eitaa logo
افسران جنگ نرم
491 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
8.5هزار ویدیو
99 فایل
🌹مباحث مهدویت وسیره اهل بیت «ع» 🍁 خبرهای سیاسی؛ فرهنگی؛ ورزشی 🌹حکایات و داستانهای آموزنده 🌹 پرسش و پاسخ دینی و مذهبی 🌹 سیره علما 🌹مباحث اخلاقی 🌹احکام مورد نیاز 🌹شایعات وشبهات 🌹قرآن؛ نهج البلاغه؛ صحیفه سجادیه 🌟 @hafezyounesi61
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هجرت
متن و ترجمه زیارت غدیریه 👆
هدایت شده از سید
استشهاد به آیه راکعون در اثبات ولایت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کشف المراد، علامه حلی ره، جلد2 صفحه 78
🔴یه سلامی هم کنیم خدمت دکترای برانداز پرور،جناب پروفسور تَکرار!
📸 دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم 🔹 جلسات به فضای باز می‌رود @hafezyounesi61
🌹فضایل بی نهایت! ✍خوارزمی در 📚کتاب مناقب این روایت را از پیامبرصلی الله علیه وآله به نقل از عمر بن خطاب آورده: «لو انّ الریاض اقلام والبحر مداد والجن حساب والانس کتاب ما احصوا فضایل علی بن ابیطالب علیه السلام». 🌹اگر درختان قلم شوند و دریا مرکب وجنیان حساب کننده وآدمیان نویسنده، نمی توانند فضایل علی بن ابی طالب علیه السلام را شمارش کنند. @hafezyounesi61
مربوط به نماز، مسلما از مبتلابه ترین دستورات شرعی دین ماست که همه برای انجام این فریضه روزانه باید از آن مطلع باشند. اینکه شما بدانید نماز خواندن چه شیوه ای دارد و نمازها چند رکعت هستند و شکیات نماز چیست و... کفایت نمی کند، بلکه مهیا کردن مقدماتی هم برای انجام این فریضه لازم است. یکی از مهم ترین این مقدمات، مکان نمازگزار است. دین اسلام هر جایی را برای نماز خواندن مناسب نمی داند و اقامه نماز در این مکان ها را باعت ابطال این واجب شرعی بیان می کند. درضمن اقامه نماز را در برخی نقاط مستحب و در برخی نقاط مکروه می داند. نماز خواندن در این 15 مکان مکروه است (1) حمام. (2) زمین نمکزار. (3) مقابل انسان. (4) مقابل دری که باز است. (5) در جاده و خیابان و کوچه اگر برای کسانی که عبور میکنند زحمت نباشد، و چنانچه زحمت باشد، مزاحمت حرام است. (6) مقابل آتش و چراغ. (7) در آشپزخانه و هر جا که کوره آتش باشد. (8) مقابل چاه و چاله ای که محل بول باشد. (9) روبروی عکس و مجسمه چیزی که روح دارد، مگر آنکه روی آن پرده بکشند. (10) در اتاقی که جُنب در آن باشد. (11) در جایی که عکس باشد اگرچه روبروی نمازگزار نباشد. (12) مقابل قبر. (13) روی قبر. (14) بین دو قبر. (15) در قبرستان @hafezyounesi61
🔹۲۰ توصیه امیرالمومنین(ع) درباره آداب 🌺عید سعید خم مبارک باد @hafezyounesi61
هدایت شده از هجرت
عید ادیان عيد غدير، در روایات به عنوان «عيد الله‏ الاكبر»، يعنى بزرگ‏ترين عيد خدا معرفى شده است. و احادیث زیادی حاکی از آن است كه تمام انبيا علیهم السلام در هجدهم ذى‌الحجه وصىّ خود را معرفى مى‏كردند و از طرف خدای متعال مأمور بودند تا آن روز را عید بگیرند. بنابراین، عيد غدير فقط عيد مسلمانان نيست، بلكه عيد تمام پیروان اديان آسمانی است و همه بايد این روز را جشن بگيرند و آن را گرامی بدارند. همه ی انبیآء به جانشینان خود دستور می دادند که هجده ذی الحجّه را عید گرفته وبه احترامش روزه بگیرند. پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمودند: عيد غدير بالاترين عيدهاى امت من است. امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند هيچ پيامبرى را نفرستاده، مگر اين‌كه اين روز را عيد گرفته و حرمت آن را نگه داشته است. امام رضا علیه السلام فرمودند: روز غدير روز عيد اهل‏بيت پيامبر صلی الله علیه و آله است. هركس اين روز را عيد بگيرد، خداوند مالش را زياد می‌كند. در اين روز حضرت موسى علیه السلام، هارون علیه السلام را به عنوان شريك در رسالت برگزيد. در اين روز حضرت عيسى علیه السلام جانشينى حضرت شمعون را اعلام كرد. در اين روز حضرت موسى علیه السلام، يوشع بن نون را به عنوان وصىّ خود تعيين نمود. در اين روز حضرت سليمان علیه السلام، عاصف بن برخيا را وصىّ خود قرار داد. در اين روز حضرت آدم علیه السلام خدا را به پنج نور مقدس قسم داد و توبه‌اش پذیرفته شد . در اين روز آتش بر حضرت ابراهيم علیه السلام سرد شد و نمرودیان شکست خوردند. در اين روز حضرت موسى علیه السلام بر جادوگران فرعون پيروز شد. پيامبر صلی الله علیه و آله در اين روز در ميان اصحاب خود عقد برادری اجرا نمود و علی علیه السلام را برادر خویش قرار داد . کشتی حضرت نوح علیه السلام در این روز بر کوه جودی استقرار یافت ساير مناسبتهای 18و ّ 19ذی الحجة آغاز حکومت ظاهری امیرالمومنین علیه السلام پس از 25سال که از غدیر خم و اعلام جانشينی اميرالمومنين علیه السلام گذشت، ا کنون در 18ذی الحجه سال 35هجری مردم خسته از بی عدالتی و ظلم و تحريف دین و انحراف مسلمين، به خانه اميرالمومنين علیه السلام هجوم آوردند و با اصرار فراوان با آن حضرت به عنوان خليفه رسول اللّه صلی الله علیه و آله بیعت نمودند و در نتيجه حکومت ظاهری ايشان نيز در این تار يخ آغاز گرديده است. نجات کشتی نوح علیه السلام و توجه به حدیث سفینة به نقل تار يخ سرانجام کشتی نوح پس از روزها سير و سفر بر رو ی آب روز 18ذی الحجه بر کوه جودی قرار گرفت و تنها هر که درون آن کشتی بود نجات پیدا کرد!بررسی این واقعه و فهميّدن ابعاد آن از این جهت مهم است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله نيز مکرر فرمودند جايگاه اهل بیت من در ميان ُا ّمتم مانند کشتی حضرت نوح در امت اوست هرکس به اهل بیت من بپیوندد همچون مسافران کشتی حضرت نوح نجات يابد و هر کس تخلف ورزد در دريای گمراهی غرق شود!1 .1بصائر الدرجات: ج ،1ص .297 ازدواج نور با نور مطابق برخی روايات روز عقد حضرت صديقه طاهره و اميرالمومنين علیهما السلام در اول ذی الحجه بوده و آغاز زندگی مشترک این دو گوهر هستی روز 19ذی الحجه بوده است. هرکس به خواستگاری حضرت زهرا علیها السلام می رفت پیامبرا کرم صلی الله علیه و آله میفرمودنــد: «أمرها علی اللّه» أمر ازدواج حضرت زهرا به دست خداست. 1این خبر همه جا منتشر گرديد در سال دوم هجری نا گهان مردم متوجه شدند که پیامبر ا کرم صلی الله علیه و آله حضرت زهرا علیها السلام را به همسری علی علیه السلام در آورده است؛ پرسيدند يا رسول اللّه شما میفرموديد أمر ازدواج او به دست خداست؟! پیامبر ا کرم صلی الله علیه و آله فرمودند آری، وحی آمد کـه «زِّوج النَور ِبالنور(»نور را به زوجيت نور درآور) يعنی امر شدم تا، زهرا علیها السلام را به همسری علی علیه السلام در آورم.2 .1بحار الانوار: ج ،43ص .145 .2همان: ص .123
هدایت شده از هجرت
بسم الله الرحمن الرحیم نازل شدن آيه محبّت هفدهم ذی الحجه پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله در روز هفدهم ماه ذى‌الحجّه سال دهم هجرى، هنگام بازگشت از مراسم حج، در وادی «قُدَید»، به فاصله یک روز تا سرزمین غدیر، بعد از نماز ظهر، با صداى بلند اين‌گونه دعا كردند: اللّهُمَ‏ هَب‏ لِعَلِيٍ‏ المَوَدَّةَ في‏ صُدورِ المُؤمِنينَ، وَالهَيبَةَ وَالعَظَمَةَ في صُدورِ المُنافِقينَ؛ پروردگارا! براى على علیه السلام در دل مؤمنان محبّتى و در دل منافقان، هيبت و عظمتى قرار ده!‏ بعد به حضرت على علیه السلام فرمودند: دعا كن. ايشان عرض كردند: چه دعايى كنم؟ فرمودند: بگو: خدايا براى من نزد خودت عهد و پيمانى، و در قلب مؤمنين برایم محبّتى قرار ده! حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام هم سه مرتبه دعا كردند و فرمودند: خدايا، مودّت مرا در قلوب مردان و زنان مؤمن ثابت بدار و پيامبر آمين گفتند. آن‌گاه اين آيه نازل شد: «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا؛ آنان ‌که ایمان آوردند و کردارشان شایسته است، خدای رحمان به زودی محبتشان را در دل‌ها قرار می‌دهد.» (سورۀ مریم آیۀ ۹۶) و بدين‌گونه در اثر دعاى اميرالمؤمنين و پيامبراکرم ـ صلوات الله عليهما ـ خداوند تكويناً در دل مؤمنين محبّت حضرت على علیه السلام را قرار داد! نكات آيه محبّت ‌1- محبّت حضرت على علیه السلام در دل‌های مؤمنين امرى الهى است. به همين خاطر به سادگی از بین نمی‌رود. 2. دوست داشتن حضرت على علیه السلام و در كنار آن دوستى با دشمنان آن حضرت ممكن نيست؛ چون فرمودند: لَنْ يُحِبَّنَا مَنْ يُحِبُّ مُبْغِضَنَا إِنَّ ذَلِكَ لَا يَجْتَمِعُ فِي قَلْبٍ وَاحِد؛ هرگز ما را دوست نمي‌دارد كسى كه دشمن ما را دوست داشته باشد. چنين چيزى در يك قلب جمع نخواهد شد . 3‌ در اين آيه شریفه خداوند می‌فرماید: مودّت و محبت علی علیه السلام را در قلب مؤمنین قرار داده‌ام. از طرفی آن حضرت را امير مؤمنان معرفی کرده است. پس كسى كه محبّت آن حضرت را ندارد، از جمع مؤمنین بيرون است. 4. پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله محبّت به حضرت على علیه السلام را علامت طيب ولادت قرار دادند و فرمودند: «يا عَلِيُّ، لا يُحِبُّكَ‏ إلّا مَن‏ طابَت‏ وِلادَتُه‏؛و لایُبغضُک اِلّامَن خَبُثَت ولادَثَهُ ولایُوالِکَ اِلّا مُؤمِن ولایُعادیکَ اِلّاکافِر اى على، تو را دوست نمى‏ دارد، مگر آن كه نَسَبش پاك باشد. و با تو کینه نورزد مگر آن که نسبش پلید باشد و باتو دوستی نکند مگر مؤمن و با تو دشمنی نکند مگر کافر!» 5. واین حدیث نبویّ که فرمودند: «یاعَلي لایُحِبکَ اِلّا مُؤمِن وَلایُبغِضُکَ اِلّامُنافِق» یاعلی تو را دوست ندارد مگر مؤمن و با تو کینه نورزد مگر منافق.» در تمام کتاب های مهمّ شیعه و سنی آمده است! 6. در آیه شریفه ۷ سوره حجرات فرموده:«...ولکنّ اللهَ حبَّب إلیکُمُ الإیمانَ و زَیَّنَهُ فی قُلوبِکُم وکَرَّه إلَیکُم الکَفر والفُسُوقَ وَالعِصیانَ یعنی خداوند ایمان را محبوب شما قرار داد وآن را در دل هایتان زینت بخشید و کفر و فسوق و عصیان را منفور شما ساخت» . روایات زیادی می فرمایند مُراد از ایمان در این آیه ی شریفه امیرالمؤمنین علی علیه السلام است ومُراد از کفر فسوق و عصیانُ دشمنان آن حضرتند!
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد... حتما شما هم این مصرع زیبا را زیاد شنیده اید ولی بقیه شعر را خیلی ها نمی دانند و شاعر آن را نمی شناسند . این شعر از آقای دکتر محمود اکرامی فر هست . ایشون مجموعه شعری دارند به نام دریا تشنه است . ...این سروده زیبا تقدیم به همه شیفتگان مولا أمیرالمؤمنین علی علیه السلام . .... از بیابان بوی گندم مانده است عشق روی دست مردم مانده است باز هم یک روز طوفان می شود هر چه می خواهد خدا آن می شود می روم افتان و خیزان تا غدیر باده ها می نوشم از جوشن کبیر آب زمزم در دل صحرا خوش است باده نوشی از کف مولا خوش است فاش می گویم که مولایم علیست آفتاب صبح فردایم علیست هر که در عشق علی گم می شود مثل گل محبوب مردم می شود تا علی گفتم زبان آتش گرفت پیش چشمم آسمان آتش گرفت آسمان رقصید و بارانی شدیم موج زد دریا و طوفانی شدیم بغض چندین ساله ی ما باز شد یا علی گفتیم و عشق آغاز شد یا علی گفتیم و دریا خنده کرد عشق ما را باز هم شرمنده کرد یا علی گفتیم و گلها وا شدند عشق آمد قطره ها دریا شدند از سکوت و گریه سرشارم علی تا همیشه دوستت دارم علی عید غدیر مبارک💐💐💐 @hafezyounesi61
✴️ لبنان آماج توطئه! 🔶لبنان روزهای سختی پیش رو دارد. تورم بسیار بالا، نابودی صنعت در پی شیوع و حالا انفجار مشکوکی که بزرگترین بندر واردات این کشور را منهدم و مواد غذایی موجود در آن را نیز از بین برد. در اینکه آیا این ﷼انفجارها عمدی و براساس توطئه طراحی شده بوده یا اتفاقی رخ داده است هنوز نمی توان با قاطعیت نظر داد ولی با توجه به اتفاقات روزهای بعد از انفجار و سفر رئیس جمهور به لبنان و سخنان مداخله جویانه وی در باره لبنان ، کفه ترازو را به سمت عمدی بودن انفجار و توطئه طراحی شده برای ایجاد تغییرات اساسی در لبنان به نفع رژیم صهیونیستی و در یک کلام، نابودی لبنانی است که پیشانی مقاومت و نزدیک ترین کانون مبارزه به غده منطقه، یعنی رژیم صهیونیستی است، سنگین تر می کند. حامیان اصلی امیدوارند تا با این اتفاقات و تضعیف «مقاومت، شرایطی را به وجود بیاورند که در سایه آن، غده سرطانی منطقه اندکی بیشتر عمر کند. روزهای آینده معلوم خواهد شد سناریوی اصلی و اهداف پشت پرده طراحان و ماهیگیران از شرایط بحرانی بعد از انفجار بیروت دقیقاً چی بوده است. 🔶در حالی که انتظار می رفت، عموم مردم لبنان در شرایط فعلی، با هم وطنان خود همدردی کرده و توانشان را برای کم کردن آلام آسیب دیدگان از این حادثه به کار بگیرند، برخی از مردم که عمده آنها از طرفداران ، و احزاب ائتلاف ۱۴مارس (طرفداران آمریکا و رژیم آل سعود)هستند، ازعصر روز گذشته به خیابان‌های بیروت ریخته‌اند و تا این لحظه وزارت‌خانه های خارجه ، اقتصاد و محیط زیست را اشغال کرده و برای اشغال پارلمان و بانک مرکزی و سایر وزارتخانه‌ها در تلاش هستند. 🔶 این شورش داخلی️ یعنی: 1️⃣ پو‌ل‌های سعودی‌ها و طراحی عبری _ آمریکایی بسیار پرحجم به میدان آمده است تا با ایجاد هرج و مرج مدیریت‌شده، سریعاً دولت قانونی لبنان را ساقط کنند. 2️⃣ حمله‌ به وزارت‌خانه‌های خاص مثل اقتصاد، برای از بین بردن اسناد فساد جریان ۱۴ مارس و هم‌پیمانان سعودی‌ها است. 3️⃣ سفارت آمریکا و سعودی‌ها نقش برجسته‌ای در ایجاد اغتشاشات شب و روز گذشته داشته و نقش آفرینی بیشتری نیز در دامن زدن به بحران در روزهای آینده خواهند داشت. 4️⃣ اتفاقات رخ داده در شب و روز گذشته در بیروت، آغاز است که روزهای آینده دامنه آن گسترش خواهد یافت و اگر نهادهای امنیتی و و نظامی و مقامات دولتی و گروههای سیاسی، درایت و هوشمندی به خرج ندهند و موفق به مهار آن نشوند، کنترل بحران بسیار دشوار خواهد شد. 🔶 اتفاقات شب و روز گذشته در لبنان و شورش و تخریب اموال عمومی، حمله و تصرف نهادهای دولتی و سر دادن شعارهای ساختار شکن تولید شده در اطاق فکر دشمنان ملت لبنان و جبهه مقاومت، یک بار دیگر شاهدی شد بر این مدعا که هرتفاقی در کشورهای منطقه بیفتد، اول این وابستگان غرب هستند که برای ویرانی کشورشان سرباز میدان می شوند. درست مثل رفتار و غرب‌گرایان کشور خودمان.! @hafezyounesi61
23.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 ‼️🔥 ✋ قابل توجه مشتاقان سربازی امام زمان (عج) حوزه علمیه آيت الله (تحت اشراف مركز مديت قم) از میان داوطلبين محترم در مقطع (سالهای و ) كه به دلایل: عدم برای ‌آزمون یا عدم در آزمون ، از فرايند رسمی پذيرش جا مانده‌اند، می‌توانند با تماس با شماره‌های ذیل و يا مراجعه حضوری جهت ثبت‌نام اقدام نمايند. ✋ همچنین این حوزه مبارکه از برادران طلبه در پایه‌های 4، 6 ، 7 ، 8 برای سال تحصیلی 1400_1399 به صورت محدود می‌پذيرد. ☎️ تلفن: 03157771532 ☎️ همراه مدیر: 09132729440 ☎️همراه معاون آموزش09193594581 🌸 بیا قدمی در راه " " برداریم تا " " نگردیم!
📢توجه توجه 🦂🦎🐍🐜 کووید ۱۹ ماموریت دارد😔 💉 🔥🗡️♨️ ✍️ وقتی خانم ها آرایش غلیظ می کنند وبیرون میروند ووقتی شوهران آنها دهان باز نمی کنند وخانم خانه را مواخذه نمی کنند ماسک جلوی هردو را می گیرد ☝🏻 🌙وقتی در طول سال یکماه قرار براینست که روزه بگیریم وجلوی دهان خود را بگیریم وسرباز می زنیم ماسک ماموریت بستن همه دهانهارا بر عهده می گیرد☝🏻 💚وقتی در تالارهای عروسی مَحرم ونامحرم نمی کنیم و لخت وعریان جلو همدیگر تا دم دمای صبح رقص وپایکوبی داریم نمازهای مغرب وعشا وصبح همه شرکت کنندگان قضا می شودوچشم و همچشمیها دمار از روزگار همدیگر در می آورد کووید ۱۹ تعطیلش می کند ☝🏻 وقتی خرج عمل زیبایی لب و بینی 18 میلیون میشه کوید 19 زیر یه ماسک 1500 تومنی پنهانش میکنه☝🏻 وقتی زن و دختر مسلمون اینقده بی حجاب و حیا میشن کوید 19 خونه نشینش میکنه☝🏻 🕵️‍♀️وقتی بازاری تلافی سال را میخواهد در یکماه شب عید از سر مردم در آورد کووید۱۹ تعطیلش می کنه ☝🏻 🚁وقتی آژانسها هوایی با روبه رو شدن دو روز تعطیلی قیمتها را چند برابر می کنند کووید ۱۹ پرواز را کنسل می کند☝🏻 ووقتی هتلها ومسافرخانها ایام تعطیلات در بروی مسافران وزائران بی بضاعت می بندند کووید ۱۹ تعطیلش می کنه☝🏻 وقتی جوانان وزوجهای جوان هر سال و موقعیتهای مختلف به تنهایی مسافرت وزیارت می روند وپدران ومادران پیر آرزوی زیارت ومسافرت با فرزندشان را دارند کووید ۱۹ خانه نشینش می کنه ☝🏻 💍 وقتی زیارت می رویم اما بازارها وتفرجگاهها در اولویت قرارمی گیرندوحرمتها شکسته می شود ☝🏻 🚖 وقتی حرمت تاکسی توسط راننده ومسافر نگه داشته نمی شود و زن مومنه آسایش سفر با تاکسی درون شهری را ندارد کووید ۱۹ تعداد را کم ونایلن جلو دید راننده ومسافر را می گیرد ✈️وقتی ماموریتها وحق ماموریت‌ها بی مورد هزینه از بیت المال توسط کارمندان دولت انجام می شود ویدئو کنفرانس می آید ☝🏻و وقتی جلسه تودیع ومعارفه های هزینه های بی مورد برجای می گذارد آنهم ویدوویی می شود ☝🏻 🕋 وقتی حج ابراهیمی واقعی بر گزار نمی شود آنکه حقش هست نمی رود آنکه نیست چندین بار وتخلفاتی که صورت می گیرد ومسئولین چشم پوشی می کنند حج تعطیل می شود☝🏻 🕌وقتی ده تا مسجد در بازار شهر هست وموقع نماز اوج شلوغی بازار کسی نیست درب مساجد توسط کووید ۱۹ بسته می شود ☝🏻 وقتی هزینه های درمانی افراد نیازمند وفقیربرای واردات زین اسب وغذای سگ.... صرف می شودوزیرمیزیهای نامتعارف کمر مردم راخم می کند کووید ۱۹ بهداشت ودرمان را میخکوب می کند ☝🏻 اللّهم اِغفر لیَ الذُنوبَ التی تُنزل البلا🤲😔 🥀 وخداوند بزرگ سرنوشت بندگان را تغییر نمیدهد الا به خاطر گناهان بندگان 🥀 ارزش نشر دادن رو داره شما هم نشر دهید🙏 @hafezyounesi61
🔴آقای امروز شما مصداق این کلام هستید که فرمودند: "لا رأی لمن لایطاع". شما هیچگاه از رأی و نظر ولی‌امر مسلمین تبعیت نکردید که امروز مدعی می‌شوید اگر موافقت کنند گشایش اقتصادی به وجود می‌آید. این مصداق رفتار و شخصیت دوگانه شماست. @hafezyounesi61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شوخی بی‌مزه با بورس! 🔹️درحالیکه امروز فعالان بازار سرمایه منتظر اعلام فروش مرحله دوم ETFهای دولتی بودند، اختلاف وزارت اقتصاد و وزارت نفت، عرضه دارا دوم را به تعویق انداخت @hafezyounesi61
حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله : 🔹از غريب ترين ايام زندگی ما است. خيلي از ما عالمانه حرف می‌زنيم و عوامانه فكر می‌كنيم، در نتیجه آن اركان را تقريباً از دست می‌دهيم. در حالی که آن اجزای غير ركنی را خيلی محترم می‌شمريم، مانند اول ذيحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امير با فاطمه زهرا(سلام الله عليهما) است. اينها جزء واجبات غير ركنی است. 🔹در نماز يك واجب ركنی داريم، يك واجب غير ركنی. در خصوص و نیز همين طور است؛ غدير جزء واجبات ركنی امامت است، مباهله جزء واجبات ركنی ولایت است، با سالروز ازدواج فرق می‌كند. در حالی که نه رسانه‌ها از او نام می‌برند و نه حوزه‌ها خبری هست! آن وقت آن مسائل واجبات غير ركنی را خيلی دامن می‌زنيم. آنها هم واجب هست، اما مثل اجزای نماز است. لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غير ركنی است، اما ركوع و سجود واجب ركنی است. 🔹وقتی مأمون(علیه من الرحمن ما یستحق)، به وجود مبارك امام رضا(سلام الله علیه) عرض ميیكند به چه دليل علی بن ابيطالب(سلام الله عليه) افضل است؟ ایشان ديگر نفرمود غدير، فرمود با آيه {انفسنا}. خدا وقتی وجود مبارك حضرت امير علیه السلام را جان پيغمبر می‌داند از اين بالاتر فضيلت فرض می‌شود؟! «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» كه گفته ٔ خود پيغمبر است، هر چند آن هم از طرف خداست، کجا؛ و اینکه ذات اقدس اله خود فرموده علی جان پيغمبر است، کجا؟! و وجود مبارك امام رضا علیه السلام به اين استدلال كرد. تفسیر سوره حجرات ۹۵/۷/۴
بسم الله الرحمن الرحیم نزول سوره هل أتی در سال ششم هجرى، امام حسن و امام حسين علیهماالسلام بيمار مى‏شوند. پيامبر صلی الله علیه وآله با جمعی از اصحاب از امام حسن و امام حسين علیه السلام عيادت مى‏كنند و به اميرالمؤمنين علیه السلام مى‏فرمايند: اگر برای فرزندانت نذرى كنى، خداوند آن ها را شفا خواهد داد. اميرالمؤمنين علیه السلام فرمودند: سه روز برای شفاى آن ها روزه خواهم گرفت. حضرت زهرا علیهاسلام نيز همان نذر را نيّت كردند. امام حسن و امام حسين علیهالسلام و فضّۀ خادمه نيز گفتند: ما هم سه روز، روزه خواهيم گرفت. چیزی نگذشت که خداوند آنان را شفا داد و آن ها شروع به روزه گرفتن كردند. حضرت على علیه السلام از يكى از همسايگان مقدارى جو قرض گرفتند و حضرت زهرا علیهاسلام با دست خود یک سوم آن جوها را آرد كردند. و آردها را خمير كرده و پنج قرص نان پخته و براى افطار در سفره قرار دادند. هنگام افطارمسكينى در خانه را زد و تقاضاى كمك كرد. آنان یکی پس از دیگری نان‏های خود را به مسكين دادند و تنها با آب افطار كردند. روز دوّم حضرت زهرا علیهاسلام يك سوم ديگر از آردها را خمير كرده و نان پختند. هنگام افطار يتيمى به درِ خانه ایشان آمد و تقاضای کمک کرد. حضرات نان‏ها را به يتیم دادند و خود با آب افطار كردند. روز سوّم نیز همان اتّفاقات افتاد و هنگام افطار اسيرى آمد و همان تقاضا را كرد و آنان تنها غذاى خود یعنی همان نان ها را به او دادند وباز با آب افطار نمودند! حضرت علی علیه السلام همراه با امام حسن و امام حسين علیه السلام پس از آن سه روز در حالى كه آنان از گرسنگى مى‏لرزيدند، روز 25 ذی الحجّه بود که خدمت پيامبر صلی الله علیه وآله رسيدند. پيامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: براى من سخت است که شما را به اين حالت ببينم. آنگاه پیامبر با آنان همراه شده به خانه ایشان رفتند و دیدند حضرت زهرا علیهاسلام که چشمانش از گرسنگى فرو رفته بود در محراب عبادت ایستاده است! پيامبر صلی الله علیه وآله ایشان را مورد محبت قرار دادند. آن گاه جبرئيل نازل شد و به پیامبر اکرم از طرف خدا با داشتن چنین خاندانی تبریک گفت؛ و آیات سوره «دهر» (که نام دیگر آن سوره «انسان» و نام سوّمش سوره «هل أتی» است) را تقدیم پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نمود و برایش قرائت کرد و آنگاه ظرفى پُر از غذاى بهشتى از آسمان برای ایشان آورده شد و آن ها ميل کردند! علّامه امینی در الغدیر این حدیث را به قول 34 نفر از علمای معروف اهل سنّت مستند فرموده است! خدای متعال در این سوره از اهلبیت علیهم السلام بسیار تجلیل و تعریف نموده و از آنان با عنوان ابرار، یعنی خوبان خدا و عباد الله، یعنی بندگان خالص خدا یاد کرده است و مخالفينِ ايشان را كافر نامیده و از کارِ با اخلاص و پر زحمت ایشان بسیار تمجید نموده و همه نعمت های بهشتی و مقامات رفیع آن را به اهل بیت علیهم السلام وعده داده است. همۀ مفسِّرین شیعه و جمع زیادی از مفسِّرین اهل سنّت معترف اند که هجده آیۀ این سوره مبارکه بلکه بیشتر آیات آن در مدینه و دربارۀ این واقعه و در حق اهل بیت علیهم السلام نازل شده است .
مهمان نواز: بسم الله الرحمن الرحیم بیست و چهارم ذی الحجه نزول آيه تطهير پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم مكرّر و به مناسبت‏هاى مختلف آيه تطهیر را براى مردم قرائت كرده‏اند. مفسِّرین ، نزول اين آيه را در بیست و چهارم ذى‌الحجه دانسته‏اند. اين آيه سند بسیار مهمّی در بیان عصمت و عظمت اهل‏بيت علیهم السلام است. خداوند در بخشی از آيه 33 سوره احزاب مى‏فرمايد: إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرًا؛ خداوند اراده قطعی فرموده که شما اهل‌بیت از هرگونه آلودگی و نقصی به طور کامل پاک و مطهَر باشید. یعنی شما اهل بیت به اراده و خواست قطعی خدا در عالی ترین درجه کمال و طهارت قرار داده شده‌اید. *نکات آیه: پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: يَا عَلِيُ‏ هَذِهِ‏ الْآيَةُ نَزَلَتْ‏ فِيكَ‏ وَ فِي‏ سِبْطَيَّ‏ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِك‏؛ ای علی، این آیه در باره تو و دو نوه من حسن وحسین و پیشوایانِ از فرزندان تو نازل شده است. لفظ «يُريد» و «لِيُذهب» و «يُطِهركم» همه صيغه مضارع‌اند و دلالت بر استمرار و دوام اين اراده و اين إذهاب و اين طهارت از جانب خداوند دارند. كلمه «يطهركم » بر طهارتى مطلق دلالت مى‏كند كه از حد فكرهای ما بيرون است. یعنی نهائی ترین درجه ی پاکی و طهارت! اين آيه دلالت کاملی بر افضليت اهل‏بيت علیهم السلام نسبت به ديگران دارد. عصمتى كه از اين آيه اثبات مى‏شود، فوق عصمت دیگر أنبيآء و أوليآست؛ زیرا معنایش طهارت کامل از هر گونه آلودگی و نقصی است. یعنی اهل بیت علیهم السلام در عالی ترین حدّ کلام و طهارت و عصمت قرار داده شده اند ! و مظهر عصمت و عظمت حضرت حق می باشند! این آیه همچنین دليل بر عصمت مطلق و علم بى‏كران و افضليت ایشان بر ما سِوَى الله‏ است و خداوند اين كرامت را با علم خود و حكمت بى‏انتهايش فقط به چهارده معصوم علیهم السلام عنايت كرده است و در اين زمينه هيچ‌كس با آن‌ها شریک نيست؛ نه ملك مقرب و نه نبى مرسل و نه بنده مؤمنی. برای آن‌ که این آیه شریفه را کسی به نفع دیگران تفسیر و مصادره نکند، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم دست‌کم شش یا نُه ماه هر روز صبح قبل از نماز صبح مقابل در خانه حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا علیها سلام می ایستاد و دستانش را به دو طرف در خانه قرار می‌داد و آیه تطهیر را قرائت می‌کرد و می‌فرمود: «الصَّلاة رَحِمَکُم الله » (یعنی آمادۀ برپایی نماز شوید ای خاندان عصمت و طهارت!) تا همه بدانند این آیه شریفه در حق اهل این خانه نازل شده است.
مهمان نواز: بسم الله الرحمن الرحیم حديث كساء ماجراى حديث كساء به طور متفاوت و در چندین مكان تكرار شده است. يك مورد آن بعد از جريان مباهله، یعنی همان سال نهم هجری، اواخر ماه ذی‌الحجه است که پيامبر و اهل‏بيت علیهم السلام در زير جامه‌ای قرار گرفتند و آيه تطهير نازل شد. مرتبه دیگر در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام تكرار شد که حضرت زهرا علیهاسلام مى‏فرمايند: روزى پدرم بر من وارد شده و فرمودند: «احساس ضعف مى‏كنم. جامه‌ای برايم بياور.» آوردم و ايشان خود را پوشاند، درحالى كه صورتشان مى‏درخشيد. اندكى كه گذشت فرزندم حسن علیه السلام آمد و سؤال كرد: بوى خوشى به مشامم مى‏رسد. گفتم: بله، بوى جدّ توست. او رفت و به پيامبرصلی الله علیه وآله وسلم سلام كرد و كنار ايشان زير كساء قرار گرفت. سپس فرزندم حسين علیه السلام آمد و به همان ترتيب او نيز كنار جدّ خود قرار گرفت. سپس اميرالمؤمنين علیه السلام آمدند و ایشان نيز به زير كساء رفت. من نيز اجازه گرفته و كنار آن‌ها زير كسآء نشستم. آن‌گاه پيامبر دو طرف كساء را گرفته و به سمت آسمان اشاره كرده و فرمودند: «خدایا، اين‌ها اهل‏بيت من هستند، گوشت و خون آن‌ها گوشت و خون من است و...» خداوند فرمود: اى ملائكه، من هستی‏ را نيافريدم، مگر به خاطر محبت اين پنج نفر. جبرئيل پرسيد: آن‌ها چه كسانى هستند؟ خداوند فرمود: «هُمْ فاطِمةُ وَ اَبوها و بَعلُها و بَنوها؛ فاطمه است و پدر فاطمه، فاطمه است و شوهر فاطمه، فاطمه است و پسران فاطمه.» جبرئيل از خدا و رسول خدا اجازه گرفت و با افتخار وارد كسآء شد و گفت: خداوند مى‏فرمايد: إِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيرًا؛ خدا اراده قطعی فرموده که شما اهل‌بیت از هر گونه آلودگی و نقصی به طور کامل پاک و مطهر باشید. و فرمودند: هركس اين داستان را در محفلى بيان كند، خداوند رحمت و غفران خود را نازل مى‏كند. و اگر اندوهگینی در آنجا باشد، اندوه او را برطرف مى‏كند و حاجات او را برآورده می‌سازد. سندهای اين حديث، سندهای معتبرى است كه در جاى خود به آن پرداخته شده است و علمای شیعه و سنی بر آن‌ها اعتماد کرده و پیوسته این حدیث را به گونه‌های مختلف نقل کرده‌اند و یاد آوری این حدیث را وسیله نزول رحمت الهی می‌دانند. مرحوم آیت الله بهاالدینی و مرحوم آیت الله بهجت پیوسته به قرائت این حدیث سفارش می‌فرمودند.
پس از فتح مکه معظمه و طائف و مسلمان شدن اهالی یمن و عمان،تقیرباً تمامی مناطق جزیرة العرب در پوشش نظام اسلامی و حکومت توحیدی پیامبر اکرم(ص) قرار گرفت. اما در این منطقه بزرگ عربی، اقوام، قبایل و طوایفی بودند که هنوز در برابر اسلام، تسلیم نشده و یا حتی دشمنی و فتنه انگیزی می‌کردند. منطقه نجران، که در حد فاصل حجاز و یمن قرار دارد، در عصر پیامبر(ص)،تنها منطقه مسیحی نشین حجاز بود که مسیحیان مقیم آن،با پشتیبانی‌های کشورهای مسیحی شاخ و شمال آفریقا و قیصر روم، ادامه حیات می‌دادند. پیامبر(ص)برای بزرگان این منطقه نامه‌هایی ارسال کرد و آنان را به پذیرش دین اسلام و یا پرداخت جزیه[مالیات ویژه اهل کتاب] فرا خواند. سران مسیحی نجران درباره نامه پیامبر(ص) به مشورت پرداخته و با افراد زیادی در این باره گفتگو کردند. ولی به خاطر تبلیغات و فضای ویژه مسیحیان در آن منطقه،آنان هیچ یک از پیشنهادهای رسول خدا(ص) را نپذیرفتند و برای رفع این معضل،سه تن از بزرگان نجران، یعنی:ابو حارثةبن علقمه[اسقف اعظم نجران و نماینده رسمی کلیسای روم در حجاز]،عبدالمسیح بن شرحبیل معروف به عاقب[پیشوای اهالی این منطقه]و اهتم [یاایهم]بن نعمان معروف به سید[شخصی کهنسال و ریش سفیدو مورد احترام نجرانیان] به همراه ده تن و به روایتی سی تن و به روایتی دیگر شصت تن از مسیحیان نجران عازم مدینه منوره شده تابا رسول خدا(ص) به گفتگو بپر دازندو راه حلی پیدا نمایند. آنان، پس از ورود به مدینه منوره، وارد بر پیامبر خدا(ص)در مسجد النبی شدند،ولی پیامبر(ص)اعتنای چندانی به آنان ننمود.مسیحیان علت آن را نمی دانستندو به نزد عثمان بن عفان و عبدالرحمن بن عوف که پیشینه آشنایی با آنان داشته رفتندو علت آن را جویا شدند. ولی آن دو نیز چیزی در این باره نمی‌دانستند و آنان را به نزد امام علی بن ابی طالب (ع)راهنمایی کرده برده و از آن حضرت، علت آن را پرسیدند. امام علی(ع) فرمودند: چون شما با لباس‌های فاخر و تزئین کرده و صلیب به گردن آویخته وارد مسجد شدید،پیامبر(ص) را از کردارتان ناخوش آمد، باید لباس‌های خود را تغییر داده و با وضع ساده و بدون هیچ گونه تزیین به زر و زیوری بر آن حضرت وارد شوید، تا مورد استقبال وی قرار گیرید. مسیحیان نجران،بر اساس فرموده حضرت علی(ع)، لباس و ظاهر خود را تغییر داده و با وضع ساده و عادی بر پیامبر(ص)وارد شدندو با آن حضرت به گفتگو پرداختند. پیامبر(ص) با آنان در باره توحید و شرک، نحوه آفرینش حضرت عیسی (ع)و ارتباط وی با خدای سبحان و باطل دانستن عقاید مسیحیان گفتگو کرد،امّا سران نجران گفتار آن حضرت را نپذیرفته و بر عقاید باطل خویش اصرار ورزیدند. آنان، برای فرار از پذیرش حق،پیشنهاد مباهله دادند. بدین معنا که دروقت معین، در جایی به عبادت و راز و نیاز به در گاه خداوند متعال پردازخته و بر طرف مقابل نفرین کنند تا خداوند متعال، بر دروغ گو و باطل گرا عذابی نازل کرده و او را نابودسازد. در همین زمان بر پیامبر(ص)آیه‌ای نازل شد و از مباهله بامسیحیان استقبال کرد.[فَمَن حاجَّک فیهِ مِن بَعدِ ما جا ئَک مِنَ العِلم فَقُل تَعالوا نَدعُ اَبنائَنا وَابنائُکم...(1)]بنا بر این، طر فین به مباهله رضایت داده و قرار شد در روز دیگر، در مکانی در بیرون شهر مدینه گرد هم آمده و اقدام به مباهله نمایند. سران نجران،پیش از رسیدن به مکان مباهله به یکدیگر گفتند: اگر رسول خدا(ص)با فرماندهان و یاران خود به مباهله آمد،معلوم است که مقاصد دنیوی دارد و از رسالت و نبوت او خبری نیست و ما باید با وی مباهله کنیم. اما اگر با فرزندان و اهل بیتش برای این کار اقدام کرد، دانسته می‌شود که او مقاصد دنیوی ندارد و قصدش هدایت و راهنمایی انسان‌ها از جهالت و کفر و شرک است. در آن صورت،مباهله کردن با او خطر ناک است و باید به او ایمان آورد و یا حداقل با وی مصالحه کرد. موعد مقرر فرا رسید و پیامبر(ص)به همراه دخترش حضرت فاطمه زهرا(س)و دامادش حضرت علی(ع)و دو سبطش حضرت امام حسن (ع)و حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)از مدینه حرکت کرد و به جایگاه مقرر رفت. مسلمانان مدینه نیز آن حضرت را مشایعت کرده و با ذکر صلوات،سلام و تکبیر،آنان را همراهی می‌نمودند. مسیحیان نجران، زودتر از پیامبر(ص) در مکان مقرر اجتماع کردند. آنان همین که دیدند پیامبر(ص) نزدیک‌ترین اقربا و اهل بیت ویژه خویش را برای مباهله آورد،احساس خطر کرده و از مبارزه و مباهله با آن حضرت منصرف شدند و منظره زیبا و نور بخش حضور پیامبر(ص)به همراه امام علی(ع)و فاطمه زهرا(س)و حسنین(ع)،آنان را مات و مبهوت کرد. به ناچار از مباهله سر باز زده و به آن حضرت پیشنهاد مصالحه دادند. بدین ترتیب. در برابر عظمت و حقانیت دین مبین اسلام سر فرود آورده و به یکی از پیشنهاد پیامبر(ص)،یعنی پرداخت جزیه و کمک به مسلمانان در جنگ با دشمنان اسلام، رضایت دادند و صلحنامه ای دراین باب تحریر کرده و طرفین امضا نمودند. این
واقعه، علاوه بر این که یکی از معجزات بزرگ پیامبر(ص)است،دلیل روشنی بر حقانیت و معصومیت خاندان پاک رسول خدا(ص)یعنی حضرت علی، حضرت فاطمه ،امام حسن و امام حسین[صلوات الله علیهم اجمعین]می‌باشد.(2) شایان ذکر است که برخی از تاریخ نگاران و سیره نویسان،مباهله را در ذی حجه سال دهم برشمردند ،ولی با توجه به اینکه پیامبر(ص) پس از مباهله،حضرت علی(ع)را به یمن اعزام نمود و اعزام آن حضرت در رمضان سال دهم قمری بود، بی تردید باید رویداد مباهله در ذی حجّه سال نهم قمری باشد،نه در دهم. ا-------------- 1- سوره آل عمران[3]، آیه 61 2- نک :مسار الشیعه [شیخ مفید]،ص22 ؛ الارشاد[شیخ مفید]، ص151 ؛ الاقبال بالاعمال الحسنة[سیدبن طاووس]،ج2، ص310؛ تاریخ ابن خلدون، ج1،ص451 ؛ زندگانی چهارده معصوم ترجمه اعلام الوری [علامه طبرسی]،ص190 ؛ منتهی الآمال[شیخ عباس قمی]، ج1،ص93 و فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام(ص)[جعفر سبحانی]،ص495
♥️پیامبر اکرم(ص)فرمودند: ارواح مؤمنان هر به آسمان دنیا می‌آیند و روبه‌روى خانه‌ها می‌ایستند و هر یک با آواى حزین در حالى که می‌گرید می‌گوید اى کسان من! اى فرزندانم! پدرم! مادرم! نزدیکانم به ما عطوفت کنید. خداى شما را بیامرزد... . با درهم پولى یا گرده نانى و یا لباسى در حق ما رحم کنید که خدا به شما از لباس‌هاى بهشتى بپوشاند. 📚جامع الأخبار، ص 169. @hafezyounesi61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاصل تفکر ناب محمدی VS حاصل تفکر شیعه انگلیسی! ما از مسئولین مربوطه همچون قوه قضائیه و دادگاه ویژه روحانیت خواهشمندیم که با چنین افراد به اصطلاح روحانی برخورد جدی داشته باشد! @hafezyounesi61
از تو ممنونم مرا دعوت به ماتم کرده ای پای این سفره ..دلم را کشورِ غم کرده ای از تو ممنونم که مابینِ شلوغی های شهر این گدا را واردِ شهرِ مُحرّم کرده ای چشمِ من خشکیده بود از معصیت های زیاد این تو بودی با نگاهی ..دیده زمزم کرده ای خارج از انسانیت بودم که با یک یاحسین هر دو دستانم گرفتی و تو آدم کرده ای روضه برپا می کنی تنها میانِ خیمه ات قلبِ من را با دمت از دور توام کرده ای روضه ای بنما تلاوت تا که بر صورت زنم با نوای خود ..مسخّر کُلّ ِ عالم کرده ای برده ای دل را به سمتِ کربلا و بعد از آن روضه های سختِ جدّت را مجسّم کرده ای قتلگاهش را نشانم داده با سوزِ جگر.. جاری از چشمانِ من دریای نم نم کرده ای @hafezyounesi61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهارتا جوان بیگناه که خیلی هم مهربون هستن دارن از یه خانم زورگیری میکنن! الان باز اینارو دستگیر میکنن ضدانقلاب و سلبریتی‌ها مجبورن هشتگ بزنن! @hafezyounesi61
🔴 فوت ۱۳۹ نفر دیگر بر اثر کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته سخنگوی وزارت بهداشت: 🔹در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد 🔹 همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳۸ فرد مبتلا به کرونا بستری شدند 🔹حال ۳۸۶۹ نفر از مبتلایان به کرونا کاملاً وخیم است 🔹سخنگوی وزارت بهداشت: تا ظهر امروز آزمایش ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ نفر در کشور مثبت بوده است 🔹از این تعداد مبتلا ۳۰۴ هزار و ۲۳۶ نفر بهبود یافته‌‌‌اند و ۲۰ هزار و ۲۶۴ تن جان باختند _
🔴وزارت خانه هایی برای براندازی نرم سال ۹۷ بود که رهبر انقلاب در هشدار جدی به برخی مسئولان در حوزه ارتباطات فرمودند که ابزاری برای اجرای برنامه های دشمن نشوید . آنچه این روزها مشهود است برخی وزارت خانه ها عملا و آگاهانه و هدفمند برنامه دشمنان را در حوزه براندازی نرم و اندلسیزه کردن جامعه اسلامی مو به مو اجرا کرده اند . بستر اصلی این براندازی نرم فرهنگی هم فضای مجازی بوده است. وزارت خانه هایی که باید حافظ امنیت و حریم نظام و انقلاب و دین باشند خود تبدیل به ستون جنگی دشمن در راستای تغییر فرهنگ و ذائقه و باورها و سبک زندگی و اعتقادات مردم شده اند. کیست که ندادند تلگرام و اینستاگرام و بسترهای جدید فضای مجازی تحت مجوز و هدایت کدام وزارت خانه ها در این کشور فعالیت میکنند. کیست که نداند کانالهای زرد زنجیره ای تحت پوشش و حمایت کدام وزارت خانه ها است ..... نکته مهم اما سهل اندیشی و غفلت و ساده لوحی جریان انقلابی است که علیرغم داشتن قوه قاهره و قدرت نظارتی کافی اما با سرگرم شدن به دشمنان خارجی و غفلت از دشمنان داخلی از کنار این براندازی نرم برخی وزارت خانه ها میگذرند.... خیانت دیگر اما در قرارگاه ها و نهادهای فرهنگی جبهه انقلاب است که معلوم نیست در کجای پهنه این جنگ نابرابر قرار گرفته اند که هیچ خروجی موثری از آنها علیرغم داشتن بودجه و امکانات زیاد مشاهده نمیشود.