ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 181.mp3
12.17M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز
🌺 سهم روز صد و هشتاد ویکم خطبه ۱۳۸ تا ۱۳۵
http://eitaa.com/hafezan_vahy
شرح حکمت ۵۴ بخش ۲ اهمیت عقل و ادب و مشورت(1).mp3
3.01M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت54 2⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
http://eitaa.com/hafezan_vahy
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح #حکمت54 ( 2 )
🔹 اهمیت عقل و ادب و مشورت
5⃣ نکتهٔ دیگری که مولا علی (علیه السلام) در نهج البلاغه، پیرامون ادب دارند این است که:
راهبرد ادب چیست؟ اگر خواستیم مؤدب بشویم چه کنیم؟
🔻حضرت میفرماید: " کافی است از هر چیزی که در دیگران نمیپسندی، خودت اجتناب کنی."
این نکته را در حکمت های ۳۶۵ و ۴۱۲ ، با عبارت های بسیار نزدیک به هم بیان کردند.
6⃣ یکی از تکالیفی که بر عهده پدر هست نسبت به فرزندان، حُسن تأدیب و حُسن ادب است. در حکمت ۳۹۹ میخوانیم: « حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ أَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَ یُحَسِّنَ أَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ الْقُرْآنَ » ؛
" حق فرزند بر پدر این است که اسم نیکو برای فرزندش بگذارد، خوب و نیکو ادبش کند و قرآن را به او بیاموزد. "
7⃣ نکتهٔ دیگری که مولا علی (علیه السلام) میفرمایند این است که بر همین اساس یکی از حقوقی که مردم بر گردن رهبر دارند، تأدیب مردم است تا از جهالت خارج شوند. لذا حضرت علی (علیه السلام) در خطبه ۳۴ می فرماید: « فَأَمَّا حَقُّكُمْ عَلَيَّ ...وَ تَأْدِيبُكُمْ كَيْمَا تَعْلَمُوا » ؛ " حقّ شما مردم بر من این است (که بعد از چند نکته میفرمایند) شما را تأدیب کنم تا آنچه لازم هست یا نیاز دارید را بدانید. "
8⃣ نکتهٔ پایانی هم این است که کسی که به ادب کردن خودش اقدام میکند و با ادب عملی دیگران را دعوت به خوبی ها میکند، ارزشمندتر و لایق احترام تر است تا کسی که با زبان، مردم را دعوت به خوبی ها میکند و خودش هم عمل نمیکند.
🔻 لذا در حکمت ۷۳ مولا علی (علیه السلام) فرمود: آن کسی که خودش را تعلیم میدهد و تربیت میکند، ارزش احترامش بالاتر از کسی است که دیگران را تعلیم میدهد و کسی که با عمل خودش دیگران را دعوت به خوبی ها میکند، بهتر از کسی است که با زبان خودش مردم را به خوبی ها دعوت میکند.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
1_4228016999.mp3
3.73M
💌 چند فراز زیبا از استاد سعید مسلم
🚩 تکویر ( بیات )
🚩 فجر ( بیات )
🚩 مُلک ( بیات )
🚩 انفطار ( رست )http://eitaa.com/hafezan_vahy
🚩 اعلی ( صبا + بیات
21.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش آقای قرائتی
به اجراهای عجیب حافظان👌
http://eitaa.com/hafezan_vahy
01.Hamd.02.mp3
1.73M
#تفسیر_سوره_حمد
#آیه_دو
◀️#رب : صاحب ما و #مربی ما
◀️#عالمین : به بشر هم گفته میشود. به جهانیان هم گفته میشود.
◀️#حمد : ترکیب #مدح و #شکر
◀️حمد : ستایش جماد ، گیاه ، حیوان و ...
◀️مدح و شکر : فقط برای خداست
◀️#بهترین_نوع_تشکر از هر کسی : شکر از خداست
◀️#مسیر_رشد هر کسی را خدا تعیین کرده است.
◀️خداوند همه هستی را #تربیت میکند حتی جمادات ...
◀️#خلق و #تدبیر و #تربیت آفرینش با خداست.
◀️الحمد : کل ستایش ها برای خداست
◀️خداوند چون خالق ، مالک ، مربی ، رازق و ... ما است نسبت به ما #حق دارد.
◀️خداوند در تربیت هستی اجبار ندارد.
◀️حمد و ستایش : برای اموری است که با اراده کملاتی دارد.
◀️#رابطه_خدا_با_مخلوقات رابطه دائمی و تنگاتنگ است. ( رابطه مربی و متربی دائمی است)
◀️امکان رشد در کل هستی هست ، فقط انسان قابل رشد نیست .
◀️کل هستی تربیت میشود.
◀️#مومنین #در_آغاز_کتاب و در #لحظه_ورود_به_بهشت #الحمدلله#رب_العالمین میگویند.
◀️#بهترین_لفظ_تشکر : الحمدلله رب العالمین
http://eitaa.com/hafezan_vahy
AUD-20210525-WA0065.mp3
3.52M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 3
🎧آنچه خواهید شنید؛
❣ اگر قلبت، شاد نیست!
اگر نمازت،حال دلت رو خوب نمی کنه!
اگر دلت، ناآرام و غمگینه!
🔻قلبت،مریض شده؛
تا دیر نشده درمانش کن😊
استاد شجاعی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
Hejr-019ads ss.mp3
11.36M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #حجر
🔹 جلسه: 19
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
http://eitaa.com/hafezan_vahy
33.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه:
کشیک نفس داشته باش، و مراقبه ی دائم، تا به یقین برسی، و آن را مغتنم بدار
کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ #منبرهای_کوتاه
📌حق برای چه کسی تلخ است؟
🔸آیت الله جوادی آملی
http://eitaa.com/hafezan_vahy
محور وحدت.mp3
1.9M
💠 روز نهم ماه #ذی_القعده 1444
🔸
محور وحدت#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
محور وحدت🔸 فرمود: ﴿مَرَجَ الْبَحْرَینِ یلْتَقِیانِ ٭ بَینَهُمَا بَرْزَخٌ لاَ یبْغِیانِ﴾ .عبارتی از ابن عباس نقل شده است که منظور از این ﴿الْبَحْرَینِ﴾، وجود مبارک حضرت امیر و وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیهما) هستند و حسنین هم لؤلؤ مرجانی هستند که از این دو بحر نشئت گرفتند. این حرف را آلوسی در تفسیر خود نقل می کند، بعد می گوید: «و الذی أراه أنّ هذا إن صحّ»؛ اگر این درست باشد، جزء تأویلات قرآن است نه جزء تفسیر، سپس حرفش این است: «و کلّ مِن علی و فاطمة رضی الله تعالی عنهما عندی أعظم من البحر المحیط علماً و فضلاً و کذا کلّ من الحسنین رضی الله تعالی عنهما أبهی و أبهج من الؤلؤ و المرجان بمراتب جاوزت حدّ الحسبان»؛ ما عقیده مان درباره اینها این است. 🔸 اگر در علمای آنها چنین حرفی هست، آن وقت جا برای #وحدت_اسلامی نیست؟ جا برای پرورش داعشی و سلفی و تکفیری هست؟! می گوید وجود مبارک حضرت امیر و وجود مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیهما) نزد من، از حیث علم و فضل، عظیم تر از بحر محیط اند و حسنین (سلام الله علیهما) به مراتب از لؤلؤ و مرجان زیباتر و ارزنده ترند. راه باز است برای اینکه ما با هم #زندگی_مسالمت_آمیز داشته باشیم. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 سوره مبارکه الرحمن جلسه 10 تاریخ: 1396/08/07 http://eitaa.com/hafezan_vahy