eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
11.4هزار ویدیو
475 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 آن كه سرنوشتش‏ اين‏ بود كه تمام عمر خود را به سوختن و ساختن به سر برد، كار او بسى سنگين‌تر است.‌ (یادداشتهای استاد مطهری، ج۹، ص۳۱۱) 🔹اگر انسان خوب توجه کند می‌فهمد که به یک معنا مظلومیت امام حسن‏(ع) حتی از امام حسین(ع) بیشتر است. 🔸همان نشاط شهادتی که در امام حسین(ع) هست در امام حسن(ع) هم هست ولی ایشان در دوره‌ای قرار گرفته که باید صبر و خودداری کند تا موقع و وقت برسد و آن موقع و وقت، وقتی است که ایشان از دنیا رفته‌اند و نوبت به برادرشان اباعبدالله الحسین(ع) رسیده است. 🔹 اگر امام حسن(ع) در نماز جمعه‏ آنها شرکت نمی‌کرد متهم به الحاد و تفریق جماعت مسلمین می‌شد. امام و خطیب جمعه بالای منبر می‌رفت و در حضور امام حسن(ع)، پدر بزرگوارش علی(ع) را سبّ و لعن می‌کرد. اینها شوخی نیست. 🔸 این است که برای امام حسن(ع) درست گفته‌اند که کوچکترین مصیبتهایش همان مصیبت مرگش بود. وقتی که مسموم شد این مسمومیت کوچکترین رنجی بود که او در دنیا دید. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۹، ص۴۳ (با تلخیص)
🔻 گاهی شهید شدن آسان تر از زنده ماندن است! 🔻رهبر معظم انقلاب: 🔹 « گاهی شهید شدن، آسان تر از زنده ماندن است. آدم های اهل معنا، اهل حکمت و دقت، خوب درک می کنند گاهی زنده ماندن و زندگی کردن و در یک محیطی تلاش کردن، به مراتب مشکل تر از کشته شدن و شهید شدن و به لقا خدا پیوستن است....امام حسن(ع) این سخت تر را انتخاب کرد»
هدایت شده از شناخت رهبری
15 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - بعثت در نبوت.mp3
17.56M
🌀 برای 🔊 صوت کتاب در قرآن را با صدای استاد بشنویم... 📢 انتشار روزانه سلسله جلسات در ایام ماه مبارک رمضان 1353 📢 💠 جلسۀ پانزدهم: بعثت در نبوت 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
️حقیقت واصل
3⃣5⃣نامه ۵۳ نهج البلاغه ✅نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر فهرست مطالب ۱_ ضرورت خود سازى  ۲
4⃣5⃣نامه ۵۴ نهج البلاغه نامه اى از آن حضرت (ع) به طلحه و زبير با عمران بن حصين خزاعى. آن را ابو جعفر اسكافى در كتاب مقامات در مناقب امير المؤمنين (ع) آورده است: اما بعد. شما نيك مى دانيد، هر چند كتمان مى كنيد، كه من آهنگ مردم نكردم تا آنها آهنگ من كردند. من از آنها بيعت نخواستم تا آنها با من بيعت كردند. شما دو تن از كسانى بوديد كه به سوى من آمديد و به من دست بيعت داديد. بيعت كردن مردم با من، بدان سبب نبود كه مرا قدرتى است غالب يا مالى است مهيا. اگر شما از روى رضا با من بيعت كرده ايد از اين بيعت شكنى باز گرديد و بر فور توبه كنيد و اگر به اكراه بيعت كرده ايد، به سبب تظاهر به طاعت و در دل نهان داشتن معصيت، راه بازخواست خود را بر من گشاده داشته ايد. به جان خودم سوگند، كه شما از ديگر مهاجران به تقيه و كتمان سزاوارتر نبوده ايد. نپذيرفتن بيعت من، پيش از آنكه داخل در بيعت شويد، براى شما آسانتر بود از بيعت كردن و خارج شدن از آن. پنداريد كه من عثمان را كشته ام. ميان من و شما از اهل مدينه، كسانى هستند كه نه با من هستند و نه با شما. اينان قضاوت كنند تا هر كس هر اندازه در اين امر دخالت داشته بر گردنش آيد و از عهده آن برآيد. اى دو مرد سالخورده، از اين رأى و نظر كه داريد، بازگرديد كه اگر امروز چنين كنيد، تنها عار گريبانگير شماست و اگر داورى به قيامت واگذاريد، هم عار است و هم نار. والسلام.
5⃣5⃣نامه ۵۵ نهج البلاغه نامه اى از آن حضرت (ع) به معاويه: اما بعد، خداى سبحان دنيا را براى آخرت، كه پس از آن مى آيد، آفريده است. و مردمش را مى آزمايد تا معلوم شود كدام يك به عمل نيكوترند. ما براى دنيا آفريده نشده ايم و ما را به كوشش در كار دنيا امر نفرموده اند. ما را به دنيا آورده اند تا بيازمايندمان. خداوند مرا به تو آزموده است و تو را به من. و يكى از ما را حجت آن ديگر قرار داده. پس تو در پى دنيا تاختى و به تأويل قرآن پرداختى و مرا به جنايتى متهم ساختى، كه دست و زبان من در آن دخالتى نداشته اند. تو و مردم شام اين بهتان را برساختيد. عالم شما جاهلتان را برانگيخت و ايستادگانتان، نشستگانتان را. پس در باره خود از خداى بترس و زمام خود از دست شيطان به در كن و روى به آخرت نه كه راه آخرت راه ما و راه توست. و بترس كه بزودى تو را حادثه اى رسد كه ريشه ات را بركند و نسلت را براندازد. براى تو سوگند مى خورم، سوگندى عارى از هر دروغ، كه اگر دست تقدير مرا و تو را به هم رساند، همچنان در برابر تو خواهم بود. «تا خداوند ميان ما داورى كند كه او بهترين داوران است.».
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢عکس معروف حاج قاسم و ابومهدی چطور گرفته شد؟
14.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ «دستم را بگیر» تقدیم به سپهبد سرافراز حاج قاسم سلیمانی
️حقیقت واصل
#آیات_موضوعی_خانوادگی 🌹جزء ۱۴ قرآن ✅✅بهشت جایی که از کینه خبری نیست إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَن
🌹جزء ۱۵ قرآن ✅ موضوع آیه :مراقب سخن گفتن خود باشید و نیکو سخن بگویید ✨وَ قُلْ لِعِبادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطانَ كانَ لِلْإِنْسانِ عَدُوًّا مُبِيناً «اسراء/۵۳» وبه بندگانم بگو: سخنى گويند كه نيكوتر است، چرا كه شيطان (با سخنان ناموزون) ميان آنان فتنه وفساد مى‌كند. همانا شيطان همواره براى انسان، دشمنى آشكار بوده است. نکته ✅كلام احسن» شامل هر نوع سخن شايسته است، همچون: سلام، دعا، ارشاد، اظهار محبّت، امربه‌معروف و نهى از منكر، ذكر خدا، توبه و استغفار و امثال آن. 🔺- در دعوت به كلام نيكو، بايد خود نيكو سخن بود. «يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ» 🔺 كلام و گفتار خوب، زمينه‌ساز محبّت، و سخن‌ناروا، زمينه‌ساز انواع وسوسه‌هاى شيطانى است. آرى سخن نيكو، زمينه‌ى وسوسه را مى‌زدايد. يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطانَ يَنْزَغُ‌ ... 🔺در خانواده بخصوص باید سخن گفتن نیکو ترویج شود . باید اعضای خانواده خود را ملزم کنند که با کلام زیبا با هم سخن بگویند . 🌹کلامی محبت آمیز 🌹 کلامی بدون طعنه و کنایه 🌹 و کلامی بدون توهین و سرزنش و تحقیر... 🔰شیطان در کمین خانواده هاست اگر مراقبت نباشد. @hagigatevasel
@amarha - جزء شانزدهم.mp3
3.95M
💠 تلاوت تحدیر (تندخوانی) 💠 ⚜ ⚜ 📥توسط استاد معتز آقایی ⏲ «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید» 📩 به دوستان خود هدیه دهید. 🕋 هر روز ماه مبارک رمضان در کانال :
4_410271390831215965.mp3
1.44M
🌹 شانزدهم ماه مبارک رمضان 🌹اللَّهُمَّ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ وَ آوِنِي فِيهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى [فِي ] دَارِ الْقَرَارِ بِإِلَهِيَّتِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ 🌹خـدايا مـرا در اين مـاه به همراهۍ و همسويے با نيكان توفيق ده، و از همنشينے با بدان دور بدار و به حق رحمتت بہ خانہ آرامـش جايم ده، و بہ پرستيدگے ات اى پرستيده جهانيان
️حقیقت واصل
بسم الله الرحمن الرحیم بیانات جلسه بیست ونهم استادعلیزاده پیرامون مباحث آسیب شناسی مهدویت: طبق روایت
بسم الله الرحمن الرحیم بیانات جلسه سیم استادعلیزاده درموردآسیب شناسی مباحث مهدویت: سوال:عدداصحاب خاص امام زمان(عج)بعدازظهورچندنفراست؟ پاسخ:باتوجه به روایات متواتر٬عدداصحاب امام عصربه تعدادلشکرپیامبردرجنگ بدر۳۱۳نفراست.قندوزی درتفسیرآیه(ولَئِن أخَّرنا......إلی أمة معدودة)ازامام باقروامام صادق(علیهماالسلام)نقل کرده که فرمودند:«هماناامت معدوده۳۱۳نفری ازاصحاب امام مهدی درآخرالزمان است همانندعدداهل بدرکه دریک ساعت اجتماع میکنند»روایت دیگرازمحمدبن مسلم ازامام باقر(ع):«اول کسی که ازطرف خداوندبااوبیعت میکندحضرت جبرئیل است ونیرازمردم۳۱۳نفربااوبیعت خواهندکرد»روایت دیگرازامام باقر:«قائم ازماباترس یاری شده وبانصرت تأییدخواهدشدتاآنکه فرمودهنگامیکه خروج میکندبرکعبه تکیه میکندو۳۱۳نفربه دور او گردآیند»👈عدداصحاب خاص حضرت همان۳۱۳نفربوده که به تعدادافرادی هستندکه درجنگ بدرهمراه پیامبربودند. سوال:آیاامام زمان غیراز۳۱۳نفراصحاب دیگری نیزدارند؟ پاسخ: ازروایات استفاده میشودکه اصحاب امام زمان بعدازظهوراز ده هزارنفرکمترنیست.محمدبن مسلم ازامام باقرنقل میکندکه امام فرمود:«هرگاه بر او ده هزارمردجمع شدپس درروی زمین معبودی به جز خدا باقی نخواهدماند»دراینکه مقصودازاین روایت وروایاتی که اصحاب حضرت را۳۱۳نفرمعرفی کرده است چنداحتمال وجوددارد ازقبیل: ۱)اصحاب حضرت به جهت تفاوت درجه اخلاص آنهابه دودسته تقسیم میشوندبه اینصورت که۳۱۳نفرازآنهادرکمال درجه اخلاص هستندوبقیه تا ده هزارنفردیگر درمرتبه های پایین ترهستند. ۲)اختلاف دودسته درسرعت ملحق شدن آنهاورسیدن آنان به حضرت مهدی است به این نحوکه۳۱۳نفرازدیگران زودتربه امام میرسند. ۳)اختلاف درسرعت ایمان وبیعت نمودن باحضرت است‌ ۴)اختلاف حضرت دردفاع نمودن ازحضرت است. ۵)شایداین اختلاف دوروایت به لحاظ وظایف وکارهایی است که به جهت اختلاف درجه اصحاب به آنهامحول خواهدشدیعنی۳۱۳نفرازفرماندهان هستندوبقیه جزءسپاه۳۱۳نفرند. سوال:اصحاب حضرت مهدی چگونه واردمکه میشوند؟ پاسخ: چنداحتمال وجوددارد: ۱)این جماعت به صورت اعجازوباسرعت واردمکه میشوندچون برخی روایات صریحابه این مورداشاره میکنندکه آنهادریک ساعت ودریک جایی اجتماع میکنندمنتهابرخی روایات تصریح به اعجازمیکنندمثل روایت:«انصار او ازاطراف زمین به خدمت حضرت میرسنددرحالیکه زمین برای آنهامیچرخدتااینکه بااوبیعت کنند»ویاروایت دیگر. ۲)مردم چنددسته بشوندمثلاگروهی از راه طبیعی خدمت امام عصرمشرف میشوند٬برخی نیزشب هنگام که دررختخواب خودخوابیده اندناگهان خودشان رادر مکه می‌یابند٬گروهی نیزبر ابر سوارمیشوندودر روز خدمت امام عصرشرفیاب میشوند. ۳)همگی باسفرعادی به خدمت امام عصرمیرسند.چون همانگونه که در روایات اشاره شده که٬به اسم مهدی درماه رمضان ندا داده میشودوظهورحضرت در۱۰محرم است ودرفاصله این مدت مخلصین خودرابه امام عصر(عج)میرسانند. ازبین سه احتمال فوق٬احتمال سوم ترجیح داده میشود. سوال:اصحاب امام زمان ازچه کشورهایی هستند؟ پاسخ: شیخ طوسی به سندخودازامام باقرنقل میکند:«بین رکن ومقام سیصدوچندنفربه تعداد اهل بدرباقائم بیعت خواهندکرد٬درمیان آنهانجیبانی ازمصروشخصیتهایی ازشهر شام واخیاری ازاهل عراق است»حضرت علی میفرمایند:«درود برطالقان پس همانا برای خداونددرآن گنجهایی است که ازطلا ونقره نمیباشد٬درآن مردانی است که خداوند شناخت تمام ازآنهاداردوآنهاهمان یاوران مهدی آخرالزمانند»ونیزابن طاووس درکتاب(الملاحم والفتن)اسامی بسیاری ازاصحاب امام راباشهرهای گوناگون نقل کرده است. سوال:آیادرمیان اصحاب امام٬عرب وجودندارد؟ پاسخ: روایتی ازمرحوم مجلسی ازامام صادق(ع) است که امام میفرمایند:«از عرب بپرهیزچون برای آنهاخبرناگواری است آگاه باش که هیچکس ازعرب باقائم خروج نخواهدکرد»امااین روایت به جهت وجودی افرادی همچون موسی الآبار واسباط بن سالم که مجهول الحال هستند٬ضعیف است وتوثیقی به این دوفردنیست.۲)سوای ضعف سند٬این حدیث کاملامعارض بااحادیث دیگری است که دلالت براین میکندکه برخی اصحاب وانصارامام زمان ازعرب است ازجمله این روایات:امام باقرفرمودند:«بین رکن ومقام سیصودواندی به تعدادافرادبدرباقائم بیعت خواهندکرددرمیان آنهانجیبانی ازاهل مصروابدالی ازاهل شام واخیاری ازاهل عراق است آنگاه دین راتامقداری که خدا بخواهد٬برپاخواهدداشت.» سوال:آیادرمیان اصحاب امام زمان(عج)زن وجوددارد؟ پاسخ: دربرخی روایات استفاده میشودکه درمیان اصحاب حضرت٬تعدادی زن نیزوجودداردنعمانی درکتاب الغیبه ازامام باقرمیفرماید:«به خداسوگند سیصدواندی خواهندآمد و۵۰نفرزن دربین آنهاست»روایت دیگرازمفضل ازامام صادق:«همراه حضرت قائم۱۳زن هستندعرض کردم آنهاچه نقشی خواهندداشت؟امام فرمود:زخمی هارامداوا خواهندکردوازبیماران پرستاری میکنندهمچنانکه همراه رسول خدا(ص)بودند.» سوال:آیایاران زن٬ازجمله۳۱۳نفرهستند؟ پاسخ:مطابق برخی روایات۵۰نفر اززنانی که دررکاب امام مهدی هستندازمیان۳۱۳نفریاران خ
اص امام هستند.روایتی ازامام باقر:«به خداسوگندسیصدوبالاترازده نفرمی‌آیندکه۵۰نفرازاین عده زن هستندودرمکه درکناریکدیگرجنگ خواهندکرد» رجالأ فیهم که درروایتی ازامام باقردراین باره آمده است که آن ۵۰زن ازجمله۳۱۳نفرندو رجالا فقط به جهت باب تغلیب است مثل آیه تطهیرکه باوجودضمیر (کم)حضرت زهرا(س)رانیزشامل میگردد. اگرشبهه شودکه چرااسامی۵۰نفرزن بین۳۱۳نفرنیامده است؟میگوییم:مراجعه به روایاتی است که اسامی یاران خاص حضرت راذکرکرده اندونام همه۳۱۳نفررانیاورده است وممکن است بقیه آنهاهمان زنان باشدکه به جهات خاصی آورده نشده است. اللهم عجل لولیک الفرج میلادباسعادت امام حسن مجتبی(ع)مبارک. التماس دعا