eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
10.9هزار ویدیو
470 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
06 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - نویدها 1.mp3
16.95M
💢برای صوت کتاب در قرآن را با صدای استاد بشنویم... ♦️انتشار روزانه سلسله جلسات در ایام ماه مبارک رمضان ۱۳۵۳ 📢 💠 جلسۀ ششم : ۱ @hagigatevasel
️حقیقت واصل
#آیات_موضوعی_خانوادگی 🌹جزء ۵ قرآن 2⃣ موضوع بخش دوم : راهکارهای اسلام برای کاهش طلاق ✨وَ اللَّات
🌹جزء ششم قرآن ✅موضوع:وفای به عهد و پیمان در خانواده ✨يأيهَا الَّذينَ ءَامَنوا أَوفوا بِالعُقودِ...» ای کسانی که ایمان آورده اید، به پیمان ها وفا کنید ✅در اسلام وفای به عهد و پیمان سفارش شده 1⃣وفای به عهد نسبت به ولی جامعه 2⃣وفا به عهد نسبت به قرار دادهای مالی و بازرگانی 3⃣وفای به پیمان ملل مسلمان با ملل غیر مسلمان 💥4⃣وفای به عهد در خانواده بین همسران و فرزندان ✅بحث ما وفای به عهد در خانواده است ✅زهرا حیدری کارشناس دینی فرمودند : وفای به عهد عالی‌ترین و بهترین خصلت در خانواده است در محیط خانواده نه تنها زن و شوهر باید نسبت به هم وفادار باشند، بلکه در مورد فرزندان هم باید به همین منوال باشد. ✅کسانی که در زندگی مشترک نسبت به همسر خود وفادار هستند، سه خصلت نیکو در زندگی نصیب آن‌ها می‌شود. 1⃣اولین خصلت این است که در زندگی آرامش دارند، 2⃣ همچنین مردم به آن‌ها اعتماد دارندو 3⃣سومین ویژگی این افراد این است که رحمت الهی از نظر مادی و معنوی بر آن‌ها نازل می‌شود. حیدری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرموده‌اند: «همنشین من در قیامت وفادارترین شما نسبت به همسرانشان است»، بنابراین نتیجه می‌گیریم که وفاداری در محیط خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ ملاک همنشینی با پیامبر(ص) عبادت بسیار نیست، بلکه وفاداری و پایبند بودن به عهد و پیمان است. وی عنوان کرد: امام علی(ع) نیز وفاداری را یکی از عالی‌ترین خلق و خوهای بین زن و شوهر معرفی کرده‌اند، چنانچه زن و شوهر در محیط خانواده به این مسئله توجه داشته باشند و نسبت به هم وفادار باشند، همنشینان و دوستان خوبی برای هم خواهند بود و محیط خانواده سرشار از آرامش می‌شود. وی با بیان اینکه وفاداری و وفای به عهد عالی‌ترین و بهترین خصلت در خانواده است، اظهار کرد: در محیط خانواده نه تنها زن و شوهر باید نسبت به هم وفادار باشند، بلکه در مورد فرزندان هم باید به همین منوال باشد. این کارشناس مذهبی افزود: پیامبر(ص) فرموده‌اند:«فرزندان خود را دوست بدارید. با آنها مهربان باشید و به وعده‌ای که به آنها دادید عمل کنید، زیرا آنها شما را روزی دهنده خود می‌دانند». 👈وی با اشاره به اینکه بچه‌ها پدر و مادر را رزاق و روزی دهنده خود می‌دانند، اظهار کرد: چنانچه پدر و مادر به عهدی که با فرزند خود بسته‌اند وفا نکنند و به عبارتی با آنها بدقولی کنند، بچه‌ها نسبت به آنها بی‌اعتماد می‌شوند و این بی‌اعتمادی عواقب خطرناکی را در پی دارد، از جمله اینکه آنها در آینده نسبت به روزی دهنده اصلی خود یعنی پروردگار عالم بی‌اعتماد می‌شوند. 👈حیدری بیان کرد: والدین باید توجه داشته باشند قولی که به بچه‌ها می‌دهند باید آگاهانه و عاقلانه باشد و قولی ندهند که از عهده انجام آن برنیایند و باعث بی‌اعتمادی بچه‌ها نسبت به خود شوند. ✅حجت الاسلام و المسلمین موسویان هم گفت: 📍 بر اساس  پیمان نامه و عهدنامه در نظام خانواده اگر وفای به عهد انجام شود اطمینان میوه التزام عهد است و اگر عهدشکنی در میان باشد بنیان خانواده متزلزل می شود. اگر وفای به عهد انجامی شود افراد خانواده و جامعه به یکباره دچار شک و تردید و دو دلی می شوند که باید ریشه یابی شود. آرامش قلبی و امنیت نتیجه وفای به عهد و استرس و اضطراب و تشنج حاصل عهد شکنی است که تشنج در جامعه را نیز به همراه دارد. ✅مسلم داوود نژاد استاد حوزه در امور تربیتی نیز با بیان اینکه وفای به عهد در مورد کودکان باعث ‌صداقت‌ در گفتار فرزند می‌شود، گفت: 📍پدر و مادر موظف به وفای عهد به فرزندان هستند از این رو در قول دادن به فرزند، مصلحت خود و فرزند را مورد توجه قرار داده و هیچ وقت خارج از توان مالی خویش، به فرزندان قول ندهند. داوودنژاد درباره تاثیرات وفای به عهد در جامعه، بیان کرد: « ترویج صداقت»،«از بین رفتن سوء ظن ‌ها »، «اعتماد» و «محبت آفرینی» مهمترین آثار وفای عهد در خانواده و جامعه هستند.  📝جمع آوری توسط محمدلو @hagigatevasel
article_523035_cfef12f913e588dc7e6751cae7ded05f.pdf
150.2K
✅تشریح وفای به عهد در خانواده @hagigatevasel
️حقیقت واصل
2⃣4⃣نامه ۴۲ نهج البلاغه 🚨روش دلجویی در عزل و نصب ها نامه آن حضرت (ع) به عمر بن ابى سلمه مخزومى كه
2⃣4⃣نامه ۴۲ نهج البلاغه 🚨روش دلجویی امام در عزل و نصب ها نامه آن حضرت (ع) به عمر بن ابى سلمه مخزومى كه عامل آن حضرت در بحرين بود. او را عزل كرده و نعمان بن عجلان زرقى را به جاى او برگماشته است: اما بعد. من نعمان بن عجلان زرقى را بر بحرين امارت دادم و تو را، بى آنكه بر تو نكوهشى و سرزنشى باشد، از آنجا برداشتم. تو وظيفه خويش در امارت، نيك، به جاى آوردى و امانتى را كه به تو سپرده بودم، نيك ادا كردى. اينك به نزد من بيا. نه به تو بدگمانم و نه تو را ملامت مى كنم و نه متهم هستى و نه گنهكار. مى خواهم بر ستمكاران شامى بتازم و دوست دارم كه تو هم با من باشى. زيرا از كسانى هستى كه در جهاد با دشمن و برپاى نگهداشتن دين به تو پشتگرم توان شد. ان شاء الله. 🌺🌺🌺🌺 3⃣4⃣نامه ۴۳ نهج البلاغه 🚨سخت گیری امام در مصرف بیت المال نامه آن حضرت (ع) به مصقلة بن هبيره شيبانى كه عامل او در اردشير خره بود: از تو خبرى به من رسيده، كه اگر چنان كرده باشى، خداى خود را به خشم آورده اى و امام خود را غضبناك كرده اى. تو غنايم جنگى مسلمانان را كه به نيروى نيزه ها و اسبانشان گرد آمده است و بر سر آنها خونها ريخته شده، به جماعتى از عربهاى قوم خود، كه تو را اختيار كرده اند، بخشيده اى. سوگند به كسى كه دانه را شكافته و جانداران را آفريده، اگر اين سخن راست باشد، از ارج خود در نزد من فرو كاسته اى و كفه اعتبار خود را سبك كرده اى. پس حقيقت پروردگارت را سهل مى نگار و خوار مدان و دنيايت را به نابودى دينت آباد مگردان. كه در زمره زيانكارترين مردم در روز رستاخيز خواهى بود. بدان، كه مسلمانانى كه در نزد تو هستند، يا در نزد ما هستند، سهمشان از اين غنيمت برابر است. براى گرفتن سهم خود نزد من مى آيند و چون بگيرند، باز مى گردند.
4⃣4⃣نامه ۴۴ نهج البلاغه 🚨افشای توطئه معاویه نسبت به زیاد از نامه آن حضرت (ع) به زياد بن ابيه، معاويه نامه اى به زياد نوشته تا او را بفريبد و در نسب به خود ملحق سازد: دانستم كه معاويه نامه اى به تو نوشته و مى خواهد پاى عقلت را بلغزاند و عزمت را سست گرداند. از معاويه بر حذر باش كه او شيطان است و از او روبرو و پشت سر و راست و چپ نزد آدمى مى آيد تا به هنگام غفلت فرصت يافته مقهورش سازد و عقلش را بربايد. از ابو سفيان در مجلس عمر، سخن ناسنجيده اى سر زد كه سبب آن هواى نفس و وسوسه هاى شيطان بود. به آن ادعا نه نسبى ثابت مى شود و نه كسى سزاوار ميراث مى گردد و كسى كه بدان دل بندد، چونان كسى است كه ناخوانده به بزم شرابخواران در آيد و پيوسته از آن جمع برانندش، يا مانند كاسه اى چو بينى است كه به پالان شتر مى آويزند كه در يك جاى قرار نگيرد و ثبات نيابد. 👈چون زياد اين نامه برخواند، گفت: سوگند به خداى كعبه كه به برادرى من با معاويه شهادت داد. و اين خيال پيوسته در سر او بود تا آن گاه كه معاويه او را برادر خود خواند. 👈سید رضی گوید: سخن حضرت (ع) «الواغل» كسى است كه به بزم شرابخواران هجوم مى آورد تا با ايشان شراب خورد و آنان پى در پى او را از خود مى رانند. «النّوط المذبذب»، پياله يا كاسه يا چيزى شبيه به آن است كه به پالان شتر مى بندند و هر گاه شتر تند مى راند، مى جنبد و به يك جاى قرار ندارد.
2.47M
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺چهل شب با اولین و آخرین امام🌺🌺 📢صوت از استاد محترم جناب آقای دکتر عزیز علیزاده ✅ صوت روز بیست وسوم از نهج البلاغه 👈معرفت افزایی اولین گام برای منتظران امام عصر عج میباشد . با دقت به صوت ها گوش کنیم.
Pnahian-Clip-TaghViatRavabeteKhanevadegiBaRozeEmamHosein-128k.mp3
2.29M
🎵 تقویت روابط خانوادگی با روضه امام حسین(ع) @hagigatevasel
️حقیقت واصل
بسم الله الرحمن الرحیم ✅بیانات جلسه بیستم استادعلیزاده درباره آسیب شناسی مباحث مهدویت: ❓❓آیاامام زم
بسم الله الرحمن الرحیم بیانات جلسه بیست ویکم استادعلیزاده پیرامون آسیب شناسی مباحث مهدویت: اولین شبهه درموردجزیره خضراءبوده که برخی افرادمیگویندامام عصردریک مکانی به نام خضراء زندگی میکند جزیره خضراء:داستان ازاین قراراست که فردی به نام زین الدین علی بن فاضل مازندرانی درسال۹۶۰ه‍ به اقیانوس اطلس سفرمیکندوسه روزباکشتی دردل اقیانوس میرودتااینکه به جزایر رفابض میرسددرآنجااطلاع پیدامیکندکه جزیره ای به نام خضراء وجودداشته که فرزندان امام عصردرآنجازندگی میکنندایشان۴۰روزدرآنجاساکن میشوندبعد۴۰روز۷کشتی موادغذایی ازجزیره خضراء به این جزیره می‌آید.(جزیره دیگر)ناخدای کشتی میگویدتورابه اسم ومشخصات به من معرفی کرده واجازه داده اندتاتورابه جزیره خضراءببرم اوراآنجامیبردبعداز۱۶روزدریانوردی سرانجام به آبهایی سفیدرنگ میرسندناخداتوضیح میدهدکه چون این آبهاجزیره رااحاطه کرده کشتی دشمنان هرگزنمیتواندازآن عبورکندواین به خاطروجودامام عصراست‌واگرواردشوندغرق میشوندبعدبه جزیره خضراءرسیده جمعیت زیادی رابالباسهای زیباوساختمان هایی باسنگ رخام ودرختان سرسبزو..میبینندشخصی بنام سیدشمس الدین که اورانوه پنجم حضرت ولی عصرمعرفی میکنندمتصدی تعلیم وتربیت آنجابوده ورانائب خاص آن حضرت درآن جزیره میدانندکه مستقیماازامام زمان فرمان میگیردامام رانمیبیندبلکه صبح هرجمعه نامه ای به خط امام درنقطه معینی گذاشته میشودکه اوامرموردنیازامام درطول یه هفته درآن نگاشته شده است.علی بن فاضل۱۸روزدرآن جزیره میماندوازحضورسیدشمس الدین بهره هامیبردبعداز۱۸روزبه اودستورمیرسدتابه وطن خویش برگرددایشان تمام آنچه ازمحضرسیدشمس الدین استفاده کرده بودرادرکتابی به نام الفوائدالشمسیه گردآوری میکندحتی فضل بن یحیی طیبی نویسنده قرن۷درسال۶۹۹ه‍ مشروح داستان رااززبان شخص علی بن فاضل درحله شنیده وآن رادرکتابی به نام الجزیره الخضراءگردآوری کرده است.👈این داستان درکتاب بخارالانوار/ج۵۲آمده است امابایدتوجه نمودکه داستان جزیره خضراء از۷۰۰سال پیش به این طرف دربرخی کتابهاوجودداشته وازهمان زمان دودیدگاه کلی وجودداردکه: _افرادی که این داستان رامیپذیرند. _افرادی که این داستان راساختگی وافسانه میدانند. همچنین دوادعای دیکرنیزبدانهاافزوده اند: _گفته اندکه احتمالاجزیره خضراء همان مثلث برموداست. _بشقاب پرنده ها:که اینهادراختیارساکنان جزیره خضراء(امام عصروفرزندانش)قراردارد.این دو ادعارا ناجی نجاردرکتابش آورده است.اماتمام علمای شیعه داستان جزیره خضراء راساختگی میداننداز۲جهت: _زنجیره حدیث وراویان _محتوای آن لذاوقتی اصل جزیره یک افسانه باشددوادعای مثلث برموداوبشقاب پرنده همگی باطل میباشد. امام زمان ولایت تکوینی دارندهرجاخواستندمیتوانندحضورداشته باشندپس چه نیازی به بشقاب پرنده داردکسی نیازبه بشقاب پرنده داردکه قدرت وتوانایی نداشته باشد. ادله کسانی که این داستان راافسانه وساختگی میدانند: ۱)داستان ازجهت سندومتن صحیح نیست. ۲)تناقضاتی درداستان است که راه حلی برای حل وجودندارد.چراکه مساله تحریف قرآن واباحه خمس وروایات دال برفرزندداشتن امام و...‌وجودداردکه هیچکدام قابل اعتنانیست. تاحدی که آیت الله امینی درکتاب دادگسترجهان اشاره میکندکه داستان جزیره خضراء افسانه ورمان بوده وسندمعتبری نداردوداستان ازیک کتاب خطی ناشناخته نقل شده است.مرحوم مجلسی نیزمیگوید:من داستان رادرکتابهای معتبرنیافتم پس باب جداگانه ای به آن اختصاص داده ام. همچنین علمای دیگری همچون شیخ محمدتقی شوشتری٬علامه حسن زاده آملی٬شیخ آقابزذگ تهرانی٬مرحوم کاشف الغطاء داستان جزیره خضراء راکاملاتخیلی میدانندونیزمطالبی که درکتاب ناجی نجار آمده است نیزمستندبه نوشته های دقیق علمی وپژوهشی نیست وبراساس خبرهایی است که رادیولندن یاروزنامه٬مجلات خصوصاروزنامه جمهوریت عراق گزارش کرده است. لذاچنین جزیره ای وجودنداشته وکاملاتخیلی وافسانه وداستان است. سوال:آیااین جزیره دلالت برازدواج امام عصردارد؟ اولا:ازبیانات مرحوم مجلسی استفاده میشودکه داستان اعتبارچندانی نزدعلامه مجلسی ندارد دوما:شیخ آقابزرگ تهرانی نیزاین داستان راتخیلی برشمرده وعلمای دیگرنیزقبول نداشتند. سوما:درمتن تناقضاتی وجوددارد رابعا:سخنان بی اساس درآن دیده میشودودرسندآن افرادناشناخته ای وجوددارد.لذاوقتی جزیره خضراء ثابت نشودنمیتوان ازدواج امام رابراساس آن ثابت کرد. سوال:آیاامام زمان ازدواج کرده اند؟ پاسخ:دودیدگاه دراین زمینه وجوددارد: _نظریه خفای شخص👈بایدملتزم به عدم ازدواج حضرت بشویم.چون ازدواج نیازبه ارتباط داردوطبق این نظریه نیزامام بایدمخفی بماند. _نظریه خفای عنوان👈میتوان ملتزم به ازدواج حضرت شد.خصوصا آن رامطابق باسنت اسلامی بدانیم.اماآنچه صحیح بنظرمیرسدقول اول(ترجیح نظریه خفای شخص)است واساسا ازدواج امام نفعی به معرفت انسان ندارد. سوال:آیاعدم ازدواج امام باسنت پیامبرکه تشویق به ازدواج است منافات ندارد؟ پاسخ در پست بعد
سوال:آیاعدم ازدواج امام باسنت پیامبرکه تشویق به ازدواج است منافات ندارد؟ پاسخ :درست است که نکاح ازسنت پیامبراست اما درصورتی که بااهم که همان غیبت امام است تزاحم داشته باشددراینصورت ملاک‌اهم که همان غیبت است برمهم که همان ازدواج است مقدم خواهدبود. اللهم عجل لولیک الفرج
️حقیقت واصل
بسم الله الرحمن الرحیم بیانات جلسه بیست ویکم استادعلیزاده پیرامون آسیب شناسی مباحث مهدویت: اولین شبه
بسم الله الرحمن الرحیم ✅بیانات جلسه بیست ودوم استاد علیزاده در مورد مباحث آسیب شناسی مهدویت: ❓❓سوال:آیا کنیه اباصالح دلالت بر ازدواج و اولاد داشتن آن حضرت دارد؟ پاسخ: اولا ممکن است نامیدن حضرت با این کنیه به این جهت باشد که امام زمان پدر و مجری اصلاح جامعه است و تنها کسی است که به اذن و اراده خداوند جامعه بشری را در سطح کره زمین اصلاح خواهد کرد. روایتی از پیامبر(ص) که درباره خود وحضرت علی(ع)میفرمایند:«من وعلی دو پدراین امتیم» ثانیا:کلمه أب در لغت عرب تنها به معنای پدر نمیباشد بلکه به معنای صاحب نیز آمده است و اباصالح یعنی کسی که صلحایی را در اختیار دارد. ثالثا: ممکن است این کنیه باتوجه به آیه«ولقدکتبنافی الزبورمن بعدالذکرأن الأرض یرثهاعبادی الصالحون(سوره انبیا/۱۰۵)»گرفته شده باشد. پس کنیه اباصالح دلالت بر ازدواج و اولاد داشتن امام عصر(عج) ندارد. ❓❓سوال:چگونه میتوان عشق به امام زمان را در دل مردم زنده کرد؟ پاسخ: آنهایی که میخواهند دلشان ظرف محبت و عشق به ولی خدا شود: ۱)باید عقاید خودشان را از هر چه عقاید باطل است پاک کنند و نفس خویش را از رذایل پاک کنند و ازگناهان دور باشند. 👈بزرگان اخلاق در بحث سلوک اخلاقی میگویند سالک در مرحله اول باید تخلیه نفس بکند وبعد از آن خود را به محاسن اخلاقی متخلق سازد. ۲)سعی کنیم تاحدامکان و براساس ظرفیت وجودی طرف مقابل ازکمالات وفضایل امام عصر برایش بازگو کنیم. همه میدانیم که انسان گرایش ذاتی به انسان کامل دارد پس اگربتوان عشق به امام زمان را در دل کسی زنده کردحتما او مطیع خدا خواهد شد. دعوت مردم به امام عصر+ایجادمحبت در دل آنها به امام عصر=دعوت به خدا و ایجاد محبت به خداست‌ ❓❓سوال:آیا امام زمان به تمام نقاط جهان سرمیزند؟ پاسخ:امام زمان از آن جهت که مظهر علم غیب خداوند است از همه چیز اطلاع دارد و هر موقع هر چیزی بخواهد درنزد او حاضر است.به تمام موضوعات خارجی آگاهی دارد ازطرف دیگر حضرت مطابق مصالح خاص وعامی که هست گاهی ازطرف خداوند مأمور به دستگیری از گرفتاریها میشود. پس امام در هر مکان و هر زمانی که خودمصلحت بداند حاضر میشود. ❓❓سوال:چرا وقتی عده ای امام عصر را میبینند از ابتدا او را نمیشناسند؟ الف)اینطورنیست که تمام کسانی که به ملاقات حضرت مشرف شده اند در ابتدا حضرت را نشناختند چه بسا افرادی بودند که از همان ابتداحضرت راشناخته وواسطه حضرت برای رفع مشکلات مردم بودندازجمله مقدس اردبیلی٬شیخ انصاری٬سیدبحرالعلوم٬سیدبن طاووس و... ب)هدف ازملاقات حضرت به طورعمده رفع گرفتاری ازشیعیان است که این هدف ولوبدون شناخت نیزحاصل میشود. پ)شناخته نشدن حضرت به خاطرعدم انس است. ت)گاهی انسان به خاطرشوق زیادیابی توجهی یاتوجه زیادبه کارخودش ازمخاطب خودش غافل میشود. ث)شناخته نشدن حضرت درغیبت کبری درواقع یک اصل عملی است واقتضای اصل عملی دردوره غیبت کبری این است که امام شناخته نشود. ❓❓سوال:چرانمیتوان به خدمت امام عصررسید؟ پاسخ:برای پاسخ به سوال بایددقت کنیم آنچه برای مامهم است انجام وعمل به دستورات ووظایفی است که ازناحیه امامان به ماابلاغ شده است هرچندکه مجردملاقات حضوری نیزخاصیت دیگری دارداماهدف فقط دیدن نیست وهرکس به دستورات ووظایفی بدانهاسفارش شده است عمل کندگویاامام رادیده است. ونیزبایددقت کنیم که منشأمحرومیت ازملاقات امام عصرچیست؟منشأمحرومیت ازملاقات امام عصرخودمائیم که میتوانیم بابرداشتن موانع ظهوردررفع این محرومیتهاسهیم باشیم. وهمچنین برای هرعصروزمانی یک نوع امتحان است مسئله غیبت امام نیزدراین زمان برای جامعه شیعه یک امتحان بزرگ محسوب میشود. درضمن کسی تابحال ادعانکرده ونگفته مانمیتوانیم به ملاقات آقاامام زمان مشرف شویم بلکه این امربرای هرکس مقدوراست ولی مقداری سنخیت لازم است وآن اینکه غباروزنگارراازچشم ودل زدودتاقابلیت لقای امام عصر(عج)راپیداکرد. اللهم عجل لولیک الفرج ➖➖➖ 🚨مباحث مهدویت به مدت ۴۰ شب در کانال حقیقت واصل قرار میگیرد. مطالب جدید بر مطالب قبلی ریپلای میشود. @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_237594863510487188.mp3
8.42M
🌹تلاوت جزء هفتم قرآن کریم
🔸 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 اللَّهُمَّ أَعِنِّي فِيهِ عَلَى صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ، وَ ارْزُقْنِي فِيهِ ذِكْرَكَ بِدَوَامِهِ، بِتَوْفِيقِكَ يَا هَادِيَ الْمُضِلِّينَ. 🔹 خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنده داری اش یاری ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.
ایات مهدوی 7.mp3
3.2M
💠 سلسله مباحث 7 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 7 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
️حقیقت واصل
💠💠💠 🎞سلسله مباحث #آیات_مهدوی 📖جزء [6]سوره مائده، آیه54 💠«يا أَيُّهَـــا الَّذينَ آمَنُـوا مَنْ يَ
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [7]سوره انعام، آیه44 💠«فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ» می‌فرماید پس چون حقایقی را که حالا به عنوان عبرت گرفته شدگانشان به آنها یادآوری شده فراموش کردن درهای همه نعمت ها را به روی آنها گشودیم تا هنگامی که به آنچه داده شدن مغرورانه خوشحال گشتند به ناگاه آنها را گرفتیم (یعنی در عذاب قرار گرفتن) 🍂پس یکباره از نجات خود درمانده و ناامید شدند. 👈نسبت به این آیه امام باقر (ع) می‌فرماید قول خداوند که می‌فرماید در این آیه «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ» یعنی آنگاه که ولایت امام علی (ع)🔆 را رها کردند. مردم دورانی که باید می آمدند امیرالمومنین را یاری می کردن بعد از ارتحال‌ پیامبر بزرگوار مردم امام را رها کردند، ولایت را رها کردند❌ در حالی که به آن مأمور بودند و باید این کار را می‌کردند. 🔐«فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ» درهای دنیا به روی آنها باز شد «حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُون» اینجا مراد دوران قیام حضرت مهدی علیه السلام هست.‌ خُب چندتا نکته در اینجا وجود دارد؛👇 1⃣. اگر راهی را که خداوند حکیم برای ما معین کرده طی کنیم، سعادت دنیا و آخرت را به دست می آوریم وگرنه به سمت و سوی ذلت دنیا و عذاب آخرت را خواهیم چشید. «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِه» 💭می گوید وضعیتی که امت اسلام پس از رحلت رسول خدا داشتند تا به امروز به همین سبک بوده، آنهایی که باید نگاه به امامتشان و جانشینی پیامبران از غدیر می‌گرفتند، از سقیفه عده ای گرفتند! نتیجه طی مسیر سقیفه به جای غدیر وضعیتی درست کردند که انسانها به سمت سوی تفرقه و انحراف🚫⚔ بروند. پس لذا باید آن نعمتی را که خدا به اینها عطا کرده بود توجه داشتند. 2⃣. یکی از سنت های الهی می گویند مجازات استدراجی است یعنی اینقدر نعمت به آنها می دهد، این مجازات به این روش است که خداوند گناهکاران، طغیانگران💥 جسور فورا آنها را مجازات نمی‌کند بلکه درهای نعمت را به روی آنها باز می کند، هر چه بیشتر در طغیان شان گام🚶‍♂ بردارند نعمت خودش را بیشتر می‌کند این از دو حال خارج نیست؛ ☝️یا اینکه نعمت ها آنها را به سمت و سوی بیداری می آورد. بیداری آنها را به دنبال دارد، خُب در این صورت هدایت الـهی عملی شده.✌️یا اینکه نه آن نعمت‌هایی که به آنها داده می شود و روز به روز بیشتر می شود به غرور و بی خبری آنها اضافه می شود که در این صورت مجازات آنها به هنگام رسیدن به آخرین مرحله خیلی خطرناک است. ⚠️که امیرالمومنین (ع) در حکمت [25] اشاره می کند می گوید که اگر پیوسته از سوی خدا به سوی نعمت ها می‌آیید در حالی که تو اهل معصیت❌ هستید بترس. لذا این نکته خیلی مهم است که باید توجه به آن نعمت هایی که می کنیم و این نعمت ها سرانجام این نعمت به کجاست؟ ما را به خداوند و توحید فرامین خدا می رساند یانه؟؟ 3⃣. نکته سومی که از این آیه برداشت می‌شود برخورد امام مهدی (ع) است با ظلم و ظالم!💥 آن هم در جهت رهایی بشر از ظلم. مانند یک طبیب حاذقی که تیغ جراحی را برای قطع غده های چرکین و جهت درمان انسانهاست، سختی هایی هم دارد دردهایی هم دارد اما نتیجه ی بسیار شیرین و خوبی دارد. ⚠️لذا باید این توجه را بکنیم اگر در جامعه ای که ظلم و فساد زیاد باشد این ظلم و فساد سختی هایی را به هر حال دارد که اگر ما می خواهیم مبارزه ی با ظلم بکنیم، ریشه ظلم و فساد را از بین ببریم به تبع سختی هایی را هم باید در جامعه تحمل بکنیم. ⬇️⬇️⬇️
4⃣. منتظران با یادآوری پیوسته وعده الهی خود را از آن ناامیدی در امان می‌دانند و برای آن روز خودشان را آماده می کنند همانطور که ما در دعای ندبه می‌خوانیم 👈«متی تَرانا و نَراک و قد نَشَرْتَ لِواءَ النَّصرِ تُری»👉 یک نوع ندبه ای است که در این فراز از دعای ندبه با امام زمان خودمان داریم، می گوییم مولا جان کی می شود تو را ما ببینیم؟ یعنی آرزو داشتیم تو را ببینیم. حالا مراد از دیدن فقط ملاقات حضوری با امام نیست؛ ✅یعنی آن جامعه مهدویت که جامعه سراسر توحید و سراسر امنیت و عدالت و معنویت هست ما بتوانیم ببینیم در حالی که پرچم های یاری برافراشته شده، مردم آنها را ببینند👥 و اینجا ما در دعای ندبه حتی این تقاضا را داریم که می گوید آیا می‌شود روزی را ببینم😍 که دور شما را گرفته باشیم و تو امامت امت را به عهده داشته باشی تا زمین را پر از عدل و داد کنی و بر دشمنانت عذاب الهی که می آید آنها را ما ببینیم، سرکشان و منکران را که نابود می‌شوند ما اینها را ببینیم و ریشه مستکبران را قطع بکنیم و اساس ستمگران را ما کاملا بتوانیم ان شاءالله از بین ببریم. 📜در فراز پایانی دعا واقعا همین را می‌گوییم «وَنَحْنُ نَقُولُ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعالَمينَ» در این حال ما می توانیم بگوییم این آرزو که‌ کردیم بگوییم «الحمدُللهِ رَبِّ العالَمین». ان شاءالله که آن روز را شاهد باشیم که جامعه نابودی کامل از ریشه های ظلم و ظالمین باشد، همانطوری که در آیه [44] سوره انعام اشاره📚 شده و امام باقر هم این جریان را به دوران ظهور و توجهی که مردم باید می‌کردند به ولایت و ان‌شاءالله این توجه را امروزه داشته باشیم و‌ ولایت خودمان را با ولایت آقا امام زمان (ع)☀️ گره بزنیم و بتوانیم رهروان خوبی برای امام زمان باشیم. 🖇 7 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari
راهکارهای زندگی موفق جزء ۷
💥 انسان تا خودش حکيم نشود، معلم حکمت نمی‌شود. 💥 شهید مطهری بود. "««وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثيراً»». حکمت را به چه کسی می‌دهند؟ «مَا أَخْلَصَ‏ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِينَ‏ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ‏ يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ». اول حکيم می‌شود و در می‌جوشد؛ بعد بر زبانش جاری می‌شود. انسان تا خودش حکيم نشود، معلم حکمت نمی‌شود. حکيم شدن به اين است که انسان برای خدا کار کند و خالص بشود. تلقی‌ام این است که اولين خصوصیت مرحوم همین بود و همين اندازه هم آثار ايشان جاودانه و اثربخش و نافذ شده است، آدم وقتي مي‌خواند، مي‌فهمد يک نوري و حکمتي در اين کلام هست. آهنگ ادبيات ايشان را ديده‌ايد؛ يک مطلبی را که ايشان گفته‌اند و همان را ديگران هم گفته‌اند، انسان در آهنگ ايشان و در ادبيات ايشان، نور و حکمت می‌بيند." 🔺بیانات استاد میرباقری 🌹 را خدمت همه اساتید و معلمان عزیز عرض میکنم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴توصیف شنیدنی رهبر معظم انقلاب از حالات معنوی ؛ شبی که همسر ایشان از گریه های شبانه استاد بیدار شد @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مروری بر مهمترین تعابیر امام خمینی(ره) درباره استاد مطهری 👈 یادآوری: با چرخش گوشی متن را بهتر می‌توانید بخوانید 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» eitaa.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 خطابه پر معنا و شنیدنی استاد مطهری درباره معنویت در عصر تکنولوژی 🔸 وای به روزی که بگردی و یک علامه طباطبایی پیدا نکنی! eeitaa.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای 🎥 🔸همراهی تعلیم و تربیت 🔹استاد باید وسط میدان جنگ نرم باشد 🌺 🌺 @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای 🎥 🔸نقش استاد در تربیت دانشجو 🔹آنچه از استاد انتظار می رود... 🌸 🌸 @hagigatevasel