eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه اول حدیث خوانی. موسسه انوار طه.m4a
34.5M
خوانی. موسسه انوار طاها استاد شهبازیان مدرس مهدویت
شیطان شناسی
💠
حیات مطلوب
🔹 فرمود: ﴿إِنْ یریدا إِصْلاحاً یوَفِّقِ اللَّهُ بَینَهُما﴾؛ ما یک وقت دعا می ‌کنیم، ناله می ‌کنیم، گریه می‌ کنیم، از خدا چیزی می‌ خواهیم ـ إن ‌شاء الله ـ مستجاب هم می‌ شود اما اولاً این از بیانات نورانی این آیه است و ثانیاً روایات که شارح و تبیین کننده این است که اگر کسی آدم خوب باشد، کار او همیشه تأمین است، لازم نیست مرتب ناله بکند، مدام حرم برود؛ این است! بیراهه نرود عوام‌ فریبی نکند عوام‌ زده هم نباشد، ﴿إِنْ یریدا إِصْلاحاً یوَفِّقِ اللَّهُ بَینَهُما﴾؛ خدای سبحان کار آدم درست را هرگز لنگ نمی ‌گذارد! آدم خوب یعنی نه به دنبال عوام برود نه عوام ‌فریبی کند نه فریب بدهد نه کسی او را فریب بدهد، مستقیم دارد کار خودش را انجام می ‌دهد، چنین کسی یقیناً کارش به مقصد می ‌رسد. 🔹 گریه نمی ‌خواهد! حالا گریه و ناله و آنها برای ترفیع درجات سر جایش محفوظ است؛ اگر ترفیع درجه می‌ خواهیم، بله ناله و اشک و «سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء» و مانند آن؛ اما می‌ خواهیم زندگی ما لنگ نباشد، همین آدم خوب بودن کافی است. فرمود اگر کسی در درون قلب خود مشکلی ندارد، دنبال این و آن نیست، نه فریب می ‌خورد و نه فریب می ‌دهد، کار او همیشه رو به راه است. 🔹 یک بیان نورانی از رسیده است که منِ حسن بن علی ضامن هستم که اگر کسی داشته باشد نه عوام ‌فریب باشد نه فریب بدهد نه دنبال کسی بگردد نه کسی را به دنبال خودش بیاورد، هر چه بخواهد، وقتی مصلحت او باشد، خدا هرگز آبروی او را رها نمی ‌کند و : «أَنَا الضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ یهْجُسْ فِی قَلْبِهِ إِلَّا الرِّضَا أَنْ یدْعُوَ اللَّهَ فَیسْتَجَابَ لَهُ»؛ فرمود من ضامن هستم. خب این را از کجا می ‌گویند؟ این را از همین آیه نورانی می ‌گویند که فرمود: ﴿إِنْ یریدا إِصْلاحاً یوَفِّقِ اللَّهُ بَینَهُما﴾.
💠
 ادب توحیدی 

🔸 ﴿وَلاَ تَقُولَنَّ لِشَی‏ءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذلِكَ غَداً ٭ إِلَّا أَن یشَاءَ اللَّهُ﴾؛ فرمود مبادا درباره چیزی ـ حالا چه سنگین چه سبك، چه كارهایی كه به تنهایی باید انجام بدهی چه كارهایی كه با مشورت دیگران و معاونت دیگران انجام بدهی ﴿لِشَی‏ءٍ﴾ این نكره در سیاق نفی است ـ درباره هیچ چیزی نگو من فردا انجام می ‌دهم مگر اینكه بگوید «ان ‌شاء الله». این است كه دارد یاد می ‌دهد. ﴿وَلاَ تَقُولَنَّ لِشَی‏ءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذلِكَ غَداً ٭ إِلَّا أَن یشَاءَ اللَّهُ﴾؛ یعنی «ان ‌شاء الله» را باید بگوید. 🔸 اگر كسی بخواهد كاری انجام بدهد باید باشد یا نباشد؟ اگر هستی او به مشیئت الهی وابسته است، ایجاد او به طریق اُولیٰ؛ زیرا ایجاد او هم به هستی او متّكی است و هم به هستی خیلی از امور. می ‌خواهد حالا كاری انجام بدهد جایی می‌ خواهد برود با كسی دیدار داشته باشد آن شخص باید باشد، شرایط باید باشد، استعداد باشد، ظرفیت باید باشد، موانع نباید باشد ـ همه اینها ـ هیچ كدام در اختیار ما نیست! اگر كسی بگوید من این كار را انجام می ‌دهم این شخص ـ معاذ الله ـ بی ‌اعتنا باشد به این شخص می ‌شود ﴿أَفَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَوَاهُ﴾ این داعیه استقلال دارد. 🔸 پس هیچ كاری را هیچ كسی نمی ‌تواند مدّعی باشد مگر اینكه بگوید . حالا یك وقت است كه «ان ‌شاء الله» را لفظاً می‌ گوید، اما یك وقت «ان ‌شاء الله» است است، آن هم باز كافی است. ذكرِ لفظی نظیر ذكر ركوع و سجود نیست كه لفظاً واجب باشد، كسی معتقد است با این نیت می گوید من فردا می ‌آیم درس، فردا می ‌آیم بحث، فردا می ‌آیم برای آن كار، این «ان ‌شاء الله» در متن قلبش هست این كافی است، بگوید خب ثواب هم می ‌برد! 📩 کلیپ از اعضا محترم کانال 🌺💌🌺💌🌺 📚 سوره مبارکه کهف جلسه 22 تاریخ: 1387/12/12 🌐
هدایت شده از پیام قرآن و عترت
🔴 سالروز صلح امام حسن علیه السلام ♦️قرار داد امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه در ۲۵ ربیع الأوّل بوده (۳)، و بعضی در ۲۶ این ماه نقل کرده اند (۴)، که شامل موارد زیر بود : (۵) ۱. به علی علیه السلام دشنام ندهند. ۲. خون شیعیان محترم و محفوظ بماند، و حقوقشان پایمال نگردد. ۳. معاویه یک میلیون درهم بین یتیمان جنگ جَمَل و صفّین تقسیم کند. ۴. امام علیه السلام معاویه را امیر المؤمنین نخواند. ۵. معاویه باید بر اساس کتاب خدا و سنّت پیامبر صلّی الله و علیه و آله عمل کند. ۶. معاویه پس از مرگ، خلافت را به دیگری واگذار نکند. ♦️معاویه این شرایط و شرایط دیگر مربوط به حفظ اسلام به ویژه شیعیان را پذیرفت و جنگ پایان یافت، امّا به هیچ یک از شروط عمل نکرد، بلکه خلاف تمام آنها عمل کرد. وبه این ترتیب بی ایمانی خودرانشان داد 📚 منابع : ۳. تتمّة المنتهی : ص 41 ـ 40. و ... . ۴. فیض العلام : ص 225. و... . ۵. ارشاد : ج 2، ص 14. و ... .
🎵 🔸حجت الاسلام و المسلمین احتشام ▫️موضوع: بدون اهل بیت این انقلاب حادث نمی شد. ⏱29مهر1401 🔷🔸💠🔸🔷
فعالیتی انجام نمیشود.
💠 ادب توحیدی 🔸 ﴿وَلاَ تَقُولَنَّ لِشَی‏ءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذلِكَ غَداً ٭ إِلَّا أَن یشَاءَ اللَّهُ﴾؛ فرمود مبادا درباره چیزی ـ حالا چه سنگین چه سبك، چه كارهایی كه به تنهایی باید انجام بدهی چه كارهایی كه با مشورت دیگران و معاونت دیگران انجام بدهی ﴿لِشَی‏ءٍ﴾ این نكره در سیاق نفی است ـ درباره هیچ چیزی نگو من فردا انجام می ‌دهم مگر اینكه بگوید «ان ‌شاء الله». این است كه دارد یاد می ‌دهد. ﴿وَلاَ تَقُولَنَّ لِشَی‏ءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذلِكَ غَداً ٭ إِلَّا أَن یشَاءَ اللَّهُ﴾؛ یعنی «ان ‌شاء الله» را باید بگوید. 🔸 اگر كسی بخواهد كاری انجام بدهد باید باشد یا نباشد؟ اگر هستی او به مشیئت الهی وابسته است، ایجاد او به طریق اُولیٰ؛ زیرا ایجاد او هم به هستی او متّكی است و هم به هستی خیلی از امور. می ‌خواهد حالا كاری انجام بدهد جایی می‌ خواهد برود با كسی دیدار داشته باشد آن شخص باید باشد، شرایط باید باشد، استعداد باشد، ظرفیت باید باشد، موانع نباید باشد ـ همه اینها ـ هیچ كدام در اختیار ما نیست! اگر كسی بگوید من این كار را انجام می ‌دهم این شخص ـ معاذ الله ـ بی ‌اعتنا باشد به این شخص می ‌شود ﴿أَفَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَوَاهُ﴾ این داعیه استقلال دارد. 🔸 پس هیچ كاری را هیچ كسی نمی ‌تواند مدّعی باشد مگر اینكه بگوید . حالا یك وقت است كه «ان ‌شاء الله» را لفظاً می‌ گوید، اما یك وقت «ان ‌شاء الله» است است، آن هم باز كافی است. ذكرِ لفظی نظیر ذكر ركوع و سجود نیست كه لفظاً واجب باشد، كسی معتقد است با این نیت می گوید من فردا می ‌آیم درس، فردا می ‌آیم بحث، فردا می ‌آیم برای آن كار، این «ان ‌شاء الله» در متن قلبش هست این كافی است، بگوید خب ثواب هم می ‌برد! 📩 کلیپ از اعضا محترم کانال 🌺💌🌺💌🌺 📚 سوره مبارکه کهف جلسه 22 تاریخ: 1387/12/12