eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
27-Khotbeh1- j9- b1.mp3
2.78M
شرح خطبه١- جلسه٩- بخش اوّل شارح نهج ‌البلاغه دكتر محمدعلى انصارى زمان 13:56 حجم 2,6 MB 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم http://eitaa.com/hafezan_vahy
22.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در کلام امیرالمومنین علیه السلام ▫️و لَوْ کَانَ الاِْسَاسُ الْمَحْمُولُ عَلَيْهَا، وَ الاَْحْجَارُ الْمَرْفُوعُ بِهَا، بَيْنَ زُمُرُّدَة خَضْرَاءَ، وَ يَاقُوتَة حَمْرَاءَ، وَ نُور وَ ضِيَاء، لَخَفَّفَ ذلِکَ مُصَارَعَةَالشَّکِّ فِي الصُّدُورِ، وَ لَوَضَعَ مُجَاهَدَةَ إِبْلِيسَ عَنِ الْقُلُوبِ، وَ لَنَفَى مُعْتَلَجَ الرَّيْبِ مِنَ النَّاسِ 💠و اگر پى و بنيانى که خانه کعبه بر آن نهاده شده و سنگهايى که بناى آن را بالا برده از زمرد سبز و ياقوت سرخ همراه با نور و درخشش بود، سبب مى شد شک و ترديد در سينه ها کمتر رخنه مى کرد و نيازى براى تلاش ابليس جهت سيطره بر قلوب نبود و وسوسه هاى پنهانى از مردم منتفى مى شد» 📓 🎤استادمحمدعلی انصاری ⏱زمان: ۴:۵۴ حجم: ۲۱.۷ MB 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم http://eitaa.com/hafezan_vahy
کسی که خداوند بر (سُم) اسب او سوگند خورد! «فَالْمُورِيَاتِ قَدْحًا » ﻭ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﺳﺒﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻛﻮﺑﻴﺪﻥ ﺳﻤﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺳﻨﮓ ﻫﺎ ﺟﺮﻗﻪ ﻣﻰ ﺟﻬﺎﻧﻨﺪ(العاديات -2) «شأن نزول سوره، نبرد ذات السلاسل مولا علی علیه السلام است» 📓تفسیر المیزان و نمونه بحار الانوار ، جلد ۲۱، صفحه ۶۸ به بعد ـ مجمع البیان ، جلد ۱٠، صفحه ۵۲۸) 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم 👈کپی آزاد http://eitaa.com/hafezan_vahy
16.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈اسلام، دین آینده ی جهان است.آینده ی تاریخ به سود مؤمنان و شکست سلطه ی کافران است. وَعَدَ اللّهُ ... لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ سورۀ نور منبع: (@Quran124 ) 💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیات 5⃣3⃣و6⃣3⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰هَذَا يَوْمُ لا يَنطِقُونَ 5⃣3⃣ 🔰وَ لا يُؤْذَنُ لهَُمْ فَيَعْتَذِرُونَ6⃣3⃣ 🔸كلمه اشاره است به ﷼يوم الفصل و مراد از اذن در سخن گفتن و يا عذرخواهى كردن است. و جمله عطف است بر جمله و هر دو در سلك نفى قرار دارند، مى فرمايد امروز روزى است كه اهل محشر - از انسانها - سخن نمى گويند و اذن سخن گفتن به ايشان داده نمى شود، و يا اذن عذرخواهى كردن به ايشان داده نمى شود، پس اعتذارى نخواهند كرد. و نفى نطق در اين آيه با اثبات آن در آيات ديگر منافات ندارد، چون روز قيامت مواقف بسيار و مختلف دارد، در يك موقف از ايشان سؤال مى شود جواب هم مى دهند، 🔸و در موقفى ديگر بر دهان آنان مهر مى زنند و نمى توانند سخن بگويند، و ما در تفسير آيه شريفه (يوم يات لا تكلم نفس الا باذنه ) بيانى در اين باره داشتيم، بدانجا مراجعه شود. ______________ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیه8⃣3⃣و9⃣3⃣ سوره از تفسير شریف المیزان 🔰هَذَا يَوْمُ الْفَصلِ جَمَعْنَكمْ 8⃣3⃣ 🔰وَ الاَوَّلِينَ فَإِن كانَ لَكمْ كَيْدٌ فَكِيدُونِ9⃣3⃣ 🔸روز قيامت را از اين جهت يوم الفصل خوانده كه خداى تعالى در آن روز جدا سازى مى كند، و ميان اهل حق و اهل باطل با داورى خود جدايى مى اندازد، همچنان كه فرمود: (ان ربك هو يفصل بينهم يوم القيمه فيما كانوا فيه يختلفون ) و نيز فرموده: (ان ربك يقضى بينهم يوم القيمه فيما كانوا فيه يختلفون ) كه در يكى تعبير به فصل، و در ديگرى تعبير به قضا كرده است. 🔸و خطاب (كم - شما را) در جمله (جمعناكم و الاولين ) به تكذيب گران اين امت است، بدان جهت كه جزء آخرين هستند، و به همين جهت در مقابل قرارشان داد، و در جاى ديگر به نحو جامع فرموده: امروز روزى است كه همه مردم در آن جمع مى شوند، (ذلك يوم مجموع له الناس ) و در جاى ديگر فرموده: (احدی از ایشان را از قلم نمی اندازیم ) (و حشرناهم فلم نغادر منهم احدا) 🔸و معناى اينكه فرمود: (فان كان لكم كيد فكيدون) اين است كه اگر شما حيله اى عليه من داريد تا با آن حيله عذاب مرا از خود دفع كنيد، آن حيله را بكار ببريد، و اين خطاب را اصطلاحا تعجيزى مى گويند، و معنايش اين است كه شما چنين نيرويى نداريد، در آن روز به طور كلى همه نيروها از شما گرفته مى شود، و با ظهور اين حقيقت كه (لا قوه الا لله) خود ستمكاران با ديدن عذاب يقين مى كنند، و بلكه مى بينند كه قوت همه اش از آن خدا است، و اينكه خدا شديد العذاب است، و اين زمانى است كه پيشوايان از پيروان خود بيزارى مى جويند، و عذاب را مى بينند، و همه اسبابها از كار مى افتد. 🔸و اين آيه يعنى آيه (ان كان لكم كيد فكيدون ) مدلولى وسيع تر از آيه شريفه زير دارد كه مى فرمايد: (ای گروه جن وانس اگر می توانید به قسمتی از اقطار آسمان ها وزمین نفوذ کنید بکنید، ونفوذ نخواهید کرد مگر با داشتن قدرت ) چون اين آيه تنها قدرت بر فرار را نفى مى كند، به خلاف آيه مورد بحث كه همه انحاى حيله را نفى مى كند. 🔸در جمله التفاتى به كار رفته ، چون در جملات قبل خداوند تعبير به مى كرد و مى فرمود: (ما شما را جمع مى كنيم )، و در اينجا تعبير به من كرده، و نكته در آن اين است كه امر تعجيزى است، و متعلق آن كيد با كسى است كه همه قوتها و قدرتها از اوست، و او تنها خداى تعالى است، و اگر مى فرمود: (فكيدونا) یکتایی خدارانمی رسانید. __________________ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
✅ نظر خدا درباره پیشرفتهای مادی کافران چیست؟ 🌷 سخن خدا در قرآن: محمد! برو بیای تجاری و پیشرفتهای مادّی کافران فریبت ندهد! * تمام این برخورداری‌های مادّی، بهره‌ای است ناچیز؛ اما پس از آن، جای همه آنها جهنم است که بد جایی است. * اما که از دستورات و مولایشان اطاعت کرده‌اند، باغ‌ویلاهای بهشتی نصیبشان خواهد شد که از زیر درختانش چندین نهر جاری است و تا ابد در آن باغ‌ویلاها ماندگارند. این، اوّلِ پذیرایی آنان است و پاداشهای دیگرِ خوبان که نزد خدا محفوظ است، بهتر از این است. 📖 لا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ الَّذينَ كَفَرُوا فِي الْبِلادِ * مَتاعٌ قَليلٌ ثُمَّ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمِهادُ * لكِنِ الَّذينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها نُزُلاً مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ لِلْأَبْرارِ (آل عمران، 196 تا 198) آیه شماره 296 سبک زندگی متقینhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
✅ چقدر شوخی کنیم؟ 🌷 امام علی (ع): شوخی زیاد، ارج و احترام را می برد و موجب دشمنی می شود. ✍️ شرح: شوخی کردن به شرطی خوب است که موجب افتادن به گناه نشود. وقتی شوخی کردن، زمینه گناهانی مثل غیبت، تهمت، تمسخر، دروغ، ایذاء، تحقیر و گناهان دیگر را فراهم می کند، نباید شوخی کرد. مگر اینکه کسی مطمئن باشد با شوخی کردن به هیچ گناهی مبتلا نمی شود. 📖 کثرَةُ المِزاحِ تَذهَبُ البَهاءَ وَ توجِبُ الشَّحْناءَ 📚غررالحکم، ج۴، ص۵۹۷ سبک زندگی : http://eitaa.com/hafezan_vahy
✅ درس اخلاق آیت الله خوشوقت 🌷 شرح خطبه متقین نهج البلاغه (شماره 19) «قُرَّةُ عَيْنِهِ فِيمَا لَا يَزُولُ» زندگی دنیا پایان پذیر است. گذراست. پنجاه سال، شصت سال است؛ اما زندگی آخرت طبق سخن قرآن کریم که سخن خداست، همیشگی است: «خَالِدِينَ فِيهَا أبَداً». فکر انسان با همیشه در آن زندگی ابدی و همیشگی است. زیاد خود را پایبند به زندگی گذرا و تمام شدنی نمی¬کند. اینجا وظیفه اش را انجام می¬دهد؛ ولی فکرش آنجاست. با انجام وظائف محوّله می¬خواهد آن زندگی ابدی را تأمین کند. «وَ زَهَادَتُهُ فِيمَا لَا يَبْقَى» در تمتّعات مادی که باقی نمی¬ماند، زهدورزی می¬کند و به کم قناعت می¬کند. «يَمْزِجُ الْحِلْمَ بِالْعِلْمِ وَ الْقَوْلَ بِالْعَمَلِ» همیشه علم را با حلم و حرف را با عمل مقرون و ممزوج می¬کند. اگر حرفی می¬زند، سعی می¬کند به آن عمل کند. بعضی حرف می¬زنند؛ ولی پایبند عملی به حرف خود نیستند. این ها وقتی حرف می¬زنند، اول خودشان عمل می¬کنند و بعد به دیگران می¬گویند. همان گونه که خاتم انبیاء صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «من هر گاه چیزی را از شما می¬خواهم که به جا بیاورید، اول خودم انجام می¬دهم، بعد به شما می¬گویم انجام دهید و هر گاه از شما خواستم کاری را ترک کنید، اول خودم ترک می¬کنم، بعد از شما می¬خواهم ترک کنید.» چون اگر منِ گوینده بگویم و عمل نکنم، تأثیر کلامم از نصف هم کمتر می¬شود. انسان با وقتی که علم دارد و می¬خواهد برای دیگران خرج کند، در کنارش حلم را می¬گذارد که عصبانی نشود و طرف را از یادگیری علم منصرف نکند. 📚 آثار بندگی، آیت الله خوشوقت سبک زندگی متقین: http://eitaa.com/hafezan_vahy
17.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔دل نشکنیم! دل مسوزان که ز هـر دل بخدا راهی هست هر که را هیچ به کف نیست، بدل آهی هست... «بترسیم از آه دل از بغض و اشک «دل شکسته» ... از این نفس های قدسی کم گیرمون میاد. بگذریم... بشنویم از لسان عارف دلسوخته مرحوم آیت‌الله آسیدجواد حیدری یزدی رحمة اللّه علیـه ... http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 توصیه های پیامبر اکرم (ص) به ابوذر (شماره 4): ✅ نگاه مؤمن و کافر به چه تفاوتی با هم دارد؟ 🔸 مؤمن را مانند سنگ بزرگی می داند که همواره می ترسد بر او سقوط کند. ولی کافر، را مانند مگسی می داند که بر بینی اش عبور کند. 📖 إنَّ اَلْمُؤْمِنَ لَيَرَى ذَنْبَهُ كَأَنَّهُ صَخْرَةٌ يَخَافُ أَنْ تَقَعَ عَلَيْهِ وَ إِنَّ اَلْكَافِرَ يَرَى ذَنْبَهُ كَأَنَّهُ ذُبَابٌ مَرَّ عَلَى أَنْفِهِ 📚 مکارم الأخلاق , جلد۱ , صفحه۴۵۸ سبک زندگی متقینhttp://eitaa.com/hafezan_vahy