eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
11.3هزار ویدیو
474 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پاسخ به یک شبهه درباره مشروعیت و مقبولیت مردمی: ❓یکی ازشبهات رایج در جامعه گاه این است که همان طورکه ۲۵سال خانه نشین شد چون مردم نمیخواستند؛ پس الان هم اگر مردم نخواهند ولایت فقیه معنا ندارد؟ ✅جواب: این نخواستن مردم به معنی آن است که اگر مردم دنبال رهبری نروند؛امام تکلیف ووظیفه ای ندارد در قبال تشکیل حکومت و احقاق حق اما بعد از بیعت مردم حجت بر امام تمام شده و به عبارتی«تکلیف دایر مدار قدرت است» اما بعد از حضورمردم میبینیم که امام نهایت عدالت را داشت و با احدی مماشات نکرد۰ 💥💥مشروعیت ولایت از آن خداست . مقبولیت با رای مردم است. به عبارتی رای مردم مشروعیت نمیدهد، مقبولیت ایجاد میکند. تکلیفی که بر دوش امام هم باشد دایر مدار مقبولیت مردمی است💥💥 ☘خداونددرقرآن درسوره احزاب آیه ۳۶می فرماید: هیچ مرد و زنی را نرسد چون خدا و فرستاده اش به کاری فرمان دهند؛ برای آنان اختیاری در کارشان باشد به عبارتی وقتی ولایت فقیه به خواست واراده ؛ پس بعدازاینکه ولی فقیه درجامعه حاکم شد؛مردم نمی تواننددیگر او را از اختیاراتش ساقط کنند؛ 👈 مگر اینکه همان شرایط ولی فقیه بودن یعنی فقاهت وعدالت وتدبیر و کارآمدی را از دست بدهد که در این صورت خودبه خود از حکومت ساقط می شود۰
🚨بررسی مشروعیت یا مقبولیت رای مردم 1⃣فرض اول در ابتدای تشکیل اگر مقبولیت و اکثریت مردمی وجود نداشته باشد، و مردم به هیچ روى حـکـومـت دینى را نپذیرند ؛ در این صورت اگر فرض کنیم حتی امام معصوم علیه السلام یا فقیه داراى شـرایـط حـاکـمـیت ، در جامعه باشد ، نمی توان حکومتی موفق و کارآمد سامان داد و بنا بر این حکومت دینى تحقق نخواهد یافت ، زیرا شرط تحقق حکومت دینى پذیرش مردم است . 👈 نمونه بسیار روشن این فرض ، ۲۵ سال خانه نشینى حضرت على علیه السلام است . ایـشـان از سوى خدا به ولایت منصوب شده بودند ،ولى حاکمیت بالفعل نداشتند ، زیرا مردم با آن حضرت بیعت نکردند . 2⃣ فرض دوم ایـن است که حاکمیت شخصى که داراى حق حاکمیت شرعى است به فعلیت رسیده و حکومت اسلامی در جامعه تشکیل شده ولى پس از مدتى عده اى به مخالفت با او برخیزند . ایـن فـرض خود دو حالت دارد : الف . اینکه مخالفان گروه کمى هستند و قصد براندازى حکومت شـرعـى را - کـه اکـثر مردم پشتیبان آن هستند - دارند ؛ شکى نیست در این حالت ، حاکم شرعى موظف است با مخالفان مقابله کند و آنان را به اطاعت از حکومت شرعى وادار کند . نـمـونه روشن این مورد برخورد خونین حضرت امیر علیه السلام با اصحاب جمل ، صفین ، نهروان وغـیره بود و در زمان کنونى برخورد جمهورى اسلامى با منافقان و گروههاى الحادى محارب از همین گونه است ، زیرا حفظ نظام اسلامی از مهمترین واجبات بوده و جایز نیست حاکم شرعى با مسامحه و تساهل راه رابراى عده اى که به سبب امیال شیطانى قصد براندازى حکومت حق و مورد قبول اکثرمردم را دارند ، باز بگذارد . ب. این است که بعد از تشکیل حکومت شرعى مورد پذیرش مردم ،اکثریت قاطع آنها مخالفت کنند ؛ مثلا بگویند: ما حکومت دینى را نمى خواهیم و این مخالفت از راههای مختلف نظیر عدم مشارکت مردم در فرایندهای مختلف کشور نظیر انتخابات و راهپیمایی ها یا دست زدن به اقداماتی نظیر اعتصاب و شورش فراگیر و... کاملاً مشهود و اثبات شده باشد ؛ با توجه به مبانی پیشین پیرامون مشروعیت حکومت و جایگاه مردم در آن باید گفت: در این حالت ، حاکم شرعى ، هنوز شرعا حاکم است - زیرا تنها در صورتى مشروعیت حکومت دینى از دست مى رود که او فاقد یکى از شرایط لازم حاکمیت شرعى بشود - ولى با از دست دادن مقبولیت خویش ، قدرت اعمالش حاکمیت مشروعش را از دست مى دهد . به عبارت دقیق تر: بعد از تشکیل حکومت اسلامى -اگر خداى ناکرده اکثریت مردم دیگر تمایلى به ادامه حکومت نداشته باشند؛ باز هم حفظ آن بر همه - حتى اقلیت واجب است؛ زیرا حکومت اسلامى همچنان داراى مشروعیت است. از این رو باید تمامى امکانات و ابزارها و زمینه هاى فراهم سازى مقبولیت مردمى را براى کارآمدى حکومت اسلامى و تثبیت، دوام و استمرار آن به کار گرفت. همچنین باید ریشه هاى نارضایتى مردم را شناسایى کرد و در صدد حل آن برآمد. مؤمنان از نظر شرعى نمى توانند با آن به مخالفت برخیزند؛بلکه باید آن را پذیرا بوده و به یاریش بشتابند.اگر این امر محقق نشد و حکومت اسلامى نتوانست حد نصاب مقبولیت را -که براى ادامه حفظ و بقاى حکومت لازم است به دست آورد و ادامه حکومت منجر به کشتار، خونریزى و مفسده عظیمی گردیده و خلاصه بیشتر مردم، مخالفت کرده و آن حکومت یا شخص حاکم را نخواهند، آیا چنین حکومتى شرعاً مى تواند سلطه خود را بر جامعه تحمیل کند؟ در پاسخ برخى از اندیشمندان و عالمان دینى، به صراحت گفته اند: در چنین صورتى تحمیل سلطه جایز نیست. آیةاللَّه مصباح یزدى مى نویسد:«اگر چه «مقبولیت» با «مشروعیت» تلازمى ندارد؛ اما حاکم دینى حق استفاده از زور براى تحمیل حاکمیت خویش را ندارد». کتاب نقد، شماره ۷، ص ۵۳، (مقاله حکومت و مشروعیت). آیت الله جوادى آملى نیز آورده اند: «انسان، تکویناً آزاد آفریده شده است و هرگز بر پذیرش هیچ حاکمیتى - اعم از الهى یا غیر آن - مجبور نیست. از این رو، نه در اصل دین، رواست؛(لااکراه فى الدین)؛ بقره (۲)، آیه ۲۵۶.  و نه حکومت دینى مى تواند اجبارى باشد؛ هر چند که انسان، تشریعاً باید دین و حاکمیت الهى را بپذیرد». جوادى آملى، (آیت الله) عبدالله، نسبت دین و دنیا، ص ۲۳، قم: اسراء، چاپ اول، ۱۳۸۱.  ایشان در ادامه مى فرماید: «... تثبیت حکومت الهى در جامعه، به رغبت و آمادگى جمعى بستگى دارد و چنین حکومتى نه در تشکیل و نه در استمرار، تحمیلى نیست و تنها با خواست و اراده مردم شکل مى گیرد و تداوم مى یابد». (همان ).  شـایـد بتوان دوران امامت امام حسن مجتبى علیه السلام و درگیرى ایشان با معاویه و فرار سران سـپـاه آن حـضرت به اردوگاه معاویه را نمونه اى از فرض اخیر دانست. تاریخ نشان داد حضرت به علت پیروى نکردن مردم از ایشان عملا حاکمیتى نداشتند ومجبور به پذیرش صلح تحمیلى شدند ، ولـى مـردم هم مکافات این بد عهدى و پیمان شکنى خود را دیدند و کسانى بر آنان مسلط شدندکه دین و دنیاى آنها را تباه کردند. (پرسشها و پاسخها، مصباح)
و بالآخره اینکه از منظر اندیشه سیاسی اسلام و بر اساس آیاتی نظیر « لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا » ، در صورتی که رای مردم به فرد فاقد شرایط تعلق گیرد ، چنین فردی به منزله طاغوت بوده که غاصب منصب الهی است و نه تنها اطلاعت از وی واجب نیست بلکه جهاد فکری و عملی برای هدایت جامعه و ایستادگی در مقابل چنین حاکمی واجب می باشد . ✅ تبیین بیشتر در لینک زیر👇 https://www.porseman.com/article/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87/146265
🔻 این روایت از علی (علیه‌السلام) است: «شُکرُ مَن فَوقَک بِصِدقِ الوَلاء» شکر کسی که مافوق تو است به این است که راست بگویی از نظر پذیرش سرپرستی و ولایت او. 🔹️ می‌گویی خدا فوق همه [است]، بسیار خوب، شکر می‌خواهی به او بکنی، شکر او چیست؟ صدق ولاء است، پیغمبر، علی (علیه‌السلام)، ائمه‌ی طاهرین (صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین) هر ولایتی، به اطاعت است. تا برسد به ولایت فقیه، آن هم همین است. 🔸️ دوستان من در ماه رمضان اگر یادتان باشد مکرر به شما گفتم، گفتم نعمت وجود امام را قدر بدانید! آیا ما صدق ولاء نسبت به امام داشتیم؟ در همین بحث شکر، گفتم این نعمت بزرگ است، یک مجتهد جامع‌الشرایط، از هر جهت علماً، عملاً، ابعاد گوناگون، گفتم قدرش را بدانید، خدا را شاهد می‌گیرم این دو هفته، مکرر در این فکر بودم، خدا نکند ما کفران وجود او را کردیم که از ما گرفتی. ۶۸/۳/۲۴ 🔺سخنرانی آیت‌الله مجتبی تهرانی 📝 بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41322 @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب جالب امام خمینی به مخالفان ولایت فقیه! #ولایت_فقیه @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حتما ببینید|بهترین و خلاصه ترین تبیین مفهوم ولایت فقیه و صفات فقیه، عادل، باتقوا مدیر، مدبّر و آگاه به زمان از زبان شهید آیت الله دکتر (ره) @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️تبیین و اثبات ولایت فقیه توسط علامه طباطبائی، قبل از این که نامی از نهضت امام (ره) و انقلاب اسلامی مطرح شده باشد ...👌 🎙از بیان شیوای آیت الله مصباح
22.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽علت غیبت عج و لزوم داشتن 👌بسیار زیبا 🔺استاد رائفی پور @hagigatevasel
1_22754439.mp3
2.32M
💯 تفاوت ولایت مقیده و ولایت مطلقه فقیه و فهم غلط از آنها توسط ها و نشر آن *♻ هجوم و نشر حداکثری شبهات علیه اسلام و ولی امرمسلمین در دوران ننگین اصلاحات در ریاست جمهوری محمدخاتمی و ادامه آن در دولت حسن روحانی 🔆 (ره) برای و بسیج و... توسط نفوذیهایی مانند : ❌محسن مخملباف در فیلم هایی مانند عروسی خوبان و الان ساختن فیلم های 1⃣ پورنوگرافی و 2⃣ ضد و علیه رهبری و... ❌حشمت اله طبرزدی و... 👤 سخنران :حجت الاسلام موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی *📝 خطبه 19 نهج البلاغه و صفحه آخر وصیت نامه (ره) مطالعه شود* 🌺🍃ابر حریفی شو
19.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☝️ خودتون را برای ۹۸ آماده کنید 📛 زیر سوال بردن مبانی از مهمترین محورهای ۹۸ 👌 دفاع عقیدتی از مهمترین سلاح ما باید باشد در سال ۹۸ ⚠️بنیه اعتقادیت اگه ضعیف باشه ⚠️اصول عقایدت اگه ضعیف باشه .. 📌البته یه عده از مدتها قبل ریزش کردند نمونه هاش فراوان ..‌ فقط یکم باید با دقت بررسی کنیم و سنجیده 🎤 استاد از اساتید مهدویت کشور @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥علامه مصباح در دیدار با خانواده شهید لطفی نیاسر ↙️اطاعت از ولایت فقیه مانند اطاعت از مالک اشتر به عنوان نماینده امام علی(ع) است @hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 #ویژه👆 ✅تصمیم بگیرید در راه امام زمان و ولایت فقیه بمیرید... 🔴ظلم به ولی بخشیده نمیشه❗️ @hagigatevasel