eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
فرومایگی
🔹 بعضی از سخنی دارند می ‌گویند کِرمی که درون یک حبّه گندم است، آسمان و زمینش همین است. اگر این کِرم بخواهد حرف بزند، آسمان او با زمین او حد اکثر نیم سانت فاصله دارند! چو آن کِرمی که در گندم نهان است ٭٭٭ زمین و آسمان او همان است 🔹 بعضی ‌ها کِرمی هستند که آسمان و زمینشان همین پست و مقام است، غیر از این فکر نمی ‌کنند. اصلاً به این فکر نمی ‌کنند که مرگی هست و بعد از مرگ، سؤال و جوابی هست؛ خیال می ‌کنند انسان می ‌پوسد! 🔹 حالا لازم نیست انسان یک کِرم باشد در درون گندم که نیم سانتی فکر بکند، همین که بین نثیل و معتلف است همین است؛ یا تمام تلاش و کوشش او این است که یا با رومیزی یا زیرمیزی مشکلش را حلّ کند همین است! این همان کِرمی است که در گندم نهان است و زمین و آسمان او همین است؛ آسمان او، اداره او و میز او و زمین او، منزل اوست! 📚 سوره مبارکه واقعه جلسه 11 تاریخ: 1396/10/06 🆔 http://eitaa.com/ravanedel
💠
 راه انبیاء
🔹 این ‌طور نیست كه راه انبیا كلاً بسته باشد. یك وقت است که انسان می‌ خواهد اعمال الهی را انجام دهد تا به جهنم نرود و به بهشت برود، این كفِ ایمان است. 🔹 اما آنهایی كه در مسئله ولایت دارند كار می ‌كنند و می ‌خواهند شوند، می‌ گویند ما نمی‌ خواهیم از جهنم نجات پیدا كنیم، لطف خدا ـ ان ‌شاء الله ـ شامل حال ما هم می ‌شود، ما از خدا بهشت نمی‌ خواهیم، او خودش می ‌دهد، ما از او, او را می‌ خواهیم! ما می خواهیم الآن كه اینجا نشسته‌ ایم بهشت را ببینیم, می ‌خواهیم جهنم را ببینیم؛ نه اینکه جهنم نرویم! 🔹 این خطبه نورانی حضرت امیر كه اوصاف متّقیان را برای همّام ذكر می ‌كند همین است. فرمود: «فَهُمْ وَ الْجَنَّةُ كَمَنْ‏ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِیهَا مُنَعَّمُونَ وَ هُمْ وَ النَّارُ كَمَنْ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِیهَا مُعَذَّبُونَ»؛ فرمود اینها كسانی هستند كه گویا بهشت را می ‌بینند، گویا جهنم را می ‌بینند. این می ‌شود ؛ این راه انبیاست و این راه باز است، وگرنه بهشت رفتن و از جهنم نجات پیدا كردن، كفِ ایمان است. 📚 سوره مبارکه صافات جلسه 24 تاریخ: 1393/01/25 🆔 http://eitaa.com/ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جامعه به افراد مودب و با اخلاق، احترام می گذارد/ آن كه پاداش الهى را باور دارد، در بخشش سخاوتمند است 🔹 در روایات هست که خیلی افراد پول می دهند که بنده بخرند، اما اخلاق به کار نمی برند که آزادها را بخرند، اخلاق به کار نمی برند که جامعه به اینها علاقه مند شوند... . 👇👇👇👇 http://eitaa.com/ravanedel 🆔
جامعه به افراد مودب و با اخلاق، احترام می گذارد/ آن كه پاداش الهى را باور دارد، در بخشش سخاوتمند است 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته نیز در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه، به شرح حکمت 126 نهج البلاغه پرداختند. معظم له بیان داشتند: بیانات نورانی ائمه چند بخش است، برخی از آنها مربوط به به یک کار خوب و پرهیز از کار بد است، یعنی تنها امر به شی ء و نهی از شیء دیگر است، بدون اینکه فایده و زیان آن را ذکر کنند، برخی دیگر از روایات که به «علل الشرایع» معروف است که در آن اگر به کاری امر شده، مصالح آن را نیز بیان می کنند و اگر از کاری نهی شده است، مفاسد آن را ذکر می کنند، برخی دیگر از روایات، در یا دیگری، ثواب و عقاب افعال را نیز ذکر کرده اند و یک سلسله اموری هم هست که است، فرموده اند اینکه مورد امر است موجب عظمت روح می شود و آن کار که مورد نهی است، موجب نزول و خفت روح است؛ پس گاهی تعالیم اخلاقی با تحلیل همراه است، گاهی با دستور، گاهی با ذکر ثواب و عقاب افعال! 🔹 گاهی انسان به خاطر انس با آداب بد، عقاید بد و اخلاق بد، یک آداب خوب، عقیده خوب و اخلاق خوب که ببیند تعجب می کند، گاهی هم از سنخ دیگری است در روایات هست که خیلی افراد پول می دهند که بنده بخرند، اما اخلاق به کار نمی برند که آزادها را بخرند، اخلاق به کار نمی برند که جامعه به اینها علاقه مند شوند، در حالی که همه افراد به کسی که مودب و با اخلاق است، نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندند، به او احترام گذاشته و علاقه مند هستند! 🔹 امیرالمومنین در این کلام خود، تحلیل یک سری مسائل اخلاقی را بیان می کنند که من تجب می کنم که برخی از افراد از یک کار زشت می خواهند پرهیز کنند، به دام کار زشت تری پناه می برند، این تحلیل است که اگر کسی بخیل بود، از چاه کوچک فرار می کند اما به چاه بزرگ تری می افتد، حضرت می فرماید من تعجب می کنم که چرا این کارها را انجام می دهند، اگر این کار را برای رهایی از فقر می کنید، به خطر بدتر دچار می شوید ... . 🔹 امیرالمومنین در ادامه کلام خود می فرماید من تعجب می کنم از انسان ، در حالی که قبلا نطفه بوده و فردا نیز مرداری بیش نیست و تعجب می کنم از کسی که مخلوقات را می بیند، نظم را مشاهده می کند، اما در وجود خالق و ناظم شک می کند و تعجب می کنم از کسانی که به این فکر نیستند که بعد مرگ چه اتفاق می افتد... . 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی در ابتدای جلسه درس خود، مردم را به خواندن که در آمده است توصیه فرمودند و دعا فرمودند این دعاها به برکت خون پاک شهداء ـ ان شاء الله ـ مستجاب شود. 📚 درس اخلاق تاریخ: 🆔 http://eitaa.com/ravanedel
17.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 بلندای احسان

🔸 پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: این است كه طرزی خدا را عبادت كنی كه گویا او را می ‌بینی: «أن تَعبُدَ اللّه َ كَأنَّكَ تَراهُ»... . 👇👇👇👇 🆔 http://eitaa.com/ravanedel
💠
   انقلاب درون
🔹 این انقلاب كه در ایران پدید آمد، اول در درون خود تحول پیدا شد و امام منقلب شد. تا كسی منقلب نشود كه رهبر انقلاب نخواهد شد. این انقلاب، است؛ انقلاب قرآنی در بخش پایانی سوره مباركه «حشر» بیان شده است كه ﴿لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْیةِ اللّهِ﴾. 🔹 خیلی ها ممكن است مثل ما عمری قرآن بخوانیم یا احیاناً ترجمه ‌اش را بدانیم یا احیاناً تفسیر بگوییم و بنویسیم؛ اما هیچ اثری در ما پیدا نمی‌ شود! 🔹 اینكه ذات اقدس الهی فرمود من اگر این قرآن را بر كوه نازل كنم كوه منفجر می ‌شود، انسان باید لااقل یك گوشه قرآن را بگیرد. وقتی گوشه ای از قرآن را گرفت می ‌كند، وقتی باور كرد می‌شود و وقتی منقلب شد می ‌تواند رهبر انقلاب باشد معین و معاون انقلاب باشد مشیر و مشاور انقلاب باشد، وگرنه كسی كه انقلابی حرف بزند ولی در درون، منقلب نباشد، انقلابی حرف می ‌زند و متحجرانه فكر می ‌كند! اینكه اثر ندارد. اگر كسی انقلابی حرف زد ولی انقلابی نیاندیشید، حرفش مؤثر نیست. 📚 سخنرانی عمومی در جمع برادران و خواهران شورای مركزی جمعیت مؤتلفه تاریخ: 1378/06/20 🆔 http://eitaa.com/ravanedel
درباره امام باقر علیه السلام