eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️انتظار ویرانگر برداشت قشری از مردم از مهدویّت و قیام و انقلاب مهدی موعود این است که صرفاً ماهیت انفجاری دارد؛ فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلم‌ها و تبعیض‌ها و اختناق‌ها و حق‌کشی‏‌ها و تباهی‌ها ناشی می‌شود؛ نوعی سامان یافتن است که معلول پریشان شدن است. آنگاه که صلاح به نقطه صفر برسد، حق و حقیقت هیچ طرفداری نداشته باشد، باطل یکه‌‏تاز میدان گردد، جز نیروی باطل نیرویی حکومت نکند، فرد صالحی در جهان یافت نشود، این انفجار رخ می‌دهد و دست غیب برای نجات حقیقت- نه اهل حقیقت، زیرا حقیقت طرفداری ندارد- از آستین بیرون می‌آید. علی‌هذا هر اصلاحی محکوم است، زیرا هر اصلاح یک نقطه روشن است؛ تا در صحنه اجتماع نقطه روشنی هست دست غیب ظاهر نمی‌شود. بر عکس، هر گناه و هر فساد و هر ظلم و هر تبعیض و هر حق‌کشی، هر پلیدی‏‌ای به حکم اینکه مقدمه صلاح کلی است و انفجار را قریب‏ الوقوع می‌کند رواست، زیرا «الْغایاتُ تُبَرِّرُالْمَبادی» (هدفها وسیله‌های نامشروع را مشروع می‌کنند). پس بهترین کمک به تسریع در ظهور و بهترین شکل انتظار، ترویج و اشاعه فساد است. اینجاست که گناه، هم فال است و هم تماشا، هم لذت و کامجویی است و هم کمک به انقلاب مقدس نهایی. اینجاست که این شعر مصداق واقعی خود را می‌یابد: در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد طاعت از دست نیاید گنهی باید کرد این گروه طبعاً به مصلحان و مجاهدان و آمران به معروف و ناهیان از منکر با نوعی بغض و عداوت می‏‌نگرند، زیرا آنان را از تأخیراندازان ظهور و قیام مهدی موعود (عجّل الله تعالی فرجه) می‌شمارند. برعکس، اگر خود هم اهل گناه نباشند، در عمق ضمیر و اندیشه با نوعی رضایت به گناهکاران و عاملان فساد می‌‏نگرند، زیرا اینان مقدمات ظهور را فراهم می‌‏نمایند. 📚 استاد مطهری، قیام و انقلاب مهدی (ع) و مقاله شهید، ص54 @ala_allah
⤵️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: تنها انتظار فرج کافی نیست، تَهَیُّأ (آمادگی)، بلکه طاعت و بندگی نیز لازم است، مخصوصاً با توجه به قضایایی که پیش از ظهور امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف واقع می‌شود، به‌حدی که: «مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً؛ جهان مملو از ظلم و جور می‌گردد». خدا می‌داند که به‌واسطه ضعف ایمان بر سر افراد چه می‌آید! خدا کند ظهور آن حضرت با عافیت مطلقه برای اهل ایمان باشد و زود تحقق پیدا کند. مگر امکان دارد عافیت مطلقه بدون ایمان، طاعت و بندگی انجام گیرد؟! خدا به اهل ایمان توفیق دهد که از فِتَن مُضِله(فتنه‌های گمراه‌کننده) کناره‌گیری کنند. 📚کتاب حضرت حجت(عج)، ص١٨۶ مجموعه بیانات آیت‌الله بهجت(ق) پیرامون حضرت ولی عصر(عج) @ravanedel
‍ *🚨ایرانِ قبل از آیت الله خامنه ای* 🔰ایرانِ تاریخی مقصود من است. یعنی ایرانِ معاصر، از قاجار تا امروز، ایرانی که روس تزاری سیاست دسترسی به آسیا میانه و مرکزی را داشت، آرزو رسیدن به خلیج فارس برایشان مهم بود. امپراطوری انگلیس که هیچ گاه حتی پیش از کشف نفت ایران را رها نکرد. پس از حذف امیرکبیر با معاهده پاریس، افغانستان را از ایران جدا ساختند. مدت‌ها آشوراده را در تصرف داشتند. از آغاز نزاع با روس‌ها در دوره فتحعلی شاه قاجار که جناب عباس میرزا مقاومت بخرج داد ولی شکست خورد با گلستان و ترکمنچای خاک ایران جدا شد. در دوره جنگ جهانی اول که دولت قاجار اعلام بی طرفی کرد اما باز شکست خورده بودیم و کشور سقوط کرد. در جنگ جهانی دوم عصر پهلوی اعلام بی طرفی کردیم و شکست خوردیم. کشور سقوط کرد و شاهنشاه را اخراج کردند. در هیچ لحظه و دوره ای مقاومت بخرج ندادند. بهانه این بود که توان نداریم‌. نمیشود. ابرقدرت را نمیشود سرشاخ شد! حتی ابتدای انقلاب طمعِ صدام به خاک ایران در اثر احساس ضعف در کشور بود. امام جنگ را با حمایت مردم نگه داشت. هزینه سنگینی بود. اما ایران و اسلام ماند‌. تفاوتِ آیت الله خامنه ای با همگان، با تمام حاکمان پیشین ایران در این است که او امنیت ایران را در بحرانی ترین دوره تاریخی در خطرناک ترین منطقه جهان برای بلند مدت از درون نهادینه نمود. تا دهه ها این قدرت نظامی برای ایران تثبیت شده خواهد ماند. بدون جنگ این قدرت را تثبیت کرد. آیندگان قدر او را بیشتر خواهند دانست. 👤دکتر علیرضا زادبر @ravanedel
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ فراموشی امام زمان عجل الله تعالی فرجه سخنران شهید کافی @ravanedel
🔴 حق امام زمان بر مردم در باب سوم كتاب «مكيال المكارم» از بين تمام حقوق، حقّ امام عليه السلام بر مردم از همه بزرگ تر و مهم تر است؛ چنانكه در كتاب روضه كافى نيز از حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام روايت شده كه فرمودند: «بزرگ ترين حقى كه خداوند متعال آن را واجب فرموده است، حقّ ولى است؛ «يعنى حقّ امام بر مردم». حال كه چنين است پس بايد بدانى كه ما هر چقدر سعى كنيم، نمى توانيم حقّ آن حضرت را چنانكه بايد و شايد ادا كنيم؛ لكن بايد از آنچه كه مى توانيم، كوتاهى ننماييم؛ زيرا مطابق آيات و روايات، اين مطلب از جمله امورى است كه در روز قيامت از هر كسى پرسش و مؤاخذه خواهد شد. چنان كه در تفسير آيه شريفه: «ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ» و آيات ديگر، رواياتى وارد شده است. 📚آثار و برکات دعا براي امام زمان، ص۱۱ 📌از کوتاهترين دعا برای بزرگترين آرزو غفلت نکنيم... استادفاطمی نیا. @ravanedel
🔴 مسجدنشینانِ دنیادوست؛ این وصف حال مردم آخرالزمان است! مساجد خدا را تنها كسى آباد مى‌كند كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز را برپا دارد و زكات را بپردازد و جز از خدا نترسد، اميد مى‌رود آن‌ها از هدايت‌يافتگان باشند. (توبه/ ۱۸) 🌕 پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: در آخرالزمان مردمی می‌آیند که در مساجد حلقه‌وار می‌نشینند و از دنیا و علایق آن سخن می‌گویند؛ با اینان همنشین مشو! که خداوند را به اینان حاجتی نیست. وَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَأْتِي فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ نَاسٌ مِنْ أُمَّتِي يَأْتُونَ اَلْمَسَاجِدَ يَقْعُدُونَ فِيهَا حَلَقاً ذِكْرُهُمُ اَلدُّنْيَا وَ حُبُّهُمُ اَلدُّنْيَا لاَ تُجَالِسُوهُمْ فَلَيْسَ لِلَّهِ بِهِمْ حَاجَةٌ. ✅ مساجد جای ذکر و عبادت خداست؛ نه دنیا! در مساجد باید قلب‌ها از هرآنچه نام خدا و امام است خالی گردد؛ این جماعت حتی اگر نمازی هم در مسجد بخوانند به خاطر مردم است؛ نه به خاطر خدا...! 📗بحار الأنوار، ج ۲۲، ص ۴۵۳ 📗جامع الأخبار، ج ۱، ص ۷۰ 📗تفسير الصافي، ج ۲، ص ۳۲۷ استادفاطمی نیا @ravanedel
🔸 جا به جا گفتن ذکر رکوع و سجده ⁉️ اگر ذکرهای رکوع و سجده را به جای یکدیگر بگوییم، اشکال دارد؟ ✅ در صورتی که سهواً باشد اشکال ندارد، همچنین اگر عمداً و به قصد مطلق ذکر خداوند (عزوجل) بگوید، نماز صحیح است اما ذکر مخصوص رکوع و یا سجده را نیز باید بگوید. کانال استادفاطمی نیا @ravanedel
🔴 تراض مرحوم راشد به قیمت کارشناسی منزلش! بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرحیم وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ مؤمنون/8 و مؤمنین كسانى اند كه امانت‌ها و پيمان خود را مراعات مى‏كنند ❤️ حکایت در زمان پهلوی می‌خواستند در منطقه بهارستان تهران، اطراف ساختمان مجلس، شوراى ملّى را بسازند و بايد ۳۵ خانه خراب می‌شد، به اطلاع صاحبان خانه‌ها رساندند كه خانه شما را مترى فلان مقدار می‌خریم. هر كس اعتراض دارد، بنويسد تا رسيدگى شود، هيچ‏كس به‌جز مرحوم آیت الله حسینعلی راشد تربتی اعتراض نكرد، اين جريان خيلى بر مسؤولين گران آمد و گفتند: فقط یک آخوند، اعتراض كرده، بعد مرحوم راشد را دعوت كردند و آماده شدند تا به بهانه این اعتراض او را تحقیرش نمايند. نزد ایشان آمدند، بعد از سلام و احوال‏پرسى پرسيدند اعتراض شما چيست؟ گفت: حقيقتش اين است اين خانه را من سال‌ها قبل و به قيمت خيلى كم خریده‌ام و در اين مدت‌زمان طولانى مخروبه شده و به نظر من قيمتى كه شما پيشنهاد کرده‌اید، زياد است! من راضى نيستم از بیت‌المال مردم قيمت بيشترى براى خانه‌ام بگيرم. بهت و تعجّب همه را فراگرفت و يكى از اعضاى كميسيون كه از اقلیت‌های دينى بود، از جا برخاست و مرحوم راشد را بوسيد و گفت: اگر اسلام اين است، من آماده‌ام براى مسلمان شدن.1 ز مال خلق اگر سوء استفاده کنم چگونه روى کنم سوى داور متعال؟ 1. با اقتباس و ویراست از کتاب جرعه‌ای از دریا استادفاطمی نیا @ravanedel
‍🔴 در انتظار تکمیل لشکر ده هزار نفری... 🌕 مفضل می‌گوید: شنیدم که امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «وقتی خدا اذن قیام به قائم عجل‌الله فرجه بدهد، او بالای منبر می‌رود، مردم را به سوی خویش دعوت می‌کند، آنان را به خدا سوگند می‌دهد و آنان را به حق خویش دعوت می‌کند، و اینکه بین آنها به سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله عمل می‌کند و به عمل او عامل می‌شود. پس خدای جل جلاله جبرئیل علیه‌السلام را می‌فرستد تا به نزد او بیاید. پس جبرئیل در حطیم به نزد او می‌رود و به هر می‌گوید: «به چه چیز دعوت می‌کنی؟» قائم او را با خبر می‌سازد. پس جبرئیل می‌گوید: «من اول کسی هستم که با تو بیعت می‌کنم؛ دست خود را بگشا»! پس دست او را مسح می‌کند. آنگاه سیصد و اندی مرد به نزد او آمده و با او بیعت می‌کنند و در مکه اقامت می‌گزیند تا اینکه اصحابش به ده هزار تن می‌رسند و سپس با آنها، از مکه به سمت مدینه حرکت می‌کند...» 📗الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۲ 📗بحارالأنوار، ج ۵۳، ص ۱ استادفاطمی نیا @ravanedel
🔴 آیا کسی از علمای اهل سنت هست که فرزند امام عسکری(ع) را همان منجی منتظر بد اند؟ هر چند بعضی از علمای اهل سنت فقط به ولادت فرزندی به نام مهدی از امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرده اند و حیات او تا این زمان و منجی و موعود بودن او را به شیعه نسبت می دهند، ولی عده ای از آنان تصریح به زنده بودن او تاکنون و نیز موعود و منجی بودن او دارند مثلاً محمّد بن یوسف گنجی شافعی می گوید: ابو محمّد حسن عسکری علیه السلام ازخود فرزندی به جای گذاشت که همان امام منتظر است. (کفایة الطالب، ص 312) یا عبدالوهاب شعرانی حنفی می گوید: در آخر الزمان امید به خروج مهدی است. او از اولاد امام حسن عسکری علیه السلام است. ولادت او نیمه شعبان سال 255 هجری اتفاق افتاد. تا به حال زنده است تا با حضرت عیسی علیه السلام اجتماع کند. عمرش تا این زمان 706 سال است. این چنین شیخ حسن عراقی به من خبر داد. (الیواقیت و الجواهر، ج 2، ص 127) همچنین نورالدین عبدالرحمن جامی حنفی؛ بعد از بیان تاریخ ولادت حضرت مهدی علیه السلام می گوید: او کسی است که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. (شواهد النبوه، ص 404) قاضی بهلول بهجت افندی می گوید: ولادت امام دوازدهم در پانزدهم ماه شعبان سال 255 هجری بود و اسم مادرش نرجس است. برای او دو غیبت است: یکی صغرا و دیگری کبرا. هر گاه خداوند به او اذن دهد ظهور کرده، آن گاه زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. (المحاکمة فی تاریخ آل محّمدصلی الله علیه وآله، ص 246) استادفاطمی نیا @ravanedel