eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
ویرانه نباشیم😊💝 پیامبر اکرم فرمودند:👇 إنّ الذي ليسَ في جَوفِهِ شيءٌ من القرآنِ كالبَيتِ الخَرِبِ . كسى كه در اندرونش چيزى از قرآن نيست ، همانند خانه ى ويرانhttps://eitaa.com/hafezan_vahy1 است... كنز العمّال: 2478
💥16دستور امام خمینی(ره) برای خودسازی(۱۶فرمان) ❇ که شهید والامقام معصوم علی آلوی در وصیت نامه شان به آن اشاره کردند 🔹🔸🔹🔸🔹 ⚡۱ . نماز های پنج گانه را در پنج نوبت بخوانید . ⚡۲ . روزهای دوشنبه و پنج شنبه را حتی المقدور روزه بگیرید . ⚡۳ . اوقات خواب را کم کرده و بیشتر قرآن بخوانید . ⚡۴ . برای عهد و پیمان اهمیت فوق العاده ای قائل باشید . ⚡۵ . به تهیدستان انفاق کنید . ⚡۶ . از مواضع تهمت دوری کنید . ⚡۷ . در مجالس پر خرج و با شکوه شرکت نکرده و خود نیز چنین مجالسی نداشته باشید . ⚡۸ . لباس ساده بپوشید . ⚡۹ . زیاد صحبت نکنید و دعاهای روزانه را بخوانید.( بخصوص دعای روز سه شنبه ) ⚡۱۰ . ورزش کنید . ⚡۱۱ . بیشتر مطالعه کنید . ⚡۱۲ . دانش های فنی را بیاموزید . ⚡۱۳ . دانش تجوید و عربی را بیاموزید و در هر زمینه ای هشیار باشید. ⚡۱۴ . کار نیک خود را فراموش کنید و گناهان گذشته را به یاد آرید . ⚡۱۵ . از نظر مادی به تهیدستان و از نظر معنوی به اولیاء ا… بنگرید . ⚡۱۶ . از اخبار روز و اخبار مربوط به امور مسلمین با اطلاع شوید. 👉🌷https://eitaa.com/hafezan_vahy1 🌿🌹💐🌿🌹💐🌿🌹💐🌿
انسان ابدی است و باید برای ابدیت خودش فکر کند / اگر این فکر جهانی شود دیگر جنگی در کار نخواهد بود 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: «آنار رمضان اف» مفتی اعظم مرکزی روسیه با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کرد. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با مفتی اعظم مرکزی روسیه بیان داشتند: آنچه در نامه به مرقوم فرمودند، بخشی به این مطلب مهم بر می گردد که «روح انسان ثابت است و نه ساکن»، «ما خدایی ازلی و ابدی داریم» و «انسان با مرگ نمی پوسد بلکه از پوست به در می آید» و لذا باید برای بعد از مرگ خود حساب و کتابی داشته باشد. 🔹 ایشان بیان داشتند: انبیاء الهی عموما و پیامبر اسلام خصوصا آمدند تا به ما این نکته را بفهمانند که بلکه از پوست به در می آید و اگر انسان این فکر و اندیشه را داشته باشد، نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندد. 🔹 معظم له با بیان اینکه جهان را آرام نمی کند، اظهار داشتند: اگر این فکر و اندیشه که « و باید برای ابدیت خودش فکر کند» جهانی شود، دیگر جنگی در کار نخواهد بود. 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی بیان داشتند: مطلبی که مورد اصرار رهبران الهی نیز هست این است که انسان و جهان را خدا آفرید و را نیز خدا منظم کرد و همانطور که سازنده های وسایلی از قبیل یخچال و تلویزیون و غیره جهت بهره برداری از آن صنعت، دفترچه راهنما همراه آن می فرستند، باید بدانیم که خداوند نیز برای ما دفترچه راهنما فرستاده است، این دفترچه راهنما ماست که «با خود چه کنیم»، «با جهان و دیگران چه کنیم» و «روابط مان را چگونه تنظیم کنیم»! 🔹 ایشان ادامه دادند: به بگویید که شبانه روز بخش مهمی از وقت خود را به علم و تفسیر و تلاوت و دراست و تشریح قرآن بپردازند و وقتی خوب با آشنا شدند، با دیگر اهالی محترم روسیه و همسایگان از راه تعلیمات قرآن سخن بگویند، بحث علمی و نمایند و به آنها نیز این نکته را یادآور شوند که این قدرت، هوش، فکر و اندیشه ای که خدا به انسان داده، برای پوسیدن نیست! 🔹 معظم له در پایان به ذکر حدیثی از امام صادق علیه السلام پرداختند و اظهار داشتند که حضرت فرمود: اگر سوار یک مرکوبی شدید مثل حمار، این حمار چندین حق بر آن راکب دارد، اول اینکه به آب رسیدید به عجله نگذرید، شاید تشنه اش باشد؛ دوم اینکه اگر به مکان سبز و علفزار رسیدید به سرعت نگذرید شاید گرسنه باشد و اگر این حمار کندروی کرد، درست راه نرفت و راکبش خواست شلاق بزند، آن تازیانه را به پهلوی حمار بزند، نه به صورت حمار!؛ این دینی که اجازه نمی دهد حمار تشنه و گرسنه باشد، این دینی که برای حمار وحیوان هم آبرو قائل است، آیا برای بشر قائل نیست؟! آیا این دین بوسیدنی نیست؟ این ابرقدرت ها که جمعیت ها و کشورهای فقیر را در تشنگی و گرسنگی نگه می دارند، جواب خدا را چه خواهند داد؟! 🔹 ایشان در پایان با بیان اینکه سلام ما را به مردم مسکو و خصوصا برادران اسلامی روسیه برسانید، دعا فرمودند تا ـ ان شاء الله ـ همگان به برسند و روزی را شاهد باشیم که در جهان حاکم شود و جنگ و خونریزی وجود نداشته باشد. 🌐 https://eitaa.com/hafezan_vahy1
🔴توسل به امام زمان در سختی ها 🔹 مرحوم علامه مجلسی نقل میکند: فردی به نام "ابوالوفای شیرازی" در زمان حکومت ابی علی الیاس زندانی و تهدید به قتل شد. ایشان متوسل به حضرات اهل بیت میشود. شب در عالم رؤیا، پیامبر اکرم را زیارت میکند.حضرت میفرمایند: 🔺 اگر کارد به استخوان رسید و شمشیر به گردنت رسید، یوسف زهرای اطهر، فرزندم را صدا بزن و بگو: "یا مولای یا صاحبَ الزَّمان اَنا مُستَغیثٌ بکَ" "الغَوثَ اَدرِکنی" (ای مولای من ؛من به تو پناهنده شدم. به فریادم برس؛ یا غوث حقیقی؛ به فریادم برس...). 🔸 ابوالوفا میگوید: من این جملات را در عالم رؤیا گفتم و از خواب پریدم. یک وقت دیدم مامورین ابی علی الیاس آمدند و ما را پیش او بردند. وی گفت: به چه کسی متوسل شدی؟ گفتم: "به منجی عالم بشریت, به فریادرس درماندگان و بیچارگان" 🔹 سپس معلوم شد در خواب به ابی علی الیاس گفته بودند: "اگر دوست ما را رها نکنی نابودت می کنیم و حکومتت را بهم می ریزیم...". بعد مبلغی پول و هدایا به ابوالوفا داد و آزادش کرد. 📚 بحارالانوار جلد۵۳ ص۶۷۸
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «انسان مؤمن با حسن خلق خویش به درجه روزه دار شب زنده دار می رسد.» مفاتیح الحیاة صفحه ۳۳۷ الّلهُــمَّ_عَجِّــلْ_لِوَلِیِّکَــــ_الْفَــرَج ☜【حافظان وحی۱】 🌐 ⊰✾✿✾⊱━━─••• https://eitaa.com/hafezan_vahy1
هدایت شده از یا صاحب الزمان عج
9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اللهم احفظ القائدنا الامام الخامنه ای سلام الله علیها 🌺🌺
✨﷽✨ 🌹در آخرالزمان همه هلاک می شوند، مگر کسانی که... ✍حضرت امام حسن عسکری (ع) میفرمایند : کسی در آخرالزمان از هلاکت و نابودی نجات پیدا نمی کند ، مگر این که خداوند او را به دعا برای تعجیل فرج و ظهور موفق بگرداند. 📚بحار الانوار، ج۱۰۲، ص۱۱۲ آیت الله بهجت : بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان ، دعای فرج امام زمان(ع) است ؛ البته دعایی که در همه اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند ، مبصراتی (دیدنی هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است. با خود قرار بگذاریم که بعد از هر نماز در سجده ی شکر ، دعای اللهم کن لولیک حجت بن الحسن ... و دعای " اللهم عَجِّلْ لِوَلِيِّكَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِيَةَ وَ النَّصْر و اجْعَلْنِا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ "(خدایا در تعجیل در فرج مقرر کن و عافیت و نصرت به حضرت عنایت کن و ما را از یاری کنندگان او قرار ده) را با حضور ذهن و توجه به معنی و مفهوم آن ، از عمق وجودمان از خدا درخواست کنیم.https://eitaa.com/hafezan_vahy1
╲\╭┓ ╭⁦ 🍃🌺﷽🌺🍃 ┗╯\╲ 🔴 جلسه 9 🔵 بخش اول حمد و مقام محمود در بحث حمد از آيهٔ مباركهٔ «الحمد لله رب العالمين»(1) عنايت فرموديد كه حمد مقامي است كه اگر كسي به آن مقام برسد، محمود ديگر انسانها خواهد بود. و هر كسي در اين مقام كامل شد، مي‌شود محمود كامل. و اين هم از راه صلاة ليل و مانند آن نصيب انسان كامل مي‌شود. خداي سبحان رسولش را وعده داد. فرمود: «و من الليل فتهجد به نافله لك عسي ان يبعثك ربك مقاماً محموداً»(2) پس حمد يك حقيقت اينچنيني است كه انسان را به اين كمال مي‌رساند. ويژگيها و آثار حمد در كلام امام سجاد ﴿عليه السلام﴾ در تشريح حمد، اولين دعاي صحيفهٴ سجاديه يك سند خوبي است براي تشريح حقايق حمد، كه بعضي از فرازهاي اين دعاي شريف خوانده شد. به اين قسمت رسيديم كه امام سجاد عرض مي‌كند: الف . حمد وسيله‌اى براي رقابت با فرشتگان و همزيستي با پيامبران خدايا ما تو را آنچنان حمد مي‌كنيم كه «حمداً نزاحم به ملائكته المقربين و نضامّ به انبياءه المرسلين في دار المقامة»(3) حمدي كه با فرشتگان ما رقابت كنيم. با اينكه در آنجا سخن از تزاحم نيست، ولي مع ذلك به جايي برسيم كه مزاحم آنها باشيم و آنها مزاحم ما باشند. يعني در جهان فرشتگان راه پيدا كنيم. و ضميمهٴ مرسلين بشويم. در كجا؟ در آن جايگاه خلود و ابديت. كه بهشت را دار المقامه مي‌نامند و دار المقامه كه بهشتيان مي‌گويند خدا را شكر كه ما را به آرامگاه رساند. برزخ آرامگاه نيست. برزخ يك معبري است مثل دنيا كه انسان با پشت سر گذاشتن برزخ به آرامگاهش كه قيامت كبري است مي‌رسد. در حقيقت قبر و برزخ آرامگاه نيستند، قرارگاه نيستند. اين انسان مسافر است تا به دار القرار برسد. دار القرار قيامت كبري است. بهشت دار القرار است. برزخ دار القرار نيست. برزخ هم يك معبري است كه انسان بايد اين وسط اين معبر را طي كند. حضرت در اينجا مي‌فرمايد به اينكه حمد انسان را مي‌تواند به جايي برساند كه ملائكه و مرسلين (عليهم السلام) هر مقامي كه دارند انسان حامد هم با آنها هم مقام بشود. «في دار المقامه التي لا تزول»(4) داري كه زوال پذير نيست. «و محل كرامته التي لا تحول»(5) جايي كه انسان مكرم است و هرگز تحولي در آنجا راه http://eitaa.com/hafezan_vahy1
╲\╭┓ ╭⁦ 🍃🌺﷽🌺🍃 ┗╯\╲ مقام كرامت 🔴 جلسه 9 🔵 بخش دوم خداي سبحان كرامت را وصف فرشتگان مقرر كرد. فرمود: ملائكه بندگان كريم خدايند. «بل عباد مكرمون لا يسبقونه بالقول و هم بامره يعملون»(6) بندگان كريمند. كه كرامت به عرض رسيد معادل فارسي ندارد. آن انسان بزرگوار منزه پاكيزه‌اي كه تن به ذلت گناه نمي‌دهد، و آلودگي در حريم او راه ندارد، يك همچين انساني را مي‌گويند كريم. كريم غير از عادل است. عادل يعني به زحمت بالاخره گناه نمي‌كند. آن بزرگواري روح در عادل ممكن است نباشد. اما كرامت در فرشتگان راه دارد. كه خدا فرمود: فرشتگان بندگان كريم منند. «بل عباد مكرمون لا يسبقونه بالقول و هم بامره يعملون»(7) به شهدا هم وعدهٴ‌ كرامت مي‌دهد. شهيد سورهٴ يس، اين كسي كه در اثر مبارزه شربت شهادت نوشيد «قيل ادخل الجنة قال يا ليت قومي يعلمون بما غفر لي ربي و جعلني من المكرمين»(8) پيامي كه شهيد سورهٴ يس مي‌دهد اين است كه وقتي اين را شهيد كردند اين به دار جنت، به جنت برزخي راه پيدا كرد از همان جا پيام مي‌دهد «يا ليت قومي يعلمون بما غفر لي ربي و جعلني من المكرمين»(9) مرا از مكرمين قرار داد. مكرمين به لسان قرآن كريم همان فرشتگانند. كه «بل عباد مكرمون لا يسبقونه بالقول و هم بامره يعملون»(10) دار الكرامه داري است كه زوال پذير نيستhttp://eitaa.com/hafezan_vahy1
╲\╭┓ ╭⁦ 🍃🌺﷽🌺🍃 ┗╯\╲ 🔴 جلسه 9 🔵 بخش سوم فرازهايي از دعا دربارهٴ مقام اهل بيت ﴿عليهم السلام﴾ «و الحمد لله الذي اختار لنا محاسن الخلق و اجري علينا طيبات الرزق وجعل لنا الفضيلة بالملكة علي جميع الخلق فكل خليقته منقاده لنا بقدرته و صائرةٌ الي طاعتنا بعزته»(11) اين فراز بلند مخصوص خود اهلبيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) است و انسان اگر اين فرازها را مي‌خواند يا منظورش نيابت است يا معارف ديگر را در نظر دارد. امام سجاد (ع) در اين جا مي‌‌‌فرمايد: خدايي را حمد مي‌كنيم كه روزي‎هاي طيب را به ما داد كه خوب آن براي ديگران هم ميسر است. «و جعل لنا الفضيله بالملكة علي جميع الخلق»(12) خدا را حمد مي‌كنيم كه ما را ملكه و سلطان و نفوذ بر جميع خلق داد، اين همان ولايت تكويني اولياي الهي است. «فكل خليقتة منقادة لنا بقدرته»(13) تمام موجودات جهان خلقت منقاد ما ائمه (عليهم السلام) هستند. البته به قدرت خداي سبحان نه اينكه بالذات و بالاصاله ما اينچنين سلطه‌اي داشته باشيم «و صائرة الي طاعتنا بعزته»(14) جميع آنچه در جهان آفرينش است مطيع ما معصومينند به دستور و فرمان خداي سبحان. «و الحمد لله الذي أغلق عنا باب الحاجه الا اليه»(15) خدا را شكر مي‌كنيم كه ما هر حاجتي داريم، هم مي‌داند هم او مي‌تواند حل كند،‌ هم به ما اجازهٴ گفتگو داد كه با او درميان بگذاريم. بنابراين راه رجوع به ديگران را بسته است. زيرا ديگران نه مي‌دانند ما چه مي‌خواهيم نه مي‌توانند نياز ما را برآورده كنند نه هميشه در آنان به روي ما باز است. پس خدا را شكر كه درهاي ديگران را به روي ما بست و فقط در خودش را به روي ما گشود. «و الحمد لله الذي اغلق عنا باب الحاجه الا اليه فكيف نطيق حمده»(16) چگونه ما مي‌توانيم خدا را حمد بكنيم؟ «ام متي نؤدي شكره لا متي»(17) هرگز توان آن را كه شكر و حمد خداي سبحان را بجاي بياوريم مقدورمان نيست. اين عجز از تأديهٔ شكر اظهار عجز خود شكر است. «و الحمد لله الذي ركّب فينا آلات البسط و جعل لنا ادوات القبض»(18) فرازهاي ديگري دارد كه خيلي به بحث ما ارتباط ندارد. بعد مسئلة توبه را مطرح مي‌كند كه خداي سبحان را حمد مي‌كنيم كه براي ما راه بازگشت را خيلي آسان قرار داد.https://eitaa.com/hafezan_vahy1
Tafsir E Hamd 9_برش.mp3
4.82M
تفسیر سوره حمد 9 استاد جوادی آملی 💜بخش اول ۲پ۰ حجم : ۴:۴۵ مگابایت زمان : ۲۰ https://eitaa.com/hafezan_vahy1