزاء معصیتهم تااینکه خدا از جزای گناهان شان پرده برمیدارد (حتی ) این گمراهان وغافلان همچنان درمسیرخود پیش می‌روند وحضرت اشاره به لحظه مرگ میکند که آن هنگام چشم برزخی بازشده و تکدتک گناهان و جزای آنها راخداوند نشان شان میدهد. چراکه بگفته قران 《فبصرک الیوم علیک حدید ق - ۹ 》 موقع مرگ چشم تیزبین میشود» ‌‌‌‌ 💠واستخرج من جلابیب غفلتهم وخارج میکند آنها را ازپرده های غفلت [جلباب ] غافلانی که مانند کبک سر را زیر برف کرده اند و دین و قیامت را انکار می کنند خداوند از این پرده های غفلت خارج و سر آنها را از زیر این برف بیرون خواهد کرد. 💠استقبلوا مدبرا روزی که روی می آورند [استقبلوا] به آنچه که پشت می کردند در دنیابه نماز احسان به والدین خمس و دیگر عبادات پشت می کردند روز مرگ می بینند که چه نورانیتی را از دست داده اند. 💠و استدبروا مقبلا و پشت می کنند [استدبروا] به آنچه که به آن اقبال داشتند آنچه عشق می ورزیدند از شهوت در رفیق بازی ، انواع گول زدن ها به ترفند های مختلف ، کلاه بر سر مردم گذاشتن ها ، در آن روز می بینند این کارها هیچ سودی نداشته اند. چنانچه حضرت می فرماید« الیوم عمل بلا حساب و غدا حساب بلا عمل» دنیا برای عمل کردن است و فردای آخرت روز حساب است نه روز توبه و جبران مافات خوشا به سعادت آنانیکه به حقیقت این جملات حضرت برسند که تا در دنیا تنبه باشد امکان بازگشت جبران هست اما در اثر غفلت زیاد اگر تا دم مرگ نفهمیدیم دیگر وقت امکان جبران نیست. متن نویسی : موسوی @ravanedel