eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
180 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 قسمت2⃣ 👇کلمه مَلِک 🔻بعضی قائلند: مَلِک اسم است برای هر کس که اداره امور به دستش باشد۰ ✨ که این عهده داری یا در تدبیر امور نفسانی خویش است که نیروهای درونی خویش را کنترل می کند تا در مسیر هوا و هوس قرار نگیرد ✨ یا در تدبیر امور غیر است خواه زمام امور دیگران شود یا خیر 👇خداوند می فرماید: ☘ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا» (نسا/٥٤) مُلْك : حق دائمی برای مالکیت خداوند بر عالَمیان 👇 لذا فرمود: ☘« لَهُ المُلْكُ وَ لَهُ الحَمْدُ» ‌ (تغابن/١) ☘ «قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ» (آل عمران /٢٦) ❌ مُلك حفظ شی ای که در آن با حکم کردن تصرف می شود ❌ اما مِلك مانند جنس براي مُلك است. ✍ پس هر مُلك مِلك است اما هر مِلكى مُلك نمى باشد. 👇خداوند مى فرماید: ☘ «قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ» (آل عمران /٢٦) ☘ وَلَا يَمْلِكُونَ لِأَنْفُسِهِمْ ضَرًّا وَلَا نَفْعًا وَلَا يَمْلِكُونَ مَوْتًا وَلَا حَيَاةً وَلَا نُشُورًا (فرقان/٣) 👇 و فرمود : ☘«أَمَّنْ يَمْلِكُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ» (یونس/٣١) ☘قُلْ لَا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا (اعراف/١٨٨) 🔻كه در آيات دیگر نیز آمده است 📚مفردات راغب اصفهانی @ravanedel 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
4_5992259923801542999.mp3
10.66M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب شصت و یکم ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر  مهر و رحمت @ravanedel
1_1637944290.mp3
1.84M
📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه @ravanedel .🌿
تفسیر نور (محسن قرائتی) ⁉️عبرت گرفتن از تاریخ، رجعت «243» أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْياهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ‌ آيا نديدى كسانى را كه از ترس مرگ از خانه‌هاى خود فرار كردند، در حالى كه هزاران نفر بودند، پس خداوند به آنها گفت: بميريد (و آنها مردند،) سپس آنان را زنده كرد (تا درس عبرتى براى آيندگان باشند؟) همانا خداوند نسبت به مردم احسان مى‌كند، ولى بيشتر مردم سپاس نمى‌گذارند. ✳️نکته ها در شأن نزول اين آيه آمده است كه در يكى از شهرهاى شام كه حدود هفتاد هزار خانوار جمعيّت داشت، بيمارى طاعون پيدا شد و با سرعتى عجيب مردم را يكى پس از ديگرى از بين مى‌برد. در اين ميان عده‌اى از مردم‌ «2» كه توانايى و امكانات كوچ داشتند، به اميد اينكه از مرگ نجات پيدا كنند از شهر خارج شدند، پروردگار، آنها را در همان بيابان به همان‌ «1». كافى، ج 6، ص 105. «2». بگفته صاحب تفسير تبيان (ج 2، ص 282) تعدادشان از ده هزار بيشتر بوده است، زيرا عرب به بيش از ده هزار «الوف» وبه كمتر از آن «آلاف» مى‌گويد. جلد 1 - صفحه 377 بيمارى نابود ساخت. از برخى روايات استفاده مى‌شود كه اصل بيمارى مزبور در آن شهر، به عنوان مجازات بود. زيرا وقتى رهبر و پيشواى آنان از آنها خواست كه خود را براى مبارزه و جهاد آماده كرده و از شهر خارج شوند، آنها به بهانه اينكه در منطقه جنگى مرض طاعون شايع است، از رفتن به ميدان جنگ خوددارى كردند و خداوند آنها را به همان چيزى كه بهانه فرار از جنگ قرار داده بودند، مبتلا ساخت. در برخى تفاسير و روايات‌ «1» آمده است: وقتى حِزقيل نبى، يكى از پيامبران بنى اسرائيل، از آنجا عبور مى‌كرد از خداوند درخواست كرد كه آنها را زنده كند. خداوند دعاى او را اجابت كرد و آنها را مجدّداً زنده نمود و به زندگى باز گشتند. البته اين الطاف الهى، هشدار و درس عبرتى براى آيندگان تاريخ است كه انسان بفهمد و شكرگزار خداوند باشد. صاحب تفسير المنار، مرگ و حيات در آيه را به شكلى سمبوليك معنا كرده و آن را كنايه از بدست آوردن استقلال و از دست دادن آن دانسته است. صاحب تفسير الميزان، ضمن انتقاد شديد از اين طرز تفكّر مى‌فرمايد: بايد به ظاهر آيات معتقد بود وگرنه لازم مى‌آيد تمام معجزات وامور خارق العاده را توجيه يا تأويل نمائيم. ازآنجا كه شكر، تنها به زبان نيست، بلكه حقيقت شكر آن است كه نعمت‌هاى الهى را در جاى خود مصرف كنيم، لذا اكثر مردم شكرگزار واقعى نيستند. در آيه اگر مى‌فرمود: «اكثرهم لا يشكرون» معنا اين بود كه اكثر آن مردم اهل شكر نبودند، ولى قرآن سيماى اكثر مردم در تمام اعصار را بيان مى‌كند، نه گروهى خاصّ را. «أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ» شيعه، به رجعت و زنده شدن گروهى از افراد قبل از قيامت، اعتقاد دارد و علاوه بر صدها حديث، از آياتى همچون اين آيه، امكان وقوع آن را استفاده مى‌كند. «1». كافى، ج 8، ص 198. جلد 1 - صفحه 378 ✅پیام ها 1- به تاريخ بنگريم و از آن درس بگيريم. «أَ لَمْ تَرَ ...» 2- در بيان تاريخ، آنچه مهم است عوامل عزّت و سقوط است، نه نام افراد و قبايل و مناطق. «الَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيارِهِمْ» 3- آنجا كه اراده خداوند باشد، فرار كارساز نيست. «فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا» 4- خداوند در همين دنيا بارها مردگان را زنده كرده است. «ثُمَّ أَحْياهُمْ» 5- فراز و نشيب‌ها، مرگ و ميرها، زاد و ولدها و زنده‌شدن‌هاى مجدّد، همه نمونه‌هايى از الطاف وفضل الهى است. «إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ» @ravanedel .🌿
📚 تسلط بر ترتیل مقدمه‌ی حفظ نمی‌باشد روخوانی قرآن‌کریم، پیش‌شرط و شروع حفظ است، اما تجوید و یا لهجه‌ی عربی، فصاحت بیان و حتی ترتیل پیش‌شرط حفظ قرآن نیست. ✓روش صحیح حفظ قرآن، حفظ سه بعدی (تصویری، مفهومی، آوایی) آیات است و مهم این است که شما تصویر و مفهوم آیات‌ را درک کنید و به ذهن ارسال کنید. ✓ هنگام خروج، هم میتوانید به سبک ترتیل و هم به سبک مکالمه و یا محاوره‌ای تکرار کنید. 🆔 . @ravanedel
📚 «اهمیت انتخاب روش اصولی جهت موفقیت در حفظ قرآن» زمانی که شخصی تصمیم به شروع حفظ قرآن میگیرد، زمان طلایی حفظ او خواهد بود؛ چرا که در این زمان بیشترین انگیزه برای ثبت آیات در ذهن را دارد. ✓در این لحظات اگر به‌درستی و با انتخاب روش صحیحی پیش برود، میتواند به‌راحتی و در بازه زمانی کوتاهی، به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند! @ravanedel
. 📍برخی از ویژگی‌های مورد نیاز برای انتخاب یک روش حفظی خوب عبارتند از: 👇👇👇 ▪️عدم ایجاد فشارهای سنگین و سخت به حافظه ▪️عدم اتلاف وقت حافظ در لحظه ارسال و تحویل‌ها ▪️عدم انباشت محفوظات و فراموشی آیات در کوتاه‌مدت ▪️حفظ دقیق و ماندگار آیات در بازه زمانی‌های طولانی ▪️حفظ اشتیاق حافظ تا پایان مسیر حفظ ▪️ایجاد کمترین خطا در زمان تحویل‌ها با روش‌های اصولی و رفع اشکالات حفظی 🆔 . @ravanedel
📚 «شکل‌گیری حُسن حفظ واقعی در لحظه‌ حفظ» ✓ حُسن حفظ واقعی در روز حفظ و در لحظه‌‌ی حفظ شکل میگیرد. ✓اشتباه است که اگر بخواهیم دنبال ایجاد حُسن حفظ در روزهای بعد باشیم. ✓ البته تکرار در روزهای بعد واجب است ولی حفظی که در روز و لحظه‌ی حفظ خوب و مقتدرانه شکل نگیرد، در روزهای بعد محفوظات ضعیف و لرزان حافظه‌ی کوتاه مدت را مختل میکند. @ravanedel
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه.عبداللهی 197.mp3
9.86M
🔰موضوع شرح و واکاوی دعای بیست و سوم 📌فراز ششم دعا :(جلسه ۱۹۷)خود و فرزندان خویش را در پناه خدا قراردهیم از دعا‌های امام (ع) که در آن از خدا درخواست و در ، ، و کرده است. امام (ع) بر یکی بودن و زبان در و دریافت تأکید کرده و از خدا مقام را طلب می‌کند. و از شرّ ، جنیان و مَکْر دیگران به خدا می برد. 🔈 گفتاری از خادم صفحه قرآنی 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @ravanedel
🔴 امام زمان ارواحنا فداه در بیان امام سجاد علیه السلام 1⃣ برتری منتظران آخر الزمان از کل مردم همه دورانها: 🔵 امام سجاد علیه السلام در رابطه با ظهور و انتظار می فرمایند: 🌕 ای ابوخالد، آنانکه در عصر غیبت زندگی می کنند و به امامت حضرت مهدی عج عقیده دارند و در انتظار ظهور او به سر می برند، از مردم هر عصر و روزگاری برتر و بالاترند؛ چرا که خداوند از عقل و درک و معرفت به اندازه ای به آنها عطا فرموده که عصر غیبت برای آنان مانند عصر حضور امام است. خداوند، آنان را در آن زمان چون مجاهدان صدر اسلام که با شمشیر در رکاب حضرت رسول ص می جنگیدند قرار داده است. آنان در حقیقت برگزیدگان مخلص و شیعیان راستین و دعوت کنندگان مردم به سوی خدا در نهان و آشکارند». 📚 کمال الدین، شیخ صدوق، ص ۳۲۰ 2⃣ امام سجاد و دورنمای حکومت مهدوی: 🔵 امام سجاد علیه السلام فرمودند : 🌕 وقتی که قائم، قیام کند، خداوند آفت را از شیعیان ما دور و قلب آنها را چون قطعات محکم آهن نموده و نیروی آنان را به اندازه چهل نفر می سازد. آنها حکومت و ریاست تمامی مردم جهان را به دست خواهند گرفت. @ravanedel 📚 بحارالانوار، ج ۵۲ ص ۳۲۷.
17.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 قیام طهور

▫️ در عصر سالار شهیدان حسین ‌بن‌ علی بن‌ ابی ‌طالب (سلام الله علیهم) جریان منكر كه ابی ‌عبدالله فرمود: «من برای نهی از منكر قیام كردم»، تنها منكر فرعی و عملی نبود، تنها معصیت نبود، تنها بداخلاقی نبود، بلكه آن بود... . 👇👇👇👇 🆔 @ravanedel
💠
 قیام طهور

▫️ در عصر سالار شهیدان حسین ‌بن‌ علی بن‌ ابی ‌طالب (سلام الله علیهم) جریان منكر كه ابی ‌عبدالله فرمود: «من برای نهی از منكر قیام كردم»، تنها منكر فرعی و عملی نبود، تنها معصیت نبود، تنها بداخلاقی نبود، بلكه آن بود؛ یعنی بازگشت شرك به جای توحید بود، رجوع جاهلیت به جای عقلانیت بود، عود كفر به جای اسلام بود. ▫️ وقتی شرك به جای توحید برگشت، جاهلیت به جای عقلانیت برگشت و كفر به جای اسلام برگشت، قهراً تباهی های مناسب خود را هم به همراه دارد. در جریان معروف هم همین طور است؛ اینكه سالار شهیدان (سلام الله علیه) فرمود: «من به قصد امر به معروف قیام كرده ‌ام»، تنها معروف اخلاقی و عملی نبود، بلکه هم بود هم بود و هم ؛ یعنی شرك به جای توحید نشست، توحید، معروف است؛ تواضع رخت بربست و تكبر به جای تواضع نشست، تواضع، اخلاق است؛ صدق رخت بربست و دروغ به جای صدق نشست، صدق، یك واجب است. ▫️
سالار شهیدان 
هم برای آن معروف اعتقادی قیام كرد، هم برای معروف اخلاقی قیام كرد و هم برای معروف عملی، تا جامعه، بشود در بخش اعتقاد، به اخلاق الهی بشود، در بخش صفات نفس و به دستورهای دینی بشود، در بخش فروع دین. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1385/11/06 @ravanedel