eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان شناسی 178.mp3
11.43M
۱۷۸ ما سعادت‌مند نمی‌شویم : نه با زیادی آموخته‌های زیبایمان نه با زیادی گفتار زیبایمان نه با زیادی عبادات ‌مان ما سعادتمند می‌شویم با: خروجی‌های رفتاری زیبا و صادقانه‌مان. چگونه کسی اهل خروجی زیبا می‌شود؟ استاد شجاعی http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌸🍃کانال جذاب مذهبی 🔹حفظ قرآن همراه باتفسیر استاد رنجبر وآیت الله جوادی 🔹مطالب مهدویت 🔹مطالب به روز اجتماعی 🔹شرح وتفسیر نهچ البلاغه 🔹کلیپ سخنرانی و مداحی 🔹معارف اهل بیت علیهم السلام ❤باقرآن واهلبیت همراه شویم تاعاقبت بخیری وسعادت ما تضمین شود انشاء الله ✅ انجام و هدیه به روح مطهر محترم شما بزرگواران. ارتباط با ادمین👇👇 🆔 @HefzeQuran_admin 🌸به کانال حافظان وحی در ایتا خوش آمدید👇👇👇👇 🌐 @hafezan_vahy
🌺🍃🌼 🍃🌸 🌼 ادعونی استجب لکم ❤️ شرح ادعیه امام سجاد علیه السلام روی لینک👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/403177635Cc66cb5c521 ارتباط با ادمین👇👇👇👇 @HefzeQuran_admin •┈┈••✦•••✿•••✦••┈┈•؛
🔹چندروز پیش یک نانوایی در یزد به یک زن بی حجاب نان نفروخته و بهش گفته از صف برو بیرون ♦️زن بی حجاب سروصدا کرده و اعتراض کرده که حجابم به خودم مربوطه و ... ♦️نانوای غیرتمند هم می‌گه اینجا هم نانوایی خودمه، به خودم مربوطه و نمیخوام به بی‌حجاب نون بفروشم ⬅️مردم عزتمند یزد هم برای تشکر از نانوای مؤمن رفتن جلوی نانوایی وبرای نانواسلام وصلوات فرستادند،و هدیه ای به ایشان اهداءنمودند. ✅اما نانوا گفته: ممنونم؛ اما این «وظیفه همه مردم» هست که با افراد بی حجاب اینگونه برخورد کنند👌 ✅👈این نانوای محترم با این حرف نشان داد که فلسفه‌ و را به درستی درک کرده است، ⬅️واقعا اگر همه ما احساس وظیفه کنیم و از کنار کارهای زشت(از بی حجابی گرفته تا اختلاس و تا ترک فعل مسئولین ویاخلاف تک تک افرادجامعه) بی تفاوت رد نشویم، خیلی زود همه مشکلات حل می‌شود..... نباشیم علیهاست 🌹گاھ نوشٺ هاے یڪ طلبھـ ـ ‌ http://eitaa.com/hafezan_vahy
استادعلیرضاحدادی۶_۲۰۲۲_۱۱_۲۰_۲۱_۴۳_۱۱_۱۳۹.mp3
1.72M
🍀 💠 بالاترین نعمت بهشت رو همین جا هم می تونی استفاده کنی!!! 🎙حجت الاسلام علیرضاحدادی راه نجات اینجاست👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «7» صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَا الضَّالِّينَ‌ (خداوندا! ما را به) راه كسانى كه آنها را مشمول نعمت خود ساختى، (هدايت كن) نه غضب شدگان و نه گمراهان! ✅نکته ها اين آيه راه مستقيم را، راه كسانى معرّفى مى‌كند كه مورد نعمت الهى واقع شده‌اند وعبارتند از: انبيا، صدّيقين، شهدا وصالحين. «1» توجّه به راه اين بزرگواران و آرزوى پيمودن آن وتلقين اين آرزو به خود، ما را از خطر كجروى وقرار گرفتن در خطوط انحرافى باز مى‌دارد. بعد از اين درخواست، از خداوند تقاضا دارد كه او را در مسير غضب‌شدگان وگمراهان قرار ندهد. زيرا بنى‌اسرائيل نيز به گفته قرآن، مورد نعمت قرار گرفتند، ولى در اثر ناسپاسى ولجاجت گرفتار غضب شدند. قرآن، مردم را به سه دسته تقسيم مى‌نمايد: كسانى كه مورد نعمت هدايت قرار گرفته‌ «1». «مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِينَ»، كسانى كه خدا و رسول را پيروى كنند، آنان با كسانى هستند كه خدا آنها را نعمت داده است، از پيامبران، راستگويان، شهدا و صالحان. نساء، 69 و آيه 59 سوره مريم. جلد 1 - صفحه 38 وثابت قدم ماندند، غضب شدگان و گمراهان. مراد از نعمت در «أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ»، نعمتِ هدايت است. زيرا در آيه‌ى قبل سخن از هدايت بود. علاوه بر آنكه نعمت‌هاى مادى را كفّار ومنحرفين وديگران نيز دارند. هدايت شدگان نيز مورد خطرند و بايد دائماً از خدا بخواهيم كه مسير ما، به غضب و گمراهى كشيده نشود. مغضوبين در قرآن‌ در قرآن، افرادى همانند فرعون و قارون و ابولهب و امّت‌هايى همچون قوم عاد، ثمود و بنى‌اسرائيل، به عنوان غضب‌شدگان معرّفى شده‌اند. «1» بنى‌اسرائيل كه داستان زندگى و تمدّن آنها در قرآن بيان شده است، زمانى بر مردم روزگار خويش برترى داشتند؛ «فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعالَمِينَ» «2» لكن بعد از اين فضيلت و برترى، به خاطر رفتار خودشان، دچار قهر و غضب خداوند شدند. «وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ» «3» اين تغيير سرنوشت، به علّت تغيير در رفتار و كردار آنان بوده است؛ دانشمندان يهود، دستورات وقوانين آسمانى تورات را تحريف كردند، «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ» «4» وتجّار وثروتمندان آنان نيز به ربا وحرام‌خوارى و رفاه‌طلبى روى آوردند، «أَخْذِهِمُ الرِّبَوا» «5» وعامّه مردم نيز در برابر دعوت به جهاد و مبارزه، از روى تن‌پرورى و ترس، از رفتن به جبهه نبرد و ورود به سرزمينِ‌ «1». در آيات متعدّدى از قرآن ويژگى‌هاى گمراهان و غضب شدگان و مصاديق آنها بيان شده است كه براى نمونه به موارد ذيل اشاره مى‌شود: منافقان و مشركان و بدگمانان به خداوند. نساء، 116 و فتح، 6. كافران به آيات الهى و قاتلان انبياء الهى. بقره، 61. اهل كتاب كه در برابر دعوت به حقّ سركشى كرده‌اند. آل‌عمران، 110- 112. فراريان از جهاد. انفال، 16. پذيرندگان و جايگزين كنندگان كفر با ايمان. بقره، 108 و نحل، 106. پذيرندگان ولايت دشمنان خدا و دوستداران رابطه‌ى با دشمنان خدا. ممتحنه، 1. «2». بقره، 47. «3». بقره، 61. «4». نساء، 46. «5». نساء، 161. جلد 1 - صفحه 39 مقدّس، سر باز زدند. «فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ» «1» به خاطر اين انحرافات، خدا آنان را از اوج عزّت و فضيلت، به نهايت ذلّت و سرافكندگى مبتلا ساخت. ما در هر نماز، از خداوند مى‌خواهيم كه مانند غضب‌شدگان نباشيم. يعنى نه اهل تحريف آيات و نه اهل ربا و نه اهل فرار از جهاد در راه حقّ، و همچنين از گمراهان نباشيم، آنان كه حقّ را رها كرده و به سراغ باطل مى‌روند و در دين و باور خود غلوّ و افراط كرده و يا از هوى و هوس خود و يا ديگران پيروى مى‌كنند. «2» انسان در اين سوره، عشق و علاقه و تولّاى خود را به انبيا و شهدا و صالحان و راه آنان، اظهار و ابراز داشته و از مغضوبان و گمراهان تاريخ نيز برائت و دورى مى‌جويد و اين مصداق تولّى و تبرّى است. ضالّين در قرآن‌ «ضلالت» كه حدود دويست مرتبه اين واژه با مشتقاتش در قرآن آمده است. گاهى در مورد تحيّر بكار مى‌رود، «وَ وَجَدَكَ ضَالًّا» «3» وگاهى به معناى ضايع شدن است، «أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ» «4» ولى اكثراً به معناى گمراهى وهمراه با تعبيرات گوناگونى نظير: «ضَلالٍ مُبِينٍ»*، «ضَلالٍ بَعِيدٍ»*، «ضَلالٍ كَبِيرٍ» به چشم مى‌خورد. در قرآن افرادى به عنوان گمراه معرّفى شده‌اند، از جمله: كسانى كه ايمان خود را به كفر تبديل كردند، «5» مشركان، «6» كفار، «7» عصيان‌گران، «8» مسلمانانى كه كفّار را سرپرست و «1». مائده، 24. «2». «قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ لا تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ غَيْرَ الْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعُوا أَهْوhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
اءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَ أَضَلُّوا كَثِيراً وَ ضَلُّوا عَنْ سَواءِ السَّبِيلِ» بگو: اى اهل‌كتاب! در دينتان به ناحقّ غلوّ نكنيد وبه دنبال خواهش‌هاى گمراهانِ پيش از خود نرويد، كه آنان افراد زيادى را گمراه كرده و از راه راست گمراه شده‌اند. مائده، 77. «3». ضحى، 7. «4». محمّد، 1. «5». «مَنْ يَتَبَدَّلِ الْكُفْرَ بِالْإِيمانِ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبِيلِ» بقره، 108. «6». «وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالًا بَعِيداً» نساء، 116. «7». «وَ مَنْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ ... فَقَدْ ضَلَّ» نساء، 136. «8». «وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ» احزاب، 36. جلد 1 - صفحه 40 دوست خود گرفتند، «1» كسانى كه مردم را از راه خدا باز مى‌دارند، كسانى كه به خدا يا رسول خدا توهين مى‌كنند، آنان كه حقّ را كتمان مى‌كنند و كسانى كه از رحمت خدا مأيوسند. در قرآن نام برخى به عنوان گمراه كننده آمده است، از قبيل: ابليس، فرعون، سامرى، دوست بد، رؤسا ونياكان منحرف. گمراهان خود بستر وزمينه‌ى انحراف را فراهم و گمراه كنندگان از اين بسترها و شرايط آماده، استفاده مى‌كنند. بسترهاى انحراف در قرآن عبارتند از: 1. هوسها، «2» 2. بت‌ها، «3» 3. گناهان‌ «4»، 4. پذيرش ولايت باطل، «5» 5. جهل و نادانى. «6» 📚پیام ها 1- انسان در تربيت، نيازمند الگو مى‌باشد. انبيا، شهدا، صدّيقين وصالحان، نمونه‌هاى زيباى انسانيّت‌اند. «صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» 2- آنچه از خداوند به انسان مى‌رسد، نعمت است. قهر و غضب را خود به وجود مى‌آوريم. «7» «أَنْعَمْتَ، الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» 3- ابراز تنفّر از مغضوبان و گمراهان، جامعه اسلامى را در برابر پذيرش حكومت آنان، مقاوم و پايدار مى‌كند. «غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَا الضَّالِّينَ» «8» «1». «لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِياءَ ... وَ مَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبِيلِ» ممتحنه، 1. «2». «اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ وَ أَضَلَّهُ اللَّهُ» جاثيه، 23. «3». «جَعَلُوا لِلَّهِ أَنْداداً لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ» ابراهيم، 30. «4». «وَ ما يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِينَ» بقره، 26. «5». «أَنَّهُ مَنْ تَوَلَّاهُ فَأَنَّهُ يُضِلُّهُ» حج، 4. «6». «وَ إِنْ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلِهِ لَمِنَ الضَّالِّينَ» بقره، 198. «7». درباره نعمت‌ «أَنْعَمْتَ» بكار رفته، ولى در مورد عذاب، نفرمود: «غضبت» تو غضب كردى. «8». قرآن سفارش كرده است: «لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ» هرگز سرپرستى گروه غضب شدگان الهى را نپذيريد. ممتحنه، 13. جلد 1 - صفحه 43 http://eitaa.com/hafezan_vahy
✅نکته! 《وَ مِنَ النّاسِ مَن یَقولُ ءامَنّا بِاللّهِ و بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُم بِمُؤْمِنینَ》 ﴿بقره ۸﴾ 🌟در قرآن کریم، سه مرتبه عبارت《بِاللّهِ وَ بِالْیَوْمِ الْآخِرِ》 (《اَلْیَوْم》با حرف باء ) در آیات ۸ بقره، ۳۸ نساء و ۲۹ توبه آمده است که در آیه ۸ بقره، این دو کلمه در کنار هم آمده اند؛ اما در دو آیه دیگر، قبل از کلمه《بِالْیَوْمِ‌》، حرف نفی《لا》آمده است. 《وَالَّذینَ یُنْفِقونَ اَموالَهُمْ رِئاءَ النّاسِ و لا یُؤْمِنونَ بِاللّهِ وَ لا بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ مَنْ یَکُنِ الشَّیْطانُ لَهُ قریناً فَساءَ قریناً》 ﴿نساء/۳۸﴾ 《قاتِلوا الَّذینَ لا یُؤْمِنونَ بِاللّهِ وَ لا بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ لا یُحَرِّمونَ ما حَرَّمَ اللّهُ وَ رَسولُهُ وَ لا یَدینونَ دینَ الْحَقِّ مِنَ الَّذینَ اوتوا الْکِتابَ حَتّیٰ یُعْطوا الْجِزْیَةَ عَنْ یَدٍ وَ هُمْ صاغِرون》 ﴿توبه/۲۹﴾ 🌟در آیات دیگر، کلمه《الیوم》 بدون حرف باء آمده است. http://eitaa.com/hafezan_vahy
هرگز قبل از مرور به مصحف نگاه نکنید.🚫 این کار باعث می شود عبارات به حافظه کوتاه مدت شما منتقل شوند و بعد از نگاه کردن شما آن صفحه را به درستی تلاوت کنید در حالی که واقعا این گونه نیست.🤔 اینگونه مرور کردن، باعث می شود اشکالات شما هیچ وقت برطرف نشود. چون همیشه فکر می کنید درست میخوانید😇 http://eitaa.com/hafezan_vahy