فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفتم مجلس، مجلس انقلابی است. الان هم بعد از سه سال همین را تکرار میکنم.
✏️ گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی. ۱۴۰۲/۳/۳
🏷 #دیدار_مجلس
http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این نشست و برخاست و تواضع مقابل مردم را از دست ندهید. شنیدن حرف مردم، غیر از وعده دادن به مردم است
✏️ گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی. ۱۴۰۲/۳/۳
🏷 #دیدار_مجلس
http://eitaa.com/hafezan_vahy
مداحی آنلاین - نماهنگ دلگیر - رمضانی.mp3
5.97M
⏯ #استودیویی #امام_زمان(عج)
🍃ازم سیری
🍃داری از دست من میری
🎙 #مجتبی_رمضانی
👌#پیشنهاد_ویژه
🌷 #التماس_دعا
┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈
http://eitaa.com/hafezan_vahy
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خرمشهرها در پیش روست یعنی چه؟!
💡کانال جامع نفوذ شناسی. http://eitaa.com/sahifeh_sajadiye
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺
🍂 با خدا درددل کنید. 🍂
🔶قَالَ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَي اللّهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ
(یوسف/٨۶)
⚡️ ترجمه :
(يعقوب) گفت: من ناله آشكار و حزن (پنهان) خود را فقط به خدا شكايت مى برم و از (عنايت و لطف) خداوند چيزى را مى دانم كه شما نمى دانيد.
❌ معمولا انسانها در مواجهه با مشکلات و سختیهای زندگی، تمایل دارند که با کسی گفتگو کرده و به اصطلاح، خود را خالی کنند.
💫اما این کار در بسیاری از موارد، آسیب زاست. و بدتر مشکل انسان را بیشتر می کند.
🍁بهترین کار این است که انسان، دردها و مشکلاتش را برای خدای متعال بازگو نماید.
زيرا او تنها کسی است که هم شنونده خوبی است، هم قضاوتهای بیجا در مورد انسان نمی کند، هم راه حل مشکل را بخوبی میداند، و هم انسان را برای حل مشکلش کمک می کند.
#سبک_زندگی_قرآنی
http://eitaa.com/hafezan_vahy
📚📚📚
📚📚
📚
📝 نکات تفسیری
افزایش مشیت انسانی در قیامت
انسان در دنیا به سبب محدودیت هایی چون محدودیت های علمی(اسراء، آیه 85) خواسته ها و مشیت های محدودی دارد. دامنه آرزوها و آمال انسان خیلی خرد و حقیر نسبت به بی نهایت است
؛ اما وقتی انسان در آخرت وارد می شود، چون متصل به بی نهایت می شود، مشیت ها و خواسته هایش نیز با بی نهایت گره می خورد. از این روست که هماره در قیامت، خواسته ها و مشیت هایی جدیدی دارد که گاه حتی با خواسته های قبلی اش، تفاوت ماهوی دارد. بنابراین، چیزهایی به علم و اراده انسان افزوده می شود که غیر قابل درک و تصور است.
خداوند درباره اهل بهشت و بهشتیان می فرماید: لَهُمْ مَا يَشَاءُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ ؛ در آن بهشت هر چه بخواهند برای آنان است و از نزد ما زیادتی است.(ق، آیه 35)
این زیادت و افزایش در مشیت و خواسته های اهل بهشت انجام می شود نه در میزان عمل یا پاداش. به این معنا که دایره خواسته ها و مشیت اهل بهشت افزایش می یابد و خواسته ها و مشیت هایی را خواهند داشت که پیش تر اصلا نداشتند؛ زیرا بیرون از تصور و توان ایشان بود. از آن جایی که در بهشت هر کسی با اراده و مشیت است که خلق می کند و می آفریند همان طوری که خداوند با « كُنْ فَيَكُونُ» (بقره، آیه 117؛ یس، آیه 82؛ انعام، آیه 73) کار می کند، اینان با نیز «سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ» (یونس، آیه 10) کار آفرینش و خلقت چیزها را انجام می دهند. پس افزایش دایره مشیت بهشتیان به معنای افزایش دایمی قدرت آفرینش و خلقت ایشان در بهشت است که به عنایت و فضل الهی به سبب رسیدن به مقام فناء و قرب الفرایض و خدایی شدن به دست آورده اند.
در حقیقت چون در دنیا، علم و فهم انسان محدود بود، خواسته ها و مشیت محدودی داشت؛ اما در بهشت دیگر این محدودیت ها نیست؛
از همین روست که خداوند می فرماید: فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزاءً بِما كانُوا يَعْمَلُون ؛ هیچ نفسی نمی داند که چه چیزهایی را برایشان نهان و مخفی ساخته ایم از چشم روشنی ها که پاداش عمل ایشان است.(سجده، آیه 17)
وقتی آن جا می رود می بیند که هستی بی نهایت است و خواسته ها و مشیت او نیز بی نهایت می شود و هر روز بدان افزوده. خلیل منصوری
📚📚http://eitaa.com/hafezan_vahy
📚📚📚
چطور بعضی افراد در اوج شلوغی میتوانند با تمرکز حواس مرور محفوظات قرآن را داشته باشند ؟
تنها چیزی که باعث میشود این تمرکز وجود داشته باشد علاقه است ، وقتی به چیزی علاقمند باشید هیچ چیز مانع تمرکز شما نمیشود
مثل اینکه در حال دیدن فیلم مورد علاقه یا خواندن مطلب مورد علاقه خود باشید .
و برعکس این هم میشود ، زمانی که به کاری بی علاقه باشید با کوچکترین مسئله ای حواس شما پرت و تمرکز خود را از دست میدهید.و خود به دنبال هزار بهانه هستید تا کار خود را تعطیل کنید .
http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیه 5⃣1⃣سوره #النبا از تفسير شریف المیزان
🔰لِّنُخْرِجَ بِهِ حَبًّا وَ نَبَاتاً5⃣1⃣
🔸يعنى اين كار را كرديم تا دانه ها و نباتاتى كه مايه قوت آدميان و حيوانات است بيرون آوريم .
______________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیه6⃣1⃣ سوره #النبا از تفسير شریف المیزان
🔰وَ جَنَّتٍ أَلْفَافاً6⃣1⃣
🔸اين جمله عطف است بركلمه #حبا، و جنات الفاف به معناى درختان انبوه و در هم فرو رفته است.
بعضى گفته اند: كلمه #الفاف جمعى است كه از ماده خودش مفرد ندارد.
______________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر بحث روایتی سوره #النبا از تفسير شریف المیزان
🔰بحث روایتی🌺
🔸در بعضى از روايات آمده كه منظور از (نباء عظيم) على عليه السلام است. ولى اين از باب بطن قرآن است، نه تفسير لفظ آيه.
🔸و از خصال از عكرمه از ابن عباس روايت شده كه گفت: #روزى ابو بكر به رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم عرضه داشت يا رسول الله ص چقدر زود مويت سپيد شد؟ فرمود: موى مرا سوره هود و واقعه و مرسلات و عم يتسائلون سپيد كرد.
🔸 در تفسير قمى در ذيل آيه (الم نجعل الارض مهادا) آمده كه: زمين گهواره اى است كه بشريت در آن پرورش مى يابد، #و_الجبال اوتادا يعنى ميخ هاى زمين.
🔸 در نهج البلاغه فرموده: (وتد بالصخور ميدان ارضه ).(با صخره های کوه پیکر زمین را میخکوب کرد . تا میدان ونوسان نکند).
🔸 در تفسير قمى در ذيل آيه (و جعلنا الليل لباسا) آمده كه شب جامه اى است بر روى روز.
🔸مؤلف: شايد مراد اين باشد كه شب جامه اى است بر روى آنچه در روز پيدا است و آن را مى پوشاند.
و باز در همان كتاب است كه در معناى آيه (و جعلنا سراجا وهاجا) فرموده : منظور خورشيد نورانى است (و انزلنا من المصرات) فرمود: يعنى از ابرها (ماء ثجاجا) فرمود: يعنى با ريزشى پى در پى.
🔸واز تفسير عياشى از امام صادق عليه السلام روايت كرده كه فرمود: كلمه #يعصرون در آيه (عام فيه يغاث الناس و فيه يعصرون) با ياء به معناى يمطرون است، يعنى باران به ايشان مى بارد، آنگاه به عنوان استشهاد فرمود مگر نشنيده اى كه در سوره نبا فرموده : (و انزلنا من المعصرات ماء ثجاجا).
🔸مؤلف : مراد اين است كه كلمه #يعصرون بايد با ضمه ياء و به صيغه مجهول خوانده شود، چون معنايش اين است كه مردم در آن سال (يمطرون - باران داده مى شوند)، به شهادت اينكه در سوره نبا اسم فاعل همين فعل بكار رفته ابرها را #معصرات و مردم را معصر - باران داده شده - خوانده است، پس (سحاب معصر) - با كسره صاد - به معناى ابر ممطر است.
🔸 و عياشى مثل اين حديث را از على بن معمر از پدرش از امام صادق عليه السلام نقل كرده. و قمى در تفسير خود نظير آن را از امير المؤمنين عليه السلام روايت كرده است.
______________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلواتhttp://eitaa.com/hafezan_vahy