ÈíÇäÇÊÏÑÏíÏÇÑÌãÚíÇÒÏÇäÔÂãæÒÇäæÏÇäÔÌæíÇäموسیقی.mp3
485.8K
🔹واقعیت این است که ملّت ایران توانسته است در همه صحنهها پیش برود، مانعها را بشکافد، قدم بردارد و جلو برود؛ هم در صحنه علم و هم در صحنه معنویّت. هم در صحنه دین، هم در صحنه اخلاق. هم در صحنه اقتصاد، هم در صحنه نیروی مسلّح و غیره و غیره و غیره.
▪بیانات در دیدار جمعی از دانشآموزان و دانشجویان
۱۳۷۳/۰۸/۱۱
#آینده_انقلاب
#برکت_اسلام
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلسله جلسات پاسخ به #شبهات_دکترسروش_علیه_مهدویت 5
💠 قسمت پنجم 5️⃣ ( قسمت آخر )، سروش می گوید طبق عقیده #شیعه ، #امام_زمان فقط برای شیعیان می آید و دشمن شماره یک اهل سنت است و عقیده #مهدویت دچار انحرافات و خرافات زیادی است.
🎤 با پاسخ #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و مدرس علوم حدیث و تاریخ
👌خود را در برابر شبهات قوی کنیم
🔰سیاست همراه دیانت🔰
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
6.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلسله جلسات پاسخ به #شبهات_دکترسروش_علیه_مهدویت 4
💠 قسمت چهارم 4️⃣ ، سروش ادعا کرده است کسی امام زمان (عج) را ندیده است و سندی بر مشاهده ایشان وجود ندارد
🎤 با پاسخ #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و مدرس علوم حدیث و تاریخ
👌خود را در برابر شبهات قوی کنیم
🔰سیاست همراه با دیانت http://eitaa.com/hafezan_vahy1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پویش:«بیش از گذشته در اجتماع حضور پیدا میکنم»
دوست عزیزم حضور با حجاب تو در اجتماع، جهاد است.
🔴شعارمون: عفتم، اقتدارم، انقلابم
باحجابم، همه جا را، گلستان میکنم🌸
🔴در حدیث کساء
وقتی حضرت جبرئیل میپرسه اینها چه کسانی هستند که تمام هستی رو بخاطرشون آفریدی؟
🔻ذات اقدس الله نمیگه
علی، محمد، حسن یا حسین
خداوند فرمودند؛ «فاطمه»
و پدرش، شوهرش، پسراش
یعنی از یک زن برای معرفی بهترین مخلوقاتش استفاده میکنه!
🔻حالا ی عده
خودشونو خفه کنن
که اسلام زن ستیزه!
# نوجوان _با حیا🌹
# نوجوان _با_حجاب🌹
# من_حجاب _را_دوست_دارم🌹
#برخورد_قاطع_با_اغتشاشگران
#حجاب
#ایران_تسلیت 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامردید اگر این مظلومیت رو «روایت» نکنید. مدیونید اگر «ساکت» باشید.
ببینید مظلومیت این طلبۀ بسیجی رو!
او حججیِ اغتشاشات است. تنها گیرآوردنش، زدنش، هتک حرمتش کردند، عریانش کردند، تشنه بود، مظلوم بود. شهید شد...
روضه بخونید، حماسه بهپا کنید، نشون بدید این دهۀ هشتادیا رو!
باورشون کنید. اینا علمداران انقلابند. اینا فدایی مردمند.
یادتون باشه، در طول تاریخ همیشه بیشرفها ساکت بودند.
#شهید_آرمان_علیوردی
#حججی_اغتشاشات
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
تحير شور افكن و ممدوح
خدا را آنچناني كه هست نميتوان شناخت اين تحيّر و وله يك تحير ممدوح است بر خلاف تحير مذموم. تحير براي انساني كه راه را طي نكرده است مذموم است و عذاب ميآورد. تحير براي كسي كه به مقصد رسيده است نشاط و انس ميآورد مثل انسان تشنهاي كه در دامنة كوه است و نميداند چشمههاي سينة كوه كدام قسمت كوهند. اين راه را نميداند عطشان است و متحير است و در پاي كوه ايستاده و رنج ميبرد. اگر راه بلدي او را هدايت كرده به چشمههاي بالاي كوه رساند اين انسان عطشان كه چشمههاي فراوان را ميبيند، هم اكنون متحير است از كدام چشمه بنوشد اين يك تحير ممدوح است. اين مال كسي است كه به مقصد رسيد. آن تحير قبلي مال كسي است كه راه را طي نكرده است و اينكه از رسول خدا (عليه آلاف التحيه و الثناء) رسيده است «رب زدني فيك تحيراً»(43) خدا تحيرم را دربارهٔ خودت اضافه كن. اين تحير بعد از وصول است اين تحير كسي است كه به مقصد رسيد و الان متحير است از كدام نام تبرك بجويد از كدام چشمه، فيض ببرد.
اشتمال بر كمالات در معناي كلمهٴ «الله» مأخوذ نيست
علي اي حال خداي سبحان، الله إله است يعني «مألوه» و «معبود» يا «إلٰه» است يعني «مألوه» و مورد تحير و كم كم علم بالغلبه شد و چون ذات. همهٔ كمالات را داراست از اين جهت ميگويند الله، نام ذات هستي است كه مستجمع همهٔ كمالات است نه مفهوماً اشتمال همهٔ كمالات در اين مفهوم اخذ شده باشد. چون آن ذات هستي صرف است و همهٔ كمالات را داراست اين «الله» نام آن ذات مباركه است از اين جهت ميگويند «الله» اسم است براي ذاتي كه جامع همهٔ كمالات باشد. و اين كتاب و همچين اين سوره با رحمت رحمانيه و رحمت رحيمية خدا شروع شده و «الله موصوف» جميع اسماء قرار ميگيرد. و اما صفت هيچ اسمي قرار نميگيرد كه ما مثلا عالم را موصوف قرار بدهيم و الله را صفت او يا قدير را موصوف بدانيم و الله را صفت او از اين جهت گفتهاند الله اسم ذات است و ديگر اسامي اسم صفتند. اسماي صفاتيهاند. لذا الله موصوف ميشود و همه اسماء كه يكيش رحمان است و رحيم.
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
رحمت رحمانيه خداوند، فراگير و مطلق
رحمان را گفتهاند صيغة مبالغه است براي صفت عامه. خداي سبحان دو تا رحمت دارد يك رحمت مطلقه كه آن رحمت مطلقه ديگر مقابل ندارد. يك رحمت خاصه است كه آن رحمت خاصه مقابل دارد، مقابل رحمت خاصه غضب است. آن رحمت مطلقه كه فراگير است حتي جهنم را هم زير پوشش دارد آن ديگر مقابل ندارد. غضبي كه مقابل آن رحمت باشد نيست. اين كه فرمود: «و رحمتي وسعت كلّ شي»(44) هر كه شيء است مشمول رحمت من است و اينكه در ادعيه هم گفته ميشود خداي سبحان «يا من سبقت رحمته غضبه»(45) يا تو را سوگند ميدهيم «برحمتك التي وسعت كل شيء»(46) اين رحمت مطلقه است رحمت مطلقه مقابل ندارد. چيزي كه مقابل اين رحمت باشد عدم است نه غضب.
جهنم نيز همچون بهشت از رحمتهاي الهى است
لذا وقتي خداي سبحان نعمتهاي خاص را و رحمتهاي پاك را ميشمارد، جهنم را هم به حساب نعمت و رحمتهاي مطلقهٔ خود ذكر ميكند. سورهٔ مباركة الرحمن كه براي شمارش نعمتهاي الهي است همانطوري كه بهشت و خصوصيتهاي بهشت را ياد ميكند، جهنم و عذاب جهنم را هم ياد ميكند. ميفرمايد: «يُرسَلُ عليكما شواظٌ من نّار و نحاس فلا تنتصران فبأي آلاء ربّكما تكذبان»(47) همانطوري كه در بارة بهشت سخن از نعمت است دربارة جهنم هم سخن از نعمت است زيرا در نظام كلّ، جهنم وجودش لازم است و بسياري از مؤمنين به بركت ترس از جهنّم به بهشت ميروند. اگر نبود جهنم بسياري از افراد دست ازگناه نميكشيدند و به طاعت تن در نميدادند. اين جهنم هم براي كيفر تبهكاران عامل رحمت است هم براي اينكه كثيري از انسانها خوفاً من النار عبادت ميكنند براي آنها هم رحمت است. آن رحمت مطلقه مقابل ندارد. همان رحمتي كه «وسعت كل شي»(48) و همان رحمتي است كه به نام رحمت رحمانيه نام دارد. لذا مؤمن و كافر و دنيا و آخرت و همه و همه را زير پوشش دارد.
رحمت رحيميه، رحمت خاصّه
اما رحمت رحيميه كه صفت مشبهه است، نه مثل رحمان كه صيغة مبالغه باشد، اين رحمت خاصه است. تقسيم رحمت به رحمت عامه و رحمت خاصه از اين آيه مباركه است كه خداي سبحان فرمود «رحمتي وسعت كل شيء»(49) هر چه شي است زير پوشش رحمت من است. اما «فسأكتبها للذين يتقون»(50) من آن رحمت را براي افراد با تقوا تثبيت ميكنم. معلوم ميشود دوتا رحمت است ؛ يك رحمت، رحمتي است كه كل شيء را زير پوشش دارد يك رحمتي است كه مال متقين است. آن معارف آن علوم الهيه آن توفيق به انجام كارهاي خير در دنيا و بهشت در آخرت اينها جزء مصاديق رحمت خاصه است. و اين مخصوص افراد با تقوا است. خداي سبحان كه ميخواهد دينش را ياري كند و توفيق إعطا كند دينش را به دست همه ياري نميكند. ميفرمايد : يك عده هستند كه من نميخواهم دينم را آنها ياري كنند! چون شايسته نيستند. «ولكن كره الله انبعاثهم فَثَبّطهُم و قيل اقعدوا مع القاعدين»(51)؛ چون خدا دوست ندارد كه اينها قيام كنند، به اينها تشر ميزند ميگويد: بنشنيد دينم را به دست ديگران ياري ميكنم. خدا آن توفيق را به همه نميدهد. باران را براي همه ميفرستد، آفتاب را بر زندگي همه ميتاباند، هوا را در اختيار همه قرار ميدهد. مال را به همه ميدهد. اينها اختصاصي ندارد. اما حفظ دين را به همه نميدهد. فرمود: «و لكن كره الله انبعاثهم»(52) خدا نميخواهد يك عده منبعث بشوند، برانگيخته بشوند، قيام بكنند. «ثبطهم» به طاء مؤلف يعني اينها را نشاند سر جايشان و توفيق انبعاث نداد «و قيل اقعدوا مع القاعدين»(53) به اينها گفته شد كه مانند ديگر نشستهها بنشينيد. اينها كه جزء علوم و معارف و خدمت دين و نظاير آنها باشد در دنيا و بهشت در آخرت زير پوشش رحمت رحيميه است. پس رحمان صيغة مبالغه است براي آن رحمت مطلقه و رحيم صيغة مشبهه است براي آن رحمت خاصه.
«و الحمد لله رب العالمين»
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
Tafsir E Hamd 4_برش.mp3
4.84M
تفسیر سوره حمد 4
استاد جوادی آملی
💜بخش اول
حجم : ۴/۶۵ مگابایت
زمان : ۲۰. http://eitaa.com/hafezan_vahy1
﷽
والعاقبه للمتقین
مرد همیشه پیروزِ
میدانِ #فتنه_ها
❤️ من از خدا که
تو را آفرید ممنونم...
لطف آنچه تو اندیشی
حکم آنچه تو فرمایی
مِلّتَ اَبیکُم ابراهیم
هُوُ سَمّاکُمُ المُسلِمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ انسان شب و روز #نماز بخواند، #قرآن بخواند، اگر با اهل البیت ارتباط نداشته باشد به هیچجا نمیرسد
🎙🌸حضرت آيت الله مرتضی تهرانی (ره)
⚛ #درس_اخلاق
✅ بسیار عالی حتما گوش کنید به دیگران هم ارسال کنید🙏
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃
http://eitaa.com/hafezan_vahy1
بزرگترین هدف زندگی.mp3
1.52M
#یک_دقیقه_حرف_حساب
💥 بزرگترین هدف زندگی
▪️بزرگترین هدفم اینه که:
برم دانشگاه،
تشکیل خانواده بدم،
بچه دار بشم...
مگه چیزی بالاتر از اینا هم وجود داره؟!
#استاد_شجاعی
منبع: مجموعه یاد خدا
http://eitaa.com/hafezan_vahy1