✅در توقیع مبارک امام حسن عسکری (علیه السلام ) برای قاسم بن علاء همدانی آمده است که در روز ولادت حضرت حسین (علیه السلام ) این دعا را بخوان:
🤲«اَللّهُمَ اِنّی اَسئَلُکَ بِحَقّ المَولُود فِی هذا الیَوم........ وَ الفَوزَ مَعَهُ فِی اَوَبَتِهِ وَ الاَوصیاءَ مِن عِترَتِهِ بَعدَ قائِمهُم وَ غَیبَتِهِ»
«خداوندا! من از تو در خواست می کنم بحق مولود این روز.... ، و سعادت در بازگشت حسین و اوصیاء از خاندان وی بعد از قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) آنان و سپری شدن غیبت او میباشد.»
😍چقدر شیرن و امید بخش است که در روز ولادت امام حسین (علیه السلام ) از بازگشت آن حضرت و اوصیاء گرامیشان سخن به میان آمده و به صراحت بیان میشود که این جریانات بعد از سپری شدن ایام غیبت حضرت ولی عصر ارواحنافداه است، رجوع ائمه طاهرین (علیهم السلام ) به دنیا و تمام سرور و دلخوشی آنان روزی است که دوران غیبت حضرت مهدی ارواحنافداه سپری شود بلکه از کلمه «بعد قائمهم» میتوان استفاده کرد که آمدن ائمه بزرگوار و اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام ) بعد از سپری شدن ایام غیبت است..http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ویژگی #مجاهدین_خلق که انقلابی ها ندارند!!
♨️ واکنش غیرقابل باور سه پاسدار در مقابل شکنجه!
♨️ استقامت اینجا خودنمایی میکند...
🔹 برشی از سخنرانی حجت الاسلام راجی، به مناسبت #میلاد_امام_حسین علیه السلام
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
http://eitaa.com/hafezan_vahy
┄┅══✺﷽✺══┅┄
🍃 بعثت پیامبر(صلیاللهعلیهوآله)، سبب زدودن ظلمها و آلودگیها
از اولین لحظات بعثت و وحی بر نبیّاکرم(صلّیاللَّهعلیهوالهوسلّم) همهی وسایل برای صلاح و اصلاح جامعه بشری، در آیات قرآن مورد توجه قرار گرفت. در همین سورهی مبارکهی علق، بعد از نام خدای متعال و امر به پیامبر اسلام برای قرائت، اشاره میکند که «خلق الانسان من علق»(۱). بشری که بزرگترین درد او، خودخواهی و طغیان و خودبزرگبینی و خودغنیبینی است، به این بشر تذکر میدهد که «خلق الانسان من علق»؛ منشأ تو علق است. آنکه تو را خلعت هستی و کمال و تکریم پوشانید، خداست. باید در مقابل او، همیشه احساس بندگی کنی؛ طغیان نکنی؛ بر ارزشهای الهی سرکشی نکنی؛ خود را به جای خدا، فرماندهی حیطهی زندگی انسان به حساب نیاوری. این، اولین کلمه است که بعد از دو، سه آیه هم میفرماید: «کلّا انّالانسان لیطغی. ان رأه استغنی»(۲). اینکه انسان، خودش را غنی ببیند و مستغنی به حساب بیاورد، او را به طغیان وادار خواهد کرد.ملاحظه بفرمایید، دردهای همیشگی بشر، همینهاست. درد بزرگ بشریت، از زمان حضرت آدم و ماجرای پسران آدم تا همیشهی دنیا، خودخواهی و خودپرستی و سرتافتن از اطاعت خدا و ظلم و تبعیض و جهل است که بر اثر جهالت و ناآگاهی، راه را خطا میکند و پیامبران و راه هدایت را نمیشناسد و با کوتهبینی خود، آنچه را که ناصواب است، صواب میپندارد. در همین سورهی مبارکهی علق، بلافاصله بعد از افتتاح سوره میفرماید: «اقرأ و ربّک الاکرم»(۳). خدای تو، کریمترین است و نشانهاش این است که «الّذی علّم بالقلم»(۴). در این سوره، تعلیم انسان، آگاهی دادن به انسان و قلم را به انسان سپردن، یادآوری شده است. سیاهروزیهای بشریت که به ظلم و استضعاف و عقبماندگی و برادرکشی و سخت زندگی کردن در این عالم منتهی شده است، و نیز استفاده نکردن از مواهب الهی در عالم و بقیهی نابسامانیهای زندگی انسان، چه آن چیزهایی که فقط و فقط به حیات این نشئه مربوط است - مثل حوایج انسان، خوراک و دیگر نیازهای بشر - و چه آن چیزهایی که به حیات جاودانهی انسان ارتباط پیدا میکند - مثل گمراهیها و ظلمها و خلافکاریها و ناپاکیها و آلودگیهای اخلاقی و رفتاری بشر - همهی اینها در جهانبینی بعثت اسلامی، با واقعیت ملاحظه شده و برای آن، علاج معین گردیده است.
•─────•❁•─────•
🔻۱ ) سوره مبارکه العلق آیه ۱
بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ اقرَأ بِاسمِ رَبِّكَ الَّذي خَلَقَ
ترجمه:
بخوان به نام پروردگارت که (جهان را) آفرید،
🔻۲ ) سوره مبارکه العلق آیه ۶ , ۷
كَلّا إِنَّ الإِنسانَ لَيَطغىٰ , أَن رَآهُ استَغنىٰ
ترجمه:
چنین نیست (که شما میپندارید) به یقین انسان طغیان میکند، از اینکه خود را بینیاز ببیند!
🔻۳ ) سوره مبارکه العلق آیه ۳
اقرَأ وَرَبُّكَ الأَكرَمُ
ترجمه:
بخوان که پروردگارت (از همه) بزرگوارتر است،
🔻۴ ) سوره مبارکه العلق آیه ۴
الَّذي عَلَّمَ بِالقَلَمِ
ترجمه:
همان کسی که بوسیله قلم تعلیم نمود،
•─────•❁•─────•
▪️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام
۱۳۶۹/۱۱/۲۴
#بعثت
#قرآن_کتاب_هدایت
#رسانه_انقلاب_اسلامی
کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
•┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
جز ۲۴.mp3
20.61M
🎵#ترتیل_استاد_عکاشه
🎙جزء بیستوچهارم
🔸با لحنی زیبا و متنوع همراه با
تجوید بسیار قوی👌
http://eitaa.com/hafezan_vahy
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐علامه آیت الله جوادی آملی با چه سرور و شادابی و شیدایی از اسرار و باطن ماه شعبان پرده برمی دارند...جا دارد مکرر دیده شود.
http://eitaa.com/hafezan_vahy
چشم به راه - قسمت پنجاه و چهارم.mp3
28.81M
📻 #رادیو_مهدویت| برنامه چشم به راه
🎬 قسمت: پنجاه و چهارم - ویژه میلاد امام حسین (ع) و میلاد حضرت عباس (ع)
اجرای برنامه: امین عارف
▫️میلاد منحصر به فرد امام حسین (ع) (در کلام حجت الاسلام والمسلمین عالی)
▫️دلنوشته ای برای میلاد امام حسین (ع) (با اجرای نرگس عبدی)
▫️مولودی خوانی برای میلاد امام حسین (ع) (با نوای مجید بنی فاطمه)
▫️سلام به حضرت ابالفضل العباس و وفاداری ایشان (در کلام حجت الاسلام والمسلمین قرائتی)
▫️ معرفی کتاب "حس حضور" (با اجرای بهار مومن پور)
و...
✉️ شنوندگان محترم می توانند با ارسال نظرات خود به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۲ ما رو در تهیه و تولید برنامه مجله رادیویی چشم به راه یاری نمایند.
⏱ ۱۲ دقیقه
🗓 زمان: جمعه هاhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
🔰 کلید واژه سبک زندگی حسینی
💠 غلامعباس هاشمی همدانی
وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ .(منافقین ٨)
🔸عزت به معنای نفوذ ناپذیری و سختی است. راغب اصفهانی ارضٌ عِزاز را به زمین سختی که آب در او فرو نمی رود معنی می کند. خداوند عزیز است یعنی چیزی اراده او را تغییر نمی دهد و تصمیمش را متزلزل نمی کند.
🔶ایمان؛ منشا عزت
عزت در آیه فوق، به خداوند و پیامبر خدا و مومنین منحصر شده و این بیانگر این است که اثر ایمان، زندگی عزتمندانه است. ایمان اصل و زندگی عزتمندانه فرع آن است. چرا که اثر ایمان واقعی، بندگی است و عزت فقط در بندگی خداست. کسی که از خداوند ترسید از غیر خدا نمی ترسد و کسی که از رضا و اراده خداوند تاثیر گرفت از رضای غیر او تاثیر نمی پذیرد.
🔶خط قرمز نفوذ شیطان
معروف است که ابلیس قسم خورده تا در نفس همه بندگان نفوذ کند و آنها را گمراه کند جز بندگان مخلَص خداوند، این سخن اگر درست باشد بسیاری مومنان جهنمی می شوند زیرا مخلصین مقامی است که معدودی از خاصان به آن دست می یابند. مخلص با فتح لام یعنی کسی که از هر نوع آلودگی و تاریکی خالص شده است. نه تنها حرام مرتکب نشود و واجب را ترک نکند بلکه سوء ظن و تردید و امثال آن نیز نداشته باشد. اگر معنای مخلص این باشد رسیدن به عزت مشکل است. مخلص مقام افرادی مانند حضرت یوسف است که فرمود:
وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَن رَّأَىٰ بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَٰلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ
🔶 بلند پروازی ابلیس
اگر چه معروف است ابلیس فقط مخلصین را نمی تواند گمراه کند ولی این سخن خداوند نیست بلکه سخن ابلیس است که گفت: قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ .(حجر٣٩) الحجر
إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ .(حجر ٤٠)
خداوند این ادعای بزرگ ابلیس را جواب داد: إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغَاوِينَ .(٤٢) ودر کلام خداوند مخلص نیامده است. پس بنده بودن کافی است تا ابلیس نتواند نفوذ نماید.
امیر المومنین عرض می کند: إِلَهِی کَفَى لِی عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً وَ کَفَى بِی فَخْراً أَنْ تَکُونَ لِی رَبّا.
🔶 زندگی عزتمندانه کلید واژه زندگی حسینی
روح هر حماسه را بخواهیم درک کنیم باید به کلید واژه اش نگاه کنیم.
🔸 کلید واژه عاشورا عزت و زندگی عزتمندانه است. سید الشهدا علیه السلام دو جمله بلندی را در مواجهه با درخواست بیعت فرموده اند یکی اینکه فرمود: "أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ" ذلت از دامن ما دور است ایمان و ذلت قابل جمع نیست دوم اینکه فرمود: "مَوْتٌ في عِزٍّ خَيْرٌ مِنْ حَياة في ذُلٍّ" ؛ (مرگ با عزّت بهتر از زندگى با ذلّت است!)
🔸 زندگی عزتمندانه با زبان ساده یعنی اینکه حاضر نشویم به هر قیمتی زندگی کنیم، یعنی زندگی همراه تعهد، صداقت، حریت، ایثار، و زندگی ذلتمندانه این است که در آن، فریب، تملق، دروغ، ترس و بدعهدی به عادت تبدیل شود.
🔶دو مشخصه زندگی عزتمندانه
🔹امام صادق علیه السلام فرمود: شَرَفُ الْمُؤْمِنِ قِیامُهُ بِاللَّیلِ وَ عِزُّهُ كَفُّهُ عَنْ أَعْرَاضِ النَّاسِ شرافت مومن در نماز شب است و عزّت او در این است که با آبروی مردم بازی نکند.
در روایت دیگری نیز فرمود: شَرَفُ اَلْمُؤْمِنِ قِيَامُ اَللَّيْلِ وَ عِزُّهُ اِسْتِغْنَاؤُهُ عَنِ اَلنَّاسِ در این حدیث مشخصه دیگری از زندگی عزتمندانه را بیان فرمودند که عزت مومن در بی نیازی از آنچه در دست مردم است می باشد.http://eitaa.com/hafezan_vahy
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ به شبهه شیعیان معتقد هستند که امام زمان، خداست و فقها نائبان این خدا هستند؟
#امام_زمان-عج
#گامی_به_سوی_ظهور
#استاد_نصوری
#شبکه_جهانی_ولایت
#نائبان_خاص #نائبان_عام #فقها
🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران. http://eitaa.com/hafezan_vahy
1_253839723_5848146131590057820.mp3
3.2M
💠 #مبانی_دعا
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
🎬 جلسه 33
👈 تاثیر نفس ولی خدا در دعا
❇️ 90 جلسه در ماههای #رجب #شعبان و #رمضان در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون #دعا http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
کیمیای محبت🔸 نمك زندگی، علاقه و گرایش و دوستی است. قرآن كریم این را هم پیش بینی كرده است فرمود برای اینكه آن معرفت شما به عبادت بنشیند و این عبادت شما از معرفتتان استمداد كند من یك #حلقه_پیوند به نام علاقه و دوستی و گرایش بر شما واجب میكنم _ این وجوب هم وجوب تحمیلی نیست، در حقیقت شكوفایی آن دفینه عقل است _ شما باید #دوست_علی_و_اولاد_علی باشید دوست امام زمان باشید دوست پیغمبر و سیزده معصوم دیگر(علیهم الصلاة و علیهم السلام) باشید. 🔸 فرمود: ﴿قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرَاً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی﴾. این مثل نماز و روزه بر ما واجب است؛ همان طوری كه بر ما عقیده واجب است بر ما نماز واجب است، دوستی امام زمان, دوستی امام حسین, دوستی اهل بیت #دوستی_پیغمبر_و_آل_پیغمبر_بر_ما_واجب_است و این با آن معرفت حاصل می شود. وقتی اینها #محبوب ما شدند كارها به آسانی از ما صادر میشود، چون #حبیب هرگز محبوب خود را نمی رنجاند! #ولادت_امام_حسین_علیه_السلام #روز_پاسدار #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت http://eitaa.com/hafezan_vahy
کیمیای محبت.mp3
739.6K
💠 روز سوم ماه #شعبان 1444
🔸
کيميای محبت#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
هنر آسمانی🔸 هنرنمایی حسین بن علی بن ابیطالب یك #هنر_عقلی_و_آسمانی بود كه توانست عرش را به فرش بیاورد. هنری می تواند متعالی باشد و جامعه را به انسانیت سوق دهد كه متنزّل باشد نه نازل! از شعر نازل، از هنر نازل، از تعزیه نازل، از تماشای نازل، كار افقی ساخته است نه كار عمودی. اگر جامعه بخواهد انسانی شود، اگر جامعه بخواهد عرشی شود با پیام فرشی، با پیام نازل، با شعر و تعزیه و هنر نازل چنین كاری شدنی نیست. 🔸 فرق بین هنر نازل و هنر متنزّل آن است كه هنر نازل از زمین نشأت گرفته و خودش زمین گیر است و مخاطبش را در فضای زمین سیر افقی می دهد، هنر متنزّل چون از سنخ تجلّی است نه تجافی، از معقول شروع می شود به متخیل و بعد به حسّ می رسد؛ مخاطب خودش را از حسّ به خیال می برد و از خیال به عقل می نشاند او را به عقلانیت می رساند، عقلی كه به تعبیر كلینی (رضوان الله علیه) #قطب_فرهنگی جامعه بشری است به آنجا می رساند. 🔸 در روایات ما آمده است كه قلب مؤمن عرش خداست، این قلب وقتی #عرش_خدا می شود كه ـ در جهاد اكبر نه جهاد اوسط ـ در جهاد اكبر بر عقل پیروز شود. ما یك جهاد اوسط داریم و یك جهاد اكبر داریم در قبال جهاد اصغر، جهاد اصغر جنگ برون مرزی با دشمن خاكی است كه سلاحش آهن است و نمونه اش دفاع مقدس هشت سال، جنگ اوسط ابزارش #آه است كه «وَ سِلَاحُهُ الْبُكَاء» نه آهن! در جنگ اوسط طرفین جنگ یكی نفس است و یكی عقل، یكی هوس و هواست یكی تقوا، انسان در جهاد اوسط موفق می شود یا عابد بشود یا زاهد بشود ولی خدا بشود در این دو محدوده، جهاد اكبر كه بالاتر از جهاد اوسط است جنگ بین قلب است و عقل، عقل میخواهد حكیمانه بفهمد، قلب می خواهد عارفانه ببیند، كوشش عقل در فلسفه و كلام این است كه مفهومی را از ذهنی به ذهنی منتقل كنند، جوشش قلب در بخش عرفان این است از عمل كه وجود خارجی است به مشهود عینی عالمان دین و فرشتهها برسد. در جهاد اكبر اگر قلب پیروز شد می شود «عرش الرحمان»، «أَنَّ قَلْبَ الْمُؤْمِنِ عَرْشُ الرَّحْمَن» آنها كه در جهاد اكبر یعنی بین #قلب_و_عقل پیروز شدند و عرش قلبی اینها پایگاه علوم و معارف الهی شد هر مطلبی كه خدای سبحان بر قلب اینها القا كرد می شود «حكمةٌ عرشیة»، گرچه بعدها هر مطلب عمیق و اریقی را می گویند #مطلب_عرشی، ولی زادگاه این اصطلاح آنجایی است كه بر قلب خود عارف مطلبی افاضه شود چون قلب مؤمن «عَرْشُ الرَّحْمَن» است آن مطلب عرشی خواهد بود، اگر از عرش رحمان مطلبی تنزّل كند به عقل برسد و از عقل به خیال و وهم برسد و از خیال و وهم به حسّ برسد آن است كه می توان به تعبیر جناب سنایی گفت: «از علم به عین آمد و از گوش به آغوش» این حرف راه دارد. 🔸 جریان حسین بن علی این طور بود او آنچه با قلب خودش یافت كه #عرش_الرحمان بود، آن را در قالب علوم عقلی و معارف عقلی خطابه ها و خطبه ها و نامه ها و پیام ها و گفتمان و اینها بیان كرد و از مرحله عقل به مرحله خیال آورد كه در شب عاشورا برای عده ای مجسّم كرد بهشت را به اینها نشان داد این معقول را متخیل كردن است، وجود مثالی دادن است، از عالَم مثال به عالم طبیعت آورد كه خود و شهدای او و فرزندان او و یاران او «ارباً اربا» شدند نشان دادند كه در این جهاد باید فانی شد بدن را فانی كردند بعد از آنكه عقل را به فنای قلب رساندند و در بارگاه قلب، عقل را تضحیه كردند از عقل رها شدند و قلبی فكر كردند آنجا كه #عرش_الرحمان است. #ولادت_امام_حسین_علیه_السلام #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #در_محضر_استاد 📚 پیام به هیئتهای عاشورایی تاریخ: 1394/08/23 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy