eitaa logo
شهیدجاوید الاثرابوالفضل.حافظی تبار
111 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
8.6هزار ویدیو
253 فایل
فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ ♥️خوش آمدید کانال شهید جاوید الاثر ابوالفضل حافظی تبار @hafzi_1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴پاسخ به / «چله کلیمیه (اربعین کلیمی) کمک به یهود است!» ⁉️متن شبهه👇👇👇 " 1)) دوستان خوبم یه خبر مهم چند روزی هست که در فضای مجازی چله کلیمیه نشر پیدا کرده به نقل از آیت الله مکارم شیرازی . ایشون نظرشون این بود که این چله وجود داره اما برای مسلمانان نیست . لطفا عزیزان رو با خبر بفرمایید که این چله مخصوص یهودیان است وبرگزاری این چله نه تنها کمک به یهود کرده بلکه سنت آنهارو در بین مسلمانان الخصوص شیعه ترویج می دهد. لطفا از انتشار این چله کلیمیه در بین مسلمانان جدا خودداری فرمایید ... ‌2 )) چله ی کلیمیه: از اول ماه ذی القعده شروع میشه تا روز عرفه گفته شده اگه ختمی رو میخوایم انجام بدیم از اول ذی القعده تا روز عرفه یعنی 40روز انجامش بدیم خیلی خیلی حاجت میده. این مدت اسمش چله کلیمیه هست ومدت زمانیه که حضرت موسی انجامش داد وبعد اون چله خدارو رؤیت کرد ... " ✅پاسخ شبهه👇👇👇 اولا : ⚠️ هر چند طبق حدیث مشهور نبوی صلی الله علیه و آله «من أخلص العبادة لله أربعین صباحا ظهرت ینابیع الحکمة من قلبه علی لسانه | بحار ج۶۷ ص۲۴۲» چهل روز عبادت خالصانه باعث سرازیر شدن چشمه های حکمت از جان انسان می شود. ولی عنوان دادن این چهل روز به عنوان چله عبادت نمی‌تواند مسبوق به شرع باشد؛ و کسی تحت عنوان «چله کلیمیه» عبادت این چهل روز را به عنوان قلمداد کند؛ 👈 زیرا تشریع چنین حکمی حتی در حد استحباب، نیازمند وجود سخن یا سیره معصوم علیه السلام است. و در این باره مبنایی در روایات وجود ندارد. دوما : 1. به این چهل روز در آیه ۱۴۲ سوره اعراف كه مربوط به میعاد ۴۰ روزه حضرت موسی (عليه‌السلام) با خداوند است اشاره شده است : «و ما به موسى سى شب وعده گذاردیم سپس آن را با ده شب (دیگر) تكمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پروردگارش (با او) چهل شب تمام شد ...» 2. بزرگان اهل معنا به این 40 روز عنایت داشته و به شاگردان سلوكی خود دستور ذكر و عبادت و دعا و مراقبه می دادند . ذكر این 40 روز متناسب با حال و شرایط فرد است و ختم سوره و آیه و دعا و ذكر در این مدت مطلوب است . 3. بنا به فرمایش آیت الله جوادی آملی این 40 روز كه از اوّل ذیقعده تا دهم ذیحجّه است به « اربعین كلیمی» معروف است و فرصت مناسبی برای تهذیب نفس و خود سازی و مانند آن است . 4. در طول سال می توان روزهایی را برای عبادت در نظر گرفت ، اما بهارش این 40 شب است؛ آدم مواظب باشد كه غذای بد وارد دهانش نشود؛ زبانش حرف بد نزند؛ گوشش حرف بد نشنود؛ چشمش نگاه بد نكند؛ آنوقت سایر كارها خوب است. 5. چهل روز عبادت این نیست كه انسان از جامعه ، كسب و كار یا تحصیل دست بكشد و منزوی شود و به خیال اربعین به جائی برسد ! بلکه آن است كه انسان 40 روز مواظب قلب و مجاری ادراكی و تحریكی خود باشد. نه بر خلاف رضای حق چیزی بیندیشد، و نه بر خلاف رضای حق انگیزه ای داشته باشد . 6. به این چهل روز اربعین کلیمی گفته شده چرا که حضرت موسی پس از چنین چله ای نائل به گفتگوی با خداوند و ملقب به کلیم الله شد . 7. در قرآن صراحتا اشاره شده نه تنها حضرت موسی (عليه‌السلام) بلکه احدی خداوند را ندیده است و به موسی خطاب شد : "هرگز مرا نخواهى دید". "سوره اعراف آیه 143" 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
🌍 📌آفتابه مهاجم 😁 🔸 بین تانکر آب تا سرویس بهداشتی صحرایی فاصله بود. هربار که آفتابه رو پُر می‌کردن و می‌دوییدن، صدای سوت می‌پیچید توی لوله آفتابه! هدیه به روح مطهر شهید #
من دلم بوی خاک می دهد...! دیرگاهیست در شلمچه خاکش کرده ام... هدیه به روح مطهر شهید
‌💌 🌹شهـــید ابراهیم هادی اگر خانم‌ها حریم حجاب را راعایت کنند کم‌تر مورد آزار قرار می‌گیرند. هدیه به روح مطهر شهید
💢 حضرت آیت الله جوادی : 🔸 عارف جهنم و بهشت را در همین دنیا می‌بیند. انسان وقتی گناه میکند، در همین حال می سوزد؛ ولی ما چون مست دنیا هستیم، متوجه سوختن نمی‌شویم. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄
📣 هُوَ مَعَكُمْ أَیْنَ مَا كُنتُمْ ✍️او با شماست، هرجا که باشید. 👈 سوره حدید،آیه ۴
هدایت شده از راه بهشت دو
📚آثار دنیوی و اخروی نفرین کردن! نفرین تنها یک واکنش بی تأثیر و حرف الکی نیست، بلکه واکنشی است با آثار و تبعات سخت که شخص باید مواظب باشد گرفتار آن نشود. حضرت علی علیه السلام ‌می‌فرماید: ”از نفرین مظلوم بترسید که وی حق خویش را از خدا درخواست می‌کند و خداوند کسی را از حقش باز نمی‌دارد.” البته لعن یا نفرین بر برادران و خواهران مؤمن و به طور کلی زبان گشودن به نفرین و لعن‌، امری مذموم است و جز در موارد استثنا از این امر به شدت پرهیز داده شده است‌! نفرین در صورتی تاثیر دارد که اولا بر حق باشد. شخصی که به دیگران نفرین می کند، اگر به ناحق باشد، تأثیری در زندگی فرد نفرین شده ندارد، اما حتی اگر نفرین به حق باشد، تا خداوند مصلحت نداند، اثر نخواهد کرد. نفرین را خداوند آن گونه که صلاح می‌داند، اجابت می‌کند، نه آن طور که نفرین کننده دلش می‌خواهد،‌ چون گاهی ممکن است به خاطر یک مسئله جزئی و کوچک، شدیدترین نفرین علیه کسی صورت گیرد! بدیهی است خدای عادل و عالم و حکیم، به اندازه آنچه حق است، ‌نفرین را اجابت می‌کند، نه بیشتر. در فرهنگ اسلام عفو و بخشش بر  غضب و انتقام خصوصا نسبت به مؤمنین و نزدیکان ترجیح داده شده است. در عفو لذتی است که در انتقام نیست، همان گونه که رحمت الهی برغضبش سبقت دارد (سبقت رحمته غضبه). كسى كه ظلم می‏كند چه بسا در همین دنیا كیفر آن را ببیند. ثانیاً؛ دیدن كیفر و جزاى بعضى از گناهان در این دنیا، ممكن نیست. مثلاً كسانى كه افراد زیادى را در جنگ‏ها و یا بمباران‏هاى اتمى و شیمیایى كشته‏ اند، چگونه می‏توان آنان را به كیفر واقعى اعمالشان رساند؟ توضیح اینکه: خداوند نسبت به بنده ‏اش مهربان است تا آخرین مرحله به انسان فرصت میدهد برای توبه و هرگز مانند جباران فوراً اقدام به انتقام نمیکند. 📚میزان الحكمه، جلد 7، ص 3375 ر،ک‌:میزان الحکمة‌، محمدمحمدی ری شهری‌، ج 5، ص 616
هدایت شده از ◦•●◉✿ Baran ✿◉●•◦
هدایت شده از ◦•●◉✿ Baran ✿◉●•◦